HoJ sitt anlegg

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • HAREPUSEN

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.11.2009
    Innlegg
    3.286
    Antall liker
    2.856
    Sted
    telemark
    Torget vurderinger
    2
    Har ingen unger igjen i korpset, som far er det utrolig trist, savner det fellesskapet. Vis vedlegget 1025212
    Yngste i huset var flaggbærer i dag, etter 17. maitoget var hun såpass sliten i beina at de måtte luftes på vei hjem. Ble et litt artig bilde synes jeg.
    Vis vedlegget 1025215
    HoJ ,,situasjons bildet av prinsessa " uten sko er ubetalelig . )
    The pic makes me smile , and wow proud father : )
    Ett bilde som sier mer enn 1000 ord ,,
     

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    20.076
    Antall liker
    36.906
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Nok en fantastisk dag, har allerede sittet ute i noen timer. Nå har temperaturen bikket over 20 grader også.
    1000021060.jpg
     

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    20.076
    Antall liker
    36.906
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Blir ikke noe av regnet, har omtrent gitt seg, har raket, sådd og hevet på jord over på plenen i dag, så litt regn skader ikke.
    Fortsatt 25 grader på terassen, litt drypp fra oven ennå så jeg har gått under taket.
    1000021106.jpg
     
    Sist redigert:

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    20.076
    Antall liker
    36.906
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Sol igjen...
    Men jeg har forflyttet meg til kjelleren, lytter på verket "Stjernesti" av Ragnar Bjerkreim.
    Mye tekst og tanker bak det verket. Heldigvis så fikk jeg boken om verket i posten.
    Her er hans egen ord.
    "Noregs første platecover utan plate! Stjernesti coveret er ei bok på 88 sider med QR-kode til musikken. Ein kan strøyma musikken saman med boka der ein finn songtekstane, foto, refleksjonar og historia som bind prosjektet saman. God lesing og lytting."
    Jeg er så heldig at han tar kontakt når noe nytt produseres - og at jeg kan uttale meg om prosjektet og lyden.
    1000021113.jpg
     

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    20.076
    Antall liker
    36.906
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Ble litt regn i dag, men god temperatur.
    I morgen skal det bli sol og muligens opp mot 30 grader - hvis vi har flaks. "Så dumt" at jeg skal ha digitalmøte mesteparten av arbeidsdagen (med mobilen på terassen) i morgen....
    1000021116.jpg
     

    ottone

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.04.2008
    Innlegg
    14.337
    Antall liker
    11.250
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    Forundringspakke fra Nesttun. Hm.
    Hva lager de der, mon tro?
    Tipper en kabel igjen
     

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    20.076
    Antall liker
    36.906
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Ser ut som at PostHvor har endelig begynt å bruke gps... Ikke noe negativt å si på denne farten.
    1000021148.jpg
     

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    20.076
    Antall liker
    36.906
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Neste uke er det meldt regn og 17 grader 😪
    En får håpe at det ikke slår til slik det er spådd. Det har vært noen fantastiske uker, har jobbet ute i hagen til langt utpå kvelden. Trampolinen som har stått på sin plass siden 2008 (vi har hatt to stykker i den perioden) er fjernet, gamle gress og ugress fjernet, nytt lag med jord og gressfrø på plass. I går fjernet jeg grensekabelen til e-sauen også, nå sleppes den ut på beite igjen om en eller to uker.
    1000021165.jpg
     

    ottone

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.04.2008
    Innlegg
    14.337
    Antall liker
    11.250
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    Deilig med regn. Hagen her trengte det, både grønnsaker, nysådd blomstereng og rosene liker seg nå.
    Hodet mitt trengte det også, hadde en het travel dag på hjemmkontoret idag med solsteiken på. Deilig med forandring.
    (for ikke å snakke om fisken som skal opp i elvene, men det får bli i en annen tråd)
    Du er nok mer varmekjær, mer som den gamle katten her.
     

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    20.076
    Antall liker
    36.906
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Har vannet ute minst tre ganger om dagen, så det har vært en ren glede i sommervarmen. Fisk spiser jeg ikke 😂
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    41.227
    Antall liker
    88.014
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    99
    Gratulerer med nye "pølser"
     
    • Liker
    Reaksjoner: HoJ

    Eirik84

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2011
    Innlegg
    5.915
    Antall liker
    8.553
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    13
    Gratulerer 👍🏻 blir dyrt dette når du liker å ha alt fra samme merke? 😬
     

    motoren

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Innlegg
    24.155
    Antall liker
    39.641
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    Jeg har stor tro på høyttaler kabler så regner med det ble forskjell den ene eller den andre veien? :)

    mvh
     

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    20.076
    Antall liker
    36.906
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Jeg skal være kabel-ærlig...
    Jeg har aldri hørt forskjell på strømkablene jeg har - og jeg har kun original på fastmonterte strømkabler, alle som har avtagbare strømkabler har jeg oppgradert (eller nedgradert) til noe som SER finere ut.
    Signalkabler, her kan jeg faktisk høre noe forskjell, en av de aller dyreste jeg noen gang har kjøpt har jeg solgt for mange år siden fordi de fungerte bra da jeg hadde PSB høyttalere, men når jeg gikk over til Magnepan så "drepte" (mit miterminator 3) øvre del av mellomtone samt diskant. De aller dyreste jeg har kjøpt er Inakustik Micro-Air 204, som jeg synes gjorde noe positivt med lyden vs Van Damme. Som @Eirik84 nevner så har jeg en "trang" til å ha samme merke over det hele. Men dette kommer ikke til å skje her tror jeg - det blir for dyrt for min beskjedene hifi-budsjett.
    Når det gjelder høyttalerkabler så er jeg helt enig med @motoren - det er her jeg hører best forskjell. Så hva kan jeg si om Sleipner fra Fana? Selv om jeg bare har hatt disse kablene i noen få timer så vet jeg hva jeg gikk til, jeg fikk låne samme type av en god familievenn i en del dager. Bare for å teste.... (skummelt det der) - jeg hørte straks de ble koblet opp at her skjedde det noe. Lydbildet ble større og frekvensene falt mere "på plass". Jeg byttet om flere ganger - og målte med db-måler for å være sikker på at det ikke bare var lydnivået som var blitt høyere, men nei... Noe skjedde virkelig - det passer ikke meg som egentlig "skal mene" at alle kabler (så sant de er riktig konstruert) låter likt. Her må jeg bare "krype til korset". Sitter nå å lytter på musikk jeg virkelig kjenner fra før - og det låter rett og slett bare større, roligere (samtidig med snert på rette plasser). Alt er bare bedre. Samme opplevelsen sitter jeg igjen med hjemme hos personen jeg fikk låne kablene av.
    Er sikker på at noen kommer til å stille spørsmål angående hva jeg opplever, men slik er det.
     
    Sist redigert:

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    20.076
    Antall liker
    36.906
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Har bestilt siste album fra Søren Bebe Trio - First Song, da har jeg hittil alt fra denne trioen på vinyl. Laster også ned albumene i flac-format som er gratis når en kjøper vinylen deres.
    1716546932956.png

    I kveld skal kona og jeg ut å spise - uten unger, det kan nok telles på en hånd i løpet av de snart 22 år vi har vært foreldre. Turen går til Jøers kjøkken ved Klepp stasjon. Vi fikk gavekort på sommeren i fjor av noen meget gode venner - og i dag skal vi endelig teste plassen. Vi gleder oss.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn