Hovland HP100i Info!!!

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
Amademus skrev:
har jo en vinylsnurrer jeg å da , men den er ikke operativ for øyeblikket, men men halvt mann da kansje? ;)
det må da holde å ha en i eske som meg

Haavard

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.11.2002
Antall liker
2.311
Sted
Lena
Torget vurderinger
1
Gago skrev:
jens spissformulerte vel, og mente egentlig aa si at en mann uten platespiller er ikke en skikkelig mann.
og jeg tenderer til aa vaere enig. ;D
Jeg skal aldri ha vinylsnurrer mer. 8) Aldri, og jeg mener aldri.

Håvard

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
du lempet jo en inn i bilen forrige helg! blid som en sol 8)

impulse

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2006
Antall liker
7.676
Sted
Hølen
Hvorfor så skråsikker, Haavard? Med et så utsøkt anlegg er det jo bare naturlig med..tja, en WT Classic påmontert en Dynavector av høvelig standard, for eksempel.... ;)

Haavard

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.11.2002
Antall liker
2.311
Sted
Lena
Torget vurderinger
1
impulse skrev:
Hvorfor så skråsikker, Haavard? Med et så utsøkt anlegg er det jo bare naturlig med..tja, en WT Classic påmontert en Dynavector av høvelig standard, for eksempel.... ;)
Vel, en dag når jeg har mer plass. Kanskje en platespiller.
I så fall en tung sak, finnes det noe alternativ til "gangkonstans".

Håvard

impulse

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2006
Antall liker
7.676
Sted
Hølen
Du kan overta en strøken Luxman PD 350 den dagen jeg bikker helt over og rekvirerer en Avid Acutus Reference...... ;D

Valentino

Lustig im Tempo und keck im Ausdruck
Ble medlem
23.04.2008
Antall liker
30.741
Sted
Ottestad
Torget vurderinger
1
Alltid skal du en over, impulse. En vanlig Acutus holder da så noenlunde!

impulse

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2006
Antall liker
7.676
Sted
Hølen
Valentino skrev:
Alltid skal du en over, impulse. En vanlig Acutus holder da så noenlunde!
Joda, den gjør vel det, kan det høres ut som. ;D

rama

biskopen av holmlia
Ble medlem
09.06.2003
Antall liker
21.793
Sted
oslo
Torget vurderinger
17
impulse goes to eleven.

Amademus

Overivrig entusiast
Ble medlem
28.09.2008
Antall liker
122
Torget vurderinger
1
Fikk dette svaret fra Alex Crespi (former V.P., Hovland Company) i dag, så da er det bare å koble fra når det går lengere perioder uten platespiller:)

The best thing to do if you are not using the phono stage in your HP100-i would be to disconnect the two power supply cables from the edge of the phono board. When you look inside you will see which ones they are since the only other cables connecting to the phono board are thick blue G3 audio interconnects for the output going to the source selector switch. The power supply cables use multi-colored wires and have narrow plastic pin connectors. After you unplug them, you should tie or tape them to the aluminum divider panel so the ends do not lay loose inside the preamp.

rama

biskopen av holmlia
Ble medlem
09.06.2003
Antall liker
21.793
Sted
oslo
Torget vurderinger
17
Amademus skrev:
Fikk dette svaret fra Alex Crespi (former V.P., Hovland Company) i dag, så da er det bare å koble fra når det går lengere perioder uten platespiller:)

The best thing to do if you are not using the phono stage in your HP100-i would be to disconnect the two power supply cables from the edge of the phono board. When you look inside you will see which ones they are since the only other cables connecting to the phono board are thick blue G3 audio interconnects for the output going to the source selector switch. The power supply cables use multi-colored wires and have narrow plastic pin connectors. After you unplug them, you should tie or tape them to the aluminum divider panel so the ends do not lay loose inside the preamp.

samme opplegget som de gamle sp-preampene til arc fra 80tallet.
høres veldig greit ut, det.

FZ

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.04.2002
Antall liker
463
Torget vurderinger
4
Gago skrev:
De gamle SP-preampene var fra 70-tallet, SP-ene fra 80-tallet er de nye ;)

rama

biskopen av holmlia
Ble medlem
09.06.2003
Antall liker
21.793
Sted
oslo
Torget vurderinger
17
FZ skrev:
Gago skrev:

tøys, de nyeste sp'ene er er sp16 og 17.

D

Dilla

Gjest
Hei Amadeus!

Skjønner godt problemstillingen og spørsmålet ditt i første innlegg, har fundert litt på det samme selv.  Ingen mening i å svi av kostbare NOS rør i riaa delen om man hører radio, cd eller annen kilde med linjenivå signal. Langt mindre om man planlegger innkjøp av platespilller et par år framover i tid.

Ante meg at vi (HP 100 eiere ;)) kunne koble fra riaa trinnet bare ved å dra ut "stikket" fra riaa printet. (HP 100 ble også levert som ren forforsterker med mulighet for etterinnstallering av RIAA).

Selv kunne jeg tenke meg å fått laget en vippebryter på baksiden for å slå av/på riaa trinnet etter behov. Får se om jeg begynner å tukle med det...

Ellers var det nå flott at du fikk svar på mailen din fra Alex :)

Mvh Ti Kei som lærte noe nytt i denne tråden  8)

Amademus

Overivrig entusiast
Ble medlem
28.09.2008
Antall liker
122
Torget vurderinger
1
Ti Kei skrev:
Hei Amadeus!

Skjønner godt problemstillingen og spørsmålet ditt i første innlegg, har fundert litt på det samme selv. Ingen mening i å svi av kostbare NOS rør i riaa delen om man hører radio, cd eller annen kilde med linjenivå signal. Langt mindre om man planlegger innkjøp av platespilller et par år framover i tid.

Ante meg at vi (HP 100 eiere ;)) kunne koble fra riaa trinnet bare ved å dra ut "stikket" fra riaa printet. (HP 100 ble også levert som ren forforsterker med mulighet for etterinnstallering av RIAA).

Selv kunne jeg tenke meg å fått laget en vippebryter på baksiden for å slå av/på riaa trinnet etter behov. Får se om jeg begynner å tukle med det...

Ellers var det nå flott at du fikk svar på mailen din fra Alex :)

Mvh Ti Kei som lærte noe nytt i denne tråden 8)
Ja jeg synes det er greit å vite slikt jeg nå da :D

Det med en bryter bakpå hadde jo vært en god løsning. Skal titte litt på en slik løsning jeg også ;)

Mvh Amademus.

FZ

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.04.2002
Antall liker
463
Torget vurderinger
4
Gago skrev:
FZ skrev:
tøys, de nyeste sp'ene er er sp16 og 17.
Riktig, de gamle er SP-3, SP-4, SP-5 og SP-6(A). De nye er SP-6B t.o.m. SP-15 og de nyeste er SP-16 og SP-17, men som ikke helt er oppe i den ligaen som SP-10 og SP-11 er i, nemlig high-end ;)

Topp Bunn