Forsterkere Hjelp

breuer

Overivrig entusiast
Ble medlem
11.10.2006
Antall liker
628
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
10
Hei
Trenger noen innspill her. Oppstod et problem her som jeg ikke finner ut av. Høyre kanal forsvant nesten helt (det er litt lyd i høyre høyttaler hvis jeg legger øret inntil). Gikk så gjennom testløypa. Byttet side på rørene i min Traformatic 2a3 amp. Ingen forskjell. Byttet kilde til platespilleren. Ingen forskjell. Byttet HT kabel, høyre til venstre og omvendt. Problemet endret seg da, venstre kanal forsvant (men fortsatt noe lyd), mens høyre høyttaler var normal. Slutningen min ble da at noe er galt med høyre utgang på forsterkeren. Jeg har en AN Cobra stående, så for å få litt musikk, skiftet jeg til denne forsterkeren. Men det samme fenomenet skjer med den. En utrolig tilfeldighet at høyre utgang på begge ampene tar kvelden samtidig? Eller er det noe jeg overser? Takknemlig for innspill

breuer

Overivrig entusiast
Ble medlem
11.10.2006
Antall liker
628
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
10
T-roten. Når jeg skiftet kanal, så gjorde jeg dett på forsterkeren. Hvis det var noe galt med kabelen, så skulle jeg jo ikke ha fått lyd i høyre kanal etter ombyttingen, da det er samme kabel

t-roten

Emigrant…
Ble medlem
30.09.2015
Antall liker
15.656
Sted
London
Byttet HT kabel, høyre til venstre og omvendt. Problemet endret seg da, venstre kanal forsvant (men fortsatt noe lyd), mens høyre høyttaler var normal.
Når jeg leser dette, tenker jeg det er noe med HT kabelen, så hvis det ikke er det kan jeg dessverre ikke skjønne hvor feilen er. Irriterende med slike feil

Topp Bunn