Hjelp til valg av mc pick up?!?

quick-1

Medlem
Ble medlem
09.05.2011
Antall liker
0
Trenger hjelp til valg av ny pu til en rega 700 arm.
Har i første omgang sett på Denon 103R og Dynavector 20XL evnt. 20X2L
Bruker i dag en Ortofon Bronze MM pu.
Riaa trinnet er ett Jasmine mm/mc.

Synspunkter og forslag tas imot med takk! :)

emotikon

Æresmedlem
Ble medlem
24.10.2004
Antall liker
3.027
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
Hei

Jeg har hatt Ortofon Rondo Blue, Denon 103R og DV20XL i mine RB700 armer.
Av de var den jeg likte best, DV20XL
Hadde jeg fått byttet, ville jeg gått for en XH utgave, da den kanskje har del mer "fart" i (inbiller jeg meg....)

Nå spiller jeg med en PU som det skal mye til før jeg bytter ut med noe annet - Ortofon Cadenza Blue. Liker den kontrollen den har over sakene, uten å bli "myk" eller "kjedelig".

Nå vet jeg ikke budsjettet ditt, men ut ifra dem du henviste til er det kanskje på ca 5k?
Finnes en del å velge i, men jeg har ikke hatt disse i RB700 arm.

Og så var det dette med samspillet PU/riaa. Det har enormt mye å si for resultatet.

Andy

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.07.2003
Antall liker
6.297
Sted
Nøtterøy
Jeg bruker Dynavector DV 20x (high output). Slipper jeg stepup. Og så bruker jeg 12AX7 Golden Dragon Trust Worthy i riaa delen på min ARC pre.

Beste jeg har brukt i mitt anlegg. :)

quick-1

Medlem
Ble medlem
09.05.2011
Antall liker
0
Andy skrev:
Jeg bruker Dynavector DV 20x (high output). Slipper jeg stepup. Og så bruker jeg 12AX7 Golden Dragon Trust Worthy i riaa delen på min ARC pre.

Når du skriver at du slipper step-up, mener du da at du ikke har noe mellom platespiller og Pre??

Andy

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.07.2003
Antall liker
6.297
Sted
Nøtterøy
Stemmer. :) Hvilken som er best av high eller low utgaven vet ikke jeg. Men en slipper jo et ekstra mellomledd hvis en ikke har justerbar riaa del på forforsterkeren da.

quick-1

Medlem
Ble medlem
09.05.2011
Antall liker
0
Andy skrev:
Stemmer. :) Hvilken som er best av high eller low utgaven vet ikke jeg. Men en slipper jo et ekstra mellomledd hvis en ikke har justerbar riaa del da.
Ok, bak på min Riaa kan jeg velge mellom 50, 100, 250 og 1k ohm..
Bruker Bladelius Embla som pre.

emotikon

Æresmedlem
Ble medlem
24.10.2004
Antall liker
3.027
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
quick-1 skrev:
Andy skrev:

Når du skriver at du slipper step-up, mener du da at du ikke har noe mellom platespiller og Pre??
Regner med at quick er klar over at riia må til uansett....altså ekstern eller intern - sånn bare for å rydde eventuell missforståelse/tvil unna ;)

quick-1

Medlem
Ble medlem
09.05.2011
Antall liker
0
Skjønner det, ble bare litt usikker siden Andy skriver at han slipper step-up hvis han bruker high output PU.. :) spørsmålet blir om jeg bør velge high eller low output??

Andy

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.07.2003
Antall liker
6.297
Sted
Nøtterøy
Jeg har ingen justeringsmuligheter på min platespillerinngang, så hvis jeg hadde valgt et low output element så måtte jeg ty til en step-up i tillegg. ;)Mener å ha lest et sted at en mente at high output elementet låt best. Husker ikke hvor jeg leste det.

Kan du ikke sende en mail eller ta en telefon til planetsnapa. En veldig hyggelig kar som driver dette firmaet.

http://www.planetsnapa.com/Pickup.htm

Topp Bunn