Hjemme hos Antonsen

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Antonsen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.04.2010
    Innlegg
    4.681
    Antall liker
    5.114
    Sted
    Hvittingfoss
    Torget vurderinger
    9
    Ikke dumt :)

    Netthandel er kjekt, selv fikk jeg følgende vinyler i posten idag.

    DSC_0411.JPG
     

    Antonsen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.04.2010
    Innlegg
    4.681
    Antall liker
    5.114
    Sted
    Hvittingfoss
    Torget vurderinger
    9
    Vært en tur i gøteborg fra fredag til lørdag for å teste bilen samt litt kos uten barn (les: hunder). Ble ett par guiness og diverse god mat - men det viktigste - brukt vinyl i forskjellige sjangere
    Ble litt handling. CDene kom i posten idag. I tillegg ble det selvsagt handlet med litt vin og diverse. Sitter nå å tester Aberfeldy 12 years whisky. Ble kjøpt på feelingen da jeg hadde lyst til å prøve noe nytt.






    Meeeeen, var godt å komme hjem også - byliv er ikke noe for meg
     

    Antonsen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.04.2010
    Innlegg
    4.681
    Antall liker
    5.114
    Sted
    Hvittingfoss
    Torget vurderinger
    9
    Har begynt å gå igjennom platene nå, og må si at Dan Berglund var utrolig bra. Hadde kun hørt en låt fra før, så var litt usikker på hvordan resten var. Dog noen gledespreder kan man nok ikke si at han var ;) hvordan er de andre platene hans?

    Satt opp tempo noe med nye Neil Young nå, samt en liten konjakk i glasset.
     

    Townes

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.04.2009
    Innlegg
    15.639
    Antall liker
    10.642
    Sted
    www.skranglefantene.com
    Torget vurderinger
    1
    ^Ikke dum den nederst til venstre der :)

    SC utgava av den Oscar Peterson plata står på wishlisten min forøvrig. En wishliste som er så lang etterhvert at om den ble printet ut hadde den sikkert rukket rundt jordkloden flere ganger :) Du kan jo gi en vurdering av lyden på den når du har fått hørt den. Har hatt et par SC utgivelser i det siste eg ikkje har vært helt superfornøyd med.
     

    Antonsen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.04.2010
    Innlegg
    4.681
    Antall liker
    5.114
    Sted
    Hvittingfoss
    Torget vurderinger
    9
    Absolutt ikke, og må innrømme at det var tråden din som minnet meg på at jeg hadde noen hull i samlinga der.

    Når det gjelder wishliste så blir den som regel bare lenger & lenger, uansett hvor mye musikk man kjøper :confused: merkelig greier.

    Kan godt gi en tilbakemelding når jeg har hørt OP plata, men er generelt fornøyd med de speakers platene jeg har fra før (ikke det at jeg har så mange...).
     

    Antonsen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.04.2010
    Innlegg
    4.681
    Antall liker
    5.114
    Sted
    Hvittingfoss
    Torget vurderinger
    9
    Har gitt Oscar Peterson plate ei runde nå, og kan absolutt anbefale den. Vil tippe du blir "super fornøyd". Syns selv lyden var meget fin ihvertfall :)

    Ellers så har jeg nettopp lagt MIles&Monk plata på spilleren, gitt meg selv en guinness - og skal snart se litt champions leauge - ja, tirsdager kan også være fine dager :)

    Litt ny vinyl:

    DSC_0016.JPG
     

    Antonsen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.04.2010
    Innlegg
    4.681
    Antall liker
    5.114
    Sted
    Hvittingfoss
    Torget vurderinger
    9
    Da har jeg kjøpt ny platestrammer til min scout, blir artig å teste. Den er ihvertfall betydeligere tyngre enn den originale/standard versjonen. Måtte jo også kjøpe to plater da:

    DSC_0042.jpg


    Ellers går nok stereon i pappesker snart, har kjøpt nytt hus og får nøkkelen 20 oktober. Har noen ideer om hvordan det blir med stereoen men kommer med info om dette senere... :)
     

    Vedlegg

    Antonsen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.04.2010
    Innlegg
    4.681
    Antall liker
    5.114
    Sted
    Hvittingfoss
    Torget vurderinger
    9
    Hifi'n er i pappesker så er litt stusselig her - men har hatt fotograf på besøk mtp på prospekt på det gamle huset - han tok ett fint bilde av kjellerstua :) Har riktignok flyttet om litt mtp utseende og ikke lyd for bildet.

    tv_stue.jpg
     

    Vermin

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2006
    Innlegg
    6.999
    Antall liker
    5.918
    Sted
    Bjerkreim
    Torget vurderinger
    45
    Så ut som en koselig plass og være!
    Flere bildet? :)
     

    Antonsen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.04.2010
    Innlegg
    4.681
    Antall liker
    5.114
    Sted
    Hvittingfoss
    Torget vurderinger
    9
    Absolutt :) Utstyr og alt er pakket ned - er forberedt for flytting her nå. Kommer til å ha ett midlertidig rom en stund, før jeg får ett utehus for meg selv etterhvert.
     

    Antonsen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.04.2010
    Innlegg
    4.681
    Antall liker
    5.114
    Sted
    Hvittingfoss
    Torget vurderinger
    9
    Har brukt hele dagen på flytting, så nå var det deilig med litt ro forran pcen med ett glasrødvin. Tar på i armer & bein å bære "tonnevis" med stereo, plater, cder, sofaer, senger ++ :)

    Blir nok samme kjøret i morgen også, men så blir det litt roligere med "bare" vasking og lignende i det gamle huset.

    Har fått tid til noe innkjøp de siste ukene, men har selvsagt ikke fått hørt på noe enda, og går vel enda en stund til jeg får snurret noe vinyl. CDer blir nok med på bilturer en stund fremover.

    ay3gi.jpg


    DSC_0222.JPG


    LP:
    Soft machine - volume two
    Big brother and the holding company - cheap thrills
    yes - time and a word
    zappa - roxy and elsewhere
    enslaved - Axioma Ethica Odini

    CD:
    Hexvessel-No Holier Temple
    Shining - Some girls..
    Tool - 10 000 days
    Rhys Marsh and the autumn ghost - the blue hour
    Dimmu Borgir - abrahadabra

     

    Antonsen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.04.2010
    Innlegg
    4.681
    Antall liker
    5.114
    Sted
    Hvittingfoss
    Torget vurderinger
    9
    Stereon er fortsatt nedpakket her, men den står nå ihvertfall i ett annet hus


    Har lagt ut prosjektor, sub & xpa3 for salg så interesserte får bare ta kontakt, ligger under brukttorget.

    Tenkte å legge ut bilder av uthuset ila helgen slik at jeg sakte men sikkert kan begynne på planlegging, samt få endel tips her før jeg forhåpentligvis kan begynne til våren/sommeren.
     

    Antonsen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.04.2010
    Innlegg
    4.681
    Antall liker
    5.114
    Sted
    Hvittingfoss
    Torget vurderinger
    9
    Ja, da får jeg legge ut noen bilder av hvordan utehuset ser ut i dag - er ett godt stykke frem i tid at bena kan på bordet og vinylen på tallerken - men ett sted må man begynne.

    Huset er nå delt opp i to rom, hvor den ene har ytongvegger, en pipe og betong gulv. Rom to, som inneholder den gamle utedassen er kun uisolerte vegger og tregulv.

    Her ett par bilder utvendig:

    97656d1352631216t-hjemme-hos-sirant-nye-muligheter-ute1.jpg

    97660d1352632370t-hjemme-hos-sirant-nye-muligheter-ute3.jpg


    ytongdel:
    97658d1352632302t-hjemme-hos-sirant-nye-muligheter-verk2.jpg

    97662d1352632416t-hjemme-hos-sirant-nye-muligheter-ver1.jpg


    utedass:
    97659d1352632349-hjemme-hos-sirant-nye-muligheter-dass1.jpg

    97661d1352632388t-hjemme-hos-sirant-nye-muligheter-dass2.jpg


    Slik jeg forestiller meg, tenkte jeg å lage ett større rom, samt en liten bod del på enden. Litt usikker på hvordan jeg skal gjennomføre dette - er det beste/eneste alternativet å rive vegger & gulv og bare begynne på nytt? Pipa må også fjernes. Taket er jo relativt nytt, så ønsker å beholde det. Alternativ B er jo å fore ut veggene og isolere, men er kanskje ikke den beste løsningen for lyden samt at det spiser noe av plassen også. Men det er antageligvis en mye billigere løsning... Er endel planlegging som må til her, men hvis jeg ender opp med å rive vegger&gulv slik som jeg regner med å gjøre grov arbeidet med dette før jeg planlegger skikkelig innvendig. Utvendig mål på bygget idag er ca 4,2 x 8,0 m. Det er jo muligheter for å få bra takøyde her også, både ved senking av gulv og heising av innvendig tak.

    97657d1352632262t-hjemme-hos-sirant-nye-muligheter-prinsipp.jpg

    Sitter på eksktremt tregt Ice nett, derfor ble bildene både mindre og færre enn først planlagt.
     

    Antonsen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.04.2010
    Innlegg
    4.681
    Antall liker
    5.114
    Sted
    Hvittingfoss
    Torget vurderinger
    9
    Fått handlet noe musikk den siste uka, men har ikke fått hørt på de enda. Stereon er fortsatt nedpakket, men regner med at jeg kan snart begynne å pakke opp litt utstyr igjen. Dagen i dag er brukt på kjøring & pakking - utrolig hvor mye "kjekt" man har... Men begynner å hjelpe nå, og har bare en tur igjen imorgen før det "kun" er vaskingen igjen. Overleveringen av det gamle huset er første mandag i desember, så skal bli deilig å bli ferdig med det. Unner meg selv en ørliten Bordeux nå mens jeg registerer følgende plater i platearkivet:

    Winterfylleth - The Threnody of Triumph LP
    Graveyard - Hissingen blues CD
    Manowar - The hell of steel CD
    Landberk - Riktig Äkta PD

    Begynner å få en plan vedrørende nye utehuset, gleder meg til å begynne - men tror nok ikke det blir gjordt noe før våren neste år.
     

    Antonsen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.04.2010
    Innlegg
    4.681
    Antall liker
    5.114
    Sted
    Hvittingfoss
    Torget vurderinger
    9
    Absolutt ett poeng og noe jeg tenker på. Vurderer å a: fore ut på utsiden & isolere, og kun fore ut minimalt innvendig slik at jeg får plass til skjultanlegg etc eller b: isolere/fore ut på utsiden. Fem cm på innsiden med isolasjon, gipsplater så lekte ut noe igjen slik at jeg får skjultanlegg og akustikkplater på førsterefleksjoner skjult i veggen og så trekker veggene med molton/stoff/tapet...

    Geir
     

    Griffenfeldt

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.12.2008
    Innlegg
    8.013
    Antall liker
    4.128
    Sted
    I en kjeller
    Torget vurderinger
    17
    Det eneste du må gjøre innvendig er å lage spikerslag. Det gjør du v å sette opp stendere som du feller inn i reisverket. Jeg antar at reisverket består av 4"4? Da har du i såfall 10 cm med isolasjon du kan putte inn i veggen på innsiden uten å ta noe av gulvplassen. Utover lekter du på utsiden av kledningen med 2"2. Da har du 5 cm isolasjon der. Sett på vindsperre, lekter og ny kledning.
    Taket er verre. Der må du lage lufting mellom undertak og isolasjon før du isolerer og kler igjen.
    Resultatetet vil bli et moderne lytterom både på innsiden og utsiden.
     

    Antonsen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.04.2010
    Innlegg
    4.681
    Antall liker
    5.114
    Sted
    Hvittingfoss
    Torget vurderinger
    9
    Er litt dårlig/små bilder jeg har lagt ut på forige side - men halve bygget har ytong vegger og andre halvpart er i treverk. Det er derfor jeg eventuelt vurderer å lekte ut på insiden også. Alternativet er å bytte ut ytongveggen med vanlig reisverk - da kan jeg gjøre som du sier.

    Jeg er nødt til å ta noen nøyaktige mål når jeg har revet paneler etc innvending i den delen som per i dag er innredet, før jeg tar noen endelige valg angående fremgangsmåten tror jeg.

    Men takker for tips! Alt blir tatt med under vurdering :)
     

    Griffenfeldt

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.12.2008
    Innlegg
    8.013
    Antall liker
    4.128
    Sted
    I en kjeller
    Torget vurderinger
    17
    Ytong isolerer greit, det gjør ikke bart treverk. Kommer Ytongveggen bak eller på siden av høyttalerene?
     

    Antonsen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.04.2010
    Innlegg
    4.681
    Antall liker
    5.114
    Sted
    Hvittingfoss
    Torget vurderinger
    9
    Ytong kommer på både sideveggene og bak høytallerne. Den delen av sideveggene som er av tre blir fra sofaen ca og bakover...

    og veggen bak sofa er av tre. Men der skal jeg også ha ett forrom/arkiv/gang.
     

    Antonsen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.04.2010
    Innlegg
    4.681
    Antall liker
    5.114
    Sted
    Hvittingfoss
    Torget vurderinger
    9
    Har følgelig ikke fått gjordt noe enda med utehuset, men klør i fingerne etter å begynne - men må vel vente til våren :/

    Det gamle huset ble nå ferdig overlevert og endelig kan vi begnne å fokusere på å pakke ut etc her i stedenfor å kjøre fremogtilbake/vaske etc - det blir deilig. Blir overtid hele helgen, men så blir det litt mer normale tilstander her igjen og fremdriften med å koble opp stereoen i det provisoriske rommet blir forhåpentligvis større.

    Men har fått handlet endel, noe av dette har jeg vel såvidt nevnt på forrige side:

    332v1qx.jpg


    257nbx3.jpg


    1eb5sj.jpg

    212d6qo.jpg


    Siste plata Tusmørke, er ny norsk prog - anbefales!
     

    Antonsen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.04.2010
    Innlegg
    4.681
    Antall liker
    5.114
    Sted
    Hvittingfoss
    Torget vurderinger
    9
    Lenge siden jeg har skrevet noe her nå, men på tide å legge ut noen bilder av det provisoriske rommet mitt som jeg har fått brukt endel i romjula :)


    DSC_0740.JPG

    DSC_0745.JPG


    Har man hunder er man aldri alene ;)

    DSC_0778.JPG


    En av får produkter jeg har kjøpt nytt
    DSC_0792.JPG


    Noe uortodoks plassering av senter-ht?
    DSC_0810.JPG

    Tower of power :cool:
    DSC_0813.JPG


    Kveldskos
    DSC_0817.JPG


    Kommer nok ikke til å bli noen store oppdateringer neste år av utstyr, men regner jo med å få gjordt endel i utehus - blir litt kjedelig å bruke opp pengene på utstyr når ikke rommet er ferdig. Kommer nok til å kjøpe TNT føtter til platespilleren riktignok - og har bestilt akryllokk til den.

    nyeste vinyler i bunken er:
    Beatles - Please please me
    Rolling Stones - Englands newest hit makers
    Wayne Shorter - Speak no evil
    Witchcraft - Legend
    Knut Reiersrud & Trondheimssolistene -
     

    Antonsen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.04.2010
    Innlegg
    4.681
    Antall liker
    5.114
    Sted
    Hvittingfoss
    Torget vurderinger
    9
    Da er det endelig helg igjen etter en kort arbeidsuke. Deilig å slenge seg ned i godstolen/sofaen etter en hard dag med skisport på fjernsyn, ta litt Lagavulin i glasset og hører på noen av de nyeste innkjøpene. Spiller Wayne Shorter nå.

    Har sålangt i år fått handlet følgende vinyl;

    Cowboy Junkies - the Trinity session
    Ella Fitzegerald - Clap hands, here comes Charlie!
    Rolling Stones - Sticky fingers
    Lee Clayton - Naked child
    Radka Toneff - Fairytales
     

    Antonsen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.04.2010
    Innlegg
    4.681
    Antall liker
    5.114
    Sted
    Hvittingfoss
    Torget vurderinger
    9
    Litt ny musikk, cdene er kanskje litt vanskelig å se hva er på bildet men er Leif ove andsnes - grieg og Yuri Honing Trio - Star tracks.

    Requiem LPboksen, var en forseglet original - men inni boksen har en papplignende plate gått i oppløsning - har støvsugd boksen, men ser ut som vinylene er fulle av dette støvet - skal prøve å få renset det med vaskern men tror kanskje håpet er ute her - ser ikke godt ut. Betalte kun 8 dollar for den dog, men fortsatt litt kjedelig.

    x6k67c.jpg
     

    Antonsen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.04.2010
    Innlegg
    4.681
    Antall liker
    5.114
    Sted
    Hvittingfoss
    Torget vurderinger
    9
    Skjer lite med utehuset forløpig, men tenkte å dele en prinsippskisse. Har dog ikke tenkt til å gå for falskvegg og akustisk lerret, men vanlig "åpen" løsning.

    utehus.JPG


    "Balkongen" er tiltenkt for oppbevaring av ved.


    Har tenkt til å bruke Xcomfort lysstyring, med mulighet for oppsett av forskjellige scenarioer og trådløsstyring. Muligens også varme styrt av xcomfort. Har for å lære meg litt og korte ned ventetiden bestilt noe utstyr som jeg skal ha i spisestua, kun enkel avogpå styring - men greit å begynne litt forsktig. Målet er å ha hele huset lys/varme++ via styring etterhvert. Med diverse bryterpaneler og ipad.
     

    Antonsen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.04.2010
    Innlegg
    4.681
    Antall liker
    5.114
    Sted
    Hvittingfoss
    Torget vurderinger
    9
    Har testet litt xcomfort i spisestua nå, og skal utvide til kjøkkenet snart. Fungerer bra, og skal begynne å kikke litt på scenarioer (kveld/morgen/arbeid feks).

    Slenger ut to bilder fra det provisoriske lytterommet:

    DSC_0967.JPG


    Trenger ikke å bekymre meg for naboklager ;)
    DSC_0969.JPG


    To siste innkjøpene på vinyl;

    DSC_1013.JPG
     

    Townes

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.04.2009
    Innlegg
    15.639
    Antall liker
    10.642
    Sted
    www.skranglefantene.com
    Torget vurderinger
    1
    Ser ikkje dumt ut det lytterommet der, og til å være provisorisk må det jo sies å være riktig så gromt.

    Litt mer usikker på den nyinnkjøpte vinylen. Ser skummelt ut :p
     

    Antonsen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.04.2010
    Innlegg
    4.681
    Antall liker
    5.114
    Sted
    Hvittingfoss
    Torget vurderinger
    9
    Valget stod mellom gjesterom eller lytterom, så da var det ett enkelt valg syns jeg ;)

    Vinylen er langt fra skummel - Nevermore er litt småprogget metal fra usa, mens Koldbrann plata sveivet såvidt innom VG lista iforrige uke, så er langt fra det "verste" hehe.
     

    Vermin

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2006
    Innlegg
    6.999
    Antall liker
    5.918
    Sted
    Bjerkreim
    Torget vurderinger
    45
    Jøss! Her snakker vi kvalitet, for en digg musikksmak. :cool:
    Flott lyttekrok også, låter nok kjempe :)
     

    Antonsen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.04.2010
    Innlegg
    4.681
    Antall liker
    5.114
    Sted
    Hvittingfoss
    Torget vurderinger
    9
    Jøss! Her snakker vi kvalitet, for en digg musikksmak. :cool:
    Flott lyttekrok også, låter nok kjempe :)
    Takker for lovord, smaken er ihvertfall variert ;) Begynner å bli fornøyd med lyden også, selv om det alltids er noe man ønsker å forbedre...

    Er det til og med en Martin gitar eg skimter? Vanskelig å se, men det kan ligne.
    Det er faktisk en Simon and Patrick, Luthier Simon and Patrick Guitars Kjenner ikke videre til merket, men er ihvertfall god å spille og fin lyd iden.

    I det andre stativet har jeg en Les Paul jeg ikke har fått pakket ut enda, den har riktignok levd ett hardt liv så ser ikke så pen ut.

    Får slå ett slag for nye Koldbrann plata, da jeg kjenner gutta relativt godt (spilte der tidligere selv), her er musikkvideoen til singlekuttet fra nyeplata. Gjesteopptreden fra kvelertak vokalisten. Finner desverre ikke den låta jeg liker best fra plata på youtube, Inertia Corriodors - mulig den er på spotify/wimp.

     
    Sist redigert:

    authentic

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Innlegg
    9.238
    Antall liker
    2.373
    Torget vurderinger
    13
    Flott og trivelig lytterom, ingen naboklager sånt liker vi..:)
     

    Novus

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.07.2011
    Innlegg
    723
    Antall liker
    187
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    2
    Dette var noe annet enn det tidligere rommet ja! Ser veldig ideelt uT lydmessig. Flott rom, samling og utstyr også,, grattis! :)
     

    Vebbis

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    13.03.2008
    Innlegg
    570
    Antall liker
    382
    Torget vurderinger
    1
    Halla,

    Da har du fått på plass et provisorisk rom ja, det ser bra ut.
    Hvor er det du holder til igjen om dagen?

    Blir fest når du får ferdig uthuset, da får du be meg på et par pils og litt lytting.
    Hva blir målene sånn ca. på uthuset?

    Sist vi pratet stod Django høyt på lista, gjør de fortsatt det eller? Hehe.
     

    Antonsen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.04.2010
    Innlegg
    4.681
    Antall liker
    5.114
    Sted
    Hvittingfoss
    Torget vurderinger
    9
    Flott og trivelig lytterom, ingen naboklager sånt liker vi..:)
    Takk for det, og det er en stor fordel med å bo på landet ;)


    Dette var noe annet enn det tidligere rommet ja! Ser veldig ideelt uT lydmessig. Flott rom, samling og utstyr også,, grattis! :)
    Absolutt ett trivelig rom, litt i minste laget - men det er det vel alltidg ;)

    Halla,

    Da har du fått på plass et provisorisk rom ja, det ser bra ut.
    Hvor er det du holder til igjen om dagen?

    Blir fest når du får ferdig uthuset, da får du be meg på et par pils og litt lytting.
    Hva blir målene sånn ca. på uthuset?

    Sist vi pratet stod Django høyt på lista, gjør de fortsatt det eller? Hehe.
    Django står fortsatt høyt på lista, men nå kommer det en lillebror til den vi hørte på (XL) L - så blir spennende å høre på den også.

    Selve kinorommet blir ca 3,8 x 6 tror jeg. Satser på isolere mest mulig utover. Blir heller ingen falskfrontvegg eller skjult akkustikk plater men mer tradisjonel "åpen" løsning:)

    Absolutt bare å ta en tur når det nærmer seg ferdigstillelse, håper det blir om ett år ca. Kunne tenkt meg en tur opp til deg å hørt hvordan det har blitt etter at du fikk opp platene dine også.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn