Hei,
her er et kornete bilde av bakveggen min.
Jeg var litt uvitende om hvor mye den reflekterte til jeg skrudde opp volumet litt og satte meg på sidedelen av sofaen, slik at høyre øre er rettet mot høyttalerne og venstre mot bakveggen. Det er jo masse refleksjon. Så, jeg vil spørre dere om hjelp til demping.
Jeg bor ennå alene, så det må ikke være høy waf, selv om det ikke er en ulempe.
Langs langveggen (til venstre på bildet) er det lameller som dekker vinduene.
Bakveggen er delt i:
- utgangsdør
- gipsvegg (masse bassresonans)
- pipe med ruglete overflate (ingen merkbar bassrespons, men det er en hard overflate - sikkert masse høyfrekvent reflektering?)
Det jeg tenker:
Alt 1: Fortsette lamellene langs utgangsdør og gipsvegg i høyden det er nå
Alt 2: Heven lamellene langs langveggene slik at de går fra taket og ned til sofaen, og fortsette dette langs bakveggen som i alt. 1.
Alt 3
iffusor/bassfelle på gipsveggen
Alt 4: Diffusor på pipa
Siden det er mest hørbar refleksjon i bassregisteret er det alternativ 3 jeg tenker er mest aktuell. Hva tenker dere?
her er et kornete bilde av bakveggen min.
Jeg var litt uvitende om hvor mye den reflekterte til jeg skrudde opp volumet litt og satte meg på sidedelen av sofaen, slik at høyre øre er rettet mot høyttalerne og venstre mot bakveggen. Det er jo masse refleksjon. Så, jeg vil spørre dere om hjelp til demping.
Jeg bor ennå alene, så det må ikke være høy waf, selv om det ikke er en ulempe.
Langs langveggen (til venstre på bildet) er det lameller som dekker vinduene.
Bakveggen er delt i:
- utgangsdør
- gipsvegg (masse bassresonans)
- pipe med ruglete overflate (ingen merkbar bassrespons, men det er en hard overflate - sikkert masse høyfrekvent reflektering?)
Det jeg tenker:
Alt 1: Fortsette lamellene langs utgangsdør og gipsvegg i høyden det er nå
Alt 2: Heven lamellene langs langveggene slik at de går fra taket og ned til sofaen, og fortsette dette langs bakveggen som i alt. 1.
Alt 3
Alt 4: Diffusor på pipa
Siden det er mest hørbar refleksjon i bassregisteret er det alternativ 3 jeg tenker er mest aktuell. Hva tenker dere?
Vedlegg
-
63.7 KB Visninger: 373