HoJ sitt anlegg

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.475
    Antall liker
    35.306
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Laptop bestillt på søndag, helligdag i går, levert på døra nå. Dette gikk unna. Nå blir det "bare å installere roon, Minidsp og Dirac... Gruer meg "litt" til det.
     
    • Liker
    Reaksjoner: TT.

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.438
    Antall liker
    84.039
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    Laptop bestillt på søndag, helligdag i går, levert på døra nå. Dette gikk unna. Nå blir det "bare å installere roon, Minidsp og Dirac... Gruer meg "litt" til det.
    Hvem leverte, Posten eller PostHvor?
     

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.475
    Antall liker
    35.306
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Da var dac, minidsp, dirac og roon installert på den nye laptopen. Som for øvrig er helt stillegående vs den gamle.
     
    • Liker
    Reaksjoner: TT.

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.475
    Antall liker
    35.306
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Jeg føler meg så alene i verden.... Ikke på alle plan så klart, men.... Jeg har observert her på forumet, snakket med familien og venner - og jeg sitter med følelsen av at jeg er ganske så alene... Ofte før jeg til og med får produktet i hus så har jeg studert manualer, enten det gjelder pc, hifi-produkter, hvitevarer eller bil. Før jeg pakker det opp å tar det i bruk så har jeg lest manualen mange ganger. For meg er det en del av ritualet. Lese seg opp om produktet, kjøpe produktet, studerer manualer og til slutt ta i bruk produktet. Er jeg den eneste?

    Bill.mrk. Er det flere der ute...?
     

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.475
    Antall liker
    35.306
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Skal ha fem dager i sentrum av Stockholm i sommer, er det noen som har noen anbefalinger angående lyd og musikk?
     

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.475
    Antall liker
    35.306
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Her går det i mye musikk-lytting for tiden. Nå er jeg inne i tredje dagen uten bruk av fatle når jeg sitter eller går inne. Jeg bruker fatle når jeg driver med aktiviteter og sover, søvn er så som så jeg sliter med å finne en stilling som ikke er ubehagelig - så det blir ikke så mange timer om natten. I dag satser jeg på sol, musikk, kaffe og f1 på terrassen. Ha en fortreffelig lørdag.
     

    Sevald

    Avviker.
    Ble medlem
    27.02.2005
    Innlegg
    7.093
    Antall liker
    16.991
    Sted
    Aksdal, Rogaland
    Torget vurderinger
    1
    Jeg føler meg så alene i verden.... Ikke på alle plan så klart, men.... Jeg har observert her på forumet, snakket med familien og venner - og jeg sitter med følelsen av at jeg er ganske så alene... Ofte før jeg til og med får produktet i hus så har jeg studert manualer, enten det gjelder pc, hifi-produkter, hvitevarer eller bil. Før jeg pakker det opp å tar det i bruk så har jeg lest manualen mange ganger. For meg er det en del av ritualet. Lese seg opp om produktet, kjøpe produktet, studerer manualer og til slutt ta i bruk produktet. Er jeg den eneste?

    Bill.mrk. Er det flere der ute...?
    Jeg studere gjerne manualer når noe er bestilt og på vei. Men når pakket er i hus, går jeg i modus. Eneste fokus da er rive opp emballasjen og koble opp fort som f…
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Jeg studere gjerne manualer når noe er bestilt og på vei. Men når pakket er i hus, går jeg i modus. Eneste fokus da er rive opp emballasjen og koble opp fort som f…
    Kjenner meg igjen... Men må innrømme at det har vært noen "erfaringer" hvor deler til overs, lukten av brente komponenter og Dragen sin spottende latter har gjort en mer ydmyk for å lese først.. :rolleyes: :D
     

    Sevald

    Avviker.
    Ble medlem
    27.02.2005
    Innlegg
    7.093
    Antall liker
    16.991
    Sted
    Aksdal, Rogaland
    Torget vurderinger
    1
    Kjenner meg igjen... Men må innrømme at det har vært noen "erfaringer" hvor deler til overs, lukten av brente komponenter og Dragen sin spottende latter har gjort en mer ydmyk for å lese først.. :rolleyes: :D
    Har blitt brent ja, men verd det. Kose pakke i posten er det beste som finnes🤣🤣 Er vel som å ha seg, noe. Noen tar det rolig og nyter øyeblikket, mens andre bare gir gass og blir ferdig på 2 minutt( da er også siggen tatt)
     

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.475
    Antall liker
    35.306
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Har blitt brent ja, men verd det. Kose pakke i posten er det beste som finnes🤣🤣 Er vel som å ha seg, noe. Noen tar det rolig og nyter øyeblikket, mens andre bare gir gass og blir ferdig på 2 minutt( da er også siggen tatt)
    Skilpadde eller kanin med andre ord...
     

    Eirik84

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2011
    Innlegg
    5.716
    Antall liker
    7.842
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    13
    Jeg føler meg så alene i verden.... Ikke på alle plan så klart, men.... Jeg har observert her på forumet, snakket med familien og venner - og jeg sitter med følelsen av at jeg er ganske så alene... Ofte før jeg til og med får produktet i hus så har jeg studert manualer, enten det gjelder pc, hifi-produkter, hvitevarer eller bil. Før jeg pakker det opp å tar det i bruk så har jeg lest manualen mange ganger. For meg er det en del av ritualet. Lese seg opp om produktet, kjøpe produktet, studerer manualer og til slutt ta i bruk produktet. Er jeg den eneste?

    Bill.mrk. Er det flere der ute...?
    Kjenner meg godt igjen i det å lese seg opp før kjøp av elektronikk 👍🏻 Både når det gjelder uavhengige tester, generell info på produsentens hjemmesider og manualer. Ofte man kommer over info om funksjoner som er bedre eller dårlige enn det man antar etter første øyekast.
     

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.475
    Antall liker
    35.306
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Bla lenger bak så finner du svaret.
    Anbefaler deg å lese andre sine tråder, slik jeg har gjort med din... En finner ofte svar på gåten der.
     

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.475
    Antall liker
    35.306
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    God søndag trådlesere. I dag (sent i natt) ankom vår eldste huset på Kreta som han og fire andre fra kollektivet i Trondheim skal være i fem dager - ble ganske så missundt - sol og 24-27 grader alle dagene. Litt av en dramatikk på førsten av turen da det viste seg at den ene studenten som skal være med hadde klart å pakke ned passet sitt i eske og sendt den hjem til Korea - men det gikk bra - selv ikke han trengte å vise noe på flyplassen. Nå har det snart gått en uke med den nye laptopen som kjører roon og flac-filer. Jeg sitter igjen med tanken om at dette skulle jeg ha gjort for lenge siden. Den gamle laptopen på 12 år støyet nok mer en hva jeg hadde lyst til å innse. I dag blir det inne-vær, vi får middagsgjester så blir det landskap i fotball før jeg avrunder dagen/natten med F1 i opptak.
     
    Sist redigert:

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.475
    Antall liker
    35.306
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    En liten milepæle i livet. Fem uker på dagen etter operasjonen i skulderen. I dag klarte jeg å håndtere vinylplate og spiller. Første mann ut er Tord Gustavsen Trio.
    PSX_20220614_095106_copy_2144x1608.jpg
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    En liten milepæle i livet. Fem uker på dagen etter operasjonen i skulderen. I dag klarte jeg å håndtere vinylplate og spiller. Første mann ut er Tord Gustavsen Trio.
    Vis vedlegget 825671
    God smak på musikk når det skal feires. Og gledene kommer kanskje flere når skuldra blir bedre? Påkledning, wc besøk og armhevinger? Alle de viktige tinga :)
     
    • Liker
    Reaksjoner: HoJ

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.475
    Antall liker
    35.306
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Takker, jeg har egentlig lite smerter, påkledning tar fremdeles ganske så lang tid, toalettbesøk må ennå brukes "feil" hånd og armhevinger må jeg fremdeles vente i to til tre måneder til før jeg kan prøve meg på. I går var det den første turen utenfor huset uten fatle - og med jakke. Det var fantastisk. Jeg merket at armen ble sliten av å henge fritt, men det føltes godt ut også. Neste uke blir det første tur til fysioterapeut, da skal det først og fremst arbeides med bevegelighet, ingen vekter uten om armens egenvekt i en måned til. Jeg sliter ennå med å finne en komfortabel stilling når jeg sover - bruker fremdeles fatle på natten.
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Velkommen i klubben. Å sove er litt utfordring her og kan en si. Men det får bare være slik. Håper du får trent arm og skuldre godt så ikke ting blir kroniske og permanent.
     

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.475
    Antall liker
    35.306
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Jeg trener bevegelighet fem - seks ganger om dagen, merker ikke noen form for stivhet ennå. Vi får bare leve med det - det vil bli bedre.
     

    ragwo

    Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Innlegg
    6.791
    Antall liker
    14.652
    Sted
    Bodø
    Torget vurderinger
    42
    Pianoet skulle nok vært stemt for... fem, seks år siden... Mekanikken skulle hatt service for en del år siden også.
    Quick fix: Røske ut innmaten og sette inn et pent (opp)brukt Yamaha Clavinova. Har sett opp til flere som har gjort dette med (lite) hell.
     
    Sist redigert:

    brunBar

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.08.2021
    Innlegg
    663
    Antall liker
    691
    Sted
    Rogaland
    Stille før stormen nå, kjente det vibrerte igjennom bildøren under lydprøven i dag :cool:
     

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.475
    Antall liker
    35.306
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Det blir konsert på terrassen i kveld hører jeg.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn