Hjelp til valg av hodetelefoner

6u4rdi4n

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
26.08.2015
Antall liker
19
Sted
Horten, Vestfold
Jeg beklager, men når jeg blir sliten og det klør som f*** i øregangene etter ~20 min, så er de ikke en fin kandidat. I alle fall ikke for meg.
Du burde nok prøvd dt 770 evt brukte T70, men du har vel kanskje litt avsmak på beyerdynamic for øyeblikket?
Prøv k701 eller sony
Begynner å bli veldig mange modeller å velge mellom, og det er egentlig et problem :rolleyes:

Av AKG, så virker egentlig K712 aktuell.

oOF

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
14.01.2015
Antall liker
36
DT 770 får temmet mye av diskanten med Brainwavz HM5 hybrid pads. Ulempen er at man mister litt bassen siden driveren kommer lenger fra øret, men det er en tradeoff som er verd pengene.

S

svk

Gjest
Jeg beklager, men når jeg blir sliten og det klør som f*** i øregangene etter ~20 min, så er de ikke en fin kandidat. I alle fall ikke for meg.
Du burde nok prøvd dt 770 evt brukte T70, men du har vel kanskje litt avsmak på beyerdynamic for øyeblikket?
Prøv k701 eller sony
Begynner å bli veldig mange modeller å velge mellom, og det er egentlig et problem :rolleyes:

Av AKG, så virker egentlig K712 aktuell.
Utvalget kan lett bli stort! Å prøve før kjøp kan være vanskelig. Men hva bruker andre til metal?

6u4rdi4n

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
26.08.2015
Antall liker
19
Sted
Horten, Vestfold
Hva andre bruker til metal? Si det du... Alt for mange forskjellige hodetelefoner til at jeg kan telle dem. Mange er kjempe fornøyd med DT 770, men minst like mange er i mot dem og sier at de ikke passer.

Auditor

Æresmedlem
Ble medlem
27.02.2006
Antall liker
4.356
Torget vurderinger
1
Det er bare å komme inn, G...

barathsec

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.05.2012
Antall liker
617
Sted
Der hvor gjøken alene galer i full Stereo
Torget vurderinger
9
Nei, jeg skulle nok egentlig hatt meg en tur inn til Oslo. Der er det jo butikker med demo-modeller :rolleyes:
Ikke så dumt det hvis du har muligheten til det, så hadde du fått lyttet til forskjellige hodetelefoner som kunne ha passet deg, skal ikke være lett dette men regner med du vil finne en som passer deg til slutt..! :)

P226

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
05.01.2015
Antall liker
234
Sted
Hallingdal
https://www.metal-fi.com/forum/viewtopic.php?f=14&t=58"]http://https://www.metal-fi.com/forum/viewtopic.php?f=14&t=58

Her står det en del om hodetelefoner til metall

Edit: linken funker ikke, men gå til metal-fi forum. Er en tråd om hodetelefoner der som kan være interresant

Sist redigert:

6u4rdi4n

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
26.08.2015
Antall liker
19
Sted
Horten, Vestfold
https://www.metal-fi.com/forum/viewtopic.php?f=14&t=58"]http://https://www.metal-fi.com/forum/viewtopic.php?f=14&t=58

Her står det en del om hodetelefoner til metall

Edit: linken funker ikke, men gå til metal-fi forum. Er en tråd om hodetelefoner der som kan være interresant
Takk for tips. Skal prøve å lese meg igjennom tråden.

Even808

Hi-Fi interessert
Ble medlem
01.08.2017
Antall liker
3
Jeg legger DT770 i samme kurv som ATH m50 - med andre ord, en godt stykke unna HD650.

Jeg vet jeg gjentar meg selv, men

HD650
Denon AH-D5000 på finn
TH500RP på OHFC (demo)
Hifiman HE400i

Disse er såvidt helt klart de sterkeste kanditatene akkurat nå basert på dine tilbakemeldinger.

6u4rdi4n

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
26.08.2015
Antall liker
19
Sted
Horten, Vestfold
Jeg legger DT770 i samme kurv som ATH m50 - med andre ord, en godt stykke unna HD650.

Jeg vet jeg gjentar meg selv, men

HD650
Denon AH-D5000 på finn
TH500RP på OHFC (demo)
Hifiman HE400i

Disse er såvidt helt klart de sterkeste kanditatene akkurat nå basert på dine tilbakemeldinger.
Det kan se slik ut ja.

For øvrig har jeg også blitt anbefalt Focal Listen, men har ikke lest meg opp på disse.

Sist redigert:

6u4rdi4n

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
26.08.2015
Antall liker
19
Sted
Horten, Vestfold
Ja, da har jeg lest igjenom hele tråden på metal-fi. Eneste jeg fikk ut av den var veldig mye prat om Audeze og èn kar som er veldig glad i sine HD 650 :rolleyes:

Auditor

Æresmedlem
Ble medlem
27.02.2006
Antall liker
4.356
Torget vurderinger
1
Med den innkjøpte forsterkeren din kan du glemme dem, G. De er så tungdrevne at det nesten kan sammenlignes med Apogee høyttalere..Veit Magni 2 har en setting for høyimpedant, men det er grenser for hva du skal utsette den for, da..Studio AKG, Focal Listen, PSB M4U2 eller- faktisk- Marshall. Prøv der. Finnes forresten en Professional-utgave av Spirit også.

Sist redigert:

6u4rdi4n

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
26.08.2015
Antall liker
19
Sted
Horten, Vestfold
Med den innkjøpte forsterkeren din kan du glemme dem, G. De er så tungdrevne at det nesten kan sammenlignes med Apogee høyttalere..Veit Magni 2 har en setting for høyimpedant, men det er grenser for hva du skal utsette den for, da..Studio AKG, Focal Listen, PSB M4U2 eller- faktisk- Marshall. Prøv der. Finnes forresten en Professional-utgave av Spirit også.
HD 650 tenker du på?

Av den lista di, så er det bare AKG som er åpne?

Auditor

Æresmedlem
Ble medlem
27.02.2006
Antall liker
4.356
Torget vurderinger
1
Yep...Vil du på død og liv ha dem åpne, legg til Grado og- SR-linja er åpne.

6u4rdi4n

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
26.08.2015
Antall liker
19
Sted
Horten, Vestfold
Bare hadde inntrykk av at åpne generelt skulle være bedre. Grado har jo helt hinsides priser her syns jeg. Minst like skrikete i toppen som DT990 virker det som de er også :rolleyes:

Auditor

Æresmedlem
Ble medlem
27.02.2006
Antall liker
4.356
Torget vurderinger
1
Det er klart. går du for PS1000 blir prisen deretter. Men SR60 er IKKE skrikete i toppen, tvertimot åpen, varm og behagelig. På den annen side ligger den til samme kampanjepris hos OHC som du betalte for DT. Der finner du også Spirit.

Arne_M

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
23.07.2002
Antall liker
41
Sted
Oslo 0983
Torget vurderinger
9
Har kjøpt Beyer Amiron. Den er faktisk snill i toppen. Er litt følsom for dette selv, og tror dette er eneste Beyer jeg kan ha. Muligens utenfor budsjett er er på tilbud på Duet.

Joey

Overivrig entusiast
Ble medlem
14.02.2017
Antall liker
156
Sted
Lindesnes Sør landet Perle
Håper at noen her inne kan hjelpe meg, om ikke hele veien, så i alle fall litt på veien.

Er for tiden på jakt etter noen hodetelefoner. De kommer hovedsakelig til å bli brukt til å høre på musikk, men også når jeg spiller og prater med folk via discord, skype etc. (Kommer til å ordne meg en mikrofonløsning i form av modmic, bord mikrofon eller annet, men det får bli en annen tråd)

Hører mest på musikk innenfor metal; heavy metal, metalcore, power metal et mm.
Så om de passer best til denne type musikk fremfor noe annet, så kan jeg leve med det.

De kommer nok sannsynligvis til å bli plugget i et Creative Sound Blaster ZxR til å begynne med, men skal ikke se bort ifra at dette vil endre seg på ett eller annet tidspunkt.

Om de er åpne eller lukkede har jeg ingen spesiell preferanse på. De er ment for å kose seg hjemme med. Eneste jeg har bestemt meg for er at jeg ønsker hodetelefoner som går over ørene, og ikke på. At de er komfortable å ha på og bruke i mange timer er vel en selvfølge.

Fra før har jeg lite erfaring med hodetelefoner, bare diverse gaming headsets og øreplugger. For øyeblikket Fidelio S2 som brukes i det daglige på tur og Qpad QH-90 (etter hva jeg har lest er de bygget på Takstar Pro 80) til musikk og gaming når jeg ikke bruker stereoanlegget.

Prøvde meg på Fidelio X2, men de falt ikke i smak. Ble egentlig veldig kjedelige til min musikk i mine ører.

Budsjettmessig ser jeg for meg opp til 2000kr, men det gjør ikke noe om ikke hele budsjettet ryker. Selvfølgelig, om noen kan overbevise meg om at det er veldig mye mer å hente på å bruke litt til, så er det også en mulighet.

Håper at noen av dere her inne kan hjelpe meg med litt input og erfaringer!
Fidelio s2 er jo bare et supert headsett da!!!!!!!! mitt mista jeg på bussen en gang kjøpte meg bowers wikins s5 men philips sine s2 er mye mye bedre veldig gode de pluggen du alt har! min mening

6u4rdi4n

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
26.08.2015
Antall liker
19
Sted
Horten, Vestfold
Ja, S2 er geniale på tur, og takket være det medfølgende etuiet, så er de fortsatt like hele og fine som da jeg kjøpte dem for snart 3 og et halvt år siden.

Men jeg liker ikke å sitte med dem hjemme. Personlig er jeg egentlig ikke veldig glad i å ha ting inne i ørene, men propper er et fint kompromiss på tur. Tar jo ikke særlig mer plass i lomma enn en snusboks med etuiet.

Det jeg er på jakt etter er noe å sitte med hjemme, og på tidspunkter det ikke sømmer seg med store gulvhøyttalere, så er store hodetelefoner den eneste løsningen for meg.

Joey

Overivrig entusiast
Ble medlem
14.02.2017
Antall liker
156
Sted
Ja, S2 er geniale på tur, og takket være det medfølgende etuiet, så er de fortsatt like hele og fine som da jeg kjøpte dem for snart 3 og et halvt år siden.

Men jeg liker ikke å sitte med dem hjemme. Personlig er jeg egentlig ikke veldig glad i å ha ting inne i ørene, men propper er et fint kompromiss på tur. Tar jo ikke særlig mer plass i lomma enn en snusboks med etuiet.

Det jeg er på jakt etter er noe å sitte med hjemme, og på tidspunkter det ikke sømmer seg med store gulvhøyttalere, så er store hodetelefoner den eneste løsningen for meg.
Savner mine s2 :) mista på en buss altså eheh

har ikke erfaring med overhode headsett desverre ,men har hørt bose skal være en sikkert kjøp da

Trådløse
https://www.komplett.no/product/888.../traadloest/bose-qc-35-traadloes-hodetelefon#

Med kabel

https://www.komplett.no/product/845...hodetelefoner/bose-qc-25-hodetelefon-android#

Men jeg vet ikke åssen de lyder bare hørt masse bra om dem

6u4rdi4n

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
26.08.2015
Antall liker
19
Sted
Horten, Vestfold
De modellene skal visst være veldig bra for prisen med tanke på den aktive støydempinga. Det har jeg overhodet ikke bruk for og jeg burde nok kunne få mye mer for pengene ved å kjøpe et produkt med færre "features" og mer lyd.

Joey

Overivrig entusiast
Ble medlem
14.02.2017
Antall liker
156
Sted
De modellene skal visst være veldig bra for prisen med tanke på den aktive støydempinga. Det har jeg overhodet ikke bruk for og jeg burde nok kunne få mye mer for pengene ved å kjøpe et produkt med færre "features" og mer lyd.
Støy er et problem som faktisk kan virke inn på lyden masse så den ville jeg hatt vært fall . men har ikke nok kunskap om dette. jeg hadde gått for de til den prisen lett tror e!

6u4rdi4n

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
26.08.2015
Antall liker
19
Sted
Horten, Vestfold
Støy er et problem som faktisk kan virke inn på lyden masse så den ville jeg hatt vært fall . men har ikke nok kunskap om dette. jeg hadde gått for de til den prisen lett tror e!

Den dagen jeg bor på et fly eller en buss feks, så hadde de nok vært knall! Eller om jeg mot formodning skulle finne meg en veldig masete kjærring :rolleyes:

Joey

Overivrig entusiast
Ble medlem
14.02.2017
Antall liker
156
Sted

Den dagen jeg bor på et fly eller en buss feks, så hadde de nok vært knall! Eller om jeg mot formodning skulle finne meg en veldig masete kjærring :rolleyes:
hehe den kjerringa kan vel være sånn bedre med ei som bryr seg en ei stille blondine som gir faen !feks! mitt råd om det !.

barathsec

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.05.2012
Antall liker
617
Sted
Der hvor gjøken alene galer i full Stereo
Torget vurderinger
9
Man har ikke opplevd støy rundt seg før en har prøvd et sett Stax hodetelefoner, kanskje ikke støy i ordets rene betydning men for å gi et lite eksempel så eide jeg for litt siden Stax sin SR-L700 Lambda hodetelefon og en kveld jeg satt å lyttet så hørte jeg noe knittring, siden disse er elektrostatisk så tenkte jeg at nå begynner de å lage ulyd, testet fram og tilbake høyt og lavt :p men la fort merke til at knitringen vandret når jeg bevegede hodet, etter litt om og men fant jeg ut hva det var og det var kullsyren i et glass brus som stod på bordet ;) hehe men så er Stax notoriske når det gjelder å "suge" til seg lyder/ulyder rundt deg..! :cool:

Joey

Overivrig entusiast
Ble medlem
14.02.2017
Antall liker
156
Sted
Man har ikke opplevd støy rundt seg før en har prøvd et sett Stax hodetelefoner, kanskje ikke støy i ordets rene betydning men for å gi et lite eksempel så eide jeg for litt siden Stax sin SR-L700 Lambda hodetelefon og en kveld jeg satt å lyttet så hørte jeg noe knittring, siden disse er elektrostatisk så tenkte jeg at nå begynner de å lage ulyd, testet fram og tilbake høyt og lavt :p men la fort merke til at knitringen vandret når jeg bevegede hodet, etter litt om og men fant jeg ut hva det var og det var kullsyren i et glass brus som stod på bordet ;) hehe men så er Stax notoriske når det gjelder å "suge" til seg lyder/ulyder rundt deg..! :cool:
Bingo!

Erlendb

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.08.2014
Antall liker
598
Sted
Sandnes
Torget vurderinger
1
Har du solgt dine dyrebare Stax klokker?! Jeg pleier å komme hjem fra jobb sånn rundt 18:30 og da slenges det ofte på en klesvask, spiser litt og setter meg for å lytte litt. Den FORBANNA vaskemaskinen, småen som kvekker og prater med seg selv på soverommet. Kona som skal fyke rundt klokka ti på kvelden med alle mulige gjøremål som støyer. Jeg blir av og til så stressa at jeg gir opp. Men det er nå en gang slik at åpne klokker har mye bedre lyd en lukkede. Man lever for de stundene der alt er perfekt! Og hva skulle jeg gjort uten unger og kone. Jeg prøvde det en gang og det ble til at jeg lå på senga og hørte musikk, mens jeg røykte cigar og drakk øl. Det er ikke noe liv i lengden hvertfall. :p

6u4rdi4n

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
26.08.2015
Antall liker
19
Sted
Horten, Vestfold
Støy er absolutt ikke bra. Hverken fra "innsiden" eller utsiden.

Tror fortsatt ikke det er nødvendig med aktiv støykansellering når man bor helt for seg selv og kan kontrollere støyen da :rolleyes:

Joey

Overivrig entusiast
Ble medlem
14.02.2017
Antall liker
156
Sted

Tror fortsatt ikke det er nødvendig med aktiv støykansellering når man bor helt for seg selv og kan kontrollere støyen da :rolleyes:
Jeg har ei kaffikanne jeg vil kaste den lager en liten støy påvirker hoveannlegget mitt på lave volumer hater det hehe :)
Jeg kan for lite om hodetelefoner ,men du kan jo kjøpe et og prøve det er du ikke fornøyd lever tilbake det. Jeg har virkelig tro på det!

Erlendb

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.08.2014
Antall liker
598
Sted
Sandnes
Torget vurderinger
1

Aktiv støykanselering ødelegger lyden. Det eneste stedet jeg aksepterer aktive klokker er på fly. Bose qc eller lignende er heeelt fantastisk på fly! Men de har middelmådig lyd som bare blir verre når man aktiverer støykanseleringen.

6u4rdi4n

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
26.08.2015
Antall liker
19
Sted
Horten, Vestfold
Nå har jeg prøvd to åpne hodetelefoner jeg ikke var fornøyd med. Det var ikke støy utenifra som gjorde at jeg ikke likte dem.

Joey

Overivrig entusiast
Ble medlem
14.02.2017
Antall liker
156
Sted

Aktiv støykanselering ødelegger lyden. Det eneste stedet jeg aksepterer aktive klokker er på fly. Bose qc eller lignende er heeelt fantastisk på fly! Men de har middelmådig lyd som bare blir verre når man aktiverer støykanseleringen.
Derfor man får med fly plugg til headsette hehe :) ja ,men da er jo den grei. et middelgodt headsett bra på fly eller generelt der det er støy :=)

Even808

Hi-Fi interessert
Ble medlem
01.08.2017
Antall liker
3
Støy-kansellering er helt uaktuelt på audiofile hodetelefoner ment for hjemmebruk.

Men det med støy i åpne og semi-lukkede design er defintivt et problem i den forstand at det kan bli irriterende om man har mye støy rundt seg. Man blir bra sensitiv til dette ettervært når man får mye high end equipment. Når man er vant til en viss background blackness i signalet og en viss balanse i lydbilde vil enhver irriterende lyd fra utsiden merkes. Derfor er det viktig at man har et godt miljø for bruk av åpne hodetelefoner.

Topp Bunn