Diverse Hjelp til å finne dings?

Kassettkaksen

Medlem
Ble medlem
02.10.2021
Innlegg
35
Antall liker
16
Sted
Trondheim
Hei! Jeg er fortsatt litt noob her sammenligna med de fleste andre. Saken er den at jeg for tida har platespiller, CD-spiller og kassettspiller på anlegget mitt. Nå har jeg imidlertid tenkt å koble opp både radio, TV og DVD/Bluray-spiller på anlegget mitt, og muligens mer med tida. Problemet er at jeg bar har én RCA-inngang igjen (den for "tuner"). Derfor hadde det vært kjekt med en dings som gjør at jeg kan koble på flere komponenter enn det forsterkeren min har innganger til. Det jeg trenger er en slags bryter til å fordele signal, som jeg kan koble til den siste inngangen jeg har på forsterkeren, og som har flere utganger som jeg kan bytte mellom med en bryter. Jeg er helt sikker på at det finnes slike enheter, men jeg vet ikke hva de kalles.
Søk på "bryter" gir jo utallige resultater, men lite som har med stereoanlegg å gjøre. "Fordeler" er heller ikke riktig ord tydeligvis - søker jeg på dette får jeg kun opp resultater som enten gjelder "fordeler og ulemper" eller fordelere til biler. Altså lite av det jeg ser etter! ;)
Noen som kan fortelle meg hva en slik enhet kalles og tips til hvor jeg kan finne en? Ønsker da en som ikke koster mange tusen kroner. ;)
 

Singh

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.08.2006
Innlegg
1.677
Antall liker
1.777
Torget vurderinger
1
Kjell & Company har også slik. Ikke bruk slike, så aner ikke noe om kvaliteten.
 

Kassettkaksen

Medlem
Ble medlem
02.10.2021
Innlegg
35
Antall liker
16
Sted
Trondheim
Topp Bunn