Hovland - Hva er dette?

ceroxol

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.10.2005
Antall liker
191
Sted
Asker
Torget vurderinger
9
Sitter å kikker på litt bilder fra CES, der kom jeg over dette fra Hovland:

Noen som har noe mer info?

USB/ethernet-dac fra Hovland virker jo veldig spennende! Sikle sikle... ;)

impulse

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2006
Antall liker
7.676
Sted
Hølen
....Og brått ble det klart for meg hva jeg skal spare til... ;D

RBN

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.05.2007
Antall liker
1.598
65finger skrev:
der røk ferien ja
Vet ikke hvor du drar på ferie, men her blir det jobbing i flere år :)
Ser jo utrolig flott dette her og det låter fint også skjønner jeg. Har ikke fått hørt på Hovland, men det blir forhåpentligvis mulighet engang....

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
RBN skrev:
65finger skrev:
der røk ferien ja
Ser jo utrolig flott dette her og det låter fint også skjønner jeg. Har ikke fått hørt på Hovland, men det blir forhåpentligvis mulighet engang....
Ferien frem til 2012 selsagt :-[. du får si fra hvis du bor i nærheten av oslo.

RBN

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.05.2007
Antall liker
1.598
65finger skrev:
RBN skrev:
65finger skrev:
der røk ferien ja
Takk for det. Bor i en av verdensmetropolene rundt Mjøsa, så det er ikke så langt unna.

Dog

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2004
Antall liker
422
Sted
Sola
Jaggu! Det er dette vi har ventet på - hva vil denne koste?

O.
impulse skrev:
....Og brått ble det klart for meg hva jeg skal spare til... ;D

Odder

Bransjeaktør
Ble medlem
10.04.2005
Antall liker
4
Hei! De to produktene som er avbildet er Hovland sin nye Pre-Amp som er laget for å matche Stratos monoblokkene. Dette blir deres største og beste Pre. Navnet er ikke klart enda, men håpet er at den skal kunne leveres innen sommeren. Hovlands MusicPlayer er et resultat av mange års intens jobbing med å få til en CD spiller som spiller optimalt, samt at den har løsninger tilpasset Hardisk basert avspilling. Denne er det også håp om at blir tilgjengelig i løpet av 2009.

Når det gjelder priser har vi ikke fått det enda, men det kommer nok til å ligge i det høyere skiktet!! Er du intr. i info. om disse produktene når det kommer, så bare ta kontakt!

Mvh
Odder
www.audioroyal.no

Dog

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2004
Antall liker
422
Sted
Sola
Takk for info Odder, det er altså et drivverk i Music Player?
Det var verre ;) Trodde de hadde gått kompromissløst til verks...og droppet leamikket.

O.

Odder

Bransjeaktør
Ble medlem
10.04.2005
Antall liker
4
Dog skrev:
Takk for info Odder, det er altså et drivverk i Music Player?
Det var verre ;) Trodde de hadde gått kompromissløst til verks...og droppet leamikket.

O.
Det er nok gått ganske så kompromissløst til verks her.... Om du ser på størrelsen på den, så er nok issolasjon og vibrasjonsdemping tatt høyde for! Om du ser nøye på det første bildet i denne tråden så ser du en "Slip-In" CD luke neders i mitten på den boksen til høyre.

Dog

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2004
Antall liker
422
Sted
Sola
Så den nå ja, men drømte om noe annet ;)

O.

Odder

Bransjeaktør
Ble medlem
10.04.2005
Antall liker
4
;D ;D Du drømmer om emm-labs DAC2 du! ;D ;D

Haavard

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.11.2002
Antall liker
2.311
Sted
Lena
Torget vurderinger
1
RBN skrev:
65finger skrev:
RBN skrev:
65finger skrev:
der røk ferien ja
Takk for det. Bor i en av verdensmetropolene rundt Mjøsa, så det er ikke så langt unna.
Vi snaker ikke om Gjøvik skjønner jeg ;D

Håvard

R

Roysen

Gjest
Jeg hadde et lite håp om og mener også å ha lest et sted at Hovland Music Player skulle inneholde en harddisk. Stemmer det?

Mvh
Roysen

Dog

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2004
Antall liker
422
Sted
Sola
Det får vi da virkelig ikke håpe - harddisker har ingenting i et lytterom å gjøre(roterende deler, høyfrekvent støy etc), uansett hva Naim måtte mene om den saken. Flashmemory derimot(som Embla), det kan ha noe for seg.

Roysen skrev:
Jeg hadde et lite håp om og mener også å ha lest et sted at Hovland Music Player skulle inneholde en harddisk. Stemmer det?

Mvh
Roysen

R

Roysen

Gjest
Nå går jeg selvfølgelig langt her men når jeg da så for meg at den inneholdt en harddisk, håpet jeg at den var for å lagre musikksamligen på ved å rippe fra den medfølgende transport mekanismem mens den kunne laste musikk fra harddisken til noe slags internt cach ved avspilling - altså memory basert avspilling.

Mvh
Roysen

Dog

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2004
Antall liker
422
Sted
Sola
Jeg vet jo ikke hva Hovland har tenkt, men harddisker i en high-end komponent mener jeg er skivebom. Uansett om den cacher filene eller ikke. Den vil generere støy, den vil aldri bli stor nok(for de som har en samling på noen tusen cder), det er i det hele tatt ikke spesielt lurt ;)

I mine øyne vel og merke.

O.

Audio Art

Bransjeaktør
Ble medlem
29.11.2004
Antall liker
190
Torget vurderinger
2
Dog skrev:
Jeg vet jo ikke hva Hovland har tenkt, men harddisker i en high-end komponent mener jeg er skivebom. Uansett om den cacher filene eller ikke. Den vil generere støy, den vil aldri bli stor nok(for de som har en samling på noen tusen cder), det er i det hele tatt ikke spesielt lurt ;)

I mine øyne vel og merke.

O.
Den dagen SSD disker blir allemannseie/store nok blir dette fult mulig.

Topp Bunn