Hjelp til SME 3009 s2

mana

Overivrig entusiast
Ble medlem
01.08.2009
Antall liker
190
Torget vurderinger
24
Når jeg har justert headshell så endrer innstillingen seg under bruk.Headshell kan vris (Azimuth?) Tips til hvordan dette kan unngås

Cobra2

Hi-Fi freak
Ble medlem
26.02.2003
Antall liker
1.163
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
76
Gummi-ringen på plass? (den skal gi nok friksjon til at det holder seg stabilt, men somregel ikke nødvendig).
Eller finne et annet shell, som er mer nøyaktig i pasningen.
Eller...få deg en bedre arm!

Arne K

Gunnar_Brekke

Bransjeaktør
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
3.011
Sted
Kongsberg
Hei.

Det er en settskrue på undersiden av armrøret der man kan skru
fast sjellet (fatningen for sjellet på modellene med løst headshell).
Skruen er festet til en gjenget "bit" på innsiden.
Ofte mangler skruen og "bit"en på innsiden og da kan en mulig
løsning være en dråpe lynlim inn i settskruehullet. Husk å vri shellet
i ønsket stilling så fort som mulig etter påføring - før lynlimet stivner.

mvh
Gunnar Brekke

mana

Overivrig entusiast
Ble medlem
01.08.2009
Antall liker
190
Torget vurderinger
24
Gummi-ringen på plass? (den skal gi nok friksjon til at det holder seg stabilt, men somregel ikke nødvendig).
Eller finne et annet shell, som er mer nøyaktig i pasningen.
Eller...få deg en bedre arm!

Arne K
Tror du sporer av litt nå :rolleyes:

Johs

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
06.10.2003
Antall liker
12
Torget vurderinger
3
STOPP EIN HALV !!
Ligg unna limen med mindre du absolutt vil øydelegge armen din.
Du kan skru ut skruen på undersida, bak headshellet og forsiktig ta det av. Bøy ut splitten som går inn i armrøret slik at det set trongare. Om du vil kan du og finne ei skruskive av teflon og sette på skruen før du monterer den igjen. Dette har eg gjort med min arm og den er stabil og fin. Før eg sett på teflonskiva på skruen i armrøret fungerte denne kun som ein stoppar for max sideveis rørsle og for at headshellet ikkje skulle ramle av. Det er kun fjørfunksjonen på headshellet inne i armrøret som stoppar sideveis rørsle.
Lykke til.

mana

Overivrig entusiast
Ble medlem
01.08.2009
Antall liker
190
Torget vurderinger
24
STOPP EIN HALV !!
Ligg unna limen med mindre du absolutt vil øydelegge armen din.
Du kan skru ut skruen på undersida, bak headshellet og forsiktig ta det av. Bøy ut splitten som går inn i armrøret slik at det set trongare. Om du vil kan du og finne ei skruskive av teflon og sette på skruen før du monterer den igjen. Dette har eg gjort med min arm og den er stabil og fin. Før eg sett på teflonskiva på skruen i armrøret fungerte denne kun som ein stoppar for max sideveis rørsle og for at headshellet ikkje skulle ramle av. Det er kun fjørfunksjonen på headshellet inne i armrøret som stoppar sideveis rørsle.
Lykke til.
Takker for svar. Har ikke forsøkt med lim:rolleyes: men skal prøve det du beskriver.

Topp Bunn