HJELP - trenger ny platevasker!!

O

Oblivion

Gjest
pengesluk skrev:
H.R skrev:
pengesluk skrev:
Oblivion skrev:
H.R skrev:
Bare tegn du i 3d - så kan vi se om vi kan få CNC fresen til å løpe løpsk.
Så du er med på en ULV ULV vaskehall du også H.R ?
Da er vi oppe i tre så langt
I hvert fall fire!!! "Skidsen" er under utarbeidelse - snasen sak i rustfritt og kunststoff, fullregulert motor, pumpedrift med filterfunksjon og mulighet for oppvarming av væske. integrert deksel og støydemping. Selvsagt timer/alarmfunksjoner for temperatur, væskestand og frekvens. Viftefunksjon for hurtigtørking, auto drain-off/refill.
Må ha fjernkontroll, men prøv å unngå blå dioder mann!
Ihuga motstander av blått lys sevl, en slags merkelig mote som har krøpet inn i hifi-verdenen...

Ser ofte litt billig ut, og alt for kraftig som regel.
Røde LED er best ;D

Vil designet lage nettstøy?
Blir det switchmode strømforsyninger og/eller noen digitale kontroll enheter og/eller step motorer?

Da trenger vi et nettfilter innebygd i enheten.
 

Nightpuma

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.01.2005
Innlegg
2.432
Antall liker
496
Sted
Agder
Torget vurderinger
2
Audiomix skrev:
Vidar P skrev:
Hvis det bare er en vaskemetode som fungerer, og det er ultralyd, så er det meste her i huset temmelig skittent iallefall. For vi har aldri vasket noe som helst med ultralyd. Jeg driver med sterilisering daglig, og har ikke brukt ultralyd til det engang. Så jeg gjetter på at du overdriver en smule Audiomix :)

Ellers mente jeg jo det ble rimelig rent med en god væskebasert vaskemaskin også jeg, enten det er for bil, klær, plater, oppvask eller hva det skulle være.
Det er lov å ta i litt vel?
Spesielt når jeg er så langt unna at du ikke får slått tilbake ;D
Interessant det du nevner om sterilisering.
En herværende (på hfs) tannlege tok i bruk Ultralyd for å vaske sine "instrumenter". Utrolig hvor mye som ble frigjort selv etter at alle andre tradisjonelle vaskemetoder som benyttes i den bransjen var brukt.
Jeg har snakket med min tannlege om dette. Han kjenner til metoden, men bruker den ikke.
Hos optikeren benyttes ultralyd i stor utstrekning til å "vaske" optikk.
All vask hjelper. Vi som har brukt ultralydvask en stund har erfart at det er den beste metoden.
Du må ta med deg platevaskeren neste gang du skal til tannlegen, Audiomix ;D

Puma
 

HHH

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
17.11.2009
Innlegg
212
Antall liker
2
Jeg er også, avhengig av budsjett, klar som et fly!
Må da være flere her på hfs som kunne tenkt seg en ultralyd-vaskehall?
Noen som helst peil på hva slags budsjett dette kommer til å havne på ennå?
 
A

aair

Gjest
I hvert fall fire!!! "Skidsen" er under utarbeidelse - snasen sak i rustfritt og kunststoff, fullregulert motor, pumpedrift med filterfunksjon og mulighet for oppvarming av væske. integrert deksel og støydemping. Selvsagt timer/alarmfunksjoner for temperatur, væskestand og frekvens. Viftefunksjon for hurtigtørking, auto drain-off/refill.

Skal vi dra i gang Slukets ultralydsvasker-prosjekt igjen (omdøpt til SULV)? Fant en ferdigvasker som har mange av de nevnte funksjonene implementert, men som kun tar en plate av gangen.
 

Vedlegg

Boogie-Stian

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
25.08.2009
Innlegg
387
Antall liker
78
Torget vurderinger
7
aair skrev:
Eller så har man jo Hannl og Loricraft sine vaskere:

Hannl - products
PM Audio
The Loricraft Audio PRC3/4/5/6 Professional Record Cleaners

Her finnes det også litt info: Platevaskere - en bildetråd!
Hmmm.... den PM audio OEM saken må jo være samme som den lille Hannl-affæren?
Jeg har hatt den et par år, og er veldig fornøyd. Har ikke direkte erfaringer med andre enn den og en Okki Nokki.

ultralydsvaskeren jeg kjøpte til DIY prosjekt gjør istedet tjeneste som delevasker i kjellerverkstedet...

mvh.
Stian
 

Scrooge

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.11.2008
Innlegg
3.009
Antall liker
1.127
Hva gikk galt med DIY-prosjektet / ultralydvaskeren?
 
Topp Bunn