Hjelp til justering/montering av AT-OC9ML/II på P3-24.

oysteibe

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
06.11.2004
Antall liker
0
Har nå gått til innkjøp av P3-24, men har litt problemer med å stille inn arm og Pickup. Har montert pickup og stilt den inn med protractor. Problemet mitt er i forhold til innstilling av arm, tracking og bias. Mener jeg har fulgt manual, men får det ikke helt til å stemme:(
1. Etter at pickup var montert, startet jeg med å nullstille tracking og bias. Jeg stilte inn ballansevekt bak på arm, slik at arm "fløt" i vater. Nå "nullstilte" jeg Tracking og bias.

2. Stillte så inn tracking på 1.50 + bias.

3. Når jeg nå prøver arm over plate, viser det seg at "armløfter" ikke løfter høyt nok. Når jeg svinger arm mot tallerken kommer den ikke over:(

Trodde ikke jeg trengte ekstra forhøyning ved å bruke nevnte pickup. Noen som har erfaringer med denne pickup på P3-24. Hva har jeg gjort galt? Hva kan jeg gjøre?

oysteibe

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
06.11.2004
Antall liker
0
Trodde det ikke var nødvendig med ekstra vta justering. Mener å ha lest at denne pickup skal passe til denne arm/spiller.

KJ

Æresmedlem
Ble medlem
10.10.2004
Antall liker
5.330
Torget vurderinger
1
Hva med å snurre noen plater for å finne ut av hvordan det låter. For allt jeg vet så kan det hende at ATOC9 ikke har noen probelmer med å være litt lav i hekken.

mvh
KJ

emotikon

Æresmedlem
Ble medlem
24.10.2004
Antall liker
3.028
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
KJ skrev:
Hva med å snurre noen plater for å finne ut av hvordan det låter. For allt jeg vet så kan det hende at ATOC9 ikke har noen probelmer med å være litt lav i hekken.

mvh
KJ
Pkt 3 i åpningsinnlegget gir en god pekepinn......

Valentino

Lustig im Tempo und keck im Ausdruck
Ble medlem
23.04.2008
Antall liker
30.330
Sted
Ottestad
Torget vurderinger
1
For hva det er verdt: Jeg brukte 2mm spacer på Planar 3 og AT-OC9 (mk. I).

Men sjekk om det ikke er mulig å få løfteren til å "ta" litt høyere.

6bm8

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.01.2005
Antall liker
653
Sted
Gressvik/Fredrikstad
Torget vurderinger
1
Men sitter det en Rb300 arm eller Rb301?på den nye Rega P3. Kan jo hende nevnte Pu passet i den gammle spilleren og ikke i den nye?

Mvh...mj

oysteibe

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
06.11.2004
Antall liker
0
Hvordan få "løfteren" til å ta litt høyere?

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
298
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Den passet iallefall til Rega P3/RB300 før i tida, men gav en anelse negativ VTA, noe som imo ikke gjorde noe. Tror Valentino er inne på noe; justere løftearmen. Vet ikke hvordan den er på RB301.

Mvh Vidar P

KJ

Æresmedlem
Ble medlem
10.10.2004
Antall liker
5.330
Torget vurderinger
1
oysteibe skrev:
Hvordan få "løfteren" til å ta litt høyere?
Det er en umbracoskrue (settskrue) på framkanten av «løfteren». På Regaramen min virker det som umbrakonøkkelen skal vær 1/10 tommer - 1,3 mm er for mye og 1 mm er for lite. Jeg har hittill ikke brydd meg med det, og «cuer» manuelt.

EDIT RNFF: nøkkelen skal antagelig være 1/20 tommer, dvs. 1,27 mm.

mvh
KJ

Karla

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
08.02.2007
Antall liker
5
1/10 tum. Det kan förklara varför jag inte hittat
nån insexnyckel (umbracoskrue, lärde mig ett nytt
ord idag med) som passar.

Tejpade dit en urklippt bit möbeltass på lyften.
Vedbod-meck som vi säger häröver :p

JAND

Overivrig entusiast
Ble medlem
04.07.2005
Antall liker
10
emotikon skrev:
KJ skrev:

mvh
KJ
Pkt 3 i åpningsinnlegget gir en god pekepinn......

Er vel ikke noe problem å spille plater. Er jo bare armløfteren som er for lav.

Jeg har samme kombo, og er meget godt fornøyd. Hadde ingen problemer. Armløfteren var perfekt,
og jeg har ikke endret VTA.
Den er sikkert ikke justert riktig fra fabrikken. Det er jo stadig noen som lurer på hvordan den justeres.

Jon A

oysteibe

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
06.11.2004
Antall liker
0
Har selvfølgelig ikke en 1/10 tommer umraco liggende.....får prøve med en teipbit eller to sålenge.....

Cash 63

Æresmedlem
Ble medlem
14.06.2007
Antall liker
33.801
Sted
Oslo/Grebbestad
Torget vurderinger
1
Hei
Du stillte dette spørsmålet i den andre Rega P3.24 tråden
der fikk du svar tidligare idag ;).

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
298
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Jeez.. er det mulig. Mye kakking for lite her da. Velvel, et godt spørsmål kan kanskje ikke stilles for mange ganger pr dag.

oysteibe

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
06.11.2004
Antall liker
0
Fikk fart på spilleren i går kveld:) Har bygd opp "løfteren" litt, frem til jeg får ordnet meg passende umbraco. Ble litt skuffet ved første lytt. Hadde forventet at overgangen fra gammel Pioneer til P-3-24 skulle være større. I løpet av kvelden endret dette seg betraktlig. Meget fornøyd, dette blir kos:)
Takker for tilbakemeldinger

Topp Bunn