Hjelp til kjøp av kabler

jonas

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.12.2004
Antall liker
1.250
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
21
Hei

Jeg har holdt på med denne hobbyen i en god del år nå, og mine hyppige bytter har bestått av høyttalere og elektronikk.
Nå ser det ut til at jeg endelig har kommet over komponenter som jeg kan slå meg til ro med.

Kabler har jeg egentlig ikke hatt så mye tro på, men de jeg har hatt har alikevel vært såpass dyre at de har kostet 20% av totalen.
Har nå solgt alt av mine kabler siden de besto av mye av regnbuens farger, og nå vil jeg ha SORTE kabler fra 1 merke.
Her betyr det estetiske (WAF) mye, men kvaliteten må være meget god i tilegg.

Viktig: Kabler som har for frisk topp og for mye utklinging i mellomtonen er IKKE aktuelle kandidater.

Kvaliteter: Stram mektig hardslående bass. Fyldig og detaljert mellomtone og luftig silkemyk topp. Liker lyden STORT med 3D egenskaper.

Jeg er ute etter RCA kabler, høyttalerkabler og strømkabler. Husk at de skal være sorte.(Gjærne brukt)

Max 2000kr for RCA kabler
Max 1500kr for strøm kabler
Max 3-4000kr for høyttalerkabler

De skal brukes på Focal Micro Utopa Be høyttalere. Copland rørforsterker og Marantz SA-15S cd spiller.

PS: Jeg har vært fornøyd med mine LFD Audio Spiroflex høyttalerkabler (sorte), og de er enda ikke solgt. Ser de har sorte RCA kabler og muligens strømkabler. Kan det være like greit å beholde høyttalerkablene og kjøpe det resterende fra LFD?

Takk på forhånd for eventuelt gode råd.

Mvh

Bjørn

olaps

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
167
Sted
Kongsberg
Torget vurderinger
4
Hva med Mundorf DIY-kabler, både HT og signal, fra Eltek? Sølvkabler med 3-4 % gull. Disse skal tvinnes/flettes, og er så vidt jeg husker hvite og sorte, men en sort krympestrømpe løser jo fargeproblemet ditt :)
Noe av det aller beste jeg har hatt innom anlegget mitt ift pris.

Se http://www.mamut.net/dynabel/shop/
og søk på Mundorf

Soundstring er jo i vinden for tida, se hjemmesida til Høium.

Mvh

Vermin

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.09.2006
Antall liker
5.918
Sted
Bjerkreim
Torget vurderinger
45
jonas skrev:
Hei

Jeg har holdt på med denne hobbyen i en god del år nå, og mine hyppige bytter har bestått av høyttalere og elektronikk.
Nå ser det ut til at jeg endelig har kommet over komponenter som jeg kan slå meg til ro med.

Kabler har jeg egentlig ikke hatt så mye tro på, men de jeg har hatt har alikevel vært såpass dyre at de har kostet 20% av totalen.
Har nå solgt alt av mine kabler siden de besto av mye av regnbuens farger, og nå vil jeg ha SORTE kabler fra 1 merke.
Her betyr det estetiske (WAF) mye, men kvaliteten må være meget god i tilegg.

Viktig: Kabler som har for frisk topp og for mye utklinging i mellomtonen er IKKE aktuelle kandidater.

Kvaliteter: Stram mektig hardslående bass. Fyldig og detaljert mellomtone og luftig silkemyk topp. Liker lyden STORT med 3D egenskaper.

Jeg er ute etter RCA kabler, høyttalerkabler og strømkabler. Husk at de skal være sorte.(Gjærne brukt)

Max 2000kr for RCA kabler
Max 1500kr for strøm kabler
Max 3-4000kr for høyttalerkabler

De skal brukes på Focal Micro Utopa Be høyttalere. Copland rørforsterker og Marantz SA-15S cd spiller.

PS: Jeg har vært fornøyd med mine LFD Audio Spiroflex høyttalerkabler (sorte), og de er enda ikke solgt. Ser de har sorte RCA kabler og muligens strømkabler. Kan det være like greit å beholde høyttalerkablene og kjøpe det resterende fra LFD?

Takk på forhånd for eventuelt gode råd.

Mvh

Bjørn
De kvalitetene har jeg opplevd best fra Black Magic

sundkoien

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.01.2007
Antall liker
5.568
Sted
Kirkenær
Torget vurderinger
2
Er ikke helt inne i det; men er alt av Black Magic virkelig Black? :p

Over til revolver: Til prisen du nevner passer Soundstring som hånd i handske!

Problemet blir da bare å overbevise om at gull-brunt er virkelig lækkert..

M

Vermin

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.09.2006
Antall liker
5.918
Sted
Bjerkreim
Torget vurderinger
45
sundkoien skrev:
Er ikke helt inne i det; men er alt av Black Magic virkelig Black? :p

Over til revolver: Til prisen du nevner passer Soundstring som hånd i handske!

M
Tog ann kje? ;D

jonas

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.12.2004
Antall liker
1.250
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
21
Takker for tips, skal sjekke dem ut.

Ser at det er så mye Black Magic til salgs på brukt børsene. Er det et godt tegn tro?

Rart ikke VidarP har slengt inn et tips ;)

olaps

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
167
Sted
Kongsberg
Torget vurderinger
4
sundkoien skrev:
...................................................

M
Om man kikker på hjemmesidene til sounstring ser det i allefall ut som høyttalerkablene kan skaffes i sort.........
Og det er visst høyttalerkablene som er det beste kjøpet av kablene, i følge andre som har testet de.

Hør med Thomas hos Høium

Mvh

lydbjørn

Hi-Fi freak
Ble medlem
21.04.2005
Antall liker
50
Sted
Oslo
Hvorfor ikke bruke "vanlig" innstallasjonskabel?

Det er jo veldig mange her inne som mener at disse gir en meget god lyd!

Testet selv dette i helgen, og fant ut at Supra Ply 3.4 til 59.- pr. meter var bedre, men da ble det testet på et "billig" Akai anlegg som er over 20 år gml.

T

tst

Gjest
Disse fra Stevac Audio kan fås med svart strømpe og som RCA i begge ender for kr.1000,- paret og 600,- for strømkabel på 2meter, 2000,- for 2x3m høyttalerkabler med bananer.

Vedlegg

yasman

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.10.2006
Antall liker
310
Sted
Grenland
Torget vurderinger
13
Soundstring er klart å anbefale til prisen for ht.
Gode også signal og strøm; men har du råd til Oyaide strømkabel fra Duet, så er det min beste anbefaling.

Topp Bunn