Hjertelig velkommen til DoMentors musikalske univers......... c",)

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Music4all

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.04.2009
    Antall liker
    7
    God dag, kjære MUSIKKvenner c",)

Planen var å presentere mitt kjære anlegg i våres, men pga problemer med å få lagt ut bilder av det ble tråden slettet, urk :( Men til alle dere som har ventet med lengsel & ikke minst smerte på en visuell presentasjon av mitt kjære system for formidling av fantastiske & vanvittigemusikk & filmopplevelser får dere endelig & omsider noen bilder dere kan nyyyte & ikke minst sikle på, siklesmekke anbefales, den som venter på noe godt venter ikke forgjeves sies det...... ;D

Som dere ser består det av Krell KAV 300 IL integrert forsterker, den ser forsåvidt litt anonym, beskjeden & litt "uskyldig" ut visuelt sett, men tro meg når jeg sier at den spiller heeelt avsindig sinnsykt når de veltrimmede rasehestekreftene er varmet opp skikkelig & overklar for å levere "varene" Krell watt er definitivt ingen myte nei, den kan vel best defineres / beskrives som en ulv i fåreklær ja, både mht kraftreservene / overskuddet den har hele tiden & det totale jerngrepet / extreme kontrollen den har på lydbildet, både når det spilles tordnende høyt & den varme, levende, forførende & engasjerende måten den formidler musikken på også når den spiller lavt, pga det deilige & voldsomme "bånndraget" Krell også er berømt for ;D Hvis noen ennu ikke har vært så heldige & privilegerte å høre / oppleve den "live" kan jeg definitivt i aller høyeste grad anbefale den på det aller, aller varmeste...... ;D

Sony 5000 ES Blu Ray spiller, den formidler spesielt gode filmproduksjoner på en meeeget overbevisende måte & pga den innebygde signaloppskaleringsfunksjonen gjør den en vanvittig jobb med DVD filmer også...... ;D

Denon DCD 2560 CD spiller, en av deres aller beste spillere fra slutten av 90 tallet, den har en extrem oppløsning, perspektiv, holografi & homogenitet, de som påstår at Denon spiller tamt, flatt, livløst & kjedelig bør iallefall definitivt teste den sammen med en amp som er strømsterk nok / har rikelig med bånndrag i bassområdet Krell, f.eks ;D

Philips LCD 42 tommers tv både som tv & spillskjerm...... c",)

Renaissance Audio Blue Signature signalkabler til CD spiller & Blue Standard signalkabler til Blu Ray spiller & Blue Standard høyttaler & Blue Standard internkabler i høyttalerne, mao RA rund baut, designet / produsert av min gode venn Roald Mikkelsen c",) En av de aller, aller beste sølvkablene på markedet, vel & merke HVIS de matches med riktig utstyr, utifra DINE erfaringspreferanser & IKKE alle andres & sist men ikke minst PSB New Stratus høyttalere c",)

Jeg tør påstå at jeg har vært extremt heldig med både matching, tuning... & rigging av mitt kjære anlegg & er så til de grader mer enn fornøyd med måten det formidler MUSIKKENS innerste vesen & sjel på, mao jeg blir bare mer & mer genuint imponert & takknemlig jo mer jeg får gleden av å oppleve det :) Så da håper jeg at dere liker det dere ser, enjoy folx... ;D

Mvh DoMentor c",)

Vedlegg

Lagga

Æresmedlem
    Ble medlem
    22.09.2005
    Antall liker
    37.090
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    3
    Det var en riktig underholdende utlegning om anlegget ditt DM,
    der ble brått søndagen litt lysere, takk og takk! :D

Vennlig hilsen

Morten

XLNT

Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    09.05.2009
    Antall liker
    0
    Jaja, som jeg før har sagt: Det er kun anlegget og kroppen din jeg er ute etter :-* Og jeg må innrømme at jeg er spent på hvordan forumet vil takle det om jeg i all uskyldighet legger ut noen bilder av kroppen din sånn til sammenligning ;D

Fra spøk til alvor: Anlegget ditt har den funksjonen jeg er ute etter mht anlegg: De skal gjøre jobben så bra at man glemmer at de er der, man fokuserer mer på opplevelsen enn formidlingskanalen. Jeg er spes imponert over et svært detaljert lydbilde som samtidig oppleves som utrolig homogent. Diskanten preges av luftighet kombinert med en "crispy" feeling som oppleves varm, utrolig nok. Bassen preges av en skikkelig evne til punch (og komboen Krell og Denon viste seg å være i særklasse bra sammenligna med Hitachi'en du hadde som signalikilde før), og jeg har til gode å oppleve bassen som grumsete, uansett sjanger. Mellomtonen synes jeg er varmere enn på noe anna anlegg jeg har hørt på, med god evne til naynsering/detaljrikdom, også igjen uansett sjanger.

Othmas

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    10.10.2005
    Antall liker
    170
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    En av mine favoritt-forsterkere ser jeg,men det ser ut som Krell`en har det litt "trangt" der den er.Hvordan er tempen på den?

Ellers så ser det ut som ett flott "alter". 8)

mvh

Music4all

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.04.2009
    Antall liker
    7
    Lagga skrev:
    Det var en riktig underholdende utlegning om anlegget ditt DM,
    der ble brått søndagen litt lysere, takk og takk! :D

Vennlig hilsen

Morten
    Masse takk Morten...... bare koselig det, vettu...... c",) 1 forts. vakker... & koselig søndag ønskes deg... & dine...... c",)

Mvh...... c",)

Music4all

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.04.2009
    Antall liker
    7
    Pad skrev:
    En av mine favoritt-forsterkere ser jeg,men det ser ut som Krell`en har det litt "trangt" der den er.Hvordan er tempen på den?

Ellers så ser det ut som ett flott "alter". 8)

mvh
    Såvidt jeg vet er det nok "space" der...... mao tempen er helt ok den...... c",) men vet du om jeg evt bør ha mer avstand / lufting over den, evt...... ? takk for tips / svar uansett...... c",) Takketakk for komplienten, btw...... c",)

Mvh...... c",)

Music4all

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.04.2009
    Antall liker
    7
    XLNT skrev:
    Jaja, som jeg før har sagt: Det er kun anlegget og kroppen din jeg er ute etter :-* Og jeg må innrømme at jeg er spent på hvordan forumet vil takle det om jeg i all uskyldighet legger ut noen bilder av kroppen din sånn til sammenligning ;D

Fra spøk til alvor: Anlegget ditt har den funksjonen jeg er ute etter mht anlegg: De skal gjøre jobben så bra at man glemmer at de er der, man fokuserer mer på opplevelsen enn formidlingskanalen. Jeg er spes imponert over et svært detaljert lydbilde som samtidig oppleves som utrolig homogent. Diskanten preges av luftighet kombinert med en "crispy" feeling som oppleves varm, utrolig nok. Bassen preges av en skikkelig evne til punch (og komboen Krell og Denon viste seg å være i særklasse bra sammenligna med Hitachi'en du hadde som signalikilde før), og jeg har til gode å oppleve bassen som grumsete, uansett sjanger. Mellomtonen synes jeg er varmere enn på noe anna anlegg jeg har hørt på, med god evne til naynsering/detaljrikdom, også igjen uansett sjanger.
    Huff...... typisk kjærringer......... urk... :(

XLNT

Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    09.05.2009
    Antall liker
    0
    DoMentor skrev:
    XLNT skrev:

Stakkar, ble du redd nå???? ::) ;)

Music4all

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.04.2009
    Antall liker
    7
    XLNT skrev:
    DoMentor skrev:
    XLNT skrev:

Minst...... huf... :(

XLNT

Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    09.05.2009
    Antall liker
    0
    DoMentor skrev:
    XLNT skrev:
    DoMentor skrev:
    XLNT skrev:

Minst...... huf... :(
    Kanskje jeg skal komme og trøstekose deg litt?? (eller blir du bare reddere ved tanken? ;) )

Music4all

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.04.2009
    Antall liker
    7
    DoMentor skrev:
    God dag, kjære musikkvenner...... c",)

Planen var å presentere mitt kjære anlegg i våres... men pga litt problemer med å få lagt ut bilder av det ble tråden slettet...... urk... :( Men til alle dere som har ventet med lengsel......... & smerte på en visuell presentasjon av mitt kjære system for formidling av fantastiske...... & vannvittige musikk & filmopplevelser får dere endelig... & omsider noen bilder dere kan nyyyte...... & ikke minst sikle på... siklesmekke anbefales...... den som venter på noe godt venter ikke forgjeves sies det......... ;D

Som dere ser består det av Krell KAV 300 IL integrert forsterker... den ser forsåvidt litt anonym... beskjeden... & litt "uskyldig" ut... rent visuelt sett...... men tro meg når jeg sier at den spiller heeelt avsindig sinnsykt når de veltrimmede rasehestekreftene er varmet opp skikkelig...... & overklar for å levere "varene"......... Krell watt er definitivt ingen myte nei........ den kan vel best defineres / beskrives som en ulv i fåreklær ja...... både mht kraftreservene / overskuddet den har hele tiden......... & det totale jerngrepet / extreme kontrollen den har på lydbildet... både når den spiller tordnende høyt...... & den levende... forførende... & engasjerende måten den formidler musikken på også når den spiller lavt... pga det deilige...... & voldsomme "bånndraget" Krell også er berømt for...... ;D Hvis dere ennu ikke har vært så heldige... & privilegerte å høre / oppleve den "live" kan jeg definitivt i aller høyeste grad anbefale den på det aller... aller varmeste...... :D

Sony 5000 ES Blu Ray spiller... den formidler spesielt gode filmproduksjoner på en meeeget overbevisende måte...... & pga den innebygde signaloppskaleringsfunksjonen gjør den en vannvittig jobb med DVD filmer også...... ;D

Denon DCD 2560 CD spiller...... en av deres aller beste spillere fra slutten av 90 tallet...... den har en extrem oppløsning... perspektiv... holografi... & homogenitet...... de som påstår at Denon spiller tamt... flatt... livløst... & kjedelig bør iallefall definitivt teste den sammen med en amp som er strømsterk nok / har rikelig med bånndrag i bassområdet... Krell, f.eks...... ;D

Philips LCD 42 tommers tv både som tv... & spillskjerm...... c",)

Renaissance Audio Blue Signature signalkabler til CD spiller... & Blue Standard signalkabler til Blu Ray spiller...... & Blue Standard høyttaler... & Blue Standard internkabler i høyttalerne........ mao RA rund baut... designet / produsert av min gode venn Roald Mikkelsen...... c",) En av de aller... aller beste sølvkablene på markedet..... vel & merke HVIS de matches med riktig utstyr... utifra DINE erfaringspreferanser..... & IKKE alle andres...... & sist men ikke minst PSB New Stratus høyttalere......... c",)

Jeg tør påstå at jeg har vært extremt heldig med både matching... tuning... & rigging av mitt kjære anlegg...... & er så til de grader mer enn fornøyd med måten det formidler MUSIKKENS innerste vesen & sjel på...... mao jeg blir bare mer... & mer genuint imponert... & takknemlig jo mer jeg får gleden av å oppleve det......... :):):) Så da håper jeg at dere liker det dere ser...... enjoy folx... ;D ;D ;D

Mvh DoMentor......... c",)
    Hei igjen, kjære hifinerder / musikkevenner...... c",)

Jeg tenkte jeg skulle være så snill å fortelle dere om min "HIFI" karriere jeg... dvs hvordan den starta... & hvilket utstyr jeg har hatt tidligere...... ;D ;D Første "anlegget" jeg hadde var en bærbar Sanyo mono kassettspiller... som jeg kjøpte av en nabokompis... så fikk jeg en Roxy dobbel stereo kassettspiller med radio selvsagt... ;D Etter den fikk jeg en Hitachi dobbel kassettspiller... BÅDE med radio... equaliser... & cd spiller inngang må vite...... ;D Så oppdaga jeg HIFI klubben...... da ble det Denon PMA 360 integrert forsterker... Denon DRW dobbel kassettspiller... Denon cdspiller som jeg ikke husker modellnr. på dessverre... NAD 5120 platespiller... Dali høyttalerkabler... & Celestion 5 stativhøyttalere...... :) Neste skritt ble en Acurus DIA 100 integrert forsterker... & Renaissance Audio Clear signalkabler...... jeg tenkte å oppgradedere til AudioVector M 3 Signature HT & Renaissance Audio kabler rund baut, bl.a...... men dessverre ble anlegget stjålet i et innbrudd...... urk :( Så kjøpte jeg en bærbar Sony kassettradio med cdspiller pga at jeg ikke hadde råd til nytt anlegg da...... Min x samboer hadde et rack som var greit nok... men det var definitivt ikke noe highend anlegg...... vi vurderte å kjøpe Krell KAV 300 I... & AudioVector M 3 Signature bla.a men fikk ikke råd, desssverre... Så fikk vi et Kenwood anlegg av min daværende sjef...... etter en stund kjøpte vi en Hitachi kombinert dvd / vhs spiller som vi også brukte som cdspiller...... I forfjor kjøpte jeg en brukt Yamaha integrert forsterker og et par Audio Pro HT...... & fjor vår begynte jeg å investere / oppgradere til det anlegget jeg har nu......... ;D ;D Så da oppfordrer jeg dere til å dele deres HIFI karriere med oss andre også...... c",)

Mvh DoMentor...... c",)

M

marsboer

Gjest
    Mulig at det er noe feil her, men hos meg så ser det ut som om komma blir erstattet med masse punktum i innleggene dine. Det står i hvertfall en rekke med punktum overalt der det er naturlig med et komma. Skriver du det slik eller er det et eller annet med tegnkodingen i innleggene?

Music4all

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.04.2009
    Antall liker
    7
    marsboer skrev:
    Mulig at det er noe feil her, men hos meg så ser det ut som om komma blir erstattet med masse punktum i innleggene dine. Det står i hvertfall en rekke med punktum overalt der det er naturlig med et komma. Skriver du det slik eller er det et eller annet med tegnkodingen i innleggene?
    Tja...... kommer an på øyet som ser det vettu...... ;D Vi har alle våre issues...... ;D ;D

Mvh DoMentor......... c",)

XLNT

Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    09.05.2009
    Antall liker
    0
    marsboer skrev:
    Du skjønner det marsboer, at min kjære foretrekker det som er unaturlig (det er bla her jeg kommer inn), så han sliter litt med å dekode og begrense seg til A4-formatet også grammatikalsk ;) Men, jeg hadde ærlig talt forventet at du, som også kommer fra utter space og slik sett burde ha et mer overordnet perspektiv, en litt mer grensesprengende tilnærming, ville være i stand til å fokusere mer på innholdet i deling av opplevelser enn å begrense det til fordeling av punktum og komma.

Music4all

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.04.2009
    Antall liker
    7
    XLNT skrev:
    marsboer skrev:
    Du skjønner det marsboer, at min kjære foretrekker det som er unaturlig (det er bla her jeg kommer inn), så han sliter litt med å dekode og begrense seg til A4-formatet også grammatikalsk ;) Men, jeg hadde ærlig talt forventet at du, som også kommer fra utter space og slik sett burde ha et mer overordnet perspektiv, en litt mer grensesprengende tilnærming, ville være i stand til å fokusere mer på innholdet i deling av opplevelser enn å begrense det til fordeling av punktum og komma.
    Hææ... det er da vel naturlig å preferere det unaturlige...... naturligvis... ? ? ? ;D ;D

Mvh...... c",)

M

marsboer

Gjest
    XLNT skrev:
    marsboer skrev:
    I "vårt" multidimensjonelle samfunn har vi kommet dithen at vi har dekodet ethvert fenomen og tilstand og vi kan dermed beskrive absolutt alt i dette univers ved hjelp av grunnleggende universelle regler.
    Med andre ord har min hjerne store problemer med å oppfatte og forstå tankegang som ikke tar enkleste regelmessige vei.
    En avsluttende og avvæpnende smiley vil medføre at dette inlegget blir lengre enn den regelmessige skrivemåte, så derfor avstår jeg fra å putte inn en smiley selv om det hadde vært på sin plass i dette innlegg.

XLNT

Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    09.05.2009
    Antall liker
    0
    marsboer skrev:
    XLNT skrev:
    marsboer skrev:
    I "vårt" multidimensjonelle samfunn har vi kommet dithen at vi har dekodet ethvert fenomen og tilstand og vi kan dermed beskrive absolutt alt i dette univers ved hjelp av grunnleggende universelle regler.
    Med andre ord har min hjerne store problemer med å oppfatte og forstå tankegang som ikke tar enkleste regelmessige vei.
    En avsluttende og avvæpnende smiley vil medføre at dette inlegget blir lengre enn den regelmessige skrivemåte, så derfor avstår jeg fra å putte inn en smiley selv om det hadde vært på sin plass i dette innlegg.
    ;) godt da at det er , og . vi snakker om og ikke 1 og 0. Det kunne jo i verste fall ha ledet til en dyp eksistensiell krise om hvem og hva som styrer hvem og hva her ;)

hagr

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    03.07.2008
    Antall liker
    1
    Hehe, han har ikke vært nevneverdig skummel siden jeg ble venn med han, så ta sjansen, du ;)

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    For hva det måtte være verdt....Nev er en trivelig kæll han :)

/jan

Moiz Audio

Bransjeaktør
    Ble medlem
    06.08.2007
    Antall liker
    1.002
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    127
    DoMentor skrev:
    NEVATON skrev:
    DoMentor skrev:
    hmm.... syns du virker litt skummel, jeg...... skeptisk ;P
    muhahahah

c",)
    hmm... virker fascinerende sprø du...... me like... ;D ;D har du butikk i osloomr forresten...... ? :)

mvh...... c",)

ingen butikk desverre kan jo anbefale norsk audio teknikk

..p.s man blir jo sprø av å bo i Oslo :D

Music4all

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.04.2009
    Antall liker
    7
    NEVATON skrev:
    DoMentor skrev:
    NEVATON skrev:
    DoMentor skrev:
    hmm.... syns du virker litt skummel, jeg...... skeptisk ;P
    muhahahah

c",)
    hmm... virker fascinerende sprø du...... me like... ;D ;D har du butikk i osloomr forresten...... ? :)

mvh...... c",)

ingen butikk desverre kan jo anbefale norsk audio teknikk

..p.s man blir jo sprø av å bo i Oslo :D
    oki... jeg kjenner rolf & morten... artige typer de...... ;D jepp... hvorfor tror du jeg bor ved dikemark...... ? ? ? hydr... hydr... ;D ;D

Music4all

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.04.2009
    Antall liker
    7
    Hei igjen folkens :) Det er vel kanskje på tide med en oppdatering mht hva som har hendt siden sist, & noen nye bilder av mitt kjære oppsett ;) Jeg byttet kablene i mine PSB ht med Roald Mikkelsens eminente kabler Renaissance Audio Blue Standard i fjor vår, mao jeg kjører RA kabling rund baut, og er extremt fornøyd med synergien :) Ifjor høst røk dessverre opphenget på mine PSB pga aldring og pga at jeg spilte mildt sagt meget høyt ehem, heldigvis hadde jeg et par Tannoy HT som jeg kunne bruke som kriseløsning frem til jeg fikk fixet opphenget på de andre. På toppen av det hele kortslutta høyre kanalen på min gamle Krell KAV 300 IL i slutten av nov, men heldigvis fikk jeg låne en S 300 I av Frode hos Acoustic Tuning som jeg forøvrig kjøpte som julegave til / fra meg selv og mine foreldre ;D På nyåret / vårparten byttet jeg alle strømkablene med Furutech kabler + filter, og satte inn en Furutech nettbrønn & kabel i min CDP :) Neste som skjer er at jeg skal låne et sett med RA Master Siganture kabler av Roald, & vurderer å sende min Denon DCD 2560 til modding / oppgradering hos Roar Malmin :)

Mvh :)

Vedlegg

ansepe74

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    13.01.2007
    Antall liker
    31
    Sted
    Bodø
    Hehehe...
    Artig å se kjærester som engasjerer seg i sine respektives interesser :)
    Man får aldri nok av "lydhøre" jenter ;)

Har sett på Renaissance kablene og er vel noe med det lekreste som man kan sette i ett anlegg.
    Godt fornøyd?

Music4all

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.04.2009
    Antall liker
    7
    ansepe74 skrev:
    Hehehe...
    Artig å se kjærester som engasjerer seg i sine respektives interesser :)
    Man får aldri nok av "lydhøre" jenter ;)

Har sett på Renaissance kablene og er vel noe med det lekreste som man kan sette i ett anlegg.
    Godt fornøyd?
    Jepp, ikke sant du ;) Ooo jess, de er fantastiske ;D ;D ;D Kan definitivt anbefales hvis du er på jakt etter nye kabler, jah ;)

Music4all

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.04.2009
    Antall liker
    7
    Hei igjen, folx :)

Da har jeg bestilt / kjøpt Geir Fredriksens (Adyton) "gamle" Denon DCD 3560 via Frode Olsen hos Acoustic Tuning for noen dager siden. Geir har modifisert klokken, og byttet div. komponenter i den, så detta blir gøy ;D

Music4all

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.04.2009
    Antall liker
    7
    Krell + Denon = sant ;D

Hei igjen kjære godtfolk :)

Frem til i dag brukte jeg min kjære gode gamle Denon DCD 2560 cd spiller som jeg absolutt var fornøyd med, og i dag fikk jeg endelig min "nye" DCD 3560. Jeg skal ærlig og oppriktig innrømme at jeg ikke forventet at det var veldig forskjell på 25 og 3560...... men du verden så feil jeg tok, ja. Jeg TRODDE at 2560 var bra hvilket den absolutt er, men for å si det enkelt så GRUSER 3560 2560 noe så inni hampen grundig ;D Den har mer av alt mao ekstremt åpen, levende, dynamisk, gjennomsiktig og engasjerende presentasjon av MUSIKKEN rett og slett, yammy ;D Krell + Denon har en avsindig bra synergi, så gjett om jeg koser meg da ?? ;D DCD 3560 er kaaanskje den beste cd spilleren jeg har hørt hittil, uansett pris ;D Skal også teste den med balanserte Renaissance Audio Blue Signature signalkabler snart ;) En forts. vakker og koselig helg ønskes dere alle :) Legger ut bilder om noen dager, så følg med, følg med ;)

lovemusikk

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2009
    Antall liker
    2.939
    Torget vurderinger
    8
    Kjempe kjekt med besøk og test av kablene dine. Håper du koste deg litt du og.
    :)

Må få mer bilder! ;D

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn