Honda CBR 929 RR 2001

authentic

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.07.2007
Antall liker
2.490
Torget vurderinger
13
Noen som kjenner denne sykkelen?
Tenker i hovedsak på feil mangler en bør være obs på ved ett evntuelt bruktkjøp.
Har sett meg ut ett pent eksemplar som jeg muligens kan være interresert i å kjøpe visst jeg for prutet prisen dit jeg vil..

http://www.finn.no/finn/mc/object?finnkode=18913515

Anonym

Æresmedlem
Ble medlem
08.08.2008
Antall liker
1.182
Torget vurderinger
4
Jeg studerte med en som brukte en litt eldre CBR900 Fireblade som pendlersykkel, den gikk veldig mye og han skrøyt av hvor problemfri den var.

authentic

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.07.2007
Antall liker
2.490
Torget vurderinger
13
Honda er vel kjent for sine driftsikre motorer,,.Denne har jo ikke rullet mer enn 19000km, vanlig for denne modellen er vel nærmere 30+.Vet jo ikke om det er byttet drevpakke på denne, dette er vel noe som burde gjøres om det ikke er gjort.

tweakMan

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Antall liker
128
http://www.fireblades.org/forums/honda-fireblade/

Brodern har Fireblade. Han sier at de har rettere gaffel enn andre R sykler og er lettere å kjøre "bra" fordi vektforflytingen
er kjappere, hva det nå betyr.
929 mangler liiiit midrange dreimoment, så man må gire litt oftere.
Har sett on-line at man tenderer til å måtte bytte gear lever pedalen, etter en stund... en detalj Honda fikset til 954 oppgradringen, hvor den er mindre slitasjeutsatt.

Eneste jeg vet egentlig om denne sykkeltypen.

mvh

Elektron

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.07.2007
Antall liker
120
Sted
Bergen
Er du ute etter "hai fai" så er vel lyden av en godt tunet Fireblade det nærmeste du kommer.

Elektron

authentic

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.07.2007
Antall liker
2.490
Torget vurderinger
13
Fikk mail fra selger,- 4 eiere på sykkelen fra den ble registrert i 2003, det var da voldsomt da!!

CBR en har vel en mere oppreist kjørestilling enn de andre `R`syklene i sin klasse noe som passer meg bra siden min kone også skal bruke den.
Suzukien 06 GSX R 750 som jeg hadde, satt jeg i nedoverbakke å kjørte men gudameg for en morsom sykkel å kjøre svinger med. Har også hatt en ZX6R som jeg var veldig fornøyd med, den hadde en noe snillere kjørestilling enn Suzukien, desverre ble denne kondemnert etter en litt uheldig smell.

Har hatt en dialog med selger og det viser seg han er åpen for å ta imot bud...., (skjønner jeg godt med vinter nærmer seg)

authentic

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.07.2007
Antall liker
2.490
Torget vurderinger
13
Imperial skrev:
http://www.fireblades.org/forums/honda-fireblade/

Brodern har Fireblade. Han sier at de har rettere gaffel enn andre R sykler og er lettere å kjøre "bra" fordi vektforflytingen
er kjappere, hva det nå betyr.
929 mangler liiiit midrange dreimoment, så man må gire litt oftere.
Har sett on-line at man tenderer til å måtte bytte gear lever pedalen, etter en stund... en detalj Honda fikset til 954 oppgradringen, hvor den er mindre slitasjeutsatt.

Eneste jeg vet egentlig om denne sykkeltypen.

mvh
Det er selve veksleren du tenker på eller er det akslingen denne sitter på ?

Takk for linken..

Nex

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
25.07.2007
Antall liker
111
Bare pass på.... Kjenner opptil fler som har mista lappen på den sykklen :O

Kenol

Overivrig entusiast
Ble medlem
27.09.2005
Antall liker
200
Torget vurderinger
12
Lappen er en ting, livet noe annet.
Jeg solgte min for å ta en tenkepause :p

authentic

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.07.2007
Antall liker
2.490
Torget vurderinger
13
Vel, med prøvekjøring igår og forhandlinger idag så endte det med at jeg kjøpte sykkelen.

Sykkelen var som det sto i annonsen særdeles strøken og velholdt med god historikk, fikk prutet ned noen tusinger og salget og overlevering skjer på fredag ;D ;D

Denne vinteren kommer til å bli laaaaaaaang!!!

bambadoo

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
11.10.2002
Antall liker
12.632
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
16
Berre å kjøyre :)

Gratulerer så mykje. Eg tek ikkje vinterferie enda frå MCen...

authentic

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.07.2007
Antall liker
2.490
Torget vurderinger
13
bambadoo skrev:
Berre å kjøyre :)

Gratulerer så mykje. Eg tek ikkje vinterferie enda frå MCen...
Takk.
Jo jeg tror neppe det blir noen langturer på meg før vinteren setter skikkelig inn,- pysete som jeg er... :)
Vinterkjøring og mc er bare for de mest hardbarkede tror jeg...

bambadoo

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
11.10.2002
Antall liker
12.632
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
16
Høst hele året her på Vestlandet skjønner du :)

Okeida - har faktisk vært nattefrost noen dager iår. Tenker å vinterkonservere i begynnelsen av Desember.

mvh

VilhelmW

Hi-Fi freak
Ble medlem
20.03.2009
Antall liker
217
Sted
Alltid lofotværing
Grattis med flott RR-maskin, JohnnyG! Har så vidt prøvd en..den er LITT for sammenkrøpet for min del,men driftssikker og kjørevillig. Bare pass på bakenden på høstglatta. Vått lauv er ikke gøy! Sjøl har jeg stalla min, en pent holdt Kawa Z650F nestenveteran. Jeg har kjørt mc siden 1974, og sikler en smule på en CBR1100 xx "Blackbird" for tida. Sugen på litt meir kubikk og heilkåpe samt en mc som er velegna til både sports- og touringkjøring. Men jeg har sansen for VFR 800 og Triumph ST også. Har kjørt en del 955 Daytona, og jeg ble heilfrelst på draget i tresylindringen. Det er et brutalt "pull" i de maskinene. Lykke til, og kjør pent!

;D VilhelmW

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.720
Torget vurderinger
0
bambadoo skrev:
Tenker å vinterkonservere i begynnelsen av Desember.

mvh
Kjøpte en slik plastpose til å sette sykkelen i vinterlagring hos MC Avisa. Ser ut til at det funker fint. Har brukt den i et par vintre nå.

Edit: Typo

kanari

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
08.09.2008
Antall liker
17
Gratulerer. Fin sykkel.

Vi må snart bytte navn til Skedsmo audio & Mc vi nå.

/Tore

authentic

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.07.2007
Antall liker
2.490
Torget vurderinger
13
kanari skrev:
Gratulerer. Fin sykkel.

Vi må snart bytte navn til Skedsmo audio & Mc vi nå.

/Tore

;D Syntes navnet hadde en fin klang, jeg.

@ WilhemW, 1974 var året jeg ble født så du har tydeligvis noe mere sykkelerfaring enn jeg ;D

1100 xx er jo bare helt kongen på haugen da....!

VilhelmW

Hi-Fi freak
Ble medlem
20.03.2009
Antall liker
217
Sted
Alltid lofotværing
Tja, et sted må man jo begynne...Begynte med Tempo lett og Tempo Panther i '68. Så ble det MZ 125, Suzuki 125, Ariel 350 ( ensylindra 1937-mod...), og i 1974 Honda CB 750. den var heilt "King of the road". Siden har det blitt noen, bl.a Honda Goldwing, men den ble for svær. Flott tursykkel, for øvrig. Solgte den siste for tre år sia, og skulle ikke ha mc meir, men klarte ikke å la være. Så da denne lille, greie Kawa 650'en dukka opp i nærområdet, kjøpte jeg den. Og nå vil jeg ha en litt større....Broder'n hadde en Triumph 955 Daytona, og det var kjøremaskin så det holdt. Nesten like sykt lettkjørt som din, men råere i draget. Mc er morro og byr på mange fine opplevelser. Det er rekreasjon med stor S. Bare man bruker hu'e, for konsekvensene ved et uhell, kan bli jækla store. Kjør defensivt. Skal du kjøre heftig, meld deg på et RR-kurs og kjør på bane. Det er kontrollert og mye sikrere enn ute på veiene - hvor du aldri veit hvilken idiot i bil som møter deg bak neste sving. Og for all del, slurv ALDRI med ryggskinna!

mvh. VilhelmW

Petre

Hi-Fi freak
Ble medlem
21.11.2007
Antall liker
1.433
Sted
Siggerud
Torget vurderinger
1
VilhelmW skrev:
Grattis med flott RR-maskin, JohnnyG! Har så vidt prøvd en..den er LITT for sammenkrøpet for min del,men driftssikker og kjørevillig. Bare pass på bakenden på høstglatta. Vått lauv er ikke gøy! Sjøl har jeg stalla min, en pent holdt Kawa Z650F nestenveteran. Jeg har kjørt mc siden 1974, og sikler en smule på en CBR1100 xx "Blackbird" for tida. Sugen på litt meir kubikk og heilkåpe samt en mc som er velegna til både sports- og touringkjøring. Men jeg har sansen for VFR 800 og Triumph ST også. Har kjørt en del 955 Daytona, og jeg ble heilfrelst på draget i tresylindringen. Det er et brutalt "pull" i de maskinene. Lykke til, og kjør pent!

;D VilhelmW
Blackbird 1100, flott hoj. En av gutta på jobben har begynt å mumle litt om å avhende sin pene og velholdte, kanskje til fordel for en stor BMW, uten at jeg aner noe om prisnivået på de. Jeg har ellers ikke kjørt allverden av sykler selv, men friskest i minnet sitter en Ducati SS ( 998? ) , tror jeg den het, med karbonpotter og litt div stæsj. Liggende kjørestil, egentlig en både nervøs og slitsom sykkel for en urutinert fører som meg, men du verden så moro!

authentic

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.07.2007
Antall liker
2.490
Torget vurderinger
13
Bare lyden av Ducatien gjør den er verdt pengene sine...... 8)

VilhelmW

Hi-Fi freak
Ble medlem
20.03.2009
Antall liker
217
Sted
Alltid lofotværing
Vanvittig artige kjøremaskiner! Har bare prøvd to 900 Monster av nyere type, men '70-tallets 900SS...sølvfarget, solosal, og tilnærma fritt blås fra to megafoner. Herrejemini...

;D

Topp Bunn