HJELP

mystago

Medlem
Ble medlem
06.11.2006
Antall liker
0
Når jeg sto opp i dag så oppdaget jeg at det var lyd bare i den ene høytaleren, så jeg sjekket sikringa på min AW 250 forsterker. Den så litt svart ut, så jeg fikk tak i ny sikring og satte inn, men når jeg satte på igjen forsterkern så røk sikringa igjen med en gang.Er det noen der ute som har vært borti dette og har peiling på hva som er feil?

Cundis

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.08.2005
Antall liker
552
Sted
Stockholm
Spørs om ikke du må leve uten lyd ei stønn gitt.. Det er utrolig kjedelig når sånt skjer. Har du garanti, så blir det iallefall økonomisk greit.. :-\

endrea

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.06.2003
Antall liker
142
Sted
Bergen
Hei

Hvis du har en ekstra sikring, monter denne og koble fra høyttaleren. Går sikringen på nytt når du slår på spenningen, da vet du at problemet er internt i forsterkeren og at høytallerene dine er OK.

mvh

U

utgatt60135

Gjest
Det er nok et tegn på at utganstransistoren(e) (evn.t noe annet også) er kortsluttet dessverre. Koster endel å reparere om du ikke kjenner noen sakkyndige eller har garanti.

ssm

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.04.2007
Antall liker
9
Torget vurderinger
1
hva er en del da?

Du kan jo høre med ECS holding på Lørenskog,mulig de er noe billigere enn ec selv.

Selv holder jeg meg til utgangsrør!men meg om det,ec er flotte saker,men uansett hvor flott ting er i vår verden,går det skitt noen ganger desverre?

mikefish

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.01.2005
Antall liker
517
tilsvarede skjedde på min Tandberg 3036A forsterker.såvidt jeg husker var det utgangen som gikk og måtte skiftes ut på verksted.det ble ganske dyrt,men ikke så dyrt at søppelfyllinga var alternativet.

mvh. s,

mystago

Medlem
Ble medlem
06.11.2006
Antall liker
0
Takk for svar, jeg hadde et lite håp om at det kunne være en bagatell, men da er det nok bare å få levert den til reparasjon. Jeg vet heldigvis om en som sikkert kan ordne det for noe mindre penger enn EC, Ecs kan.
Da får jeg børste støv av min gamle ECI-1 traver, så det ikke blir helt stille her.

Proffen

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.01.2005
Antall liker
3.228
Sted
Bæææærgen
Torget vurderinger
6
Kan det være dårlig lodding/kontaktpunkter innvendig, i nærheten av terminaler for signal- og høytalerkabler??
Mener å huske å ha hørt om noe sånt på EC tidligere............

mvh
Proffen

ssm

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.04.2007
Antall liker
9
Torget vurderinger
1
Dersom dette likevel er utenfor garantitiden,er det vel bare å skru av lokket å ta en titt oppi,ev poste neon bilder her,hvis det er utvilsom oppi der 8)

mystago

Medlem
Ble medlem
06.11.2006
Antall liker
0
Jeg hadde et håp om noen dårlige loddinger eller lignende jeg å, så jeg har skrudd den opp ,men jeg kan ikke se noe galt.

Topp Bunn