Hjelp til å lage/laste ned/kjøpe bass-CD

torb

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
04.06.2006
Innlegg
178
Antall liker
0
Hei,

Eg spelar musikk på to beskjedne bokhyllehøgtalerar (satelittar?). Eg har også ein sub. Problemet mitt er at eg ikkje klarar å få noko _bedre_ lyd frå anlegget med subben på.

Difor vil eg ha ei CD-plate med lydar som varar lenge nok til at eg kan få stille inn og flytte på og diverse, i forskjellige frekvensar, slik at eg veit kor longt ned desse bokhyllerane spelar, og kvar subben kan få tråkke til. Er det ikkje omtrent slik eg bør tenke?

Korleis kan eg lage ein CD med desse lydane på? Kva frekvensar treng eg?

Egentlig vil eg også ha eit billig SPL-måleapparat, men det får eg ta seinare.

Forresten, er dette rett forum?
 
K

knutinh

Gjest
Cool edit, Adobe audigy eller open-source-programmet Audacity (?) er sikkert velegnet for å lage test-toner i området 20-100Hz.

WinMLS kan gi deg presise plot av fase og frekvensrespons hvis du har lydkort og mikrofon.

mvh
Knut
 

torb

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
04.06.2006
Innlegg
178
Antall liker
0
Takk. Nokon som kan gi ein hurtig-guide til korleis ein gjer det i eit av programma?
 

torb

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
04.06.2006
Innlegg
178
Antall liker
0
Ok. Vil eg ha ein sinustone, eller ein kvadrattone eller ein sagtanntone?
 

michell

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.09.2005
Innlegg
2.282
Antall liker
515
Forresten, er dette rett forum?
Ja. dette er da rimelig tech ;)

Sinus benytes siden en ren sinus inneholder bare én frekvens. Prøver du deg med firkant eller sagtann på samme frekvens vil du høre at tonen får klang. Det vil si overharmoniske. Enhver klang kan i prinsippet bygges opp av et antall sinuser av ulik frekvens og amplitude. De gode, gamle analogsynthene lager klangene på denne måten.
 
K

knutinh

Gjest
Enhver klang kan i prinsippet bygges opp av et antall sinuser av ulik frekvens og amplitude. De gode, gamle analogsynthene lager klangene på denne måten.
Nei. Gode gamle Hammond-orgel bygde opp klanger på den måten
http://theatreorgans.com/hammond/drawbar.htm

Dessuten brukte digitale additive (analyse/syntese/resyntese) synthesizere denne metoden. som Synclavier og Kawai 5000
http://en.wikipedia.org/wiki/Additive_synthesis

Analoge synthesizere benyttet derimot nesten uten unntak subtraktiv "syntese". Altså var utgangspunktet en analogt generert firkant/sagtann/trekant med rikelig harmoniske som man kjørte igjennom et fett analogt filter (typisk 2. eller 4. ordens lavpass med resonans. Bob Moogs klassiske design er fremdeles referansen).
http://en.wikipedia.org/wiki/Subtractive_synthesis
http://dafx04.na.infn.it/WebProc/Proc/P_061.pdf



Grunnen? Å lage tilstrekkelig mengde analoge sinusoscillatorer er kostbart og ustabilt. Dessuten manglet interface og lagrinskapasitet på 60 og 70-tallet. Det var mye enklere og mer intuitivt å jobbe med subtraksjon.

-k
 

michell

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.09.2005
Innlegg
2.282
Antall liker
515
Sorry. Var litt rask der ;) Du har helt rett.
 

bles89

Hi-Fi interessert
Ble medlem
11.01.2006
Innlegg
86
Antall liker
0
du kan laste ned last ned winisd, det programmet har tonegenerator så alt du trenger er å koble pc'en til anlegget

HER

når du har installert det, trykker du på signal. gen knappen



så får du opp dette bildet å da er det bare å skrive inn frekvens og tykke start ;)


;)
 

torb

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
04.06.2006
Innlegg
178
Antall liker
0
Då har eg laga min fyste CD! Spor 1 heiter STØY, og er ganske monotont og keisamt (kvit støy).

Neste spor heiter 110, så kjem 100, osb... ned til 20

Eg fekk ikkje så mykje ut av dette, men det rista godt på spor 11 :) Bokyhyllehøgtalarane lagar lyd heile vegen ned, men ikkje med same intensitet, trur eg. Neste stopp ein målemikrofon... (SPL?)

Eg kan godt få lasta opp lydane, om nokon andre vil ha dei, og ikkje orkar å gjere det sjølv.
 
Topp Bunn