Hjelp til prising...

P

Parelius

Gjest
Har fått den litt sørgelige oppgaven å hjelpe med prising av noe HiFi-utstyr for en bekjent. Må bare innrømme at mine evner ikke strekker helt til på dette, så jeg tenkte jeg kunne be om litt hjelp fra det kunnskapsrike forum. Så, hva kan en forvente av pris på følgende utstyr, som alt er brukt, men pent brukt.

JM Lab Mezzo Utopia høyttalere
Burmester 979 CD-transport
Burmester 980 DAC
Burmester 877 Mk II forforsterker m/MC RIAA
Burmester 956 Mk II effektforsterker
Aesthetix Io RIAA med 2 stk eksterne strømforsyninger
Basis Debut Gold Reference (?) platespiller m/Graham 2.2 arm og Koetsu Rosewood PU
Silent Running Audio SR base for platespiller
Walker Precision Motor Controls strømforsyning til platespiller

kwil

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.09.2003
Antall liker
1.023
Det var da litt av ei liste!
Kan desverre bare bidra i forhold til Mezzo Utopia, solgte mine for 40K for ca.halvannet år siden.
Har ellers sett prisforlangende fra 35K og opp mot 50K (Det siste må antas urealitisk)
mvh.
Kjetil

P

Parelius

Gjest
Takker kwil.

Skal visstnok klagjøres for salg (etter at to hjerter gikk fra hverandre).

Shoganai ligger best an, så langt. Noen bedre? :)

kwil

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.09.2003
Antall liker
1.023
Takker kwil.

Skal visstnok klagjøres for salg (etter at to hjerter gikk fra hverandre).

Shoganai ligger best an, så langt. Noen bedre? :)
Går opp noen hakk 100K :D
Kjetil

superhkm

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.04.2005
Antall liker
3.750
Torget vurderinger
3
Melding er sendt til Høvdingen etter denne antydningen om faenskap. Dette bare for ordens skyld.
ojojoj , nå har jeg gjort det igjen ,svingt innom hfs på lørdagskveld og uttalt meg uten riktig bruk av smileys..

jeg synes bare det er rart , ok ? jeg antyder ikke noe annet enn at hvis man bruker så mye penger på hifi utstyr så har man enten forferdelig mye av det(penger)
eller så er man lidenskapelig opptatt av det( hifi ) og da trodde jeg det var vanlig at man også kjente litt til bruktmarkedet. ok?

Jeg tror stort sett godt om mennesker , også deg Parelius, og kameraten din. Livet blir så mye hyggeligere da. Beklager hvis jeg ga inntrykk av noe annet.
Lykke til med prising og salg.

endrea

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.06.2003
Antall liker
142
Sted
Bergen
Hei

Dette er jo seriøst utstyr. Du burde forlange 50 % av nypris. Problemet i Norge er at det er ikke så mange som er villig eller har råd til å invistere store beløp i seriøst High End utstyr. Derfor vil det alltid være noen useriøse som vil slenge inn et skambud bare for å være morsom. Jeg har selv solgt meget dyrt High End utstyr på bruktmarkedet. Min erfaring er: dårlig marked i Norge, men det kan finnes enkelte seriøse kjøpere. Disse finnes det ikke mange av på Hifi-sentralen. Alt tungt utstyr som jeg har solgt har gått til utlandet. Legg inn salgsannonsen på Audiogon. Da har du tilgang til verdensmarkedet. Bruk PayPal for å ordne betalingen ved et evt. salg.
Vær toldmodig. Du finner en seriøs kjøper til slutt. Dette utstyret burde ikke være vanskelig å få solgt.
Husk å oppgi i salgsannonsen på Audiogon at ved bruk av PayPal, kommer det et tillegg på 3.5%. Dette er gebyret PayPal tar når du overfører pengene fra din PayPalkonto til din bankkonto her i Norge.

Hilsen
Endre
Har fått den litt sørgelige oppgaven å hjelpe med prising av noe HiFi-utstyr for en bekjent. Må bare innrømme at mine evner ikke strekker helt til på dette, så jeg tenkte jeg kunne be om litt hjelp fra det kunnskapsrike forum. Så, hva kan en forvente av pris på følgende utstyr, som alt er brukt, men pent brukt.

Burmester 980 DAC
Basis Debut Gold Reference (?) platespiller m/Graham 2.2 arm og Koetsu Rosewood PU

P

Parelius

Gjest
Takk for innspill, Endre. Så langt er jeg bare spurt om hjelp til omtrentlig verdifastsettelse. Tror ikke jeg vil involvere meg i noe ut over det.

Viking

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Antall liker
435
Torget vurderinger
4
Mezzoene vil jeg tro du får rundt 50K for. De falt litt i pris da Altoutopia kom ut.

superhkm

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.04.2005
Antall liker
3.750
Torget vurderinger
3
Om nå den som spurte meg om hjelp var den andre part? Tenk tanken!
Ja nå tenker jeg tanken.....og da kommer jeg på en Roald Dahl novelle ( det er lørdagskveld, tillat meg en off-topic.. )
Forlatt Hustru får brev fra den skilsmisseklare ektemann med beskjed om å selge Jag'en og sende ham pengene. Hun så gjør og sender hele beløpet pålydende £10...

Så tenker jeg tanken litt mer og lurer på om jeg kanskje burde fortelle min nå sovende mye bedre halvdel hva boksene mine og gitarene mine egentlig er verdt, i tilfelle det skulle skje meg noe mener jeg...

Ikke vær sint mer da Parelius.. da får jeg ikke sove.
(Det siste var helt alvorlig ment.)

P

Parelius

Gjest
Ikke vær sint mer da Parelius.. da får jeg ikke sove.
(Det siste var helt alvorlig ment.)
Sov godt du, jeg er ikke sint. Blir bare så eitrandes forbanna når det blir lagt ut lukt av uhederlighet rundt meg. Jeg er nok mye rart, men akkurat der...

Nå er jeg ikke forbanna lenger. Lev vel, ta godt vare på din kjære, og sov vel.

superhkm

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.04.2005
Antall liker
3.750
Torget vurderinger
3
Sov godt du, jeg er ikke sint. Blir bare så eitrandes forbanna når det blir lagt ut lukt av uhederlighet rundt meg. Jeg er nok mye rart, men akkurat der...

Nå er jeg ikke forbanna lenger. Lev vel, ta godt vare på din kjære, og sov vel.
Takk og god natt.

Høvdingen

The big chief
Administrator
Ble medlem
01.01.2001
Antall liker
6.596
Torget vurderinger
2
Ok, folkens - hold dere til tema !!!!!

Vinyldust

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
15.02.2002
Antall liker
1
Om du tar kontakt med Hifi Huset Bærum får du veil på høyttalerne og Oslo hifi Center på Burmeister. Det kan være mulig å få i mellom 30 og 60% av veil pris brukt. Ellers er det vanskelig å selge et såpass høy prisklasse anlegg samlet. Om du deler det opp i platespiller greier, ht og elektronikk er det nok lettere å selge/ oppnå bedre pris for selger. vh

Burmester 980 DAC

Topp Bunn