HORNDONASJON

JanR

Rubinmedlem
Ble medlem
26.01.2006
Antall liker
1.529
Sted
Sarpsborg
yzfr17 skrev:
Jan -jeg bor i sarp, har du det travelt kan jeg kanskje hente dem for deg mot å få prøve de en kveld før du får dem (holder til ved amfi)
Du har PM.

/jan

Hornlyd

Musikkglad
Ble medlem
01.04.2005
Antall liker
11.685
Torget vurderinger
10
REGLER FOR FELLESHORNET:
1) tas godt vare på
2) fordeles på rundgang i kortere eller lengre tid etter kompis-prinsippet
3) maling eller andre endringer kan ikke gjøres uten at forslaget er godkjent av alle engasjerte i herværende tråd
4) dersom noen vræker Fostex elementene må de kjøpe nye: http://www.madisoundspeakerstore.com/approx-6-fullrange/fostex-ff165wk-6.5-full-range/
5) alle bør bidra med å lage alternative korreksjonsfiltre som skal følge felleshornet slik at neste lånetager kan dra nytte av det. Filteret / filterne skal ikke monteres inni men ligge i en enkel boks eller på en plate som kobles på høyttalerledningen
6) fotografier i egen stue/lytterom med beskrivelse av lytteinntrykk og match er en selvfølge, de som ikke bidrar her blir svartelistet

Hornlyd

Musikkglad
Ble medlem
01.04.2005
Antall liker
11.685
Torget vurderinger
10
og husk at det er høl i toppen......ikke egnet til å sette pyntegjenstander etc oppå, jeg "satte" en jazz-cd boks "oppå"......brukte en halvtime på å få den ut etter at den hadde kilt seg fast nedover i hornet :p

yzfr17

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
09.12.2006
Antall liker
24
Sted
Moss
Torget vurderinger
5
Det ble en rask tur til HEL i dag, hyggelig å møte deg - måtte låne bil med langt nok bagasjerom, de ruver litt disse

Fått de inn i stua og testet veldig raskt, men har en sjef på 8 år her som krever sitt nå så må vente litt med videre testing. Vil alikevel allrede nå si at det er lett å høre potensial her, ting jeg søker mer av hører jeg bor i disse: Dynamikken, måten ting har en hurtighet på liksom, det er fritt og levende. Men merker også at det er noe lyst, og noe som bryter opp litt -så krever noe mer jobb.

Har nok ikke idell løsning for plassering i min L stue, venstre får stå i hjørne som ble anbefalt men den andre spiller "ut i L´en" - men får prøve å jobbe litt mer med dem senere i kveld, kom gjerne med ideer/tips

morsom dette, for et flott tiltak av HEL - takk!

Vedlegg

Hornlyd

Musikkglad
Ble medlem
01.04.2005
Antall liker
11.685
Torget vurderinger
10
Skjer det noe i denne tråden da? ::)

Bli jeg nødt til å donere notch og impedansefilter også?

Her er noen linjer fra Nelson Pass + målinger (NB! linjen med dotter er relevant, den solide linjen er med current source og korreksjonsfilter):

Comments: Another nice unit for $61. Stock, it lacks some treble but this is easily improved
upon. I notice that Fostex seems to have three approaches for getting full-range performance
in the high end. The FE series uses “whizzer” cones to good effect and the FF series uses an
aluminum center. I can’t figure out what the FE Sigmas are doing but they look cool. In any
case, the FF165K has 94dB sensitivity, works well as a full-range driver, betters its bigger
brother in the treble but of course is not as good in the bass.

Vedlegg

yzfr17

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
09.12.2006
Antall liker
24
Sted
Moss
Torget vurderinger
5
Hei hei ble litt stille her, litt min feil - vært litt fokus på andre ting og litt reise, samt at noe av praten har gått på PM.

Syns dette var spennende jeg, morsomt prosjekt og morro å se/høre at det går å få så mye ut av lite. Bor mye potensial i slik løsning spesiellt på hurtighet, dynamikk og perspektiv. Foreløpig noe anstrengt/skarpt i enkelte områder, om det som mangler kan tunes inn med korrigeringsfiler kan jeg lite om, jeg har prøvd med en 10R og 47uF som jeg hadde liggende men vet ikke om dette er passende.

Jeg har prøvd på rør / MAE SET1 og en enkel Denon hjemmekino med Audyssey MultEQ digital romkorreksjon

Morsomt prosjekt, håpe andre kan bidra med tuning og evt demo på annet utstyr

JanR

Rubinmedlem
Ble medlem
26.01.2006
Antall liker
1.529
Sted
Sarpsborg
Se om jeg får rotet meg nedom yz. Du er hjertelig velkommen oppom en tur også hvis du føler for det selvsagt.

/jan

Hornlyd

Musikkglad
Ble medlem
01.04.2005
Antall liker
11.685
Torget vurderinger
10

Hornlyd

Musikkglad
Ble medlem
01.04.2005
Antall liker
11.685
Torget vurderinger
10
Skjer det noe her? Er det fortsatt du som har dem yz?

:)

Topp Bunn