HRT music streamer

Sniff

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.09.2005
Innlegg
2.024
Antall liker
94
Takk for svar!

Skaffer nok en slik til musikkanlegget etter hvert, så får jeg prøve meg litt frem

Mvh
Sniff
 
N

nb

Gjest
Hvordan står en slik en seg i forhold til f.eks lydkort fra Lynx? Prisen er omtrent i samme gate (Lynx koster vel et par tusinger mer her) og lydkortene har en del funksjonalitet i tillegg som dog muligens ikke er så veldig relevant for de som kun skal spille av musikk.
 

Bjørn ("Orso")

Bransjeaktør
Ble medlem
03.11.2008
Innlegg
11.296
Antall liker
2.903
Sted
Bergen
Torget vurderinger
2
nb skrev:
Hvordan står en slik en seg i forhold til f.eks lydkort fra Lynx? Prisen er omtrent i samme gate (Lynx koster vel et par tusinger mer her) og lydkortene har en del funksjonalitet i tillegg som dog muligens ikke er så veldig relevant for de som kun skal spille av musikk.
Det håper jeg å finne ut.
 

ovitzi

Overivrig entusiast
Ble medlem
24.07.2008
Innlegg
872
Antall liker
875
Sted
Snarøya
Torget vurderinger
3
Hva er egentlif forskjellen på HRT Music Streamer II og II+. Forutenom prisen da...
 

atletico

Overivrig entusiast
Ble medlem
12.09.2002
Innlegg
521
Antall liker
817
Torget vurderinger
8
ovitzi skrev:
Hva er egentlif forskjellen på HRT Music Streamer II og II+. Forutenom prisen da...
Bedre dac og bedre lyd, bla. mer trøkk i bassområdet. Den trenger noen timer med innspilling før en hører hele potensiale til denne lille klossen....
Jeg bruker selv Streamer II+ og fra MacBook Pro med Apple Lossless filer er det uhyggelig tett på Marantz SA-11S1 spilleren min ved direkte sammenligning med orginal cd.
Sammenligningen er heller ikke helt rettferdig da jeg bruker Whistler Coanda XLR kabel fra cd og Cerise rca fra HRT.
Hadde jeg kjørt ubalansert Cerise rca fra cd spilleren er jeg ikke sikker på om cd spilleren hadde blitt brukt lenger.....
Men som sagt HRT Music Streamer II+ gjør en imponerende jobb også på komprimerte filer som streaming fra Wimp og Linn jazz nettradio.
atletico
 

ceroxol

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.10.2005
Innlegg
1.217
Antall liker
186
Sted
Asker
Torget vurderinger
9
ovitzi skrev:
Hva er egentlif forskjellen på HRT Music Streamer II og II+. Forutenom prisen da...
Det er en test av både II og II+ i nyeste HiFi+, les testen her.

:)
 

Ludo

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.08.2008
Innlegg
3.032
Antall liker
545
Sted
Sandefjord
Torget vurderinger
1
Endre Askeland skrev:
Er den utgaven som du har hørt på innspilt?

Selv så har jeg sammenlignet den med spillere til både 40000,- og + 100000,- i eget oppsett. Det var enkelt å høre hva den gjorde med lydbildet. Min erfaring er at den trenger innspilling for å spille optimalt.

PRO utgaven er betydelig bedre. Her får du mer av alle parametre. Kanskje derfor Alan Sircom, redaktøren i Hi Fi Plus er så begeistret for den?

Link: http://www.avguide.com/forums/hrt-music-streamer


Ludo skrev:
Har testet Music Streamer II+ nå og må vel si at den gjør jobben den er ment til. Den er verdt prisen man betaler for den, men neppe særlig mer. At den utkonkurrerer CD-spillere til 40.000,- synes jeg blir å ta den litt vel langt og godt over useriøst. Den er omtrent like bra som en CD-spiller i samme prisklasse - verken mer eller mindre... i mine ører da... Men så synes jo jeg at Squeezebox låter som en dings til 2.000,- også da... :)

Pris og kvalitet har ofte en sammenheng, det er vel relativt sjeldent at gråstein blir til gull :)
Jau, da er streameren vel innspillt skulle jeg tro! Og av en eller annen grunn låter den fortsatt som en dings som koster hva den gjør - hverken mer eller mindre... Kanskje jeg gjør noe feil? Tips mottas med takk! :)
 

atletico

Overivrig entusiast
Ble medlem
12.09.2002
Innlegg
521
Antall liker
817
Torget vurderinger
8
Ludo skrev:
Endre Askeland skrev:
Er den utgaven som du har hørt på innspilt?

Selv så har jeg sammenlignet den med spillere til både 40000,- og + 100000,- i eget oppsett. Det var enkelt å høre hva den gjorde med lydbildet. Min erfaring er at den trenger innspilling for å spille optimalt.

PRO utgaven er betydelig bedre. Her får du mer av alle parametre. Kanskje derfor Alan Sircom, redaktøren i Hi Fi Plus er så begeistret for den?

Link: http://www.avguide.com/forums/hrt-music-streamer


Ludo skrev:
Har testet Music Streamer II+ nå og må vel si at den gjør jobben den er ment til. Den er verdt prisen man betaler for den, men neppe særlig mer. At den utkonkurrerer CD-spillere til 40.000,- synes jeg blir å ta den litt vel langt og godt over useriøst. Den er omtrent like bra som en CD-spiller i samme prisklasse - verken mer eller mindre... i mine ører da... Men så synes jo jeg at Squeezebox låter som en dings til 2.000,- også da... :)

Pris og kvalitet har ofte en sammenheng, det er vel relativt sjeldent at gråstein blir til gull :)
Jau, da er streameren vel innspillt skulle jeg tro! Og av en eller annen grunn låter den fortsatt som en dings som koster hva den gjør - hverken mer eller mindre... Kanskje jeg gjør noe feil? Tips mottas med takk! :)
Nå har jeg finlyttet meg gjennom en del musikk fra MacBook Pro og HRT Streamer+. Starter orginal cd´n og filen fra Mac´n samtidig. Jeg mener selv jeg har noen års erfaring å høre hva bytte av forskjellig utstyr og kabler kan gjøre med lyden. Jeg har drevet denne hobbyen i over 30 år og byttet en del utstyr opp gjennom tiden.
Sammenlignet med min cd-spiller som kostet oppunder 30K er dette uhyggelig tett på. Mener jeg hører at Marantzen går ørlite djupere i bassen på enkelte innspillinger. Når det gjelder luftighet, oppløsning og bredde/dybde i lydbilde er det ikke lett å si hvilken kilde som låter best.

Men jeg må jo i sanhetens navn si at du har en "unik" egenskap som hører hva hi-fi komponenter koster.
Hadde vært morro med en blindtest med deg der ja..... ;)
Forstår jeg deg rett mener du at HRT Streamer+ låter som en cd-spiller til kr. 3500 eller legger du på prisen
På PC eller Mac ("drivverket") i tillegg..?
Uansett så skal dette testes videre etter ferien da Wireworld Starlight USB kabelen er på plass.
atletico
 
D

Desillusjonert

Gjest
Ludo skrev:
Har testet Music Streamer II+ nå og må vel si at den gjør jobben den er ment til. Den er verdt prisen man betaler for den, men neppe særlig mer. At den utkonkurrerer CD-spillere til 40.000,- synes jeg blir å ta den litt vel langt og godt over useriøst. Den er omtrent like bra som en CD-spiller i samme prisklasse - verken mer eller mindre... i mine ører da... Men så synes jo jeg at Squeezebox låter som en dings til 2.000,- også da... :)

Pris og kvalitet har ofte en sammenheng, det er vel relativt sjeldent at gråstein blir til gull :)
Lyden blir vel heller ikke "bedre" om utstyret ikke er godt nok!
Kunne vært morsomt å vite hvordan du gjorde denne sammenligningen, med hva og på hva!

Fidelity pleier vel ikke å hause opp noe uten at det er en grunn for det?
 
Topp Bunn