Hodetelefoner mot naboer

vidarn

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
20.03.2002
Antall liker
53
Torget vurderinger
16
Er på jag etter litt billige hodetelefoner etter klage fra unge naboer som ikke ønsker å høre musikk etter kl 20 hverdager, og etter 16 på lørdager!!!! (de er 25 år yngre enn meg-My God!!- hva har skjedd med ungdommen??)

HAr lest test av Beyerdynamic DT880 og tenker jeg bare kjøper den.
http://www.audiophile.no/Publisering.asp?Id=279

NÅ er det vanskelig å finne salgssteder i BErgen så jeg har lett den opp her:
http://www.mamoz.no/produkt/470.368/Beyerdynamic__DT880_.html

Ifg testen på Audiophil så er den priset langt høyere enn på mamoz. Er det virkelig samme hodetelefon?+ Det er jo en ny utgave..- og er de noe høyere prisete BD hodetelefonene bedre..??

Noen som vet?? Eller har andre gode råd mot unge naboer:)

John_Harald

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.08.2002
Antall liker
2.191
Sted
Sørumsand
Torget vurderinger
5
Kjøp projektor og inviter de på film med skikkelig lyd, eller inviter de på fest så de oppleve favorittmusikken sin på en ny måte! Det går også ann å dempe bassen, da det er denne som naboene hører best..

enemigo

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
23.11.2004
Antall liker
0
Stikk innom Hagstrøm ut mot Nordnes, de har noe Beyer. Hørte selv på DT660 der for ~halvannet år siden.

Ellers har de Sennheiser og Grado på hifiklubben, ikke så langt unna.

Du får sjekke ut www.headfi.org for utallige brukererfaringer :)

Knut

vidarn

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
20.03.2002
Antall liker
53
Torget vurderinger
16
Stikk innom Hagstrøm ut mot Nordnes, de har noe Beyer. Hørte selv på DT660 der for ~halvannet år siden.

Ellers har de Sennheiser og Grado på hifiklubben, ikke så langt unna.

Du får sjekke ut www.headfi.org for utallige brukererfaringer :)

Knut

Hørt SENNHEISER HD 650 Hodetelefon på Hifiklubben. Det var en gedigen skuffelse utfra forventningene. Sikkert ikke optimalt idet den ble kjørt direkte fra uttaket på cd spiller. Alt det magiske fra mitt eget oppsett bare forsvant, men det er kanskje slik det blir med hodetelefoner. Stax synes jeg er noe for høyt priset

-MEn takk for tipset!! Skal prøve Hagstrøm

interman

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
27.04.2002
Antall liker
1
Hørt SENNHEISER HD 650 Hodetelefon på Hifiklubben. Det var en gedigen skuffelse utfra forventningene. Sikkert ikke optimalt idet den ble kjørt direkte fra uttaket på cd spiller. Alt det magiske fra mitt eget oppsett bare forsvant, men det er kanskje slik det blir med hodetelefoner. Stax synes jeg er noe for høyt priset

-MEn takk for tipset!! Skal prøve Hagstrøm
Hodetelefoner som HD 650 direkte fra cd spiller blir for dumt. Prøvde selv med mine Grado HP-2 og det var direkte fælt. Gode hodetelefoner krever kvalitet i forsterkerbiten. Meet-impressions trådene på head-fi er artige for å få inspirasjon.

Bach_Man

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.04.2005
Antall liker
318
Torget vurderinger
3
Kan også legge til at Sennheiser650 med sin litt tilbaketrukne stil egner seg best til klassisk og jazz og annen akustisk/vokal musikk. Der er den nok uovertruffen i prisklassen. Til rock er det best å satse på noe annet.

L

Lydtekniker

Gjest
AKG K240 er meget gode allround hodetelefoner.

Topp Bunn