Horten 2017

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • vidarje

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.10.2009
    Innlegg
    5.383
    Antall liker
    3.558
    Sted
    Rasta
    Torget vurderinger
    1
    Var det bare jeg som like jubileumsmodellen til Dynaudio?
     

    jonas

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.12.2004
    Innlegg
    2.979
    Antall liker
    1.208
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    21
    Selv om rommet til Lyric med Bryston elektronikk og høyttalere hadde håpløse bassproblemer som gromset det til, så likte jeg potensialet. Dessverre så var demolåtene amt for korte og det kunne vært informert om hva vi hørte på og priser.
     

    AndersR

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.05.2011
    Innlegg
    5.063
    Antall liker
    3.738
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Ellers må jeg tilstå at det var mistenkelig trivelig å møte på alle disse snodige figurene her på Sentralen. Jeg er fremdeles litt forfjamset over å ha kommet meg hjem uten å føle behov for å ta kontakt med lege og/eller overgrepsmottak etter å blant annet ha møtt Hornalliansen i levende live.
    Selv om messa i seg selv var litt kjedelig på enkelte punkter, så var de sosiale innslagene verdt turen alene. Noe som er litt rart, siden jeg ikke anser meg som en veldig sosial fyr.
    Angrer med andre ord ikke på at jeg tok turen. Burde bare booka hotellrom litt tidligere, for bryggehotellet var litt shitty i forhold til hovedhotellet.

    Takk for god mottakelse og skrekkelig hyggelig selskap! Vi sees nok til neste år er jeg redd.
     

    lovemusikk

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2009
    Innlegg
    9.577
    Antall liker
    2.935
    Torget vurderinger
    8
    Allerede midveis på dag 1 konkluderte jeg med at Buchardt Audio mest sannsynligvis ville bli regnet som messens vinner (om man kan vinne en messe) da jeg sendte melding til en kollega om at "jeg har funnet høyttalere til deg!". Dette var virkelig en opptur. Veldig hyggelig å komme innom. Gode utstillere som sørget for god mottagelse, god musikk på godt volum og god lyd til en absurd god pris. Dette var rett og slett noe jeg ble skikkelig glad av. Buchardt var et nytt bekjentskap for meg, men var så hyggelig at jeg ikke kan glemme de når det er snakk om små stativmodeller.
    Dynaudios høyttalere som ble presentert bra av en svensk representant, koster til sammenligning fire ganger så mye. De spilte selvsagt flott de også, men sammenlignet med hvor tett innpå Buchardt'ene spilte, så føler jeg det er vanskelig å forsvare prisdifferansen. Buchardt'ene kunne lett vært dobbelt så dyre og fremdeles vært et godt kjøp.

    Men ellers da? Hvordan var det på messa?
    Dessverre er det alt for mange utstillere som virker lite interesserte eller engasjerte. Mange av de ser ut til å jobbe i posisjoner uten kundekontakt, for det var bemerkelsesverdig få som faktisk greide å stelle i stand gode demoer.
    I tillegg til Buchardt og Dynaudio, ønsker jeg å trekke frem andre som hadde gode presentasjoner:
    Audioaktørens rom i tårnsuiten eller hva det het, helt øverst i tredje etasje var bra (men det skader ikke å skru opp volumet), Nordic Sound Design på andre siden av gata hadde en trivelig demo, Tonkraft kjørte en bra Legacy-presentasjon på søndag (lørdagen var skrekkelig kjedelig, men det kom inn en avløser til søndagen som kjørte en mye bedre demonstrasjon på alle måter), Stereofil funka bra. Litt rart å være på demo uten Legendariske Lars tilstede. HiFiklubben hadde fin B&W-demo, med overraskende kontroll ibassen (de fleste andre hadde veldig boomy bass pga rommene. B&W og Legacy var vel de som klarte seg best uten boom følte jeg). Exotic Audio hadde som vanlig bra presentasjoner i sine to rom, og for første gang fikk jeg høre en vellykket Piega-demo.

    Jeg skal la være å trekke frem de som fikk meg frustrert slik at jeg bare måtte gå. Men det var mange. Kompisdiskusjoner i fullsatt rom hvor folk venter på musikk, men ingenting annet skjer enn interne kompishistorier mellom utstiller og et par besøkende. Eller at man kommer inn i et rom som er bebodd av et at de sterkeste merkenavnene på nasjonalt plan, men hele rommet er ren betong og spiller som en dass, og ingen ser ut til å bry seg et kvekk om hverken lyd eller publikum. Hva er vitsen?
    Eller utstillere som bare så vidt tør vise seg i nærheten av anlegget, setter på ei plate, og så går for å gjemme seg i et hjørne i håp om at ingen tar kontakt.
    Svært mange hadde enorm frykt for å benytte seg a volumkontrollen og spilte på digre anlegg i store rom, knapt nok på bakgrunnsmusikk-volum.
    Ekstra ille var det i store rom hvor det skjedde mye på en gang, og man knapt nok klarte å høre lyden fra anlegget grunnet volumkontrollfrykt fra utstiller kombinert med masse aktivitet ellers i rommet (ok, jeg sa jeg ikke skulle trekke frem utstillere, men Mala Audio; denne er til dere. Dere hadde med dere et fantastisk utvalg med kjempespennende produkter til veldig gode priser, og var egentlig min favorittutstiller, men når det er folk som skravler i hele det store lokalet så nytter det ikke å sette på ei pink floyd skive på LAVT volum, og så bare la ting trille pent og forsiktig av seg selv uten inngripen eller produktpresentasjon, når det samtidig er full aktivitet i resten av rommet med snakk og handel og gjennomfart. Det er lov å skru opp lyden så vi kan høre hva utstyret deres faktisk duger til!)
    Ellers er det tydeligvis ansett som skikkelig god markedstaktikk å ha et anonymt rom med lukkede dører uten noe som helst utenfor som indikerer at det ikke er et vanlig hotellrom, men faktisk en utstiller. Hva er det folk tenker med? Dette skjedde flere ganger blant de mindre utstillerne. Jeg gikk ikke med kart og utstillerliste, men tok ting på sparket, og det var mange ganger det bare var tilfeldig at jeg skjønte at det var noen som holdt til inne på et rom, for utenfor var det ingenting som tyda på det. Ønsker dere ikke besøk? Ser også på bilder og utstillerlista at det var et par rom jeg rett og slett aldri klarte å finne frem til.

    Når det er sagt: Hotellet har blitt litt mer oversiktlig etter den siste ombyggingen. Og enkelte rom har blitt bedre. Men det er fremdeles et vanskelig sted å være messebesøkende på, for det kreves lokalkjennskap til det merkelig utformede hotellet om man skal klare å finne frem.


    Totalt sett må jeg også fremheve at det var langt færre utstillere hvor det låt direkte dårlig, sammenlignet med tidligere Hortenmesser jeg har vært på. Men som sagt, mange av utstillerne bør huske at vi faktisk ønsker å både høre om produktene, og høre produktene. Og ikke være redd for å skru opp. Vi er ikke SÅ sarte at vi ikke tåler at dere drar på litt.
    Vil de ikke selge???
    Spille musikk på litt volum selger, ikke bakgrunnmusikk.

    Jeg hadde lyst å ta turen østpå fra vestlandet, men ser jeg var heldig som ikke fikk det til.
    Jeg hadde vert drittskuffet hvis jeg hadde reist østpå for å oppleve dette.

    Prøvde meg med stereo + på facebook om de kunne legge ut noen snutter av annleggene. NEI, det ville de ikke da det ble filmet med mobil.
    Ja og så?

    Bransjen vil ikke selge utfra hva du sier, men også pressen vil ikke dyrke dette.

    Finnes ikke ord.
     

    AndersR

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.05.2011
    Innlegg
    5.063
    Antall liker
    3.738
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Vil de ikke selge???
    Spille musikk på litt volum selger, ikke bakgrunnmusikk.
    Jeg smører nok litt tykt på, men slik jeg oppfattet det var ca halvparten av utstillerne veldig lite interesserte i å være utstiller/representant, eller bare fullstendig uerfarne med å håndtere potensielle kunder og andre nysgjerrige i demosammenheng, eller bare ikke helt visste hvordan de skulle håndtere en messe og det tilhørende publikummet.
    Det var tydelig at de med butikkbakgrunn som var vant til å snakke direkte til sluttkunden klarte seg bedre enn de som jobbet for importører eller produsenter og som normalt sett aldri jobbet med kunder direkte.
    Med et par gode unntak selvsagt.

    Bare for å fjerne enhver tvil: Det var såpass mange positive innslag på messa at jeg ikke angrer på at jeg tok turen.
     

    trosse1

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.02.2012
    Innlegg
    2.645
    Antall liker
    2.343
    Torget vurderinger
    75
    Spennende dette med de små "kjedelige" sko eskene til Buchardt Audio- hva i alle dager gjør disse så overlegene i forhpld til mye annet. - rommet- elektronikken - ? På papiret ligner de jo på 100 andre tilsvarende små satelitter på markedet

    image.jpeg
     

    lovemusikk

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2009
    Innlegg
    9.577
    Antall liker
    2.935
    Torget vurderinger
    8
    Vil de ikke selge???
    Spille musikk på litt volum selger, ikke bakgrunnmusikk.
    Jeg smører nok litt tykt på, men slik jeg oppfattet det var ca halvparten av utstillerne veldig lite interesserte i å være utstiller/representant, eller bare fullstendig uerfarne med å håndtere potensielle kunder og andre nysgjerrige i demosammenheng, eller bare ikke helt visste hvordan de skulle håndtere en messe og det tilhørende publikummet.
    Det var tydelig at de med butikkbakgrunn som var vant til å snakke direkte til sluttkunden klarte seg bedre enn de som jobbet for importører eller produsenter og som normalt sett aldri jobbet med kunder direkte.
    Med et par gode unntak selvsagt.

    Bare for å fjerne enhver tvil: Det var såpass mange positive innslag på messa at jeg ikke angrer på at jeg tok turen.
    Men tydeligvis har de noe å lære av å lese ditt innlegg 3 ganger.
    Er jo også slik på Power her lokalt, som fører til at flesteparten kjøre i Åsane å handler på Lefdal.

    Trodde alle sleit med å få driften til å gå rundt, så kunder bør de ikke miste på sånt tull at folk ikke finn frem eller ikke får hørt skikkelig demo.

    Jaja.. deres tap
     

    knuba

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.03.2007
    Innlegg
    309
    Antall liker
    139
    Sted
    Larvik
    Torget vurderinger
    3
    1. En varm og naturlig/naturtro og åpen klang med tilstrekkelig kropp i mellomtone slik at instrumentene faktisk hørtes ut som de skal. (Dette manglet også i år selv på svært dyre anlegg. Mye som låt innestengt i klangen :eek:, merkelig nok)
    2. God fylde, kropp og dynamikk i bunnen og allikevel fast i fisken. Meget bra. Basstromme og pauker låt overraskende definert og potent på disse småtassene :D
    3. Litt forsiktig i diskanten, men forholdsvis oppløst allikevel. Til stede men ikke påtrengende.
    4. Og fremfor alt en frekvensgang som jeg opplevde hang godt sammen fra bunn til topp. Meget bra!

    Disse var jaggu meg en svært positiv overraskelse!


    Spennende dette med de små "kjedelige" sko eskene til Buchardt Audio- hva i alle dager gjør disse så overlegene i forhpld til mye annet. - rommet- elektronikken - ? På papiret ligner de jo på 100 andre tilsvarende små satelitter på markedet

    Vis vedlegget 459968
     

    impulse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Innlegg
    13.199
    Antall liker
    7.674
    Sted
    Hølen
    Her er vi helt på linje, knuba. det er inntrykk jeg kjenner igjen både fra testperioden på fire, fem uker i eget lytterom og fra messa.
     

    yosh81

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.04.2013
    Innlegg
    2.063
    Antall liker
    931
    Sted
    Flisa
    Torget vurderinger
    10
    1. En varm og naturlig/naturtro og åpen klang med tilstrekkelig kropp i mellomtone slik at instrumentene faktisk hørtes ut som de skal. (Dette manglet også i år selv på svært dyre anlegg. Mye som låt innestengt i klangen :eek:, merkelig nok)
    2. God fylde, kropp og dynamikk i bunnen og allikevel fast i fisken. Meget bra. Basstromme og pauker låt overraskende definert og potent på disse småtassene :D
    3. Litt forsiktig i diskanten, men forholdsvis oppløst allikevel. Til stede men ikke påtrengende.
    4. Og fremfor alt en frekvensgang som jeg opplevde hang godt sammen fra bunn til topp. Meget bra!

    Disse var jaggu meg en svært positiv overraskelse!


    Spennende dette med de små "kjedelige" sko eskene til Buchardt Audio- hva i alle dager gjør disse så overlegene i forhpld til mye annet. - rommet- elektronikken - ? På papiret ligner de jo på 100 andre tilsvarende små satelitter på markedet

    Vis vedlegget 459968
    God beskrivelse som jeg synes stemmer meget godt med hva jeg hørte på lørdag.
    God match av komponenter og et oppsett som åpentbart passet godt til rommet.
    Ikke noe som stakk seg ut eller var påtrengende.
    Det spilte musikk på en veldig behagelig og uanstrengt måte. Og det gjalt flere musikksjangere.
     

    trosse1

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.02.2012
    Innlegg
    2.645
    Antall liker
    2.343
    Torget vurderinger
    75
    Bass tromme formidlet via en 5" ?
     

    ottone

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.04.2008
    Innlegg
    14.238
    Antall liker
    10.913
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    ..........

    Vil de ikke selge???
    Spille musikk på litt volum selger, ikke bakgrunnmusikk.

    Jeg hadde lyst å ta turen østpå fra vestlandet, men ser jeg var heldig som ikke fikk det til.
    Jeg hadde vert drittskuffet hvis jeg hadde reist østpå for å oppleve dette.
    .........
    Det er alltid både positivt og negativt, og noe å klage på finner vi alltid.
    Folk har forskjellige preferanser, både når det gjelder presentasjon, musikkvalg og avspilt volum.
    Jeg hadde en god opplevelse, alt i alt. Mitt første besøk i på messa, og jeg angrer slett ikke at jeg tok turen over fjellet.
    Verdifullt både å treffe andre messegjester, og å snakke med utstillere, forhandlere og leverandører. Og mediafolk, kan jeg vel legge til.
    Nyttig grunnlag for utforming av langtidsplaner, for min del.
     

    ottone

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.04.2008
    Innlegg
    14.238
    Antall liker
    10.913
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    Til dere som har vært med noen år, og til arrangører:
    Hvordan var besøket i år i forhold til tidligere?
    Kan man håpe på en positiv trend?

    Jeg syns ihvertfall det var folksomt på lørdag, ganske trangt på mange rom og i trapper/korridorer. Hyggelig det, men desto finere å være tidlig ute søndag og få noen fredelige stunder i utvalgte rom.

    Personlig hadde jeg en gyllen rolig stund som første lyttegjest søndag morgen hos PM Audio med Gradient, tilfeldig sammen med en annen voksen herre, en av legendene i norsk hifi . Minneverdig på mange måter, også en herlig musikk- og lydopplevelser.
     
    Sist redigert:

    Horny

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.04.2004
    Innlegg
    999
    Antall liker
    1.309
    Torget vurderinger
    5
    Søndagen kort oppsummert:
    Beste musikkopplevelse: Monty Alexander Trio på spolebånd hos Endpiont. Skulle bare mangle om ikke messas grisedyreste anlegg låt bra.
    Komplett anlegg jeg kunne ha tatt med meg hjem: PMC/Devialet/Bergmann. Eventuelt Doxa.
    Største overraskelse til en rimelig penge: Buchardt/Atoll.
    Mest trøkk: JBL-oppsettet i butikken til Audioaktøren.
    Ellers en hyggelig messe, god indisk mat borti gata og Sluk-selskap på hjemveien. Tar nok turen neste år også.
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.199
    Antall liker
    101.661
    Torget vurderinger
    23
    Meget kjærkommen transport, Horny - takker så meget! Planlagt luksuscruise over fjorden med tilhørende skinnegående materiell retning Tiggerstaden fristet IKKE i regnet :(
     

    Joppe

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.06.2003
    Innlegg
    1.514
    Antall liker
    705
    Sted
    Sydpolen
    Torget vurderinger
    2
    Var en tur innom messa selv på lørdagen. Ble negativt overrasket over blodprisen i døra, men tror jeg klarte å skjule det for den lille lekkerbiskenen som satte bånd rundt vingen.

    WHT hadde jeg gledet meg til, men bassintegrasjonen var dårlig og det ble for mye i toppen. Det siste er noe som går igjen i mange av oppsettene. Veldig topptungt for å akkomodere grå herrer med slitt hørsel, men vi kommer (forhåpentligvis) alle dit en gang, så ingen skam i det.

    HFK hadde veldig god integrasjon mellom sub og htt, bra budsjettanlegg. Gøy å høre oppsettet til PM Audio også.

    Mange anlegg fikk jeg nesten ikke noe inntrykk av, fordi "musikken" som ble spillt var så totalt fremmed, at det ikke var nødvendig å håpe på en god opplevelse uansett.
     

    McLaren

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2002
    Innlegg
    1.911
    Antall liker
    273
    Torget vurderinger
    11
    Mye bra i år. Overlegent best var Endpoint/Audioaktøren rommet.

    En ting bet jeg meg merke i idag. Litt typisk stor kjede-kundebehandlig. Ikke som er mindre aktørene som jeg kun har hatt gode opplevelser med.

    Hifi-Klubben får stryk av meg. Istedenfor å sette på ønsket musikk i ett rom hvor det var tre mennesker totalt fikk jeg heller beskjed om at vi har valgt å ikke streame, kun spille av 30 låter vi har lastet ned på en iPad. Vil du høre noe annet får du dra til en av butikkene våre.

    Kommer garantert til og holde meg langt unna disse butikkene med en slik kundeservice. Utstiller kunne endt opp med musikk som kunne brukt i andre sammenhenger, hørt noe nytt og muligens spennende. Det var heller ikke noe spørsmål om hva jeg ville høre på.

    Om ikke utstyret er godt nok til å spille annet nøye utvalgt musikk, er det rett og slett for dårlig. Dette hadde de en mulighet til å vise frem at det potensielt kunne men valgt heller det andre.

    Av de positive tingene kan mange trekkes frem. Nordic Sound Design, Norsk Autiteknikk, Duet Audio, PM Audio og Buchardt blir husket som best for meg.


    Kult med Ess/Adcom hos Tonkraft.

    Alt i alt en bra messe!
     

    W.Sand

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    2.977
    Antall liker
    4.257
    Sted
    moelv
    Torget vurderinger
    2
    Messen var verdt turen fra Ringsaker.
    Buckhardt var godt avstemt og er nok en nesestyver til de som er skeptiske mot mange og "rimelige" komponenter i delefilteret (gule Bennic ocv).
    Likte godt Endpoint og Dynaudio også.
    En selger stakk av når jeg skulle handle CD og berten i døra ville selge honnørbilett (Faen tute).
    Trivelige folk (ikke de fra arrogansen da ;-) )
    Hyggelig DIY-prat med erfarne fjellfolk på kjøpet.
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    22.983
    Antall liker
    20.114
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Noen som har lysst å komme med noen ord om hvordan Triangle Antal EZ låt?
     

    Fluefiskeren

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    02.11.2004
    Innlegg
    1.101
    Antall liker
    962
    Sted
    Kristiansand
    Jeg tok med meg kidsa på en dagstur bort på lørdag. Ville jo gjerne se det meste, så det ble dessverre ikke tid til så lange oppholdet på hvert rom, men vi fikk oss da noen flotte opplevelser likevel. Tar frem noen få av dem her:

    Doxa var moro å høre. Imponerende klarhet og "plutselighet" i gjengivelsen som ikke så mange av de andre oppsettene gjorde etter dem etter min oppfatning.

    Buchardt imponerte stort. MYE kvalitet pr. krone! Disse kan det fort havne et par av i hjemme...

    Ellers var guttungen på 9 klar på at det var Focal Aria 936 han hadde mest lyst til å ha på gutterommet... Sistnevnte var da også etter min mening meget bra i forhold til prisen, og virker som gode allround-høyttalere som fikser både tungrock og mer sarte ting på en strålende måte.

    Gradient-systemet har jeg hørt flere ganger tidligere, og Paul hadde nok en gang klart å få fram godlyden via lekre Coda-forsterkere. Fikk dessverre så altfor lite tid her, da ungene mente dobesøk plutselig ikke kunne la seg utsette lenger...

    Ø Audio-høyttalerne imponerte meg forøvrig ikke helt, her syns jeg det manglet litt oppløsning og detaljering oppover i frekvens.

    Dynaudio Contour 20 var en fryd å lytte til, og noe av det jeg hadde gledet meg mest til å høre også. Ble sittende lenge i dette rommet. Sterke kandidater til neste oppgradering for min egen del.

    Kvelden ble avsluttet med deilig kruttsterk indisk mat på Himalaya Tandori. Kommer tilbake neste år, men da må det nesten bli med overnatting igjen, da det ble litt stress å bare ha en dag til rådighet.
     

    The Shy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    10.04.2017
    Innlegg
    10.506
    Antall liker
    14.205
    Sted
    Langesund
    Bass tromme formidlet via en 5" ?
    Du er inne på noe. Den høyttaleren hadde vel vært tjent med å slippe å spille alt under, minst 100 Hz. Det den presterte har i hvert fall ingenting med god bass å gjøre i mine ører. Fra en til seks på terningen blir det en ener der og er vel litt under gjennomsnittet på bass og messelyd. Det er bare slik det er, og egentlig ikke noe bry seg om på messer - bass er vanskelig og gir en sterk toer til messens beste bass, så kan dere gjette hvor jeg hørte det.
     

    Focalius

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.02.2009
    Innlegg
    1.242
    Antall liker
    488
    Sted
    Arendal
    Torget vurderinger
    5
    Jeg synes det var bedre lyd på rommene enn i fjor. Letet mye etter Paradigm. Ble ikke de utstilt likevel?

    Fikk ikke hørt på alt pga veldig fulle rom, men skal jeg trekke fram spesielt to høyttalere jeg kunne tenkt meg å høre igjen var det LM Audio 812 Iconic og Doxa. Veldig forskjellige oppsett, men begge sjarmerte meg på hver sin måte.
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.199
    Antall liker
    101.661
    Torget vurderinger
    23
    Bass tromme formidlet via en 5" ?
    Du er inne på noe. Den høyttaleren hadde vel vært tjent med å slippe å spille alt under, minst 100 Hz. Det den presterte har i hvert fall ingenting med god bass å gjøre i mine ører. Fra en til seks på terningen blir det en ener der og er vel litt under gjennomsnittet på bass og messelyd. Det er bare slik det er, og egentlig ikke noe bry seg om på messer - bass er vanskelig og gir en sterk toer til messens beste bass, så kan dere gjette hvor jeg hørte det.
    Tror jeg vet hvem som hadde "den sterke toer'n" :cool:
     

    The Shy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    10.04.2017
    Innlegg
    10.506
    Antall liker
    14.205
    Sted
    Langesund
    Bass tromme formidlet via en 5" ?
    Du er inne på noe. Den høyttaleren hadde vel vært tjent med å slippe å spille alt under, minst 100 Hz. Det den presterte har i hvert fall ingenting med god bass å gjøre i mine ører. Fra en til seks på terningen blir det en ener der og er vel litt under gjennomsnittet på bass og messelyd. Det er bare slik det er, og egentlig ikke noe bry seg om på messer - bass er vanskelig og gir en sterk toer til messens beste bass, så kan dere gjette hvor jeg hørte det.
    Tror jeg vet hvem som hadde "den sterke toer'n" :cool:
    Jeg visste jeg skulle sagt svak treer........jeg skreiv faktisk det først
     

    oks81

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.10.2012
    Innlegg
    12.777
    Antall liker
    11.219
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    3
    Legger en opp ballen så veit en hva en får :D
     

    Midas

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    07.01.2015
    Innlegg
    1.061
    Antall liker
    772
    Sted
    Stavangerområdet
    Noen som fikk med seg hvilken låt av en mann som snakket på HiFi-klubbens 700? Prøver å finne den igjen
     

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.309
    Antall liker
    16.927
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    13
    Ingen som klarte å ta bildet av EC PU´n?
     

    MartinSandvik

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    18.03.2008
    Innlegg
    742
    Antall liker
    435
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    8
    Hvis jeg forsto det riktig så fikk man disse Buchardt høyttalerene fraktfritt sendt til Norge med full returrett hvis man ikke var fornøyd.
    Jo, dansken som kun snakka engelsk, sa at de sender deg høytalerne fraktfritt, så kan du prøve de hjemme i 30 dager før du bestemmer deg.
    Du må betale for høytalerne, men om de ikke passer hjemme i ditt rom, sender du de tilbake, og du får tilbake pengene.
    De vektla at høytaleren må passe i rommet for å virke (hvorfor er ingen andre selgere sånn?).

    Til prisen de vil ha for et par, og kvalitetene som tydeligvis bodde i høytalerne (hvor nært de spilte veldig mye dyrere greier) rykka disse inn på lista over mulige hyttekandidater.

    Må bare få timet leveranse med friperiode på jobb.

    --
    Martin Sandvik
     

    Olympia

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    15.12.2003
    Innlegg
    281
    Antall liker
    8
    Torget vurderinger
    1
    Det er helt tydelig at bransjen sliter. Mange går konk, klarer ikke å holde omsetning nok oppe til å drive sunt. Det gjør at endel "agenturer" ender opp hos privatpersoner, og mange merker man ser i utlandet er ikke lenger representert i Norge.

    Fordelen med "hobbyimportører" er selvfølgelig at prisen for oss forbrukere kan holdes nede. Valutaen går i mot oss i Norge.

    Inntrykket mitt er at mange av besøkende på messa ikke har penger til å kjøpe utstyr...ser ut til at antall besøkende ikke var som før, ei heller utstillere....det må jo være mange færre nå enn før. Det er synd, men fortsetter den trenden er Hortensmessa (Norges eneste hifi messe??) over og ut. Trist hadde jo det vært.

    250 kr for å komme inn...stiv pris. Tror det skremmer endel fra å komme også.

    Nei, la oss hylle de som gidder å stille ut for oss, gi ros for at de setter av helgen og displayer godt utstyr for oss som er over middels interessert og fokuser på å rose de som hadde best lyd og best service.

    Best service/info der jeg var:
    HiFi Klubben.

    Best lyd er veldig tilfeldig da det ikke bare handler om utstyr, men om rommet og akkurat om jeg likte musikken de spilte på når jeg var der.

    Mine personlige favoritter i år lydmessig var:
    Lagacy spilte veldig godt. Messens beste?
    Rockport - spilte veldig godt når jeg var der.
    Montana SP3 - en meget god allrounder, skulle gjerne hadd Dynaudio´s diskant kanskje.
    Dynaudio Contou 20 - fantastisk bra diskant.
    HiFi Klubben - pris/lyd var veldig bra.
     
    2

    2xJ

    Gjest
    Om en syntes 250 kr er for mye penger til en inngangsbillett til Norges beste arene for hifi og sosialisering, så bør en serriøst vurdere og bytte hobby.
     

    The Shy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    10.04.2017
    Innlegg
    10.506
    Antall liker
    14.205
    Sted
    Langesund
    Om en syntes 250 kr er for mye penger til en inngangsbillett til Norges beste arene for hifi og sosialisering, så bør en serriøst vurdere og bytte hobby.
    Ja, betalte den lille summen med glede. Bespisning hotellrom og sosialisering på kveldene kommer i tillegg og regningen er sikkert et sted rundt 6kkr. Fortsatt verdt hver eneste krone. Fra kanskje messens fattigste, men med god sans for prioritering.
     

    BritFi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.11.2012
    Innlegg
    2.905
    Antall liker
    1.924
    Sted
    Tilbake i Oslo, igjen.
    Torget vurderinger
    3
    Jeg tok med meg kidsa på en dagstur bort på lørdag. Ville jo gjerne se det meste, så det ble dessverre ikke tid til så lange oppholdet på hvert rom, men vi fikk oss da noen flotte opplevelser likevel. Tar frem noen få av dem her:

    Doxa var moro å høre. Imponerende klarhet og "plutselighet" i gjengivelsen som ikke så mange av de andre oppsettene gjorde etter dem etter min oppfatning.

    Buchardt imponerte stort. MYE kvalitet pr. krone! Disse kan det fort havne et par av i hjemme...
    Fikk plutselig lyst til å kommentere på disse 2 produsentene/rom:

    Doxa hadde jeg ikke hørt siden 90-tallet, da på Audio-Note. Og jeg synes jeg hørte akkurat samme egenskaper nå.
    Helt enig i imponerende klarhet og "plutselighet" som du skriver. Synes musikken løp lettbent og uanstrengt avgårde, meget luftig og super oppløst. Men, savnet litt tyngde/kjøtt/substans. Kanskje spesielt mtp størrelsen til Doxa HT.
    Er forsterkeren veldig "lys"? Er på bucket lista den jr., så tbm fra de som vet er fint!

    Buchardt synes jeg var veldig gjennomsnittelig. Var de også litt heldig med rommets størrelse og demping? Ingen diss, bare spør :)
     

    oks81

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.10.2012
    Innlegg
    12.777
    Antall liker
    11.219
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    3
    Skal ikke nevne hva det koster å reise fra "Der ingen skulle tru.." til Horten!
    ++++++++
    Absolutt verdt det! :)

    250,- for inngang er helt fint mener jeg.
     

    gooner4ever

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    02.02.2008
    Innlegg
    834
    Antall liker
    830
    Sted
    Mysen
    Torget vurderinger
    1
    Synes faktisk det var bedre besøkt en noen av de tidligere årene jeg har besøkt messen. Var nesten fullt på alle rom jeg var innom lørdag formiddag.
     

    The Shy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    10.04.2017
    Innlegg
    10.506
    Antall liker
    14.205
    Sted
    Langesund
    Synes faktisk det var bedre besøkt en noen av de tidligere årene jeg har besøkt messen. Var nesten fullt på alle rom jeg var innom lørdag formiddag.
    Synes publikum stilte opp i godt antall, men jeg har ikke helt samme oppfatning av bransjen. Her manglet det mange av de største - det er bare trist og sikkert ikke så lurt i lengden.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn