Hjemme hos Antonsen

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Antonsen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.04.2010
    Innlegg
    4.690
    Antall liker
    5.124
    Sted
    Hvittingfoss
    Torget vurderinger
    9
    Hehe, da har vi sikkert endel felles bekjente. Kjente Trond ganske godt, var på turne med urgehal + endel konserter her&der.
     
    Sist redigert:

    Antonsen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.04.2010
    Innlegg
    4.690
    Antall liker
    5.124
    Sted
    Hvittingfoss
    Torget vurderinger
    9
    Stille i tråden, men har i løpet av uka dukket opp ett par LPer i kassa.

    IMG_3953.jpg


    Misþyrming ‎– Söngvar Elds Og Óreiðu LP
    Borknagar - Winter Thrice LP
    Witchcraft - Nucleus

    Satser på at det blir en time eller to i helga med avslapping og plater.

    <span style="background-color: rgb(236, 236, 236);"><font color="#000000" face="Verdana">
     

    Næss

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    30.08.2014
    Innlegg
    1.128
    Antall liker
    1.593
    Sted
    Larvik
    Torget vurderinger
    4
    En bra tråd dette, med fokus på musikken. Får noen tips til band en vil sjekke ut selv her også, er en del du spiller og legger ut her som jeg ikke har hørt før :)
     

    Antonsen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.04.2010
    Innlegg
    4.690
    Antall liker
    5.124
    Sted
    Hvittingfoss
    Torget vurderinger
    9
    Jo, artig å dele innkjøp og tips :) Oppdaget endel spennende selv oppigjennom både på sentralen og andre forum - så når anlegget er oppe å går er det tross alt musikken som er det viktigste - helt til noe må oppgraderes, igjen.
     

    Næss

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    30.08.2014
    Innlegg
    1.128
    Antall liker
    1.593
    Sted
    Larvik
    Torget vurderinger
    4
    Ja visst, hadde det ikke vært for musikken og ønsket om en best mulig musikkgjengivelse så hadde det ikke vært noen vits i å bygge verken lytterom eller høyttalere, så musikken er det viktigste uansett (og film i tillegg, for enkelte av oss) :p
     

    Steen

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    06.02.2005
    Innlegg
    1.114
    Antall liker
    1.364
    Hei
    Leste akkurat gjennom hele tråden. Det er såpass mange bidragsytere her på sentralen, og begrenset tid med PC'en i fanget, så man må velge sine tråder med omhu. Det var din anbefaling av Museo Rosenbach i prog-tråden som geleidet meg hit. Artig at du legger størst vekt på musikken og ikke kun hardware. Ser også at du har en egen byggetråd, og skal prøve å få med meg den også. God Helg.
    Steen
     

    Antonsen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.04.2010
    Innlegg
    4.690
    Antall liker
    5.124
    Sted
    Hvittingfoss
    Torget vurderinger
    9
    Artig at du har tatt deg tid til å lese gjennom tråden, håper du fant noe musikalsk av interesse :)


    Nå har jeg gått over til en flott plate fra Miles Davis. Jazz er absolutt noe jeg har lært å sette mer pris på de siste årene.

    image.jpg
     

    jarste

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.06.2012
    Innlegg
    119
    Antall liker
    44
    Torget vurderinger
    6
    Hehe, nei bor utenfor konsberg :) men har noen bekjente i Hønefoss traktene. Lenge siden jeg har vært der nå men har vært på glassheim ett par ganger, engang spilte vi sammen med bombers og så var jeg der på endezzma release party.
    Ja, riktig, men da er du plassert på den siden av Oslo :) Selv er jeg fra Nannestad, bare dro en kjapp slutning. Endezzma har forresten varmet opp for oss på mini-norgesturnè engang :) Spillt med Angst Skvadron et par ganger også. Det var alltid interessant. hehe.
    Hvilke band spiller dere i? Angst Skvadron og Urgehal er gode referanser
     

    Antonsen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.04.2010
    Innlegg
    4.690
    Antall liker
    5.124
    Sted
    Hvittingfoss
    Torget vurderinger
    9
    Jeg spilte i Koldbrann, men begynner å bli noen år siden jeg sluttet nå. Jeg spilte ikke på den seneste platen de har gitt ut. Synd det er den beste :)
     

    Antonsen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.04.2010
    Innlegg
    4.690
    Antall liker
    5.124
    Sted
    Hvittingfoss
    Torget vurderinger
    9
    Når man starter lyttekvelden med Jethro Tull blir det helt feil å begynne på bunken med nye uspilte utgivelser i hylla.. Gikk via ett par Moody Blues til The Final Cut før jeg avsluttet - deilig kveld i kinoen og balsam for sjelen. Gir mye ro i kroppen en slik kveld.
     

    Næss

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    30.08.2014
    Innlegg
    1.128
    Antall liker
    1.593
    Sted
    Larvik
    Torget vurderinger
    4
    Det er ikke feil med musikk og kaffe på en søndag morgen :)
     

    Antonsen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.04.2010
    Innlegg
    4.690
    Antall liker
    5.124
    Sted
    Hvittingfoss
    Torget vurderinger
    9
    Torsdager er "Top Model" dag for frua, så da er det en typisk dag hvor jeg kryper ut i hulen min - idag klinka jeg til med en real godbit av en Belgisk øl og litt fransk prog på sitt beste.

    IMG_4151.jpg


    Ellers så tenker jeg litt på veien videre - er godt fornøyd med alt slik det er nå, men tror allikevel at at jeg ønsker å oppgradere litt før jeg bygger ut med atmos. Tror daliene kunne kost seg enda mer med litt mer futt så nye effektforsterkere står høyt på ønskelista. Da frigjør jeg også ett par effekt kanaler til senere utvidelse med atmos. Tror også en sub nummer to vil øke godfølelsen.

    Så har jeg lenge hatt planer om å tweake vpi spilleren med nye TNT føtter, ser litt puslete ut med de originale.

    Når alt dette er gjort kan jeg begynne å tenke på en heftig MC pick-up, eller ny prossessor med atmos... Tror riktignok ikke at halvparten av alt dette blir en realitet i år, men prøver å tenke langsiktig.

    Så må jeg få hørt noen Line Arrays snart! :)


     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.379
    Antall liker
    63.394
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Skjønner det blir mye spennende å følge med på her fremover :) Belgisk øl er aldri feil!
     

    Næss

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    30.08.2014
    Innlegg
    1.128
    Antall liker
    1.593
    Sted
    Larvik
    Torget vurderinger
    4
    Alltid spennende å tenke litt på veien videre innimellom. Hvis du har en måte å frakte ca 190cm høye LA'er tørt på, så kunne du lånt mine ett par uker å fått litt tid med ett par slike i eget rom. Ikke for at jeg skal selge, men fordi jeg ikke bruker de selv nå om dagen (de skal opp i stuen etterhvert men det kan ta litt tid). Du ville forresten trengt bass i tillegg, eller offensiv eq'ing :)

    Ellers så anbefales en tur til OHS for å høre på Adyton, eller så kan du jo sende en pm til Halair å høre om det passer? :)
     

    Antonsen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.04.2010
    Innlegg
    4.690
    Antall liker
    5.124
    Sted
    Hvittingfoss
    Torget vurderinger
    9
    Skjønner det blir mye spennende å følge med på her fremover :) Belgisk øl er aldri feil!
    Veldig glad i sjekke ut øl som jeg ikke har smakt før, og det blir mye belgisk :I Mye godt!

    Alltid spennende å tenke litt på veien videre innimellom. Hvis du har en måte å frakte ca 190cm høye LA'er tørt på, så kunne du lånt mine ett par uker å fått litt tid med ett par slike i eget rom. Ikke for at jeg skal selge, men fordi jeg ikke bruker de selv nå om dagen (de skal opp i stuen etterhvert men det kan ta litt tid). Du ville forresten trengt bass i tillegg, eller offensiv eq'ing :)

    Ellers så anbefales en tur til OHS for å høre på Adyton, eller så kan du jo sende en pm til Halair å høre om det passer? :)
    Takker for meget generøst tilbud angående lån av dine tårn :) Vi har faktisk en minibuss på jobben, burde jo passe inn der ;) Men, reiser nok heller å hører ett sted først ;) Hvor dypt spiller dine egentlig? Mine sub går vel greit opp til rundt 90 hz såvidt jeg kan huske i farta...

    Har blitt tilbudt audiens hos Halair tidligere - håper å få slått til på det tilbudet om ikke så altfor lenge. Ellers så er vel Adyton referansen, bare synd med prisen....


    Flyte de til stuen sier du - nytt prosjekt på gang i lytterommet?
     

    Antonsen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.04.2010
    Innlegg
    4.690
    Antall liker
    5.124
    Sted
    Hvittingfoss
    Torget vurderinger
    9
    Snurrer litt plater i dag også - ingen ulyder på denne plata utgitt på analogue prod - litt av en dynamikk.

    image.jpg
     

    Næss

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    30.08.2014
    Innlegg
    1.128
    Antall liker
    1.593
    Sted
    Larvik
    Torget vurderinger
    4
    Takker for meget generøst tilbud angående lån av dine tårn :) Vi har faktisk en minibuss på jobben, burde jo passe inn der ;) Men, reiser nok heller å hører ett sted først ;) Hvor dypt spiller dine egentlig? Mine sub går vel greit opp til rundt 90 hz såvidt jeg kan huske i farta...

    Har blitt tilbudt audiens hos Halair tidligere - håper å få slått til på det tilbudet om ikke så altfor lenge. Ellers så er vel Adyton referansen, bare synd med prisen....


    Flyte de til stuen sier du - nytt prosjekt på gang i lytterommet?
    De faller av fra rundt 120Hz (i mitt rom), skal de spille lavere så vil det nok være behov for litt hjelp med eq. Men bare for å teste så kan det hende det hadde fungert med den suben du har uansett :)

    Og ja LA'ene skal nok få prøve seg i stuen etter hvert, i dag spiller jeg på noen åpen baffel høyttalere nede i lytterommet. Har ikke fulgt opp det i egen tråd enda, har satt ned tempoet litt i det siste og nyter først og fremst musikk der nede :cool:
     

    Antonsen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.04.2010
    Innlegg
    4.690
    Antall liker
    5.124
    Sted
    Hvittingfoss
    Torget vurderinger
    9
    En kino kan da brukes til så mangt... :)

    IMG_4268.jpg


    Forøvrig en liten artikkel fra kinoen min i kommende nummer av "hemmabio" :)
     

    Antonsen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.04.2010
    Innlegg
    4.690
    Antall liker
    5.124
    Sted
    Hvittingfoss
    Torget vurderinger
    9
    Takk for det :)

    Ja, hvittingfoss er jo ganske så sentralt - hehe. 1000 innbyggere i følge wikipedia, så her er det yrende liv i gatene.
     

    Antonsen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.04.2010
    Innlegg
    4.690
    Antall liker
    5.124
    Sted
    Hvittingfoss
    Torget vurderinger
    9
    Takk for det :)

    Ellers så er jeg litt på utkikk etter en blu-ray spiller, som takler SACD, og streaming av mkv og helst iso filer - i full HD. Noen som har forslag?
     

    Torolan

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.07.2010
    Innlegg
    2.781
    Antall liker
    1.089
    Torget vurderinger
    2
    Flott reportasje ja , alltid moro å lese om slikt :)
    Ang. Blu-ray spiller - bør man ikke avvente det litt nå i disse "4k tider" ? Det er vel ikke kommet altfor mange modeller som klarer det enda , er det det da ?
     

    Antonsen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.04.2010
    Innlegg
    4.690
    Antall liker
    5.124
    Sted
    Hvittingfoss
    Torget vurderinger
    9
    Takk for det :)

    såvidt jeg kan se er der vel kun Samsung som har en spiller i betalbar utgave, ser ut til å støtte mkv men ikke sacd - ikke at sacd er så viktig. Absolutt viktigste er at jeg kan se mkv filene mine.

    Er mange år til det eventuelt blir noe 4K projektor på meg (5-6 år, minst) - tenkte kanskje man fikk mer for en pengene ved å kjøpe en god bd spiller?

    har kikket på oppo 103 EU og denon sin spiller.
     

    Torolan

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.07.2010
    Innlegg
    2.781
    Antall liker
    1.089
    Torget vurderinger
    2
    Tja si det du . Det har liksom vært veldig lite omtale om Yamaha sine spillere synes jeg - kan ikke huske å ha sett noen omtaler om dem verken i blader eller av brukere på div. forum. Men Yamaha pleier jo å lage solide produkter , så den er sikkert ikke dum den.

    I innlegget ditt over , så er det vel Oppo 103 som pleier å bli anbefalt , og som er et veldig sikkert valg på alle måter , men så koster den vel litt ekstra også.
    Jeg bruker nå en Nuc som htpc sammen med Jriver til å spille av "nas-lagrede" filmer , og jeg vurderer å kjøpe et løst usb BD-drev ved neste korsvei. Vet ikke hvor lurt det er , så det må jeg nok lese meg opp litt på før jeg tar avgjørelsen.
     

    Antonsen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.04.2010
    Innlegg
    4.690
    Antall liker
    5.124
    Sted
    Hvittingfoss
    Torget vurderinger
    9
    Jeg har ett løst bd USB drev - den fungerer det ikke å se filmer fra. Har en maskin med open elec på, men får ikke til å spille 3D fra den. Kunne tenke meg en maskin med drev som i tillegg takler alt. Vi får se.
     

    Torolan

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.07.2010
    Innlegg
    2.781
    Antall liker
    1.089
    Torget vurderinger
    2
    Jeg har ett løst bd USB drev - den fungerer det ikke å se filmer fra. Har en maskin med open elec på, men får ikke til å spille 3D fra den. Kunne tenke meg en maskin med drev som i tillegg takler alt. Vi får se.
    Ok , så det fikser den ikke altså...?
    Nå ser jeg svært lite på 3D , men det er jo greit å ha muligheten ja , så da er kanskje ikke dette så god løsning likevel da.... :(
     

    Antonsen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.04.2010
    Innlegg
    4.690
    Antall liker
    5.124
    Sted
    Hvittingfoss
    Torget vurderinger
    9
    Hvertfall hos meg fungere det ikke, men har ikke lagt allverdens av energi i det :)

    Har en tredje boks, popcorn hour vten 4K - får nok best lyd og bilde fra denne, men mangler drev. Den takler 3D. Vi får se hva jeg gjør. Litt kjedelig å bruke masse penger på spiller når det er effektforsterke, slik at jeg får frigitt kanaler til atmos og ny prossessor som gir mest glede vil jeg tro.
     

    Antonsen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.04.2010
    Innlegg
    4.690
    Antall liker
    5.124
    Sted
    Hvittingfoss
    Torget vurderinger
    9
    Det kommer da litt plater inn mellom slagene her, grei blanding av stilarter denne gangen, handlet fra BIg dipper. Snurrer elephant9 nå, utgitt på Rube Grammofon.

    image.jpg
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.346
    Torget vurderinger
    1
    Firebeats/Ragnarock og Blackstar på samme bord? Ikke verst:cool:
     

    Nikko03

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.11.2008
    Innlegg
    4.429
    Antall liker
    2.857
    Torget vurderinger
    3
    Gratulere med flott reportasje i stereo+ Riktig artig lesning var det :)
     

    Antonsen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.04.2010
    Innlegg
    4.690
    Antall liker
    5.124
    Sted
    Hvittingfoss
    Torget vurderinger
    9
    Firebeats/Ragnarock og Blackstar på samme bord? Ikke verst:cool:
    Absolutt ikke det verste ;) Har en ganske variert smak samt litt samlemani.. hehe.

    Gratulere med flott reportasje i stereo+ Riktig artig lesning var det :)
    Takk for det - subben "din" får litt skryt også, hehe ;)

    Forøvrig har jeg bestilt meg en blu-ray spiller idag, endte på yamaha da jeg vurderer å bytte ut marantzen med toppmodellen til yamaha til høsten - vi får se. Såvidt jeg kan se kan jeg da styre både BD spiller og prossessor i samme app, noe som er kjekt.
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.346
    Torget vurderinger
    1
    Og hvorfor i allverden endte du på Yamaha, Antonsen?? Det finnes da bedre japanske alternativer. Osaka har flere merker enn Matsushitas portefølje.:cool: Som- via riktig DAC- vil stå langt bedre til Marantz og Tandis på Daliene dine. Samlegenet har også jeg et ørlite snev av, og det er jeg stolt av! Bedre det enn å fjerne alle spor av hjem, for å skape sterile, udynamiske boenheter, slik streamerfolket holder på med for tida:rolleyes:
     
    Sist redigert:

    Antonsen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.04.2010
    Innlegg
    4.690
    Antall liker
    5.124
    Sted
    Hvittingfoss
    Torget vurderinger
    9
    Tja, nå skal jeg uansett 99% av gangene bruke den til å se film, enten fra blu-ray eller filbasert avspilling så det blir hdmi rett i prossessor og ingen dac eller lignende.

    Hadde musikk vært tema hadde jeg nok valgt anderledes, men skal jeg lytte til musikk har det en tendens til å bli fra vinyl ;)
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn