Hjelp til å lure TV'en

T

Thomas_Lutro

Gjest
Jeg har koblet TV'en til stereoen hjemme hos min kjære mor. Problemet nå er at hver gang vi slår TV'en av og på kommer TV-lyden på slik at denne må skrus ned for ikke å rote til alt. Jeg kjøpte en jackplugg og satt i hodetelefonutgangen. Vanligvis muter hodetelefoner TV-høyttalerne. Jeg trodde at det var en mekanisk bryter, men det var det ikke. Jeg må altså lodde motstander i pluggen for å lure TV'en til å tro at det er hodetelefoner i kontakten. Er det noen som kan komme med tips om passende verdi og effekt på denne/disse (stereoplugg)??

Ikke det store DIY-prosjektet, men det er vel her jeg treffer de som kan komme med noe fornuftig...

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
298
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Prøv med noe mellom 30 og 300 ohm (hva de fleste hodetelefoner har av impedans, eller hva?), skulle lure utgangen...

Sikkert bedre dess høyere impedans, så klin til.

Mvh Vidar P

T

Thomas_Lutro

Gjest
Jeg antar også at motstander i det øvre området er bra for å holde effekten som avsettes og dermed varmeutviklingen nede. Har du noen formening om hvor stor effekt vi snakker om?

RJEL

Servicemann
Ble medlem
30.04.2004
Antall liker
1.730
Torget vurderinger
4
Har aldri sett en tv som føler på impedansen på hodetelefonutgangen.
Har bestandig vært en mekanisk bryter i hodetelefonkontakten.
En 2 watter burde holde.
Si fra hvis jeg tar feil og tv`en virkelig kutter lyden.

T

Thomas_Lutro

Gjest
Da skal jeg ta med meg hodetelefonene mine en dag og sjekke ordentlig før jeg begynner å rote med loddebolten. Det kan godt være noe feil på den slitne gamle haugen av en TV.

OMF

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2002
Antall liker
9.702
Sted
Bergen
Torget vurderinger
14
Hei!
Hvorfor ikke bare sette i et par med slitne øretelefoner av propp typen. De lager jo ikke hørbar lyd hvis du ikke har de i ørene.

Mvh
OMF

T

Thomas_Lutro

Gjest
Hodetelefonuttaket sitter bak et lokk sammen med noen knapper og div. Jeg hadde håpet at det skulle la seg gjøre å lukke igjen dette.

R

Ronny_D

Gjest
Ofte er det en bryter i hunkjønnet, slik at når Jackpluggen settes inn skifter bryteren over i "muted mode". tv'n / hunnkjønnet (blir det sakt) senser ikke verdien bare pluggen er der...
Men er det ikke en setting for å lagre prefered nivå ? det virker "veldig" gammeldags da ?

Topp Bunn