K
Kaare G. Opsahl
Gjest
det må da holde å ha en i eske som megAmademus skrev:har jo en vinylsnurrer jeg å da , men den er ikke operativ for øyeblikket, men men halvt mann da kansje?![]()
|
det må da holde å ha en i eske som megAmademus skrev:har jo en vinylsnurrer jeg å da , men den er ikke operativ for øyeblikket, men men halvt mann da kansje?![]()
Jeg skal aldri ha vinylsnurrer mer. 8) Aldri, og jeg mener aldri.Gago skrev:jens spissformulerte vel, og mente egentlig aa si at en mann uten platespiller er ikke en skikkelig mann.
og jeg tenderer til aa vaere enig. ;D
Joda, men den var ikke min.65finger skrev:du lempet jo en inn i bilen forrige helg! blid som en sol 8)
men i huset er den og det tellerHaavard skrev:Joda, men den var ikke min.65finger skrev:du lempet jo en inn i bilen forrige helg! blid som en sol 8)
Håvard
Vel, en dag når jeg har mer plass. Kanskje en platespiller.impulse skrev:Hvorfor så skråsikker, Haavard? Med et så utsøkt anlegg er det jo bare naturlig med..tja, en WT Classic påmontert en Dynavector av høvelig standard, for eksempel....![]()
Joda, den gjør vel det, kan det høres ut som. ;DValentino skrev:Alltid skal du en over, impulse. En vanlig Acutus holder da så noenlunde!
It has been known to happen.Gago skrev:impulse goes to eleven.
Amademus skrev:Fikk dette svaret fra Alex Crespi (former V.P., Hovland Company) i dag, så da er det bare å koble fra når det går lengere perioder uten platespiller![]()
The best thing to do if you are not using the phono stage in your HP100-i would be to disconnect the two power supply cables from the edge of the phono board. When you look inside you will see which ones they are since the only other cables connecting to the phono board are thick blue G3 audio interconnects for the output going to the source selector switch. The power supply cables use multi-colored wires and have narrow plastic pin connectors. After you unplug them, you should tie or tape them to the aluminum divider panel so the ends do not lay loose inside the preamp.
De gamle SP-preampene var fra 70-tallet, SP-ene fra 80-tallet er de nyeGago skrev:samme opplegget som de gamle sp-preampene til arc fra 80tallet.
FZ skrev:De gamle SP-preampene var fra 70-tallet, SP-ene fra 80-tallet er de nyeGago skrev:samme opplegget som de gamle sp-preampene til arc fra 80tallet.![]()
Ja jeg synes det er greit å vite slikt jeg nå daTi Kei skrev:Hei Amadeus!
Skjønner godt problemstillingen og spørsmålet ditt i første innlegg, har fundert litt på det samme selv. Ingen mening i å svi av kostbare NOS rør i riaa delen om man hører radio, cd eller annen kilde med linjenivå signal. Langt mindre om man planlegger innkjøp av platespilller et par år framover i tid.
Ante meg at vi (HP 100 eiere) kunne koble fra riaa trinnet bare ved å dra ut "stikket" fra riaa printet. (HP 100 ble også levert som ren forforsterker med mulighet for etterinnstallering av RIAA).
Selv kunne jeg tenke meg å fått laget en vippebryter på baksiden for å slå av/på riaa trinnet etter behov. Får se om jeg begynner å tukle med det...
Ellers var det nå flott at du fikk svar på mailen din fra Alex
Mvh Ti Kei som lærte noe nytt i denne tråden 8)
Riktig, de gamle er SP-3, SP-4, SP-5 og SP-6(A). De nye er SP-6B t.o.m. SP-15 og de nyeste er SP-16 og SP-17, men som ikke helt er oppe i den ligaen som SP-10 og SP-11 er i, nemlig high-endGago skrev:tøys, de nyeste sp'ene er er sp16 og 17.FZ skrev:De gamle SP-preampene var fra 70-tallet, SP-ene fra 80-tallet er de nye![]()