HP Media smart

B

BjornE

Gjest
Noen som har denne? Er den virkelig så bra som reklamen sier?

Tenker på backup funksjoner og evne til å levere musikk, filmer og bilder til PC enheter på nettet. I følge HP hjemmesider er den mer eller mindre fantastisk, for godt til å være sant?

Noen som har hands on erfaring?

B

BjornE

Gjest
Var å kjøpte dingsen - får snart egne hands on erfaringer.....

B

BjornE

Gjest
Toppers maskin, satte inn 3,5TB, endelig en skikkelig backup løsning!

Terka

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.06.2007
Antall liker
4
Hvordan oppleves hastighet til td streaming av musikfiler osv?
Eksempelvis bruke den som backup + server & filserver for Sqeezesenter der man spiller av musikk via SB/Transporter. (Her avhenger det selvsagt av lesehastighet på diskene i tillegg til selve pc'en.)

B

BjornE

Gjest
Overraskende bra respons. Under Backup øvelsen lå dataoverføringshastigheten relativt konstant på ca. 20% på et gigabit nettverk, ca 200Mbit/s.

Backer opp tre disker på en MacPro, som kjører XP, tilsammen ca 950Gigabyte data. Etter første backup som tok sin tid, tar inkrementell backup svært kort tid.

Ellers er datahåndteringsbiten veldig bra, tror også boksen gjør endel hjemmelekse på fritid, defragmentering og så videre.

Det som suger litt er Windows Home Server Console, altså programmet som brukes når man kobler seg til for å konfigurere boksen. Dette programmet virker litt "soggy" og tregt. Det er imdlertid lett å betjene og lett å sette opp som man ønsker.

Terka

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.06.2007
Antall liker
4
Har i dag en stasjonær PC som står som server + en nettverksdisk på 1,5 TB. Desverre så har pc'en begynt å streike og denne brukes til å kjøre squeesecenter ++ samt til å rippe musikk med da det går mange ganger raskere her en på laptop'en som ellers brukes (og er jobb pc..).

Kan HP Media smart brukes til overnevnte? Dvs kjøre mindre serverprogrammer som squeezesenter. Har ikkke funnet beskrivelse av at det er cd/dvd-leser på denne, vil det si at alle filer som legges inn må gå via nettet?(Rippe cd'er via annen pc og legge over).

Ut fra det jeg leser her så kan man vel forsåvidt kjøre enkle programmer på denne "hjemme serveren" men at alle filer må legges inn via nettet, dvs ripping av cd'er via annen pc? http://www.idg.no/tester/article88564.ece

B

BjornE

Gjest
Er litt i tvil om programmer som kjører på WSH. Jeg har Hp dingsen og den har ikke hverken dvd spiller eller tastatur, skjerm eller mus. Virker også som at installasjoner som legges inn som plugg ins er noe tvilsomme, la inn en app som skulle vise harddisk bruk detaljert og da døde backup systemet? Fjernet den og alt ok igjen.

For meg fungerer den som en fil server og backup maskin enkelt og greitt. Har ca. 650Gbyte musikk og 100Gbyte bilder og film som spilles/vises på andre maskiner.

Med andre ord: fungerer den for meg, akkurat som en NAS + Backup, TimeMachine + Time capsule på Mac språket.

kjoenik

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.09.2005
Antall liker
3.372
Torget vurderinger
4
Hva kostet herligheten, med 3,5TB?

Topp Bunn