Singelwire eller shotgun som det også kalles (som du har) har to ledere i hver ende, og du bruker broer på dine rf-82....de blir da stående to "ubrukte hull" i terminalen....signalet går mellom terminalene(bass / diskant ) via broene...eller jumpere som det kalles.
Biwire derimot , da fjerner man broene på høyttalerterminalen , og signalet deles FØR høyttalern og ikke i terminalen( splittes etter forsterker )
Du kan si at man da fjerner problematikk med dårlig lederevne i jumpere(broer).....hvis disse er av drlig kvalitet...
Biwire fordyrer litt i produksjon , klart det ser fjongt ut med 4 plugger rett i terminalen(kjøpt det en gang jeg og)
Saken er at mange av disse biwire kablene har relativ liten spiltt på de fire lederne , det kan by på problematikk ved feks ht bytte , dersom terminalen er helt annerledes( og hvis nye ht ikke har biwiringsmulighet)
Med ditt anlegg og ht(har hatt rf-82 før) så vil jeg råde deg til å kjøpe nye jumpere isteden for biwiring...dette fordi kablene dine gir mer fleksibilitet ved ht bytte senere , og at det er lite lyd messig å hente på en slik oppgradering....
gode jumpere har feks pm audio , xtreme - cable med sine viablue og mange flere....
Jeg måtte nå selge biwirekablene mine pga for liten splitt når jeg kjøpte nye ht....selvfølgelig med ett klekkelig tap...surt egentlig.
Hvis du uansett er på end of story med oppgraderinger kan det vurderes , men om du bytter til samme kabel i samme prissegment , ikke forvent noe forskjell å snakke om....
På dine høyttalere fungerer audioquest strålende , selv hadde jeg modellen rockefeller og var strålende fornøyd med disse (biwire)......hadde jeg bare vært smart nok til å kjøpe singelwire hadde jeg fått benyttet de enda ,det gjorde jeg ikke , og måtte selge når jeg kjøpte avantgardehornene mine...
Mvh Espen