Horten

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Slam Dancer

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    09.10.2014
    Innlegg
    579
    Antall liker
    371
    Sted
    Porsgrunn
    Veldig bra du legger ut bilder Retep, måtte holde meg hjemme pga sykdom. Typisk!
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Langt fra alle rommene jeg har bilder fra. Men hjelper kanskje litt for de som måtte være hjemme

    Jeg la merke til en ting i de fleste rommene som for meg er veldig uvant. Jeg ble sittende å se ned mot vokalen og lyden kom fra veldig lave punkt...

    Likte godt lyden hos Hifiklubben med Dali og NAD.

    Den høyttaleren likte jeg svært godt. Ble litt skuffet av demoen på Klipsch horn. Når man demonstrerer slike høyttalere så forventer jeg at man har med seg rock eller musikk som er litt uptempo, og som har en elgitar eller to.
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Hva! Kasta uniformen.....

    Kos dere. John_Harald vi må ta en prat på pm ang julebord...
     

    PowerMetal

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.07.2010
    Innlegg
    1.936
    Antall liker
    1.271
    Torget vurderinger
    2
    Etter å ha fått utlevert fangedraktene, så var det bare å starte vandringen. Jeg synes det var flere folk på messa iår enn i fjor.

    Fikk til og med oss et lite foredrag om akustikk. Synes det var flere gode demoer iår. Fikk spesialoppvarting inne på rommet til Steinheim og zensati. Kaffe, sjokolade og fri tilgang til pc med Jriver. Hyggelig dame som sto for demo. Hun var er fan av metall, men følte hun ikke kunne spille det under demo. Men med kun meg i rommet så ble hun glad når jeg spurte om Metallica, rammstein ol musikk.

    Synes det låt langt bedre i år der enn i fjor

    Tok noen bilder, legger de ut snart. Nå venter en 1 1/2 time togtur hjem....

    Vellykket tur for min del. Vi fikk nok litt ekstra oppmerksomhet pga skjortene.
    Så lenge ikke metall er bra nok for messene så er ikke messene bra nok for meg :p
    Når man er såpass snever i musikken som meg så funker det ikke å høre på pling plong eller visesanger, så jeg får holde meg til å høre demoer i butikk. Hvilket NAD utstyr brukte de på Dali?
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Aner ikke modell, .Men er den nye serien med hypex 200w moduler og en pre med innebygget stemmer om jeg forsto riktig.
     

    John_Harald

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.08.2002
    Innlegg
    4.043
    Antall liker
    1.836
    Sted
    Sørumsand
    Torget vurderinger
    5
    Etter å ha fått utlevert fangedraktene, så var det bare å starte vandringen. Jeg synes det var flere folk på messa iår enn i fjor.

    Fikk til og med oss et lite foredrag om akustikk. Synes det var flere gode demoer iår. Fikk spesialoppvarting inne på rommet til Steinheim og zensati. Kaffe, sjokolade og fri tilgang til pc med Jriver. Hyggelig dame som sto for demo. Hun var er fan av metall, men følte hun ikke kunne spille det under demo. Men med kun meg i rommet så ble hun glad når jeg spurte om Metallica, rammstein ol musikk.

    Synes det låt langt bedre i år der enn i fjor

    Tok noen bilder, legger de ut snart. Nå venter en 1 1/2 time togtur hjem....

    Vellykket tur for min del. Vi fikk nok litt ekstra oppmerksomhet pga skjortene.
    Så lenge ikke metall er bra nok for messene så er ikke messene bra nok for meg :p
    Når man er såpass snever i musikken som meg så funker det ikke å høre på pling plong eller visesanger, så jeg får holde meg til å høre demoer i butikk. Hvilket NAD utstyr brukte de på Dali?
    Classe
     

    John_Harald

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.08.2002
    Innlegg
    4.043
    Antall liker
    1.836
    Sted
    Sørumsand
    Torget vurderinger
    5

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Såpass. Gamle kåre inntørka som bare kommer ut når det er messe... Jaja...

    Nei dere får kose dere. Ha det morro i morgen også. Hils gutta
     

    rumath

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2004
    Innlegg
    1.653
    Antall liker
    228
    Magneplanar låt fantastisk. Hifi klubben hadde også bra lyd. Ellers var det mange skuffelser.

    Savner på messa: Radioer, gjerne highend bærbare saker. Alt-i-ett greier dor viderekomne. For mye sært, til avsindige priser. Skal man trekke massene, må man ha noe som er innen rekkevidde for de fleste.
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Kosa meg på messa ivertfall.

    Morro at Alan stillte opp med surround.



    Har en tynn en i glasset,Black Sabbath på anlegget. Godt å komme hjematt...
     

    Distinctive

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.12.2006
    Innlegg
    11.063
    Antall liker
    3.589
    Sted
    Stavanger

    PowerMetal

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.07.2010
    Innlegg
    1.936
    Antall liker
    1.271
    Torget vurderinger
    2
    Aner ikke modell, .Men er den nye serien med hypex 200w moduler og en pre med innebygget stemmer om jeg forsto riktig.
    Da regner med med at det var M12 og M22 til det motsatte er bevist... Skulle gjerne hatt både gryn og grunker nok til dem.

    Edit: Ser på bildene i Horten 2015 tråden at det er M12 og M22
     
    Sist redigert:

    leifarild

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    02.11.2012
    Innlegg
    229
    Antall liker
    205
    Mitt helhetsinntrykk var at dette er den beste messa på lang tid. Høydepunkt for meg var rommet til Mala. Hyggelig utstiller som så ut til både å kunne snakke og høre på det den besøkende hadde å si. Hørte "your latest trick" fra albumet Brothers in Arms. Ble spilt på Little Super Deck. Flott lyd, når man tar forholdene i betraktning.

    overrasket at hverken jeg og mange andre ikke stoppet opp for å høre disse gigantiske høyttalerne nede i første etage. Koster sikkert skjorta. Og kunne sikkert fått samtlige til å sikle. Men deres potensiale ble ikke vist de 3 gangene jeg var innom.

    nei..... Jeg banner vel i kirka når jeg sier at høydepunktet over alt var turen til og fra messa. Og lyden av Italia ;)


    edit: arkivbilde.
     

    Vedlegg

    niha

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    1.035
    Antall liker
    406
    Torget vurderinger
    7
    Jeg synes rommene hvor det ble spilt på Harbeth høyttalere og Tannoy xt8f (eller var det 6f) spilte meget overbevisende. Med en harmonisk og god klang til prisen.
     

    Festus

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.01.2010
    Innlegg
    1.263
    Antall liker
    3.111
    Torget vurderinger
    3
    Mitt høydepunkt på messen var PM audio og Nordic sound design, på begge plassene ble det presentert stor og flott lyd fra små høyttalere
     

    nikosidis

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    11.03.2007
    Innlegg
    857
    Antall liker
    250
    Torget vurderinger
    16
    Kjempe bra messe. Beste jeg har vært på. Synes ADAM med sitt surround oppsett og AC/DC konsert på full guffe var drit kult. MBL som vanlig bakoversveis. Morten sitt from med Devaliet osv. var bra. Spolebånd var som vanlig utrolig bra. Min beste opplevelse var Focal med NAIM elektronikk. Best lyd per krone var Dali med NAD elektronikk. Må takke gutta som kom fredag samtidig som meg og Jo-Erik. Fy faen vi hadde det gøy. Live band både på fredag og lørdag på Saxon pub og en gitarist uten sidestykke med bandet på lørdag. Kult med Skedsmo Audio t-skjorter også. Fikk mye oppmerksomhet pga. dem :D Veldig bra helg var det. Gleder meg allerede til neste år :D
     

    Gjallarhorn Audio

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    26.02.2010
    Innlegg
    1.653
    Antall liker
    1.625
    Sted
    Heggedal, Asker
    Torget vurderinger
    100
    Kosa meg på messa ivertfall.

    Morro at Alan stillte opp med surround.



    Har en tynn en i glasset,Black Sabbath på anlegget. Godt å komme hjematt...
    Om det var ment å være meg, så bidro ikke jeg med annet enn TubeTraps på messa. Det er antakelig Geir Arne du mener?

    Alan
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Stemmer det. Tenke litt raskt der... Men uansett spenstig å ta med surround.
     

    steinost

    Æresmedlem
    Ble medlem
    22.01.2004
    Innlegg
    11.334
    Antall liker
    8.401
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    2
    Fyrer opp tråden igjen.
    Hvem av oss i klubben reiser til Horten?

    Steinost.
    Jonas.
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Mest sannsynlig så drar jeg. Får se om det blir overnatting.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn