Horten 2014 (18/19 oktober)

jonas

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.12.2004
Antall liker
1.250
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
21
Jeg skal være støttekontakt jeg, tar med pinsett til gutten som må ha fulle hendene av flis etter all den jobben med diffuser haha
Best western Horten hotel.
Dette kan bli moro, endelig blir det flere fra oss som blir over :)
Jeg kjører vi deler på suppa. 2 plasser ledig.
1. Pilot Osten.
2. Kartleser Retep.
3. Skremt mann i baksetet thohaug
4.Hifikongen er da støttekontakt for thohaug.
5.

Steinar
Dette blir gøy.
Nikosidis og Jonas vil ta dere i mot, da vi har booket på Best western Horten fra fredag :)

steinost

Æresmedlem
Ble medlem
22.01.2004
Antall liker
10.526
Sted
Lillestrøm
Torget vurderinger
2
Da regner jeg med att det blir avreise fra Lillestrøm stasjon ca kl 07,00 på lørdag.
Men vi kommer tilbake til dette, men jeg regner med att dere er ivrigge på å komme avsted.
Lettere å få parkert ved hotelet er det også da, hvis vi kommer tidlig.
Hifikongen kommer til meg på fredag kveld siden han bor i gokk (10 rom og kjøkken)

Steinar.

jonas

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.12.2004
Antall liker
1.250
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
21
Da bestiller jeg vekking av Skedsmo audio, så jeg rekker frokosten :cool:

Da regner jeg med att det blir avreise fra Lillestrøm stasjon ca kl 07,00 på lørdag.
Men vi kommer tilbake til dette, men jeg regner med att dere er ivrigge på å komme avsted.
Lettere å få parkert ved hotelet er det også da, hvis vi kommer tidlig.
Hifikongen kommer til meg på fredag kveld siden han bor i gokk (10 rom og kjøkken)

Steinar.

steinost

Æresmedlem
Ble medlem
22.01.2004
Antall liker
10.526
Sted
Lillestrøm
Torget vurderinger
2
Det kommer ikke til å bli pent.
Tror du er oppe før vi er der, bruker jo ca 2timer 15 min fra Lillestrøm.

Steinar.

thohaug

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.02.2014
Antall liker
1.841
Sted
Fetsund
Da blir det å kave seg til bussen klokka 06:25 på lørdag. Like klar som en skremt mann med fobi mot flis kan bli ;-)

steinost

Æresmedlem
Ble medlem
22.01.2004
Antall liker
10.526
Sted
Lillestrøm
Torget vurderinger
2
Avreise blir kl 07,30 fra Lillestrøm.
Oppmøte på stasjonen på bysiden, gleder meg;)

Steinar.

steinost

Æresmedlem
Ble medlem
22.01.2004
Antall liker
10.526
Sted
Lillestrøm
Torget vurderinger
2
HAr noen av pasasjerene ett SD kort med musikk?
Da er det bare å ta det med, så plugger vi det inn i bilen på vei ned.

Steinar.

Retep

Steine galen
Ble medlem
27.01.2005
Antall liker
20.647
Sted
Volda
Torget vurderinger
23
Har diverse usb pinner, men det SD kortet bør jeg nok ha til bilder. Minner meg på om at jeg bør ladde batteriet til kamera....

steinost

Æresmedlem
Ble medlem
22.01.2004
Antall liker
10.526
Sted
Lillestrøm
Torget vurderinger
2
Det som er i bilen i dag er kun Ipod til guttungen, men det er jo stort sett min musikk.
Har ikke somlet meg til og ordne dette enda med SD.

Steinar.

vidarje

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2009
Antall liker
4.077
Sted
Rasta
Torget vurderinger
1
Så mye som dere skravler trenger dere ikke musikk på turen, he he;)

Sees i morgen en gang.

LMC

Æresmedlem
Ble medlem
03.08.2006
Antall liker
14.649
Sted
Drøbak
Torget vurderinger
48
pingler
Ballerina med Altec-Ove som dekksgutt går fra Drøbak kl 14 i snøslaps og frisk bris
ETA Horten gjestehavn 17:30
ses

jonas

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.12.2004
Antall liker
1.250
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
21
En bil med tørste drenger er framme ca kl 19.23 i dag :)

pingler
Ballerina med Altec-Ove som dekksgutt går fra Drøbak kl 14 i snøslaps og frisk bris
ETA Horten gjestehavn 17:30
ses

LMC

Æresmedlem
Ble medlem
03.08.2006
Antall liker
14.649
Sted
Drøbak
Torget vurderinger
48
i kveld er det kanskje mest utstillere som hvesser sablene?
mvh
Leif

jonas

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.12.2004
Antall liker
1.250
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
21
Forespørsel fra "særpegutt", om å "bli kjent" med skedsmo gjengen under Horten messa, samt bli medlem av klubben.

"Hei Jonas, drister meg til å sende pm til deg siden du startet tråden, jeg har todelt spmål egentlig. Jeg har veldig lyst til å være med i en hifi/audio klubb, og Skedsmo er ikke såå langt fra der jeg bor... Dernest skal jeg til Horten i morgen som dere og forhåpentlig mange andre :) Min kamerat som normalt slår følge med meg dit, måtte melde avbud. Håpet derfor jeg kunne slå følge med dere kanskje, det er mye mer gøy å dele lytteintrykk og annet, med likesinnede, enn å fortelle kona når jeg kommer hjem....
Veldig kort om meg selv: Er en Særping på 47år, flytta til Oslo januar2009, bor ikke så langt fra Ryenkrysset. Har hatt interessen for hifi og holdt på med dette i rykk og napp, siden slutten av -80 tallet. Har dessverre vært langt flinkere til å handle esker med hifi-ting, og stable de i kjelleren, enn jeg har brukt utstyret. Så antall lyttetimer/erfaring er nok skammelig lite....Derfor snakker vi egentlig skikkelig "rookie" her, dvs ingen gullører :rolleyes:

mvh Pål Prangerød"

Sist redigert:

Retep

Steine galen
Ble medlem
27.01.2005
Antall liker
20.647
Sted
Volda
Torget vurderinger
23
The more the merrier sier bare jeg... Da har jo Osten noen å snakke sånn rart med også.

steinost

Æresmedlem
Ble medlem
22.01.2004
Antall liker
10.526
Sted
Lillestrøm
Torget vurderinger
2
Deilig att jeg kan snakke morsmålet en gang immelom, men det er blitt litt avslepet etter 15 år ved Lillestrøm.

Steinar.

Retep

Steine galen
Ble medlem
27.01.2005
Antall liker
20.647
Sted
Volda
Torget vurderinger
23
Du Osten, harru fått fårikål iår da?

Gleder meg til tur i vertfall.

Retep

Steine galen
Ble medlem
27.01.2005
Antall liker
20.647
Sted
Volda
Torget vurderinger
23
Hoy Hoy, det vi trenger er opptrekker, om det ikke bare går i boks mat hehe.
Boksmat med fløøøøde for en rundere smak, på meg tenker jeg. Må vel få handla litt på vei ned kanskje. Vet ikke hvordan det er med fløøødebutikker i Horten. Noen som vet. Regner med det er mulighet for å få fatt i boksmat.

Sist redigert:

Muteki

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
16.11.2010
Antall liker
38
Torget vurderinger
2
Kan hende jeg dukker opp i Horten i morgen! Har nr ditt Retep så ringer nok deg om jeg vil finne dere :D

Muteki

Retep

Steine galen
Ble medlem
27.01.2005
Antall liker
20.647
Sted
Volda
Torget vurderinger
23
Da har jeg sendt Kongen avgårde til neste anlegg. Fått varma opp ørenene hans godt. Jeg trodde jeg likte det høyt, men Kongen han skulle ha det høyt han... Låg på rundt 90 95 db her, pluss evnt crest faktor.

vidarje

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2009
Antall liker
4.077
Sted
Rasta
Torget vurderinger
1
Hvordan gikk det med MBL rommet for resten? Alle enige om at det var messens beste lyd? Heldigvis er dette så dyrt at det er totalt uaktuelt;)

Peppers

Hi-Fi interessert
Ble medlem
25.08.2010
Antall liker
34
Sted
Oslo
Hei folkens, jeg var på messa i går(lørdag), håpet å komme i kontakt med noen fra Skedsmo Audio, men det ble ikke slik, sendte pm til Jonas med mitt tlf-nr, det kom kanskje ikke frem. Aldri brukt forumet før, annet enn til lesing. Jeg kan ha gjort noe galt ... Kos dere videre med messe i dag for de av dere som holder ut søndagen også :)

mvh PålP

Lieng

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.07.2004
Antall liker
94
Hvordan gikk det med MBL rommet for resten? Alle enige om at det var messens beste lyd? Heldigvis er dette så dyrt at det er totalt uaktuelt;)

Denne høyttalern fra MBL eller modellen over kan bli aktuell en gang i fremtiden, men klarer meg med MG 3,7 foreløpig. Tror nok det er mulig å få god lyd med MBL uten elektronikken fra samme firma.

larkrla

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.11.2005
Antall liker
2.594
Sted
Sørlandet
Torget vurderinger
2
Jeg synes ikke det var messens beste lyd. Etter min mening var det Aerial Acoustics / Theta som gikk av med seieren.

thohaug

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.02.2014
Antall liker
1.841
Sted
Fetsund
For min del hadde watt sitt rom den beste lyden.. der var det gjort ordentlige ting med akustikken. Det aller meste av oppsett der på messa ble en eneste grøt når man begynte å spille sanger med mye detaljer i bassen.

vidarje

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2009
Antall liker
4.077
Sted
Rasta
Torget vurderinger
1
Jeg synes også det låt bra hos Watt, men jeg fikk ikke testet sweetspot. Det kan godt tenkes at jeg likte MBL så godt fordi det låt helt andeledes enn alt det andre, ikke typisk hifi, men live.

8

8x12_TOM

Gjest
Takker alle for en fin messe-helg, der jeg nok en gang ble kjent med fjesene bak mange nye nick. Takker også LMC for god bevertning i de sene morgentimer, kanskje vel god:)
Lyden denne gangen synes jeg lå flere hakk under det jeg har opplevd på messen tidligere, men det kan vel ha noe med at jeg i 8 måneder har vært ekstremt fornøyd med lyden i heimen.

vidarje

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2009
Antall liker
4.077
Sted
Rasta
Torget vurderinger
1
Det er ingen fare Tor, anlegget ditt er mange, mange ganger over det beste jeg hørte på messen:)

Takker alle for en fin messe-helg, der jeg nok en gang ble kjent med fjesene bak mange nye nick. Takker også LMC for god bevertning i de sene morgentimer, kanskje vel god:)
Lyden denne gangen synes jeg lå flere hakk under det jeg har opplevd på messen tidligere, men det kan vel ha noe med at jeg i 8 måneder har vært ekstremt fornøyd med lyden i heimen.

jonas

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.12.2004
Antall liker
1.250
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
21
beklager pål, men var dessverre ikke på nett under messa. du er hjertelig velkommen neste gang skedsmo audio har treff, så følg med og hold kontakten gjennom våres tråder her på forumet :)

Hei folkens, jeg var på messa i går(lørdag), håpet å komme i kontakt med noen fra Skedsmo Audio, men det ble ikke slik, sendte pm til Jonas med mitt tlf-nr, det kom kanskje ikke frem. Aldri brukt forumet før, annet enn til lesing. Jeg kan ha gjort noe galt ... Kos dere videre med messe i dag for de av dere som holder ut søndagen også :)

mvh PålP

jonas

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.12.2004
Antall liker
1.250
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
21
Må si jeg var imponert over MBL sin demo. Tror de leverte messas beste lyd. Likte også tårnene til Usher. Tror det er MYE og hente med bedre elektrinikk.
Best buy går til Watt, for både god demo og deilig lyd. Morsomt var det også at messa var folksom og få treffe igjen gjengen fra SA.

Peppers

Hi-Fi interessert
Ble medlem
25.08.2010
Antall liker
34
Sted
Oslo
Hei igjen, regnet med at det ikke var så "lett med nett" under messa. Takker for tilbudet, skal forsøke å følge med så godt jeg kan.

beklager pål, men var dessverre ikke på nett under messa. du er hjertelig velkommen neste gang skedsmo audio har treff, så følg med og hold kontakten gjennom våres tråder her på forumet :)

mvh PålP

Topp Bunn