Hjemmekino

Ommu

Fersking
Ble medlem
12.10.2015
Antall liker
0
Hei, har nylig fått inn projektor og lerret i kjellerstua hjemme. Til nå har jeg bare brukt mitt gamle stereoanlegg til lyd. En liten camebridge forsterker og ett par B&W 686 kompakthøyttalere. Så har jeg vært så heldig å få en brukt B&W HTM 61 center av en fetter. Dermed begynner jeg jo å tenke tanken på et surroundanlegg. Men etter å ha flyttet inn i nytt hus begynner pengene å forsvinne :) Lurte på om det er noen som har noen gode råd til hvordan jeg kan komme i mål med et greit oppsett som ikke koster meg noe mer enn 10.000 kroner.

Er ikke redd for å kjøpe brukt dersom det er det som må til. Ser jo at det er mange som spør om lignende her, men er helt grønn så håper på hjelp.

Rommet er cirka fem ganger fem meter. sofaen er fire meter fra lerrete.

På forhånd takk for svar.

alphamale

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.11.2007
Antall liker
5.639
Sted
Kjeppjaga nordlending i asyl ved ring 3
Komme i mål??
Vel! med det budsjettet ville jeg bare begynt å tråle bruktbørsene, og bygge opp systemet over tid.
Konsentrer deg først om et godt 2.1 - 2.2 oppsett. Finn en stereoforsterker med ht.bypass så du kan bruke den som ekstra effekt den dagen en reciver kommer i hus.
Bak ht. har du jo allerede i 686. Finn deg noen billige 3-veis b&w på brukten....det florerer av de vil jeg tro? Så når du har skrapet sammen nok grunker, kjøper du så bra reciver du makter å komme over:)

Sånn til slutt vil jeg si at opplevelsen av en kjipt oppsatt hjemmekino ikke er noe å trakte etter, så prøv å sett deg litt inn i kalibrering av systemet og hva magien med dsp og akustikk kan utføre.

Topp Bunn