Analogt på Svartskog

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • LMC

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Innlegg
    24.955
    Antall liker
    13.299
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    45
    Förförstärkarjakten är avblåst. Rörförstärkaren jag hade på lån blir ståendes.

    Ut med praktisk transistor, in med 30 kg två-delt pre, byggd som en tanks, opraktisk som fy (fast ohanterlig kabel mellan strömforsyning och linjedel(hur faen skal jag få den in i reolen?)), 10 rör och ingen fjärrkontroll (allt i andan till puristisk producent), men fy sjutton som den spelar och den har mer än habil RIAA. :D

    Aldrig hatt så bra ljud hemma förr.
    og hva er det?
     

    Cash 63

    Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Innlegg
    11.890
    Antall liker
    26.707
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Förförstärkarjakten är avblåst. Rörförstärkaren jag hade på lån blir ståendes.

    Ut med praktisk transistor, in med 30 kg två-delt pre, byggd som en tanks, opraktisk som fy (fast ohanterlig kabel mellan strömforsyning och linjedel(hur faen skal jag få den in i reolen?)), 10 rör och ingen fjärrkontroll (allt i andan till puristisk producent), men fy sjutton som den spelar och den har mer än habil RIAA. :D

    Aldrig hatt så bra ljud hemma förr.
    Vad er nå dette for ett beist:eek::)
     

    crosswind

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.11.2012
    Innlegg
    5.325
    Antall liker
    13.409
    Sted
    Svartskog
    Torget vurderinger
    13
    Hehe, Vermin har lösningen ja.

    Brukt en del tid på å få sjabraket in i hyllan nu. Kräver sin man (och rygg). Som sagt tidigare, denna förförstärkaren kommer med separat power supply. Helt topp, men hageslangen som förbinder power och förstärkare är fast och går inte att lossan/skruva loss. Då krävs det litt planering för å få detta in i USM. Styv var den också.

    Men, nu står den där, kan verka trångt, men den blir på sin höjd lunken på toppen. Stod på hela dagen igår med bara en svag antydning till värme på topplocket. 5 rör i RIAA-delen och 5 rör i linjedelen.

    Ingen Dynavector Leif men en Convergent Audio Technology SL1 Ultimate. Eller CAT, helt enkelt.

    0D96DDAD-62FD-4B2F-AF99-8A60A988DDF8.jpg
    FA02F5D1-33BA-4157-8D25-963AA1A96631.jpg
    3EB154B5-008C-4D6C-824B-278181732511.jpg
    791C1185-C43F-49A0-97DA-3822120D4EBB.jpg
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.513
    Antall liker
    102.813
    Torget vurderinger
    23
    Grattis - der har du forsterker i mange uker! :D
     

    nlykke

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2008
    Innlegg
    3.596
    Antall liker
    11.119
    Gratulerer! Monoblokkene dine har vært koblet opp med denne forforsterkeren for mange år siden, og det likte de VELDIG godt!! Så godt at den daværende eieren ennå plasserer den opplevelsen på sin topp 5 liste . . . Hvis du tror forforsterkeren er tung skal du prøve effekt trinnet! DET er tungt det!!!! KOS DEG!:cool:
     

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.936
    Antall liker
    17.212
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Grattis, Cross.
    Smart plassering. Begrenser fristelsen etter å "rulle" med rør ;)
     

    motoren

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Innlegg
    23.844
    Antall liker
    38.579
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    Hva er de doble rørene, ser det er 2 stk som jeg aldri har sett før? :)

    mvh
     

    crosswind

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.11.2012
    Innlegg
    5.325
    Antall liker
    13.409
    Sted
    Svartskog
    Torget vurderinger
    13
    Gratulerer! Monoblokkene dine har vært koblet opp med denne forforsterkeren for mange år siden, og det likte de VELDIG godt!! Så godt at den daværende eieren ennå plasserer den opplevelsen på sin topp 5 liste . . . Hvis du tror forforsterkeren er tung skal du prøve effekt trinnet! DET er tungt det!!!! KOS DEG!:cool:
    Tack! Det var hygglig läsning på morgonkvisten nlykke. Har du hört pre/effekt sammen? Den stereoampen ser väldig spännande ut, men det gör också monoblocken til USD35k :cool:
     

    crosswind

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.11.2012
    Innlegg
    5.325
    Antall liker
    13.409
    Sted
    Svartskog
    Torget vurderinger
    13
    Grattis, Cross.
    Smart plassering. Begrenser fristelsen etter å "rulle" med rør ;)

    Tack gunner, placering är dessvärre ett resultat av hageslangen på baksidan som omöjliggör annan placering för tillfället. En dag hela reolen skal ned och allt ut, då skal det flyttas till mer optimal placering, men det får vänta!

    Rörrulling tror jag det skal vara möjligt bara en vill tillräckligt mycket. ;)
     

    crosswind

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.11.2012
    Innlegg
    5.325
    Antall liker
    13.409
    Sted
    Svartskog
    Torget vurderinger
    13
    Hva er de doble rørene, ser det er 2 stk som jeg aldri har sett før? :)

    mvh

    Då är vi två motoren. Jag hade heller aldrig sett de förr. Impulse sa vad det var på telefon, men har dessverre glömt hela grejen. :rolleyes:
    Det som jag vet är att det just dessa är Telefunken och sitter i vanlig 12AX7-sockel i linjedelen. Kanske impulse kan komma med historien på nytt?

    Edit. Fant en link till info om dessa «subminiature tubes». Som impulse förklarade (och som jag nu kom ihåg) är dessa lagade för røff behandling och miljö. Gjorda för höga g-krafter, höjder och temperaturer samtidigt som de är long-life. Militärrör visst nog.

    https://www.effectrode.com/knowledge-base/subminiature-tubes/
     
    Sist redigert:

    impulse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Innlegg
    13.199
    Antall liker
    7.674
    Sted
    Hølen
    God morgen og gratulerer nok engang, Cross! Veldig morro å høre at det låter så til de grader bra! Jeg er slett ikke overrasket, for det der er med god margin en av de beste preanpene jeg har hørt, og at den liker seg så fantastisk godt med monoblokkene, er jo en avsindig bra bonus, rett og slett. At ikke CAT er lenger framme i folks bevissthet er jo utrolig...

    Jeg ser av bildene at det ikke er som jeg trodde, forresten. Fik en ide om at det kunne være snakk om nuvistor-rør da vi snakket sammen, men det er det nok ikke. Jeg har heller aldri sett denne løsningen før, men det er jo ting som tyder på at det funker, i hvert fall!
     

    crosswind

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.11.2012
    Innlegg
    5.325
    Antall liker
    13.409
    Sted
    Svartskog
    Torget vurderinger
    13
    Tack igen och god morgon impulse.

    Ser inte namnet nuvistor i linken ovan, men bortsett från det är det ganska identiskt med det du trodde det var? Militärspec, long life och lagd för extrema förhållanden.
     

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.936
    Antall liker
    17.212
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Hm, kan det være 5703WA?
    Musical Fidelity brukte de i bla Tri-Vista og DAC 21.

    s-l1600.jpg
     

    nlykke

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2008
    Innlegg
    3.596
    Antall liker
    11.119
    Gratulerer! Monoblokkene dine har vært koblet opp med denne forforsterkeren for mange år siden, og det likte de VELDIG godt!! Så godt at den daværende eieren ennå plasserer den opplevelsen på sin topp 5 liste . . . Hvis du tror forforsterkeren er tung skal du prøve effekt trinnet! DET er tungt det!!!! KOS DEG!:cool:
    Tack! Det var hygglig läsning på morgonkvisten nlykke. Har du hört pre/effekt sammen? Den stereoampen ser väldig spännande ut, men det gör också monoblocken til USD35k :cool:
    Pre/effekt fikk jeg aldri anledning til og høre sammen, men jeg hadde effekt trinnet på besøk og koblet det opp til First Sound pren min og det spilte helt avsindig. Jeg hadde kjøpt denne hvis det ikke hadde vært for at jeg hver gang måtte slå på power ved og holde på hovedsikringen i elskapet. Dette beistet hadde ikke slow start og trakk da i start øyeblikket så mye strøm at hoved sikringen gikk hver gang.:D Kommer jeg over en sånn en igjen kan det tenkes at det får et annet utfall, for nå har jeg egen strømkurs, 16 amp og treg sikring . . .:cool:
     

    crosswind

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.11.2012
    Innlegg
    5.325
    Antall liker
    13.409
    Sted
    Svartskog
    Torget vurderinger
    13
    Gratulerer! Monoblokkene dine har vært koblet opp med denne forforsterkeren for mange år siden, og det likte de VELDIG godt!! Så godt at den daværende eieren ennå plasserer den opplevelsen på sin topp 5 liste . . . Hvis du tror forforsterkeren er tung skal du prøve effekt trinnet! DET er tungt det!!!! KOS DEG!:cool:
    Tack! Det var hygglig läsning på morgonkvisten nlykke. Har du hört pre/effekt sammen? Den stereoampen ser väldig spännande ut, men det gör också monoblocken til USD35k :cool:
    Pre/effekt fikk jeg aldri anledning til og høre sammen, men jeg hadde effekt trinnet på besøk og koblet det opp til First Sound pren min og det spilte helt avsindig. Jeg hadde kjøpt denne hvis det ikke hadde vært for at jeg hver gang måtte slå på power ved og holde på hovedsikringen i elskapet. Dette beistet hadde ikke slow start og trakk da i start øyeblikket så mye strøm at hoved sikringen gikk hver gang.:D Kommer jeg over en sånn en igjen kan det tenkes at det får et annet utfall, for nå har jeg egen strømkurs, 16 amp og treg sikring . . .:cool:
    Litt som här då, men detta sker bara jag slår på allt litt för fort. Säkringen gick inte tidigare, men med CAT måste jag vara litt försiktig och slå på ting sakta och låta det stabilisera sig.

    Med andra ord, behov för dedikerad kurs till anlegget på nyåret. :)
     

    crosswind

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.11.2012
    Innlegg
    5.325
    Antall liker
    13.409
    Sted
    Svartskog
    Torget vurderinger
    13
    Så blev det en liten svipptur mer till Tromsø för vi går över i 2019. Det hinns precis med en liten tur inom Backbeat i morgon förmiddag. Gäller bara att ha prioriteringarna på rätt plats.
     

    Cash 63

    Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Innlegg
    11.890
    Antall liker
    26.707
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Får väl hänga här på svenske forumsdelen:rolleyes: En riktigt God jul önskas:) hoppas att kunna komma utöver för vägarna blir cykel dugliga igen?
     

    crosswind

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.11.2012
    Innlegg
    5.325
    Antall liker
    13.409
    Sted
    Svartskog
    Torget vurderinger
    13
    Får väl hänga här på svenske forumsdelen:rolleyes: En riktigt God jul önskas:) hoppas att kunna komma utöver för vägarna blir cykel dugliga igen?
    Vi finner en dag cash, hade varit trevligt det!

    God Jul till er också!
     

    crosswind

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.11.2012
    Innlegg
    5.325
    Antall liker
    13.409
    Sted
    Svartskog
    Torget vurderinger
    13
    Som den gode OVK-medlem jag trots allt är, tar en skivinköp på största allvar. Det betyder att hotellrum väljs utifrån bäst möjlig kontroll på skivbutiken. Således blev rum 320 utplockat i går kväll. :cool:

    Jazzhörnet på Backbeat;

    203E707A-A42D-4988-83B7-DE35D6DE82D6.jpg
     

    crosswind

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.11.2012
    Innlegg
    5.325
    Antall liker
    13.409
    Sted
    Svartskog
    Torget vurderinger
    13
    Stockholm har en egen bas (besättning/flygplan/tekniker etc.) så det är ytterst sällan jag får en övernattning där då de bemannar sin egen produktion, men det kan hända. Tack för tips!

    Så kom en ut med en slank plånbok igen. Extra glad för den första pressningen av Good Vibes at the Pawnshop Jazz Club. Inspelad live kvällen efter den legendariska Jazz at the Pawnshop 1&2 i december -76. Neumann U47, Nagra IV stereo och Studermixer. Härlig! Så en direct-to-disc, mest av nyfikenhetsskäl. Det andra är gammalt nytt, men välkommet i samlingen likevel.

    960D72F1-9611-4C3A-914D-C3D0B9FC08E1.jpg
     

    crosswind

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.11.2012
    Innlegg
    5.325
    Antall liker
    13.409
    Sted
    Svartskog
    Torget vurderinger
    13
    Så kom julgranen atter en gång på plats, i år i ny bolig. Anlegget har på många måter transformerats till ny huslyd i förbindelse ny förförstärkare. Fortfarande så nytt att det skal jobbas ihärdigt med integrering på nyåret.

    För egendel bär det av mot OSL igen, folk skal ju hem till jul! Tveksamt om gårdagens Apollo 13-perspektiv över Milano återupplevs..

    Hursomhelst, God Jul till alla som varit inom i 2018.

    BBE5E2D8-25A7-4DD3-A54A-B3C0EAE9486F.jpg
    DD04106E-EB14-4CE7-848C-CEDF20053E39.jpg
    B0E1EB19-A472-4D6B-929C-8B03E04F8B7B.jpg
     

    Grumpy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2007
    Innlegg
    5.642
    Antall liker
    15.508
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    God Jul til deg og dine Cross. Vær stolt av nytt hjem, fornyelser i anlegget og mange nye plater.

    Pussig at du nevnte Sjødal og Sjødalstrand i noen poster overfor. Jeg har noen familiære røtter og mange gode sommerminner fra «der i gården».

    Hilsen
    Grømp
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn