Hjelp til nye høyttalere.

Hexazar

Medlem
Ble medlem
01.04.2011
Innlegg
6
Antall liker
0
DALI IKON 6 MK2 5.1 vs dynaBel 2.5S, 2S 2C + Earthquake Minime P10 10"
--------------------------------------------------------------------------------
Hei, ønsker litt hjelp til valg av nye surround høyttalere, klarer ikke helt å bestemme meg,
valget står mellom dynaBel og Dali.

Skal drives av en YAMAHA RX-V1067 i en stue på ca. 36 kvm. og skal brukes 50/50 til film/musikk.

Pris Dali 25 488,- DALI IKON 6 MK2 5.1 Høyttalersystem | Hi-Fi Klubben

Pris dynaBel 26 295,- (21 300.- (DIY) dynaBel + 4 995 Earthquake Minime)

Argumenter for/imot, er takknemlig for tilbakemeldinger fra alle som har erfaring med enten DALI IKON 6 MK2
eller dynaBel 2.5s/2s/2c.

Kan 2.5s kan bi-ampes?

Mvh
Hex.
 
C

Cyber

Gjest
1067 har vel ikke akkurat krefter til å trekke noe av det spesielt bra?
 

Hexazar

Medlem
Ble medlem
01.04.2011
Innlegg
6
Antall liker
0
Nå er 1067 det jeg har tilgjengelig for tiden, den kan byttes senere :)

Nå har vel dynaBel en følsomhet på 89dB(front, senter) og 86dB(bak), Dali 89dB(front), 90dB(senter) og 86dB(bak) så
på papiret er det ikke de mest krevende høyttalerene. Kan leve med at jeg ikke klarer å "rive ned bildene fra veggen" med en 1067 så lenge jeg vet at jeg har høyttalere jeg kan leve med i mange år.

Mvh
Hex.
 

Hexazar

Medlem
Ble medlem
01.04.2011
Innlegg
6
Antall liker
0
cybervision_ skrev:
1067 har vel ikke akkurat krefter til å trekke noe av det spesielt bra?
Mmm, mulig ikke, men kanskje det var noe jeg ikke spurte om. Jeg ønsket : Argumenter for/imot, er takknemlig for tilbakemeldinger fra alle som har erfaring med enten DALI IKON 6 MK2 eller dynaBel 2.5s/2s/2c.

Har du noe å bidra med her, eller?

Mvh
Hex.
 

Anonym

Æresmedlem
Ble medlem
08.08.2008
Innlegg
11.405
Antall liker
1.137
Torget vurderinger
4
Med tanke på at det er snakk om et betydlig beløp og det er relativt rimelig å komme seg til Oslo nesten uansett hvor i landet en befinner seg så vil jeg anbefale deg å lytte til begge alternativer før du gjør deg opp en mening.

Jeg har bare hørt Mentor serien til Dali og har ikke hørt Dynabel høyttalerne men rent instinktivt tror jeg at Dynabel gir mer for pengene.
 

Hexazar

Medlem
Ble medlem
01.04.2011
Innlegg
6
Antall liker
0
Tror det blir dynaBel, er ikke helt sikker ennå men vil helst kjøpe "norske" høyttalere.

Mvh
Hex.
 
C

Cyber

Gjest
Utifra målingene virker 2.5s meget gode og er ikke en helt gæren last, men jeg tror de vil på sikt ha godt av mer krefter og strøm. Dipper ikke mye under 4 ohm så det bør gå greit utifra hva jeg kan se på Dynabels sider.

Veldig kjekk fysisk størrelse også på 2.5s.
 

Hexazar

Medlem
Ble medlem
01.04.2011
Innlegg
6
Antall liker
0
Takker, da satser jeg på dynaBel med tiden skal de få mer krefter og strøm, tid og penger er alt man trenger ;)

Mvh
Hex.
 
Topp Bunn