Hjemmebesøk hos BBBJ på Vardeåsen!

Muteki

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
16.11.2010
Innlegg
109
Antall liker
38
Torget vurderinger
2
Driver å bygger om Elkjøpen i Raglamyr (tror det heter det? :p)
 

OB-BB

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.05.2012
Innlegg
5.698
Antall liker
7.867
Muteki;
Om du lander på Gardremoen, kan vi sikkert få kartert deg derfra og hit på en eller annen måte - men rene underbukser, om overfarten har krevd sitt, kan vi ikke hjelpe deg med.

bambadoo;
Om det ikke skjer noe i Sildabyen, får du ta deg en tur hit, du også - men ta med Havets Sølv!

BB
 

OB-BB

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.05.2012
Innlegg
5.698
Antall liker
7.867
Oppdatering:

1. OB-BB
2. Kanari
3. montesi
4. johnnygrandis
5. Vidarje
6. Muteki?
7. EHED?
 

Muteki

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
16.11.2010
Innlegg
109
Antall liker
38
Torget vurderinger
2
Må nok desverre kjøre hjem skjønner du når jeg er ferdig, er mye utstyr en elektrikker må ha med seg, så drawbacken med å måtte kjøre firmabil til en reisejobb er at man må kjøre hjem igjen også :p Med tanke på alt veiarbeidet som var når jeg kjørte til haugesund så tok det nesten 8 timer, så om jeg ikke får dratt før på ettermiddagen på fredag, kommer jeg seint hjem!
 

bambadoo

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
11.10.2002
Innlegg
22.152
Antall liker
10.661
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
16
Hm - freser over på 5t 30 min jeg :) .. Ta turen om Rauland. (Ta av med Edland) ta av mot Høydalsmo ved Rauland og mot Nutheim. Sparer endel og slipper noe av veiarbeidet.. Aberet er litt mer ruglete vei og med mye utstyr i en bil så bør det kanskje unngås?
 

Muteki

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
16.11.2010
Innlegg
109
Antall liker
38
Torget vurderinger
2
Vi får se. Som sagt så har jeg kanskje nye høyttalere å se fram til samma helga så hjem skal jeg uansett, koste hva det koste vil :p Bilen var så full på vei over at det nesten ikke var demping igjen bak så noe bedre blir det på vei hjem, men tror det blir samma vei hjem. Veldig fint oppe på fjellet :p Jobber også 12 timers dager og kan tråkke på med noen timer ekstra om dagen for komme hjem tidligere. Kommer til å satse hardt på at jeg rekker innom OB-BB!
 

OB-BB

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.05.2012
Innlegg
5.698
Antall liker
7.867
Prøvde meg med et spørsmål fra mobilen, men det ser ikke ut til å ha lyktes...
Hva er det du har i handlevogna?

Og ang kvelden - om noen vil spille noe kjent, er det greit om dere tar det med på pinne eller på CD. Har et urgammelt Teac-drivverk jeg børstet støver av da montesi stakk innom. Ellers har jeg en del på disk.

BB
 

Retep

Steine galen
Ble medlem
27.01.2005
Innlegg
23.074
Antall liker
20.270
Sted
Volda
Torget vurderinger
23
Tror ikke jeg får dette til desverre. Men har ikke gitt opp håpet.

Jobben har satt andre planer for meg både fredag og lørdag desverre. Men det blir kroner på konto til jeg skal handle inn amp.
 

Muteki

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
16.11.2010
Innlegg
109
Antall liker
38
Torget vurderinger
2
I handlevonga denne gang ligger et brukt par Magico Q3 høyttalere! Kommer på søndag neste helg!
 

OB-BB

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.05.2012
Innlegg
5.698
Antall liker
7.867
Retep;
Vi setter opp et lys for de som ikke kommer - dere blir med oss i ånden. Men så lenge opptjente midler går til noe fornuftig, har du alle unnskyldninger.

Muteki;
Det skal bli morro å besøke deg - Magico har jeg aldri hørt, men sikler bare ved tanken.

BB
 

OB-BB

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.05.2012
Innlegg
5.698
Antall liker
7.867
Klokkeslett - vi må finne ut når vi skal møtes - forslag?
BB
 

Muteki

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
16.11.2010
Innlegg
109
Antall liker
38
Torget vurderinger
2
Hadde ikke du alt satt en tid rundt 18-ish?

Jeg kommer vel til å ha åpent hus etter at jeg har fått Q3'ene og kommer til å trenge hjelp med evt. plassering så er bare å ta turen :p
 

OB-BB

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.05.2012
Innlegg
5.698
Antall liker
7.867
Jo, men det var siste sjanse til å bryte eneveldet mitt - da kjører vi 18-ish som planerat.
Skal tenne lysene på bløtkaka og lunke 60-prosenten og så får vi se om vi klarer å skrape sammen en velkomstkommite for Magicoene utpå morrakvisten.
Har tatt vare på min første forsterker - en TR-200. Kanskje setter jeg den opp stua sammen med noen lettdrevne i anledning dagen.
BB
 

OB-BB

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.05.2012
Innlegg
5.698
Antall liker
7.867
Oppdatering:
En mindre pga sykdom i ungeflokken.
Det var akkurat han som skulle vinne oppvasklotteriet - sorry, dere andre - da blir det en av dere.

1. OB-BB
2. Kanari
3. montesi
4. Vidarje
5. Muteki?
6. EHED?

BB
 

vidarje

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2009
Innlegg
5.393
Antall liker
3.577
Sted
Rasta
Torget vurderinger
1
Morten er en kløpper med vispene, så han tar sikkert jobben;)
 

OB-BB

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.05.2012
Innlegg
5.698
Antall liker
7.867
Da er det i orden.
Setter pris på at du ordnet den biffen.
Initiativ er alltid mangelvare i dagens samfunn!
BB
 

vidarje

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2009
Innlegg
5.393
Antall liker
3.577
Sted
Rasta
Torget vurderinger
1
En gang trommis alltid trommis, med eller uten visper;)
 

EHED

Bransjeaktør
Ble medlem
15.03.2010
Innlegg
1.256
Antall liker
258
Sted
Nordby
Torget vurderinger
3
Akkurat, må ha med en som driver med bare rør også da?

Ser ut til at jeg kommer en liten tur ihvertfall, men blir ikke veldig sent på meg....
 

vidarje

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2009
Innlegg
5.393
Antall liker
3.577
Sted
Rasta
Torget vurderinger
1
Jeg har rørt ferdig for en stund;)
Jeg tar med litt måleutstyr så kan vi se om vi måler likt eller ikke?
 

OB-BB

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.05.2012
Innlegg
5.698
Antall liker
7.867
Ja, for faen - det vært artig med et mikrofonbesøk eller to i heimen.
Men det må ikke ta helt av - kanskje får man lyst til å gjøre noe riktig for en gangs skyld.
BB
 

vidarje

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2009
Innlegg
5.393
Antall liker
3.577
Sted
Rasta
Torget vurderinger
1
Ja det skulle tatt seg ut;)
Ja, for faen - det vært artig med et mikrofonbesøk eller to i heimen.
Men det må ikke ta helt av - kanskje får man lyst til å gjøre noe riktig for en gangs skyld.
BB
 

OB-BB

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.05.2012
Innlegg
5.698
Antall liker
7.867
Til dere som kommer/tror de kommer i morgen;
Send meg en PM, så vipper jeg over adressen.
BB
 

EHED

Bransjeaktør
Ble medlem
15.03.2010
Innlegg
1.256
Antall liker
258
Sted
Nordby
Torget vurderinger
3
Får slenge måleutstyrsbagene på ryggen og ta det med, så får Vidar og jeg ta en shootout og dere andre en blindtest på målingene:)
Henne har gitt velsignelse til noen timer med hifimoro;)
 

vidarje

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2009
Innlegg
5.393
Antall liker
3.577
Sted
Rasta
Torget vurderinger
1
Jeg sender familien på byfest i Lillestrøm, Kurt Nilsen skal spille kl20:)
 

OB-BB

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.05.2012
Innlegg
5.698
Antall liker
7.867
Flott EHED - poster adresse til Heimen.
Vet at Henne hos deg er ytterst velvillig - har nemlig sett hva det går an å få godkjent som reisverk for en veranda.
Men angsten begynner å skli innpå. I kveld skal altså målemøydommen tas.
BB
 

OB-BB

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.05.2012
Innlegg
5.698
Antall liker
7.867
Vidar;
Tror det er dit jeg har sendt Henne også.
BB
 

steinost

Æresmedlem
Ble medlem
22.01.2004
Innlegg
11.338
Antall liker
8.427
Sted
Lillestrøm
Torget vurderinger
2
Kos dere, jeg sitter i Hamburg å venter på fly videre til Duseldorf så videre til Wien.
flyet går om 15 min.

Steinar.
 

montesi

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.11.2002
Innlegg
1.629
Antall liker
966
Torget vurderinger
7
Litt seint ute, men om noen trenger skyss fra gardermoenområdet ring 95999224! :)
 

Retep

Steine galen
Ble medlem
27.01.2005
Innlegg
23.074
Antall liker
20.270
Sted
Volda
Torget vurderinger
23
Dere får kose dere ikveld gutter. Jeg ble desverre opptatt på jobb med grilling av lam og diverse saker. Skal vel runde en 200kg kjøtt og fisk som skal gies bort idag fra grillen. I morgen blir det enda mere.

Hadde dett frem til dette treffet, men slik er det nå en gang.

Ta noen bilder slik at dere kan vise hvor mye vi (jeg og Osten) gikk glipp av...
 
8

8x12_TOM

Gjest
Alt mindre enn +/- 2dB 20-20000 er godkjent;)
Ikke tenkt til å gjøre dette til en måletråd, men hva er +/-2db. Legger ut et eksempel som kan tolkes på to måter.

Jeg mener denne målingen nesten er innefor +/- 1 db med tilting, mens andre kan tolke den som +/- 5db i forhold til nøytralt - eksemplet er med 1/12 glatting;)

PSKEKA~1.JPG
 
Sist redigert:

vidarje

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2009
Innlegg
5.393
Antall liker
3.577
Sted
Rasta
Torget vurderinger
1
Helt tilfeldig valgt kurve;)? Vi godtar +/- 2dB avik fra housekurven som nok er noe brattere en din:cool:. Vi får se hva Morten målte, jeg måtte dra før vi fikk målt noe.

Tusen takk for god mat, kake, kaffe og lyd. Tror dette kan bli veldig bra, det låt veldig bra nå (fett/live), men med litt hjelp fra Morten og MiniDSP kan dette nå store høyder:)
 

OB-BB

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.05.2012
Innlegg
5.698
Antall liker
7.867
Takk Vidar
Synd du måtte dra, men slik er det når man er Høvding i heimen.
De andre har også dratt nå og etterlatt er stort, gapende sort hull.
Men det var kanskje like greit, for noen av de unge glupingene begynte å bli litt eplekjekke.
EHED tok mange målinger og legger de ut på tråden min.
Vi tar en ny sessjen om ei stund. Glupingen EHED tok med seg miniDSP-en og skal forberede neste oppsett.
BB
 

vidarje

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2009
Innlegg
5.393
Antall liker
3.577
Sted
Rasta
Torget vurderinger
1
Har du fått noen måleresultater enda?
 
8

8x12_TOM

Gjest
Snakka med Morten i går, han nevnte på at han skulle legge ut noen målinger. Da kommer de sikkert i dag
 

OB-BB

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.05.2012
Innlegg
5.698
Antall liker
7.867
Til masekoppene over:
Litt tørrprat mens vi venter. Har for øvrig ikke turt å bevege meg opp på loftet etter besøket.

Fredag hadde jeg altså besøk av fem høyst respekterte herrer fra Skedsmo Audios absolutt innerste krets.

Herre nummer en må nok desverre sies å være middelaldrende med, som udertegnede, et relativt avslappet forhold til teknikk og dingser. Altså en mann en ikke ønsker å konsultere om man er ute etter skrytelister over audioinventar. For sikkert hundre år siden kjøpte han det som i dag er kjernen i eksisterende anlegg. Den gang da, ytterst vitale saker som gjør jobben, men som selv i dag, gjør det helt til fulle. Ergo ingen grunn til å være villmann. Mannen har en genuin interesse for å hange around i vårt audiofile miljø - og har helt klart erfarne meninger om hva han synes låter bra – og ikke.

Herre nummer to er en upcoming deathmetaldrummer in spe. En hartslående jævel som man på tross av hans milde og joviale utseende nok ikke ønsker å komme på kant med – for hvem vet vel hvor den skapningen kan finne på å parkere trommestikkene sine i et provosert øyeblikk? Vedkommende er en ytterst velfundert og strukturert håndtverker og audiofilist som satser kvalitativt, noe som også kan sees på det irriterende rødte lille italiensk kjøretøy han har tendens til å bringe med seg når han kommer på visitas.

Den tredje mann som ankom, er den det nok er viktigst å holde oss inne med for oss alle som en. Også en herremann med en stillfaren framtoning med et mildt og åpent sinn. En mann som lokaliserer alle irrganger oppe i skallene våre med ét blikk - bare ved å se på hodeform og øyeplassering og som kanskje til og med må mistenkes for å ha bedrevet extensive tweaks på egen nepe. Mannen er et høyst sosialt utviklet vesen – en trivelig mann i sin sene pubertet som jeg tiltror bla å kunne sin progressive katalog.

Fjerdemann er en ytterst målrettet herre som jeg mistenker er i stand til å kunne promenere tvers gjennom panzerstål for å tilegne seg kunnskap og erfaring. Ingen andre jeg kjenner som har hatt ønske om en veranda, har i tillegg greid å børse til seg et lytterom in par excellence – under verandaen og under dekke av at verandaen jo må ha bæring. Mannen har også et av de mest ambisiøse prosjekt jeg har hørt om under oppseiling. Forhåpentligvis kommer han til å dele villig vekk ettersom prosjektet skrider frem. Ryggsekker med måleutstyr ble medbrakt og formodentlig vil de girmme data publiseres til skrækk og gru og tænders gnidsel etterhvert.

Sistemann ankom etterhvert. En ferierende skapelse som hadde tibrakt en uke i en av våre sørvestlige byer og sikkert hygget seg med sild og allverdens godterier der. Også en av våre ambisiøse med-lemmer som plukker på øverste hylle ser de plassere alt av tykt aluminum – både blankt og eloksert. Snill gutt på tross av litt oppesen holdning. Men ikke verre enn at vedkommende er et høyt aktet og verdsatt medlem.

More probably to come fra the Audio Society Cakers Club of Skedsmos hjemmebesøk………….
 
Sist redigert:
Topp Bunn