Hovlands venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Birdman

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.01.2005
    Innlegg
    2.828
    Antall liker
    10
    Dette er, som tittelen sier, en tråd for Hovlands venner.

    Starter tråden med å legge inn et bilde av min Hovland HP-200P-i. Bruker i skrivende stund bildet som skrivebordsbakgrunn.



    Birdman
     

    emotikon

    Æresmedlem
    Ble medlem
    24.10.2004
    Innlegg
    12.505
    Antall liker
    2.944
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    Bright light, bright light!!

    Neida, jeg vet at disse ser nydelig ut i virkeligheten.
    Gratulerer igjen F.
    Jeg kjørte bare 20m fra huset ditt i dag....lurte på om jeg skulle trenge meg på, men som den høflige og beskjedne sunnmøringen jeg er, så lar jeg deg få kose deg alene med godlyden en stund til.
    Og så venter du jo på mer.
    Det må få sette seg i øregangene dine først.

    En Hovland pre står på ønskelisten min, så får vi se om den banker den jeg har nå.
    Sparer som p.....

    Jeg legger inn disse bildene av noe av det vakreste jeg vet av amper.
    Bildene er forøvrig egne så det er sagt. ;)

    Hovland Sapphire
     

    Vedlegg

    K

    Kaare G. Opsahl

    Gjest
    Melder meg inn i hovlands venner eller Hovl som jeg til daglig kaller min høyt eleskede HP 100i. Skal snart starte en anleggstråd. Legger ved et par "jukse"bilder. Hovlefar låter bedre uten lyset på Birdman, prøv!!
     

    Vedlegg

    Birdman

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.01.2005
    Innlegg
    2.828
    Antall liker
    10
    Takk, Emotikon.

    Jeg har som du vet også hatt den Sapphiren i hus, og skriver under på at den er fantastisk vakker. Den spilte også nydelig med en deilig utklinging. Dessverre var den ikke kraftig nok til å drive "fuglene" mine med den trøkken som jeg foretrekker, så den kunne ikke bli min.

    Jeg var ikke hjemme før nærmere seks i dag, så du hadde nok ikke truffet meg, men du skal bare stikke innom neste gang du er i nærheten.

    Mvh. Birdman
     

    Birdman

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.01.2005
    Innlegg
    2.828
    Antall liker
    10
    65finger skrev:
    Hovlefar låter bedre uten lyset på Birdman, prøv!!
    Hovland påstår selv at lyset ikke har noen innvirkning på lyden "whatsoever". Dessuten nekter jeg å la meg knekke av denne dissingen av blålyset. Jeg elsker det ;D.

    Mvh. Birdman
     
    K

    Kaare G. Opsahl

    Gjest
    Hovlefar ser like fin ut med og uten lys mener nå jeg :)
     
    M

    musicus

    Gjest
    Vil fortsatt være en Hovland venn selv om jeg ikke har dette oppsettet lenger :)



    mvh
     
    M

    musicus

    Gjest
    emotikon skrev:
    Bright light, bright light!!

    Neida, jeg vet at disse ser nydelig ut i virkeligheten.
    Gratulerer igjen F.
    Jeg kjørte bare 20m fra huset ditt i dag....lurte på om jeg skulle trenge meg på, men som den høflige og beskjedne sunnmøringen jeg er, så lar jeg deg få kose deg alene med godlyden en stund til.
    Og så venter du jo på mer.
    Det må få sette seg i øregangene dine først.

    En Hovland pre står på ønskelisten min, så får vi se om den banker den jeg har nå.
    Sparer som p.....

    Jeg legger inn disse bildene av noe av det vakreste jeg vet av amper.
    Bildene er forøvrig egne så det er sagt. ;)

    Hovland Sapphire
    Flotte bilder Emotikon :D denne Sapphire skulle jeg gjerne testet på LVéne ;D ....

    mvh
     

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.428
    Antall liker
    25.882
    Torget vurderinger
    24
    Jeg er vel nesten for æresvenn å regne? Jeg må ærlig innrømme at om jeg skulle forsøkt annen effekt enn det jeg har, gud forby, så ville Sapphire vært noe av det første som skulle på testbenken. Jeg har en anelse om at den ville fått vellyd ut av mine Merlin uten problemer.
     

    Birdman

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.01.2005
    Innlegg
    2.828
    Antall liker
    10
    Må vel legge inn et bilde til her også. Nå med Hovland Radia på plass :).



    Birdman
     

    gismo

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Innlegg
    24.578
    Antall liker
    32.307
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Ja se der..der var Radia på plass i hylla også :)
    Flott oppsett du har nå...grattis igjen ;)

    gismo
     

    wizard

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.04.2002
    Innlegg
    3.733
    Antall liker
    3.337
    Leste på et forum i asia at Hovland var konk.

    Noen som vet noe mer?
     

    Odder

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    10.04.2005
    Innlegg
    623
    Antall liker
    4
    wizard skrev:
    Leste på et forum i asia at Hovland var konk.

    Noen som vet noe mer?
    Det har ikke kommet noen informasjon om dette til oss, så det er nok bare rykter.
     
    K

    Kaare G. Opsahl

    Gjest
    TRIST :'( dessverre tror jeg flere produsenter er på vei til å stenge
     

    Birdman

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.01.2005
    Innlegg
    2.828
    Antall liker
    10
    Trøsten får være at jeg fikk sikret meg et hovlandsett før finanskrisen tok knekken på dem.
     

    Odder

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    10.04.2005
    Innlegg
    623
    Antall liker
    4
    Dette var veldig trist å se....??? Vi har ikke fått noen melding what so ever fra Hovland?? Skal sjekke opp dette og komme med info. så fort vi får vite noe...
     

    Odder

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    10.04.2005
    Innlegg
    623
    Antall liker
    4
    Hei.

    Jeg fikk snakket lenge på tlf. med en fortvilet Alex Crespi i går. Som det står i pressemeldingen til Stereophile har han med flere lagt ned veldig mye av seg selv i Hovland Company. Om Hovland kommer tilbake eller ikke er enda ikke et tema, de er enda i sluttføringen av hele konkursen og oppgjør av bo med mer. Det vil dog bli besørget større service depot både i Europa, Asia og USA, slik at eksisterende Hovland kunder vil få reparert sine produkter om det skulle skje noe. Vi vil også ha koblings-skjema for alle produktene tilgjengelig, slik at det er mulig med service i Norge.

    Vi får bare krysse fingre og håpe at Hovland en dag er tilbake. I følge Alex er muligheten der med evt. investorer Estimert prislapp for å få Hovland opp igjen: 1.000.000 USD. Er det noen som vil kjøpe kan jeg formidle kontakt!

    Vi har forøvrig noen modeller igjen som vi selger ut! Ta kontakt om du vil sikre deg noen av disse nå mens de enda er tilgjengelig.

    Kan nevne at Bob Graham (Graham Engineering.) har kjøpt rettighetene til Hovlands tonearmskabel Music Groove 2, så den vil fortsatt bli produsert, og tilgjengelig.
     

    Rob

    Medlem
    Ble medlem
    14.09.2005
    Innlegg
    22
    Antall liker
    1
    Torget vurderinger
    3
    Ja dette var usedvanelig trist. Får håpe noen tar til vette å starter det hele opp igjen.
    For min del må jeg si at jeg er meget fornøyd med lyden på min Radia i, å på byggekvalitet og finish er de jo nesten uten konkurranse.

    Jeg kan komme med et tips jeg fikk av Hovland som fungere meget godt og er rimelig.
    Fikk anbefalt og bruke black racing diamond cones mk4 under min Radia, man skrur disse rett på føttene. Ser bra ut gjør det også, tror faktisk disse er originalt montert på Stratos blokkene
     
    R

    Roysen

    Gjest
    Utrolig synd at de ikke fikk de nye modellene HP-300 og Music Player ut i markedet.

    Mvh
    Roysen
     

    Rudi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2004
    Innlegg
    7.499
    Antall liker
    7.491
    Sted
    Ute i skauen i Østfold.
    Torget vurderinger
    37
    Til dere som sitter på en fet Hovland preamp................... skal ikke selge den til meg a ? 8)
    Jeg må jo ha en slik preamp jeg også, kan jo ikke bruke et annet merke som pre, fy og fy.
     

    Jonas_H

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.10.2015
    Innlegg
    424
    Antall liker
    992
    Torget vurderinger
    7
    Ikke mye som skjer her, men nå kan jeg endelig melde meg inn!

    Hovland HP-100 ligger lagret i garasjen i påvente av min egen 40-års dag! Spennende greier 😀

    Denne har jeg hatt lyst til å teste ut i flere år!
     

    Vinylsound

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.10.2009
    Innlegg
    196
    Antall liker
    65
    Torget vurderinger
    2
    Gratulerer så mye ;)) Også med kremspilleren på toppen i tillegg (y) Hva slags arm står det på den ?. Husk at litt tuberolling kan utgjøre magien på Hovland ;))
     

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.428
    Antall liker
    25.882
    Torget vurderinger
    24
    Ser flott ut Jonas_H. Gleder meg å se den i så vakre omgivelser.
     

    Jonas_H

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.10.2015
    Innlegg
    424
    Antall liker
    992
    Torget vurderinger
    7
    Gratulerer så mye ;)) Også med kremspilleren på toppen i tillegg (y) Hva slags arm står det på den ?. Husk at litt tuberolling kan utgjøre magien på Hovland ;))
    Takk! Det er en Infinity Black Widow tonearm. Fikk med en liten pose rør av Fosse, så blir nok litt rulling etterhvert. Hadde egentlig håpet på å få testet den ut, men gamle forsterkeren forsvant fra leiligheten før jeg rakk å få på plass Hovland, og de nye forsterkerne får jeg ikke hentet før søndag. Så får bite tenna sammen over helgen ;)
     

    Jonas_H

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.10.2015
    Innlegg
    424
    Antall liker
    992
    Torget vurderinger
    7
    Ser flott ut Jonas_H. Gleder meg å se den i så vakre omgivelser.
    Takk Fosse! Som nevnt over her, så har jeg ikke fått gjort annet enn å teste den visuelt i racket, men der bestod den testen med glans :)
    Regner med at lyden er som utseendet; nydelig. Når Corona får lagt seg skal vi få til en lytteøkt!
     

    Jonas_H

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.10.2015
    Innlegg
    424
    Antall liker
    992
    Torget vurderinger
    7
    Har vært litt skurring og støy på phono-inngangen i HP-100 i det siste. Da var det bra @Fosse sendte med meg litt ekstra smårør da jeg hentet preampen! Med tre nye rør i RIAA-trinnet, synger det nå som aldri før. Dybde og oppløsning i lydbildet fremstår langt bedre nå. At det også er en svartere bakgrunn uten støy, er absolutt også en fordel.

    17C75A14-3DC4-4849-BCA4-840C7472E6E8.jpeg
    32E0D298-6103-4498-9D73-1A6B85C9DF26.jpeg
     

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.428
    Antall liker
    25.882
    Torget vurderinger
    24
    Så bra at det ordnet seg.

    Og, jeg har kjøpt noen Goldpin EI rør (12AX7) av Audiomix. Bruker nå disse i Air Tight. Jeg mener det satt noen «enkle/standard» EI i forsterkeren originalt. Mon tro om ikke det kan være relativt spennende rør å teste i Hovlanden? Jeg kunne stukket forbi med et par ved anledning, så kan du teste om du vil? Send en PM eller sms om det er interessant å teste litt.
     

    Jonas_H

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.10.2015
    Innlegg
    424
    Antall liker
    992
    Torget vurderinger
    7
    Litt TLC. Vrideren for volum var litt løs, så måtte stramme en mutter. Da måtte hele fronten av. Renset i samme slengen både potmeter og balanse, da det skurret litt ved vridning på kontrollene.

    404F333B-A656-4FA1-AB0C-0E7978A12B77.jpeg
     

    Jonas_H

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.10.2015
    Innlegg
    424
    Antall liker
    992
    Torget vurderinger
    7
    Så bra at det ordnet seg.

    Og, jeg har kjøpt noen Goldpin EI rør (12AX7) av Audiomix. Bruker nå disse i Air Tight. Jeg mener det satt noen «enkle/standard» EI i forsterkeren originalt. Mon tro om ikke det kan være relativt spennende rør å teste i Hovlanden? Jeg kunne stukket forbi med et par ved anledning, så kan du teste om du vil? Send en PM eller sms om det er interessant å teste litt.
    Hei @Fosse , så ikke denne før nå 🤭 Det kan jo være spennende det! Det ble dog mye bedre da jeg satte inn nye rør. Kjøpte også noen rør av Audiomix mener jeg, men husker ikke helt hvilke det var jeg fikk med fra deg, og hvilke jeg kjøpte av Audiomix 😎
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn