Horntreff på Toten

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• K

Kaare G. Opsahl

Gjest
    H.R skrev:
    65finger skrev:
    H.R skrev:
    Haavard skrev:
    Små forandringer er gjort på klonene allerede.
    Byttet en kondensator. Lydmessig til det bedre.
    De hørte godt disse karene som var på besøk, det skal sies.

Håvard
    Morro da!
    jadda jadda bilden kommer, tar bare litt tid å slenge på fargestikk og korrekt mengde med blur......
    du må holde bildestilen fra forrige treff H.R! jeg vet det er en tung bør og mye jobbing men prøv å hold kvaliteten oppe
    nærmer meg min venn, nærmer meg....fader du er god i photoshop finger'n! Ante ikke at det var så helsikens mye arbeide å få dette lille stikket samt korrekt uskarphet....
    Holder ikke med fagbrev......erfaring må til

ErosLoveking

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Antall liker
    3.906
    Sted
    Oslo
    H.R skrev:
    65finger skrev:
    H.R skrev:
    Haavard skrev:
    Små forandringer er gjort på klonene allerede.
    Byttet en kondensator. Lydmessig til det bedre.
    De hørte godt disse karene som var på besøk, det skal sies.

Håvard
    Morro da!
    jadda jadda bilden kommer, tar bare litt tid å slenge på fargestikk og korrekt mengde med blur......
    du må holde bildestilen fra forrige treff H.R! jeg vet det er en tung bør og mye jobbing men prøv å hold kvaliteten oppe
    nærmer meg min venn, nærmer meg....fader du er god i photoshop finger'n! Ante ikke at det var så helsikens mye arbeide å få dette lille stikket samt korrekt uskarphet....
    visste ikke at fermentering var endel av den omfattende prosessen til det ønskede resultat. Forstår at dette kommer til å ta tid.

H.R

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2008
    Antall liker
    6.812
    Sted
    Jessheim | Ullensaker
    Torget vurderinger
    5
    Her kommer jaggu noen bilder gitt :)
    Deler av hornalliansen var på horntreff

Oversikt

Forsterkeri

Original vs Klone

Mat

Haavard kobler

Finish Klone...ikke no å si på den!

Vedlegg

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    Ahh der var bildene alt ;)

Pent oppsett.
    Store forskjeller på original og kloner ?

Ser at det ble servert (chilli ?) gryte, pokker man ikke fikk vært innom.

/jan

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.563
    Torget vurderinger
    24
    H.R.: Med de usannsynlig jævlige "onepiece" pervosuits er det sannelig bra at du ikke blotter ansiktene til de åpenbart mentalt forvirrede personene inni draktene..... Av proporsjonene fremgår det dog tydelig at JEG umulig kan ha vært med, da min noe "overkvadratiske" (diameter større enn slaglengde, ref. motorspråket) kropp vil ta seg helt annerledes ut i slike klær. Ikke at det vil skje noengang, rent tenkt tilfelle!

JanR: Opptil deg å overgå den chiligryta, et raskt "fläskåk" til Nordby så er mye gjort skulle jeg tro - egentlig kunne en kollektiv innkjøpsreise vært arrangert i forbindelse med treff...???? Du har jo mange seter og er vant til å ha bilen full med hyl & skrik ;D ;D ;D

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.563
    Torget vurderinger
    24
    Haavard: Livet ser godt ut på Toten........... aaahhhhhh!!!!!! Heldig mann!

rama

biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    21.780
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    øyh, sjekk nærbildet av 300b-rørene, 'a!
    roda go home, sier jeg bare. 8)

LMC

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Antall liker
    14.447
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    47
    DEG i ONEPIECE......DET skulle jeg gjerne sett 8)....eller kanskje ikke ::) når jeg får tenkt meg om! ;D
    mvh
    Leif

H.R

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2008
    Antall liker
    6.812
    Sted
    Jessheim | Ullensaker
    Torget vurderinger
    5
    pengesluk skrev:
    H.R.: Med de usannsynlig jævlige "onepiece" pervosuits er det sannelig bra at du ikke blotter ansiktene til de åpenbart mentalt forvirrede personene inni draktene..... Av proporsjonene fremgår det dog tydelig at JEG umulig kan ha vært med, da min noe "overkvadratiske" (diameter større enn slaglengde, ref. motorspråket) kropp vil ta seg helt annerledes ut i slike klær. Ikke at det vil skje noengang, rent tenkt tilfelle!
    Pengesluk - har jo blide av deg fra masketreffet ;D

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.563
    Torget vurderinger
    24
    - Legg merke til lytteørene - custom made!!!

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.563
    Torget vurderinger
    24
    LMC skrev:
    DEG i ONEPIECE......DET skulle jeg gjerne sett 8)....eller kanskje ikke ::) når jeg får tenkt meg om! ;D
    mvh
    Leif
    You talkin' to ME?? Hmm..... vanskelig å få tenkt seg om, Leif, med KJEFTEN FULL AV LØSE TENNER!!!! :eek: :eek: :eek: :eek:

LMC

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Antall liker
    14.447
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    47
    skikkelig imponert over sweetspotsiktet på toppen også! :eek:
    mvh
    Leif

Haavard

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Antall liker
    2.296
    Sted
    Lena
    Torget vurderinger
    1
    Da har FallenA fått min oppriktige mening om klonen med Monacor element.

Håvard

BangBang

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.03.2005
    Antall liker
    4.915
    Sted
    Okka by
    Torget vurderinger
    7
    Lest den Håvard!

Mange takk for den grundige gjennomgangen :)

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.285
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Haavard skrev:

Håvard
    Og hva sier du om klonen Håvard ? Er du fornøyd ? Og hvilke forskjeller snakker vi om ?

Haavard

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Antall liker
    2.296
    Sted
    Lena
    Torget vurderinger
    1
    ErosLoveking skrev:
    HCS skrev:
    Haavard skrev:

Håvard
    Og hva sier du om klonen Håvard ? Er du fornøyd ? Og hvilke forskjeller snakker vi om ?
    Kun forbeholdt FallenA??
    Niks.
    H6 klone med Monacor, Its a dead horse.

Håvard

rama

biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    21.780
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    det er nok fornuftig å skrote monacor-elementene, haavard.
    det er ikke noe dårlig element, men jeg kan ikke se hvordan du kan komme i mål med det i h6-kassa.

det jeg hørte, var en flott åpenhet i mellomtonen og oppover, men dessverre også mangel på homogenitet nedover.
    dippen i nedre mellomtone var lett hørbar, og ved å heve nivået litt der kan du muligens få et levelig resultat.
    verre er det med den pressede, boomete dypbassen, som helt klart tyder på at hornet er en anelse underdimensjonert i forhold til elementets overivrige oppførsel helt der nede.

man kunne f.eks. lagt inn et filter for å kutte bassen nedover, men da forsvinner meningen med det enkle og geniale horn-prinsippet i h6, som er konstruert for en naturlig avrulling. demping av hornet er vel heller ingen suksess.

brian taylor brukte jo i sin tid ganske lang tid på å finne riktige elementer til både h2 og h6, som begge er geniale konstruksjoner på den måten at de varter opp med relativ høy følsomhet og samtidig en bra bassgjengivelse både når det gjelder frekvens og nivå - og det i relativ små, nette kasser som kan slottes inn i rom av moderat størrelse.

det er nok ingen enkel oppgave å finne et element som kan erstatte seas'en som ble brukt originalt, og det er dritkult å høre at vifa'en funker så godt, i alle fall ifølge hfs-buzzen. (jeg har aldri hørt vifa-klonene selv).

og nå som du igjen har tilgang på vifa, så gir jo svaret seg selv. det ville vært synd å ikke få ut maks potensiale fra de flotte kassene du har bygd til fallena, så et skifte fra monacor til vifa er vel den eneste logiske løsningen.

det at de originale h6 spilte langt mer tilfredstillende enn monacor-klonene, skyldes åpenbart at originalene er mer homogene, komplette høyttalere, hvor frekvensområdene henger sammen på en sømløs måte.
    samtidig syntes jeg monacor-klonene har sine fortrinn, i form av en anelse bedre mokrodynamikk og åpenhet i øvre mellomtone, samt en diskant som jeg likte klart bedre enn originaldiskanten fra focal.

på bakgrunn av det jeg hørte, så tror jeg du fint kan lage en klone som til og med overgår original-h6, hvis vifa-elementene oppfører seg slik ryktet sier.

du kan være stolt av det arbeidet du gjør med disse klonene, her tilbys det meget potent lyd til en fornuftig pris, til folk som liker å drive med lav effekt og høy følsomhet. jeg likte også den "naturelle" finishen på fallena-høyttalerne veldig godt, selv om jeg, som den jålebukken jeg er, nok ville lagt på noen lag med matt klarlakk.

må igjen få takke deg for en meget hyggelig dag.
    en laid back og lydhør vert, kombinert med god mat og gode røykefasiliteter på to terrasse-plan kan jo ikke slå feil, hehe.
    synd vi måtte stikke såpass tidlig, en prøvetur i den nye alfa'en din hadde ikke vært å forakte. den var tøff!
    men det får vi ha til gode til neste gang (hvis bilen fremdeles går, da, det er jo tross alt en alfa ;D).

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
    Jeg har hatt gleden av å eie 3 par kloner med Vifa og samme type Focaldiskant som sitter i Monacorclonen. Etter min mening overgår H6clonene med denne bestykningen (Vifa-focal) de orginale impulse H6 lydmessig. Klonene har imo en åpnere mellomtone og en bedre diskant. Bassgjengivelsen er også bedre definert. det er med generasjon 2 av delefilteret (bedre komponeneter)

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn