Hjelp til kjøp av reciever til høytalere

Moe

Fersking
Ble medlem
20.10.2013
Antall liker
0
Hei!

Jeg har kjøpt meg et anlegg og trenger en reciever til det, og da er jeg ikke helt sikker på hva jeg skal kjøpe så da spør jeg rett og slett her.
Anlegget jeg har kjøpt er det her Andersson SRP 2.5 - Black - Kompakt og stilrent 5.1 h�yttalersystem

Tenkte ikke å bruke no særlig mer enn 2500,- på recieveren, så hvis det finnes noe ålreit i den prisklassen blir jeg glad for det.

På forhånd takk!

Retep

Steine galen
Ble medlem
27.01.2005
Antall liker
20.647
Sted
Volda
Torget vurderinger
23
Hei, og velkommen til forumet.

For 2500kr vil jeg absolutt anbefale deg å finne noe på bruktmarkedet. Til et slik at i en pakke oppsett, så er det ikke rare forsterkeren dun trenger. En av nest site eller tredje siste modell. Egentlig alt som har HDMI inn og ut vil kunne være aktuellt. Greit med en forsterker som du skal slippe å bytte med en gang.

Jeg har en eldre Pionner Lx 50 reciver som klarer jobben godt til mitt bruk. Men også Yamaha, Denon, Marantz; onkyo og andre Pioneer vil gjøre jobben. Nå står det ikke mye på nettsiden om dette anlegget. Så det vil være vanskelig å svare eksakt på spørsmålene dine. Se litt rundt på finn og her på torget om du finner noe.

Moe

Fersking
Ble medlem
20.10.2013
Antall liker
0
Tusen takk for svar! Men hva er minstegrensa på watt jeg kan ha på forsterkeren til at den skal klare å drive anlegget? Vil helst ikke kjøpe noe som driter seg ut på det punktet.

Gjest.

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.09.2006
Antall liker
925
Handler vel om mere enn watt dette. Med mindre du skal spille spesielt høyt, så vil nok en reciewer fra et av de store merkene fikse den saken. Du finner f.eks en ny Denon for ca 2300 hos hifiklubben. Den greier det nok.

Retep

Steine galen
Ble medlem
27.01.2005
Antall liker
20.647
Sted
Volda
Torget vurderinger
23
Tusen takk for svar! Men hva er minstegrensa på watt jeg kan ha på forsterkeren til at den skal klare å drive anlegget? Vil helst ikke kjøpe noe som driter seg ut på det punktet.
Som nevnt over, til den pakka kan du ikke drite deg ut. Kan kanskje se om du finner noe som har Preout, i tilfelle du oppgraderer høyttalerene etterhvert. Tenke litt fremover. Ligger mange fine på finn.no om du søker på recivere der.

Moe

Fersking
Ble medlem
20.10.2013
Antall liker
0
Da skal jeg sjekke ut det, tusen takk!

Topp Bunn