Vurder kondensatorer ut i fra hvor dagens lydbilde er. Feks layd back neutral, neutral eller neutral kald. Ikke så mye som skal til.Da satser jeg på Superior over hele fjøla. Er en 22 uF i delefilteret, og den i Superior er ikke kjempebillig he-he
Vurder kondensatorer ut i fra hvor dagens lydbilde er. Feks layd back neutral, neutral eller neutral kald. Ikke så mye som skal til.Da satser jeg på Superior over hele fjøla. Er en 22 uF i delefilteret, og den i Superior er ikke kjempebillig he-he
Jeg skal vente til jeg får Rega Dac-en i hus. Høyttalerne per nå er litt friske i toppen, men det kan være det passer fint med den dac-en.Vurder kondensatorer ut i fra hvor dagens lydbilde er. Feks layd back neutral, neutral eller neutral kald. Ikke så mye som skal til.
Jantzen standard bør ikke være i diskantkretsløpet. På mellomtone vil det gå bra om du vil spare pengerJeg skal vente til jeg får Rega Dac-en i hus. Høyttalerne per nå er litt friske i toppen, men det kan være det passer fint med den dac-en.
Ellers var det Gravesen selv som mente full Superior-pakke ville gi et betydelig løft.
I dag ser filteret slik ut, med Cross Cap til mellomtone og én Cross Cap og to Standard Z til diskant:
Vis vedlegget 783938
Opprinnelig skulle det være Cross Cap til diskant, men konstruktøren «oppgraderte» til Standard.Jantzen standard bør ikke være i diskantkretsløpet. På mellomtone vil det gå bra om du vil spare penger![]()
Jeg kjenner ikke lydsignaturen til Crosscap, men du kan lese på capacitortest.Opprinnelig skulle det være Cross Cap til diskant, men konstruktøren «oppgraderte» til Standard.
Takk for tips.Jeg kjenner ikke lydsignaturen til Crosscap, men du kan lese på capacitortest. Link er på tidligere innlegg![]()
Hvor kjøpte du de fine alu hornene?
Tydeligvis skummelt å la hornhøyttalere formere seg fritt, de var ett par La Scala når jeg så de sist =)Har dette nå og er fornøyd med det. Det utviklet seg litt fra de første cornscala jeg haddeAltec blir event mest for å ha noe og surre med i garasjen
Vis vedlegget 977090
Har du skrevet noe om dette? JBL hele veien, hvordan deler du?Tydeligvis skummelt å la hornhøyttalere formere seg fritt, de var ett par La Scala når jeg så de sist =)
Hei, har ikke skrevet noe særlig. Er jbl over hele fjøla. Delt på 200-800.Har du skrevet noe om dette? JBL hele veien, hvordan deler du?
Jeg som kjøpte de store faital pro'ene, Hva bruker du i toppen av driver? Hva synes du om dette opp i de jeg kjøpte?Hei, har ikke skrevet noe særlig. Er jbl over hele fjøla. Delt på 200-800.Får spare til TAD comp drivere. Koster endel. Men er jo fornøyd slik det er nå egentlig. Får ta turen innom deg på ny året og høre litt på ditt hvis det er muligheter for det? Ps: blander deg med erk kanskje?
Bruker en 1 1/2 jbl beryllium driver(e). Blir en litt annen liga nå enn de du kjøpte. Men spiller fint dem ogsåJeg som kjøpte de store faital pro'ene, Hva bruker du i toppen av driver? Hva synes du om dette opp i de jeg kjøpte?
Har du skrevet noe om dette? JBL hele veien, hvordan deler du?
www.hifisentralen.no
Overgang mellom netting og flens? Eller den overgangen fra støpen 3-5 cm utover fra nettingen?om presisjonen er god i overgangen, la de være
Ta av driver og kjenn etter om overgangen er slett... Hvis ikke sparkle pusse og lakker...Overgang mellom netting og flens? Eller den overgangen fra støpen 3-5 cm utover fra nettingen?