Horten hifi messe 2012

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • bambadoo

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Innlegg
    22.151
    Antall liker
    10.657
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    Er jo i utgangspunktet i Oslo den helgen. Hadde gjort seg med en tur?
     

    steinost

    Æresmedlem
    Ble medlem
    22.01.2004
    Innlegg
    11.336
    Antall liker
    8.417
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    2
    Får ikke kommet i år heller:(
    NM kvalifisering for guttungen.
    Men det er gøy det også, kos dere:)

    Steinar.
     

    JackX

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2002
    Innlegg
    2.428
    Antall liker
    1.377
    Watt skal ha eget rom på årets messe. Om jeg husker riktig blir vi på nr. 217 på Bryggen. Vi skal spille på Krell, Bladelius, Wilson, Transparent og Whistler

    Roy
    Tar du med deg (deler av) ditt anlegg, RE?

    Cheers!
     

    R.E.S.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Innlegg
    5.975
    Antall liker
    6.131
    Torget vurderinger
    32
    Watt skal ha eget rom på årets messe. Om jeg husker riktig blir vi på nr. 217 på Bryggen. Vi skal spille på Krell, Bladelius, Wilson, Transparent og Whistler

    Roy
    Tar du med deg (deler av) ditt anlegg, RE?

    Cheers!
    Ja, bortsett fra vinylriggen (som jeg ikke gidder å pakke ned og opp for en helg), så tar jeg med anlegget. Dermed får allmuen anledning til å se og høre hva slags oppsett en av hifijournalistene i kongeriket spiller på til daglig og som brukes som referanse når jeg tester annet utstyr.

    Dessuten blir det jo en fin anledning for de hifiinteresserte til å møte oss i Watt.

    Roy
     

    gismo

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Innlegg
    24.649
    Antall liker
    32.612
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    I år må jeg også se å få somlet meg dit, er jo ikke så langt bare je finner vægen ut av skogen :cool:

    gismo
    Bommer du på hælja Gismo, kan du jo alltids vende snuten mot Gøteborg helgen etter :cool:
    Da kan vi jo handle brennvinskvote og greier. juhu....ha en riktig god høstferie i sommer.
    Tror jeg må melde pass i år også Power`n, 8.sept har kona lurt meg med på et fly som bringer meg til Alcudia, til etterlengtet sol og varme:)
    Så da får HiFi være HiFi, vi får heller ta det igjen senere;)


    gismo
     

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.426
    Antall liker
    12.996
    I år må jeg også se å få somlet meg dit, er jo ikke så langt bare je finner vægen ut av skogen :cool:

    gismo
    Bommer du på hælja Gismo, kan du jo alltids vende snuten mot Gøteborg helgen etter :cool:
    Da kan vi jo handle brennvinskvote og greier. juhu....ha en riktig god høstferie i sommer.
    Tror jeg må melde pass i år også Power`n, 8.sept har kona lurt meg med på et fly som bringer meg til Alcudia, til etterlengtet sol og varme:)
    Så da får HiFi være HiFi, vi får heller ta det igjen senere;)


    gismo
    Ja, ja det er et slit. Noen må dra på ferie for å slite med solkrem, sol og paraplydrinker, mens atter andre må vandre metel etter metel korridorlangs på en HiFi messe.
    uansett må jo noen gjøre det, så da blir det vel slik.
    Synd på oss gitt :rolleyes:
     

    gismo

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Innlegg
    24.649
    Antall liker
    32.612
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    I år må jeg også se å få somlet meg dit, er jo ikke så langt bare je finner vægen ut av skogen :cool:

    gismo
    Bommer du på hælja Gismo, kan du jo alltids vende snuten mot Gøteborg helgen etter :cool:
    Da kan vi jo handle brennvinskvote og greier. juhu....ha en riktig god høstferie i sommer.
    Tror jeg må melde pass i år også Power`n, 8.sept har kona lurt meg med på et fly som bringer meg til Alcudia, til etterlengtet sol og varme:)
    Så da får HiFi være HiFi, vi får heller ta det igjen senere;)


    gismo
    Ja, ja det er et slit. Noen må dra på ferie for å slite med solkrem, sol og paraplydrinker, mens atter andre må vandre metel etter metel korridorlangs på en HiFi messe.
    uansett må jo noen gjøre det, så da blir det vel slik.
    Synd på oss gitt :rolleyes:
    Regelbrudd Fugazi...:confused:

    gismo
     

    X3

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.02.2004
    Innlegg
    554
    Antall liker
    255
    Torget vurderinger
    2
    Horten for første gang for meg i år:)
    Har masse gode minner fra messene i Trondheim,så jeg håper Horten leverer også:)
     

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.426
    Antall liker
    12.996
    I år må jeg også se å få somlet meg dit, er jo ikke så langt bare je finner vægen ut av skogen :cool:

    gismo
    Bommer du på hælja Gismo, kan du jo alltids vende snuten mot Gøteborg helgen etter :cool:
    Da kan vi jo handle brennvinskvote og greier. juhu....ha en riktig god høstferie i sommer.
    Tror jeg må melde pass i år også Power`n, 8.sept har kona lurt meg med på et fly som bringer meg til Alcudia, til etterlengtet sol og varme:)
    Så da får HiFi være HiFi, vi får heller ta det igjen senere;)


    gismo
    Ja, ja det er et slit. Noen må dra på ferie for å slite med solkrem, sol og paraplydrinker, mens atter andre må vandre metel etter metel korridorlangs på en HiFi messe.
    uansett må jo noen gjøre det, så da blir det vel slik.
    Synd på oss gitt :rolleyes:
    Regelbrudd Fugazi...:confused:

    gismo
    Kan Fugazi vennligst forklare om han trykket på feil knapp eller utdype reglbruddet?

    Mvh. Powerpoint
     

    mteinum

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2007
    Innlegg
    10.121
    Antall liker
    3.903
    Sted
    Øya
    Torget vurderinger
    1
    Tipper han trykket feil. Burde helt klart vært "Jeg liker innlegget". Men, det kan være Fugazi også skal på ferie og føler seg snurt som ikke får bli med på årets happening. Regelbrudd er vel å dra det litt langt.
     

    Fugazi

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.05.2009
    Innlegg
    917
    Antall liker
    259
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    13
    I år må jeg også se å få somlet meg dit, er jo ikke så langt bare je finner vægen ut av skogen :cool:

    gismo
    Bommer du på hælja Gismo, kan du jo alltids vende snuten mot Gøteborg helgen etter :cool:
    Da kan vi jo handle brennvinskvote og greier. juhu....ha en riktig god høstferie i sommer.
    Tror jeg må melde pass i år også Power`n, 8.sept har kona lurt meg med på et fly som bringer meg til Alcudia, til etterlengtet sol og varme:)
    Så da får HiFi være HiFi, vi får heller ta det igjen senere;)


    gismo
    Ja, ja det er et slit. Noen må dra på ferie for å slite med solkrem, sol og paraplydrinker, mens atter andre må vandre metel etter metel korridorlangs på en HiFi messe.
    uansett må jo noen gjøre det, så da blir det vel slik.
    Synd på oss gitt :rolleyes:
    Regelbrudd Fugazi...:confused:

    gismo
    Hehe. Ikke regelbrudd nei. Med IPhone som nettleser er det lett å komme borti
    den " knappen " desverre.
    Ps jeg skal til Horten og håper å få treffe mange av dere der.
     

    gismo

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Innlegg
    24.649
    Antall liker
    32.612
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    I år må jeg også se å få somlet meg dit, er jo ikke så langt bare je finner vægen ut av skogen :cool:

    gismo
    Bommer du på hælja Gismo, kan du jo alltids vende snuten mot Gøteborg helgen etter :cool:
    Da kan vi jo handle brennvinskvote og greier. juhu....ha en riktig god høstferie i sommer.
    Tror jeg må melde pass i år også Power`n, 8.sept har kona lurt meg med på et fly som bringer meg til Alcudia, til etterlengtet sol og varme:)
    Så da får HiFi være HiFi, vi får heller ta det igjen senere;)


    gismo
    Ja, ja det er et slit. Noen må dra på ferie for å slite med solkrem, sol og paraplydrinker, mens atter andre må vandre metel etter metel korridorlangs på en HiFi messe.
    uansett må jo noen gjøre det, så da blir det vel slik.
    Synd på oss gitt :rolleyes:
    Regelbrudd Fugazi...:confused:

    gismo
    Hehe. Ikke regelbrudd nei. Med IPhone som nettleser er det lett å komme borti
    den " knappen " desverre.
    Ps jeg skal til Horten og håper å få treffe mange av dere der.
    Da er det oppklart Fugazi;)
    Kos deg på Horten messa:)

    gismo
     

    ErosLoveking

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Innlegg
    15.747
    Antall liker
    3.916
    Sted
    Oslo
    Det beste er at Fugazi klarte å komme borti den "knappen" igjen, noen minutter før han skrev det over.:rolleyes:
    Sjekk profilen din gutt!;)
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.412
    Antall liker
    83.945
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    Dukker opp lørdagen med en kompis. Håper på mange nyheter og gode tilbud. Vi får se om det er noen kassetter der også da, eller hur? :rolleyes:
     

    staker

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    02.06.2004
    Innlegg
    475
    Antall liker
    26
    Årets store høydepunkt. Kona har ingen råderett over denne helgen :cool:
     

    W.Sand

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    3.025
    Antall liker
    4.383
    Sted
    moelv
    Torget vurderinger
    2
    En tidligere Hortenmesse hadde navneskilt for HFS medlemmene. Lettere å komme i prat med folk da ( for vi som ikke er i sentrale klaner).
     

    Vinyldust

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    15.02.2002
    Innlegg
    148
    Antall liker
    1
    Terje Nilsen Audioaktøren kommer til å spille også bånd!
     

    salvatore

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    29.10.2002
    Innlegg
    326
    Antall liker
    15
    Torget vurderinger
    8
    Jeg var innom i dag, og mitt beste øyeblikk var en Tannoy-høyttaler hos Stereofil. Etter sigende en prototype av noe som kanskje var Definition-serien; bestykket med et koakselement rundt 10 tommer. Meget behagelig lyd og super bass/tyngde. Stereofil må gjerne kommentere denne høyttaleren hvis de har anledning.

    Ellers var messen tro mot "kjip" musikk. Kred til RES som tok imot bestilling på Britney Spears av en besøkende. Innbiller meg at innspillingen ikke var allverden, for det låt litt vel tamt.

    Flere enn meg som lot seg imponere hos Stereofil?
     
    Sist redigert:

    marsboer

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2010
    Innlegg
    4.356
    Antall liker
    1.701
    Sted
    Phobos
    Synes de nye Tannoy høyttalerne og de små røde Guru høyttalerne var dagens store overraskelser. Beste lyd av de jeg fikk oppleve i sweetspot vil jeg faktisk sende til Doxa-rommet! Det så helt jævlig ut, men låt innmari bra.

    Mye som ikke fungerte så bra også selvfølgelig, men det må man jo forvente. Dagens største skuffelse blant de rom der det ikke åpenbart var rommessige ting som var synderen, var for meg helt klart Avalon/Edge rommet. Anlegget hadde alt for lite dynamisk kapasitet til å låte noe i nærheten av bra i det store rommet. Det ble spilt relativt høyt og det skar ikke ut i klipping og skarp lyd så elektronikken holdt sannsynlivis mål, men høyttalerne låt fullstendig komprimerte med bokslyd og grovkornet lyd som resultat og den økte forvrengningen gjorde også da at lyden ikke på noen måte slapp høyttalerne.

    Ellers noe ganske så bra og sikkert veldig bra gitt mer kontrollerte omgivelser, mye middelmådig, og noe som fungerte rett og slett dårlig.
     

    bambadoo

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Innlegg
    22.151
    Antall liker
    10.657
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    Hmm - fanken. Hadde jeg hatt bil/mc tilgjengelig når jeg sitter her i Oslo hadde jeg selvsagt tatt turen til Horten...
     

    Dynamic

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    29.11.2002
    Innlegg
    130
    Antall liker
    6
    ble det spilt høyere i år enn tidligere..? var helt uutholdelig høyt i resepsjonen nede pga utstillingen med adam audio osv.....

    ellers var Tannoy dagens surprise for min del. innbiller meg at rommet var meget godt dempet, men still - impressive! OHC oppsettet spilte også bra i sweetspot, men slet kanskje med litt vel stort rom for så små HT.
     

    bambadoo

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Innlegg
    22.151
    Antall liker
    10.657
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    Må tilbake (hjem) til Haugesund i morgen og det er lite tilgjengelige fly ledig. Så i 1100 tiden er jeg på flyet.
    Men fikk med meg Coldplay konsert på Torsdag i den Hague ihvertfall.
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    Må tilbake (hjem) til Haugesund i morgen og det er lite tilgjengelige fly ledig. Så i 1100 tiden er jeg på flyet.
    Men fikk med meg Coldplay konsert på Torsdag i den Hague ihvertfall.
    Ahhh, synd. Ikke at du må hjem men.... :)

    Neste år - nye muligheter.

    /jan
     
    K

    Kaare G. Opsahl

    Gjest
    Likte veldig godt de små hvite kulene av noen høytalere EHED presenterte. Tannoy var ok men litt ubehagelige å lytte til.. ellers hyggelig å treffe hornalliansefrender og andre kjentfolk. meget kort tur og småklein form medførte at jeg ikke festet meg med mye.
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.412
    Antall liker
    83.945
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    Var en snartur innom i dag. Synes prototypene til Doxa låt meget bra, Tannoyene låt også bra, men en tanke for mye bass. I første etg var det noen stativht som kanskje var dagens store overraskelse. Fikk ikke med meg navnet, men det var der de hadde spikes på Nordost strømfordeleren:cool:

    Beste service/kundebehandling stod fruen hos PM Audio for. Hun hadde meget bra produktkunnskap og fortalte inngående om deres produkter. Meget bra.
    Mest skuffende lyd var i et rom der de spilte på noen fulltoneht med dreiet polstykke i treverk. Mulig musikkvalget var feil.

    Flott lyd og design på Forsmann sine ht. Pluss for solide transportkasser.

    Og for de som trodde det ville være magnetbånd og ditto kassetter, glimret disse med sitt fravær. Veldig lite platespillere også. Tror jeg så 3 stk. da medberegnet BigDipper sitt vintage kombianlegg. ;) Men det var desto mer avspillingsmateriale i LPs form. Forøvrig var avspilling fra PC/Mac svært utbredt

    Gulvteppet hos Watt var livsfarlig. Innbød til snubling for hvert steg. Mulig at jeg har gangsperre.

    Hodetelefonrommet var en artig vri med en hyggelig og pratsom herremann i hjørnet. Litt mye støy der til å få skikkelig inntrykk, men artig lell.
    Takk for en fin messe
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.412
    Antall liker
    83.945
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    Var det Raidho i 1. etg. du lyttet til? Låt SVÆRT potent der ja. :)
    Var noen små sorte på fancy stativer. Var dessuten en danske (tror jeg) som sto for demoen. Jeg tok bilder, men de er foreløpig på tlf
     

    roeng2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2012
    Innlegg
    4.350
    Antall liker
    5.831
    Sted
    Møre & Romsdal
    Torget vurderinger
    8
    Mye dyrt utstyr og dårlig lyd grunnet dårlig rom. Henger meg på at de nye Tannoy ser og virker låvende ut og en tur innom Stereofil for demo er nok et must. Synes lyden hos EHED spilte bra med tanke på pris på både høyttalere og forsterkere som ble benyttet. Det låt heller ikke så værst hos OHS og Dynabel, USHER fikk jeg ikke lyttet til. Men på resten av det jeg fikk hørt på, så er jeg ikke noe klokere på hvordan det låter om utstyret får de rette betingelser. Men fikk i alle fall sett hvordan utstyret så ut og det var mye lekert og vile øynene på:cool:.

    Så sitter nå tilfreds i godstolen hjemme og nyter hu Kari Bremnes, gjengitt med en lydkvalitet som er henne verdig.

    mvh
    roeng2
     

    xerxes

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.01.2005
    Innlegg
    9.818
    Antall liker
    5.468
    Sted
    Holmestrand
    Jeg var innom i dag, og mitt beste øyeblikk var en Tannoy-høyttaler hos Stereofil. Etter sigende en prototype av noe som kanskje var Definition-serien; bestykket med et koakselement rundt 10 tommer. Meget behagelig lyd og super bass/tyngde. Stereofil må gjerne kommentere denne høyttaleren hvis de har anledning.

    Ellers var messen tro mot "kjip" musikk. Kred til RES som tok imot bestilling på Britney Spears av en besøkende. Innbiller meg at innspillingen ikke var allverden, for det låt litt vel tamt.

    Flere enn meg som lot seg imponere hos Stereofil?
    Helt klart!
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn