Hjelp til møbel!

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• ArtDeco

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.08.2003
    Antall liker
    59
    Sted
    Modum
    Anbefaler også møbelsnekkeren til slike oppgaver,

Eller skulle den skissen din greit la seg bygge av heltre benkeplate med kun sirkelsag og håndoverfres, litt lim og noen plugger

På linken i profilen du hva snekkeren lagde for meg. Meget fornøyd selv.

TBG

Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    13.08.2003
    Antall liker
    3
    Jeg kan på det varmeste anbefale BCD som PM Audio forhandler. Dette er det ultimate rack.
    Bare ikke skru beina for hardt til, slik Paul gjorde hos meg, for nå klarer jeg ikke demontere for ombygging ;)

olllie

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    09.07.2006
    Antall liker
    773
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Jeg kan anbefale Aavik monoblockstand (65 B x 56 D x 10 H.) Dette står på Nordost føtter. For resten av utstyret, kan det anbefales et tilsvarende Aavik rack (21 cm luft mellom hylene.

Dette er solid og stødig, samtidig som det er pent. Kan det være en tifeldighet at jeg har dette (og mere til) for salg? Tror ikke det.....

Olllie

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.882
    Jeg var innom Ikea i helga, og da snublet jeg over denne:

Kjøpte den, brukte bare plata på toppen og sidene, og dermed var denne i boks. Ikke helt som jeg hadde tenkt meg, men når min bedre halvdel er fornøyd skal jeg ikke klage. Fikk naturligvis masse materiale til god...

Bjørn.H

Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Antall liker
    10.080
    Torget vurderinger
    1
    KW skrev:
    BT skrev:
    KJ skrev:
    Valentino skrev:
    Fortsettelse på samme tema: Ikea Gimån, leveres i Eikefiner eller hvit folie (urk) i målene BDH 132x80X92

Den kan muligens tilpasses mindre mål på høyde.

Mvh
    KJ
    80 cd dybde blir for dypt. Det blir ikke pent.

JAE (active) skrev:
    Finite Elemente Pagode,men koster litt
    De har ingen som er dype nok, ser det ut til.
    Benken som er avbildet er noe jeg har tenkt å etterligne (delvis) på sikt, siden store tunge forsterkere utmerket kan stå på solide gulv (alternativt på en plaform på gulvet)
    Jeg husker at en her har brukt og anbefalt www.osloplateskredderi.no
    De får besøk av meg i løpet av sommeren ;)
    Skulle likt å ha noe med en tilnærmet rødfarge som er på mine Kefer og da må de antagelig bli mahogny? og det blir sikkert ikke billig i 3 cm stavlimt heltre (kanskje går jeg for annet etter å ha sett utvalget live.)
    De lager etter ønske og også f.eks.slik som på bildet.

Mvh.KW
    Dette må sjekkes ut.

JackX

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2002
    Antall liker
    1.391
    Sakset fra "en annen tråd et annet sted":

Jeg har lenge hatt noen skikkelig kjipe Leca-rack, som overhodet ikke har vært særlig representative hos meg. Jeg har lenge lurt på å kjøpe noe ferdigsydd, men aldri funnet et med mål som passer.

Helt tilfeldig kom jeg over et firma som driver med profesjonelt plateskredderi (!), nemlig Oslo Plateskredderi (Østre Aker vei 243). De produserte etter mine temmelig rufsete tegninger aldeles glimrende byggesett-plater av mahogny, som jeg transporterte hjem og limte sammen.

1.bilde viser de ulike elementene byggesettet består av, samt noe som kalles 'kjeks' - hvilket limes inn i noen spor i under- og overplaten. Sitter som støpt når det er limt sammen. 2.bilde viser de 12 hjulene jeg har skrudd inn i bunnplaten. De kjøpte jeg hos Clas Ohlson, ikke de billigste han hadde men de var de som estetisk passet mitt rack best. 3.bilde viser 'kjeksene' fastlimt i sporene, 4.bilde viser avstandsstykkene satt fast i unferplaten, og 5.bilde viser topplaten med luftehullene.
    Har du en skisse tryller de frem akkurat det du måtte ønske. Ikke billigst men meget solid. Og pent!

http://avforum.no/forum/hvilket-uts...r/77806-jackx-hjemmekinotrad.html#post1010494

Z

Zomby_Woof

Gjest
    KW skrev:
    Knall! Der har vi de grove fingerskjøtene jeg ønsket meg. Jeg er også på tenker'n i forhold til nytt møbel.

Jeg har en sånn (dvs. to, men bare en i bruk). Det er ikke mitt anlegg på bildet..

Jeg har limt dem sammen for litt ekstra styrke. Jeg liker fasongen på dem, men skulle hatt noe litt større og mye mer solid.

Oslo plateskredderi er notert. Takk for tipset, KW.

Valentino

Lustig im Tempo und keck im Ausdruck
    Ble medlem
    23.04.2008
    Antall liker
    30.689
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    (Hvorfor eieren lar Regaen hvile på spikes i stedet for originalbeina er beyond me.)

steinost

Æresmedlem
    Ble medlem
    22.01.2004
    Antall liker
    10.511
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    2
    bjornh skrev:
    steinost skrev:
    Hva med litt diy?
    Steinost: hva består dele-oppsettet av her?
    Ikea benkeplater 126 x 62 x3,8 i bjørk.
    16mm gjengestenger, muttere og store skiver.
    65mm rusttfrie rør 240mm lange.
    Dette blir ikke ferdig på en stund, da jeg skal gjøre ferdig rommet som det skal stå i.
    Regner med at det blir en tråd ut av det ;D

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn