Horten hifi messe 2012

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • High_End

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    11.11.2002
    Innlegg
    140
    Antall liker
    67
    Knallbra å vie samtlige utstillere litt oppmerksomhet :)
     

    High_End

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    11.11.2002
    Innlegg
    140
    Antall liker
    67
    HighEnd og mannen bak MONTANA Loudspeakers - Peter Noerbaek fra PBN Audio - vil takke et gjennomgående meget trivelig og positivt innstilt publikum for besøket på vår stand på Rom 101!
     

    rama

    biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    15.782
    Antall liker
    21.295
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    veldig bra jobbet, høvding.
     

    B Rasse

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.05.2012
    Innlegg
    1.005
    Antall liker
    477


    Disse kulene var det som ga meg mest "vil ha" følelse på messa. I eit 5.1 oppsett med ein musikalsk reciver trur eg det hadde gjort jobben og meir enn det i ei lita stove.
     
    K

    Kaare G. Opsahl

    Gjest


    Disse kulene var det som ga meg mest "vil ha" følelse på messa. I eit 5.1 oppsett med ein musikalsk reciver trur eg det hadde gjort jobben og meir enn det i ei lita stove.
    De små rakkerene fikk jeg skikkelig lyst på
     

    Moiz Audio

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    06.08.2007
    Innlegg
    4.142
    Antall liker
    776
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    123
    Jeg var på messen for første gang i år. Levde vel ikke helt opp til forventningene, men likevel vel verd den 7 timer lange kjøreturen fra Sørlandet.

    Det som imponerte mest var Heed, for meg et helt ukjent merke. Høyttalerne var en blanding av transmisjonslinje og bassrefleks, og de spilte meget bra i rommet de sto i.
    Også PM Audio hadde fin lyd.

    Det som skuffet mest var Marten som over hodet ikke passet inn i rommet.

    Og hvor var horna?
    Alpar fra Heed Audio er en kjernekar ;D
     

    Vermin

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2006
    Innlegg
    6.999
    Antall liker
    5.917
    Sted
    Bjerkreim
    Torget vurderinger
    45
    Takk for en morsom Messe helg!
    neste år håper vi på enda bedre oppmøte, iallefall fra HA

    Nettop komt inn døra her, pakke om og stikke to uker til Nice i natt.

    Beste lyd er vanskelig og dømme, men det var jamt overmye morro. Gøy at det velges små-høytalere som ikke metter rommene med en gang. Synes Moiz har mye morro og vise fram, spillte også bra musikk.
    Er så møkklei flinkissjazz og pling-plong nå at det skal bli digg med en flytur med Spotify.

    Takketakktakk
     

    Moiz Audio

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    06.08.2007
    Innlegg
    4.142
    Antall liker
    776
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    123
    For min del var Heed totalt ukjent, men en veldig snakkesalig og hyggelig kar lot meg spille medbrakt og ble faktisk imponert over det jeg hørte.
    De første sekundene ble jeg nok litt lurt, virket som lydbildet var veldig diffust (pga. vinklingen på elementen) men etter å faktisk ha lyttet litt så forsvant det inntrykket. Meget god fordeling av lyden i rommet, skulle ønske de hadde et større rom.

    :)
    Takk!
     

    Rudi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2004
    Innlegg
    7.506
    Antall liker
    7.516
    Sted
    Ute i skauen i Østfold.
    Torget vurderinger
    37
    Ingen av dere som fikk med dere den helt nye Copland 506 rør effekt trinnet med var det KT 120 rør ?? Hadde hel-frest aluminiums front, så veldig ordentlig ut og med rødt lys i rørene.... det var noe helt nytt for meg og ikke minst hadde den ballanserte innganger også nytt for meg at Copland sattser på ballanserte løsninger.
     
    K

    Kaare G. Opsahl

    Gjest
    Takk for en morsom Messe helg!
    neste år håper vi på enda bedre oppmøte, iallefall fra HA

    Nettop komt inn døra her, pakke om og stikke to uker til Nice i natt.

    Beste lyd er vanskelig og dømme, men det var jamt overmye morro. Gøy at det velges små-høytalere som ikke metter rommene med en gang. Synes Moiz har mye morro og vise fram, spillte også bra musikk.
    Er så møkklei flinkissjazz og pling-plong nå at det skal bli digg med en flytur med Spotify.

    Takketakktakk
    hyggelig å treffe gjengen fra okka igjen, selv om det ble kort. stiller dere til neste år booker jeg meg inn på hotellet. god tur til Nice. Sjekk ut spisestedet Brunos. Spesialitet trøfler. verdt et besøk
     

    JoakimSkovlund

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    07.08.2010
    Innlegg
    54
    Antall liker
    14
    Sted
    Revetal, Vestfold
    Vil få benytte anledningen til å takke alle for en utrolig hyggelig helg på messen! :)

    Som førstegangs utstiller, er jeg overveldet over responsen og hvor godt mottatt man ble, med en bilstereobil - som jo er en noe utradisjonell skapning på hifimessen.
    Veldig gøy å oppleve interessen og alle gode tilbakemeldinger fra hififolket!

    Håper folket fikk en god opplevelse av lyd i bil - midt blandt alt annet imponerende utstyr. :)

    Takk til arrangørene som gjør den enorme jobben med å arrangere en flott messe her i Vestfold!


    Håper vi sees igjen neste år.
     

    evhvis

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.04.2009
    Innlegg
    780
    Antall liker
    641
    Sted
    Grimstad
    Torget vurderinger
    14
    Var bare på messa på lørdag, men var en del spennende å titte på. Stereofil med Tannoy var messas klart beste lyd i mine ører. Likte også lyden på rommene til Doxa og PM-Audio. Ellers så var det en del anlegg som låt ganske bra, men mange som sleit med "messe-lyd".

    Som flere andre har kommentert så virket det som om det var færre besøkende enn vanlig. Var uansett verdt å ta turen.
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg

    Griffenfeldt

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.12.2008
    Innlegg
    8.013
    Antall liker
    4.128
    Sted
    I en kjeller
    Torget vurderinger
    17
    JanR: Du bor vel praktisk talt i Sverige og bør vel kunne ta deg en dagstur til Gøteborg til helgen?
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    JanR: Du bor vel praktisk talt i Sverige og bør vel kunne ta deg en dagstur til Gøteborg til helgen?
    Mjo, 20 mil eller så. Ikke lange biten.
    Hadde ikke planer om noen kjøretur egentig, pga bil (må bytte eksos på transporter - kalipper bak på førkja sin passat) og litt pga "vet da pokker om jeg gidder" :)

    /jan
     

    Vidar P

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Innlegg
    16.745
    Antall liker
    272
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    ... Jeg er jo ihuga Audio Note fan og lurer på om Audiocompaniet hadde noe Audio Note med denne gang ? Isåfall hva, og var det bra ? :)
    Ja det hadde de, og det låt veldig flott imo. Egentlig det rommet som jeg syntes det var mest stas å høre på musikk. En engelsk herre som demonstrerte, det var AN's dyreste integrerte cdp, en pre/power jeg ikke husker navnet på men det var en riaa-bestykket pre, og en ca 12W parallell SE effekt, begge Signature visstnok.
    AN-J høyttalere.
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    Lurer på om ikke det var M2 pre m/riaa og P1SE (10w) som ble brukt.
    Fikk desverre ikke hørt på det oppsettet.

    Har M2 - har hatt P1SE og det spiller ikke så halvgalt sammen :)

    /jan
     
    Sist redigert:

    impulse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Innlegg
    13.199
    Antall liker
    7.674
    Sted
    Hølen
    ....Og på Jansk betyr som kjent "ikke så halvgalt" egentlig "forbanna bra". Han er bare litt i overkant forsiktig med den verbale konfekten.
     

    Naturlyd

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    31.03.2006
    Innlegg
    563
    Antall liker
    341
    Torget vurderinger
    23
    Har DU lov til å klage på musikken utstilleren demonstrerer med?

    Takk til Terje og de andre arrangørene. Hifi-hobbyen vår trenger all oppmerksomhet den kan få!

    Har merket meg klagingen over musikken brukt av utstillerene. Og grep meg i å være enig. På messa tok jeg selv i mot første og beste anledning til å ønske meg noe annet enn det som stod på da jeg kom inn hos de fleste utstillerene. Og det er hele poenget med innlegget mitt:

    Jeg satt i sweetspot i over halvparten av rommene og vel plassert spurte SAMTLIGE utstillere om det var noe jeg ville høre på. Så til de som klager over musikken, bad du selv utstilleren(e) om å sette på annen musikk? (for det var for mye Hifi-flinkisjazz, tradisjonell "demo-musikk" av typen som har blitt spilt i hjel på messer de siste 20-25 åra)

    Siden bladet Watt sitt demorom lå strategisk mellom de ulike fløyene på hotellet, så ble det til at jeg sneiet innom minst ti ganger. Og der var den imøtekommende "DJen" Roy Ervin i storform. Han vekslet mellom å spille egne låter og å be om ønsker fra publikum. Det var underholdende og trivelig. Men mange ganger kom det ingen ønsker selv om det satt 10-15 mennesker foran anlegget.

    Så, har du lov å klage når du selv ikke gjør noe med det? Hvor mange egne CDer/LPer/FLAC-/WAV-filer hadde du med deg på messa?

    Engelskmannen i rommet med Audio Note var lett å få i gang, hintet du om sjanger hadde han morsom musikk på lur og det gav meg flere fine musikkopplevelser.

    Har noen av dere andre opplevd at utstilleren ikke ville bytte musikk eller spille noen av deres medbrakte låter?
     
    Sist redigert:

    GisleB

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.08.2007
    Innlegg
    436
    Antall liker
    79
    Takker for tilbakemeldingene. Hyggelig å høre at AN antageligvis fikk det bedre til en i fjor. Ser oppsettet er veldig nært mitt eget oppsett så har nok ikke gått glipp av noe spessielt sånn sett. Han engelskmannen var det Andy eller ?

    Ser Tannoy har fått en del skryt og jeg har selv savnet en mer "moderne" looking Tannoy modell med pepperpot/alnico diskant, noe som det kunne se ut som denne høytalleren hadde ?

    Ellers må jeg nevne at den "oppsummeringen" av Høvdingen her på sentralen var fantastisk for oss som ikke kunne komme i år. Takker å bukker. :).
     

    Moiz Audio

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    06.08.2007
    Innlegg
    4.142
    Antall liker
    776
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    123
    Låt slett ikke verst. Samsung s3 tar ikke spesielt bra bilder ser jeg

    Vis vedlegget 153349
    De der er interesante.

    /jan
    Låt optimalt søndagen..FTW!
    I går som idag ligger jeg rett ut, Murphys Law !
    Noe irriterende men ikke noe å gjøre med.
    Byr seg vel flere sjanser håper jeg.

    /jan
    Både meg og Vermin så frem til å møte deg..


    :(


    å ja..vi spilte ingen pling plong og kjørte requests hele tiden
     

    R.E.S.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Innlegg
    5.975
    Antall liker
    6.131
    Torget vurderinger
    32
    Siden bladet Watt sitt demorom lå strategisk mellom de ulike fløyene på hotellet, så ble det til at jeg sneiet innom minst ti ganger. Og der var den imøtekommende "DJen" Roy Ervin i storform. Han vekslet mellom å spille egne låter og å be om ønsker fra publikum. Det var underholdende og trivelig. Men mange ganger kom det ingen ønsker selv om det satt 10-15 mennesker foran anlegget.
    Takk for det, og jeg kjenner meg definitivt igjen i beskrivelsen. En ba riktignok om "vanlig" musikk da jeg spilte fra Bodil Niska sin plate Blue, og han ble litt oppgitt da jeg fortalte at for meg var dette musikk jeg hører på til vanlig. Etter litt lokking av hva han egentlig mente jeg burde spille, tror jeg vi endte opp med Michael Jackson.

    og Britney Spears ble også spilt (siden jeg ikke hadde Lady Gaga...)

    Roy
     

    Naturlyd

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    31.03.2006
    Innlegg
    563
    Antall liker
    341
    Torget vurderinger
    23
    Og dagens beste utsagn var han som kom med: "... spill det motsatte av Tom Waits!". Den håndterte du fint :)
     

    R.E.S.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Innlegg
    5.975
    Antall liker
    6.131
    Torget vurderinger
    32
    Og dagens beste utsagn var han som kom med: "... spill det motsatte av Tom Waits!". Den håndterte du fint :)
    Det morsomme var jo at han mente at det motsatte av Tom Waits var Marcus Miller, så det skal ikke være lett.

    Roy
     

    Roald

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.06.2005
    Innlegg
    5.278
    Antall liker
    2.521
    Torget vurderinger
    1
    I år som i fjor var jeg vel der for det sosiale, og de bra lydopplevelsene ble en bonus i lag med ny innputt på musikksiden.


    Får vel takke Roy for lån av anlegget til en heller brokete forsamling som tweeket villig vekk ut i de sene timer:cool:


    Her er en liten snutt som visualiser denne hendelsen, Roy spilt av programleder og Tom er den brokete forsamlingen.

     

    Scrooge

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.11.2008
    Innlegg
    3.009
    Antall liker
    1.127
    Takk til Terje og de andre arrangørene. Hifi-hobbyen vår trenger all oppmerksomhet den kan få!

    Har merket meg klagingen over musikken brukt av utstillerene. Og grep meg i å være enig. På messa tok jeg selv i mot første og beste anledning til å ønske meg noe annet enn det som stod på da jeg kom inn hos de fleste utstillerene. Og det er hele poenget med innlegget mitt:

    Jeg satt i sweetspot i over halvparten av rommene og vel plassert spurte SAMTLIGE utstillere om det var noe jeg ville høre på. Så til de som klager over musikken, bad du selv utstilleren(e) om å sette på annen musikk? (for det var for mye Hifi-flinkisjazz, tradisjonell "demo-musikk" av typen som har blitt spilt i hjel på messer de siste 20-25 åra)

    Siden bladet Watt sitt demorom lå strategisk mellom de ulike fløyene på hotellet, så ble det til at jeg sneiet innom minst ti ganger. Og der var den imøtekommende "DJen" Roy Ervin i storform. Han vekslet mellom å spille egne låter og å be om ønsker fra publikum. Det var underholdende og trivelig. Men mange ganger kom det ingen ønsker selv om det satt 10-15 mennesker foran anlegget.

    Så, har du lov å klage når du selv ikke gjør noe med det? Hvor mange egne CDer/LPer/FLAC-/WAV-filer hadde du med deg på messa?

    Engelskmannen i rommet med Audio Note var lett å få i gang, hintet du om sjanger hadde han morsom musikk på lur og det gav meg flere fine musikkopplevelser.

    Har noen av dere andre opplevd at utstilleren ikke ville bytte musikk eller spille noen av deres medbrakte låter?
    Fint at du nevner dette!
    Nå skal jeg ikke snakke på vegne av alle utstillere, men hos EHED hvor jeg for det meste satt og rattet lyd, passet jeg i alle fall på å spørre de fleste som var innom om de hadde noen ønsker om musikkvalg.
    Tror det var kun to som hadde med seg egne ting, enten på CD eller "stick". Noe de selvsagt fikk høre på!
     
    8

    8x12_TOM

    Gjest
    Kjenner meg igjen som en av de i den brokete forsamlingen;)
    Ellers en helt grei messe med det sosiale i fokus.
    Helt enig med Naturlyd med dette med klaging på musikk. Med så lite folk på messebesøk er det ingen problem å få en demo av egen musikk i ss.
     
    K

    Kaare G. Opsahl

    Gjest
    Kjenner meg igjen som en av de i den brokete forsamlingen;)
    Ellers en helt grei messe med det sosiale i fokus.
    Helt enig med Naturlyd med dette med klaging på musikk. Med så lite folk på messebesøk er det ingen problem å få en demo av egen musikk i ss.
    man må jo gå rundt å høre på all dritten. hadde ikke med nok minnepinner til alle rommene:D fikk tilbud om å spille egen musikk mange steder. Var i sjaber form å snudde i døra på en del av rommene. Svett og sur luft kombinert med musikk ikke JEG likte var nok til å skremme bort meg
     

    torem

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.12.2007
    Innlegg
    2.935
    Antall liker
    753
    Jeg tok også turen nedover i år, men for meg er bilturen t/r Trondheim vel så gøy som messa (messa er strengt talt mere et påskudd for bilturen). Da jeg kom tilbake i natt viste triptelleren på Citroen-en 1320 km:). Tør veibane og fine kjøreforhåld.

    Når det gjelder messa blir det omtrent samme leksa som alltid for meg; ørene går fort i metning, og jeg blir like fort lei av mer eller mindre intetsigende pling-plong instrumental-jazz-ett-eller-annen, og ender opp med å bla i platene til The Garden og Big Dipper fremfor å høre på hifi. Jeg endte opp med å kjøpe 7 lp-er totalt. Bra fangst, inkl. ny lp fra 2L. (som jeg selvfølgelig like gjerne kunne kjøpt i Trondheim, men men)

    Men uansett gøy er det å gå rundt å glane på messa. Doxa overrasket mest i positiv retning. De prototyp-høytalerne låt jo faktisk mere musikk en hifi (som Doxa selv sa det), og entusiasmen hos disse sørlendingene så ut til å være på topp. Det at det er veldig behagelige skinnstoler i det rommet de var på hjelper kanskje litt på den avslappa stemninga.

    I tillegg høres "Watt-anlegget" bra ut - selv om det kanskje blir litt mye "hifi-lyd" i mine ører, men anlegget var ikke slitsomt å høre på, og høres bra avstemt ut.

    Soulution-oppsettet låt også bra, men jeg er usikker på hvor bra det var i forhold til prislappen (når cd-spilleren til 180k omtales som en ny "billigere" spiller fra Soulution, forstår jeg at ordet "billig" er et relativt begrep!).

    Tannoy fikk jeg aldri rotet meg til å høre. Marten ble litt so so, men bedre på søndag enn lørdag (på søndag hadde de "ryddet opp" en god del i bassen).

    Men totalt sett en veldig fin høsttur, så jeg kommer nok tilbake, om ikke annet for turen sin del.
     

    montesi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.11.2002
    Innlegg
    1.629
    Antall liker
    966
    Torget vurderinger
    7
    Takker for tilbakemeldingene. Hyggelig å høre at AN antageligvis fikk det bedre til en i fjor. Ser oppsettet er veldig nært mitt eget oppsett så har nok ikke gått glipp av noe spessielt sånn sett. Han engelskmannen var det Andy eller ?

    Ser Tannoy har fått en del skryt og jeg har selv savnet en mer "moderne" looking Tannoy modell med pepperpot/alnico diskant, noe som det kunne se ut som denne høytalleren hadde ?

    Ellers må jeg nevne at den "oppsummeringen" av Høvdingen her på sentralen var fantastisk for oss som ikke kunne komme i år. Takker å bukker. :).
    Jeg hadde en god opplevelse på AN sitt rom, tett fulgt av de små(og store) høyttalerene til danskene, stereofil og rommet til audioakt(usher?). Det var Martin som stod på standen til AN i år. Han hadde null skrupler når det kom til musikk! Det morsomme er jo at AN takler det meste. Ikke ofte man hører meshuggah på en messe uten å spørre om det selv :) Hm, nå ser jeg at samtlige av utstillerne spillte på rør.. Alt i alt, verdt turen. Integralen fikk 35 mil til på telleren også:)
     

    JanOlav

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2005
    Innlegg
    7.415
    Antall liker
    1.114
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    14
    ... Jeg er jo ihuga Audio Note fan og lurer på om Audiocompaniet hadde noe Audio Note med denne gang ? Isåfall hva, og var det bra ? :)
    Ja det hadde de, og det låt veldig flott imo. Egentlig det rommet som jeg syntes det var mest stas å høre på musikk. En engelsk herre som demonstrerte, det var AN's dyreste integrerte cdp, en pre/power jeg ikke husker navnet på men det var en riaa-bestykket pre, og en ca 12W parallell SE effekt, begge Signature visstnok.
    AN-J høyttalere.
    Jeg mente at det var en 18 watter, altså P2SE, men kan jo ta feil.
     
    Sist redigert:

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    ... Jeg er jo ihuga Audio Note fan og lurer på om Audiocompaniet hadde noe Audio Note med denne gang ? Isåfall hva, og var det bra ? :)
    Ja det hadde de, og det låt veldig flott imo. Egentlig det rommet som jeg syntes det var mest stas å høre på musikk. En engelsk herre som demonstrerte, det var AN's dyreste integrerte cdp, en pre/power jeg ikke husker navnet på men det var en riaa-bestykket pre, og en ca 12W parallell SE effekt, begge Signature visstnok.
    AN-J høyttalere.
    Jeg mente at det var en 18 watter, altså P2SE, men kan jo ta feil.
    Du har veldig rett, det ble spilt på en P2SE :)
    Ca. 18w, 5881 bestykket.

    /jan
     
    M

    mo ha dk

    Gjest
    På årets Horten messe var Doxa den som overrasket mest - igjen i år! I fjor var det Doxa 61 som overrasket positivt, og i år var det prototyp-høytalerne. Da jeg endelig fikk plass i sweetspot ble jeg overveldet av det driv, realisme, hurtighet og musikalitet som dette system spilte med. Fikk med meg at de har 94db virkningsgrad og går lineært ned til 23hz.

    Ellers er jeg enig i at også Tannoy var godt, men som i fjor for mye bass.

    Viva var også på plass til "norgespremieren" men dessverre hverken innspilt eller noen spesiel god match med høyttalene. Håper dette blir bedre neste år.

    Takk for en fin messe :)
     

    Millmaker

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    27.09.2009
    Innlegg
    256
    Antall liker
    10
    Torget vurderinger
    1
    På årets Horten messe var Doxa den som overrasket mest - igjen i år! I fjor var det Doxa 61 som overrasket positivt, og i år var det prototyp-høytalerne. Da jeg endelig fikk plass i sweetspot ble jeg overveldet av det driv, realisme, hurtighet og musikalitet som dette system spilte med. Fikk med meg at de har 94db virkningsgrad og går lineært ned til 23hz.
    94,5db virkningsfrad er det faktisk på Doxa 8.2 prototypene. Spenstig konstruksjon og de imponerte meg også. Stein spurte om han skulle holde av det første paret til meg, men det må tenkes på. Det var ikke noen billige saker de holder på med, klokket inn med en prisantydning på 79.900,- var det vel. Det er mye penger, og jeg tror ikke det blir aktuelt for meg på en stund. Har andre ting å prioritere fremover, skulle gjerne hatt igang kjellerprosjektet som står og venter på meg.

    Spørs om ikke jeg får holde meg til Doxa 8.1 inntil videre, de imponerer de også. Og så har jeg jo Swans F2.2+ å bytte til også, så det behøver ikke å bli kjedelig uansett. Men klart, 8.2 hadde vært fryktelig moro å hatt!!!
     

    soa

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.04.2006
    Innlegg
    2.453
    Antall liker
    982
    Torget vurderinger
    18
    Tok turen over fjellet i år også, men vet ikke om det blir noen tur neste gang. Til det er det for langt mellom høydepuktene. Mitt inntrykk er at mange av utstillerne er lite flinke til å "selge" produktene sine. På en messe forventer jeg at det fortelles litt om hva slags utstyr det spilles på, kanskje litt om filosofien bak produktene og tilvirkningen av disse. Mange står der bare passivt og spiller musikk. Det blir intetsigende for min del. Hederlige unntak var DaCapo med Jørgen Gustavsens Usher demo (forøvrig god lyd her) og den meget interessante IsoTek demoen hos Nobleman. Har jeg gått glipp av noen får de har meg unnskyldt. Beste lyd opplevde jeg hos Stereofil og Doxa. Var innom Maxwell i sommer da Lauland drev og testet på disse prototypene. Resultatet sålangt synes veldig bra. Virkelig engasjerende gjengivelse. Ellers var det hyggelig å treffe gamle kjente igjen. Det sosiale ved slike evenement må ikke underslås. Kanskje nettpp derfor blir det likevel tur også neste år...?

    mvh
     
    Sist redigert:

    B Rasse

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.05.2012
    Innlegg
    1.005
    Antall liker
    477
    Tok turen over fjellet i år også, men vet ikke om det blir noen tur neste gang. Til det er det for langt mellom høydepuktene. Mitt inntrykk er at mange av utstillerne er lite flinke til å "selge" produktene sine.
    Der er Roald Mikkelsen og Moizefar flinke! Det er meir i ein demo enn bare lyd!
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn