Hjelp til å få lyd i Rega platespiller

Auditor

Æresmedlem
Ble medlem
27.02.2006
Antall liker
4.356
Torget vurderinger
1
Den østerrikeren har ikke sjans mot RP40, LV! F....! Se på den da, mann..:rolleyes:du har titanplinth, motvektslodd i rustfritt, avstiver i alu, aluringer på føttene, håndlaga PU, håndstemt forsyning, rød ullmatte og reim i rød silikongummi!! DEN DER ER EN INSTANT CLASSIC, som om ti år vil dra nyprisen idag brukt:cool: En annen ting er at om ti år vil du ikke selge..av ovennevnte grunn.

Lynvingen

Overivrig entusiast
Ble medlem
04.01.2010
Antall liker
302
Sted
Bergen
Torget vurderinger
5
Begynner å bli utålmodig etter å få tilbake min egen ja :)
Blir den lenge på service?
Håper for din del det går raskt.
Utrolig kjedelig når en har bestmt seg og gjort et hyggelig innkjøp som det er feil med.
Blir spennende å høre hvilke erfaringer du gjør deg når din er i orden:)
Hvilken riaa bruker du?

Auditor

Æresmedlem
Ble medlem
27.02.2006
Antall liker
4.356
Torget vurderinger
1
Tiltredes. Det vil nok gå rimelig radig..men uansett er sånt noe synd. Men se positivt på det,Haber-du har noe å glede deg til, nemlig tiårets førjulsgave! Se bare på konas reaksjon hos Lynvingen..bedre kvalitetsstempel får du ikke. Det er forrresten en nøkkel for husfreden, Lynvingen- det å pirre nysgjerrigheten, og vekke interessen hos sin bedre halvdel. Akkurat den spillegleden og musikkfokuset er Regas varemerke. Du kommer til å oppdage liv, lek og moro med den, kombinert med en tonal soliditet og sikkerhet på egne egenskaper som få andre produsenter kan vise til..Roy og hans folk veit å få forholdet mellom vekt og rigiditet riktig- det blir det musikk av.

Sist redigert:

haber

Overivrig entusiast
Ble medlem
01.06.2006
Antall liker
325
Sted
Nesoddtangen
Torget vurderinger
30
Utrolig kjedelig når en har bestmt seg og gjort et hyggelig innkjøp som det er feil med.
Hvilken riaa bruker du?
Si det.. den har vært borte en uke nå, fikk beskjed om maks to uker. Venter på ny pickup fra fabrikk, det var visst ikke akkurat noe lager av de her og original pickup vil man jo ha selvsagt:cool:.

Bruker foreløpig en relativt rimelig Pro-ject riia jeg hadde, men den skal byttes ut etterhvert. Kunne tenke meg f.eks en Rega Fono :Rega Fono MM D/STAGE 2012 B Moving Magnet RIAA, sort - Mono AS

er den den du har skaffet deg, Lynvingen?

Er åpen for andre tips også selvsagt, men skal dog ikke kuppe tråden din!

Lynvingen

Overivrig entusiast
Ble medlem
04.01.2010
Antall liker
302
Sted
Bergen
Torget vurderinger
5
Hvilken riaa bruker du?
Si det.. den har vært borte en uke nå, fikk beskjed om maks to uker. Venter på ny pickup fra fabrikk, det var visst ikke akkurat noe lager av de her og original pickup vil man jo ha selvsagt:cool:.

Bruker foreløpig en relativt rimelig Pro-ject riia jeg hadde, men den skal byttes ut etterhvert. Kunne tenke meg f.eks en Rega Fono :Rega Fono MM D/STAGE 2012 B Moving Magnet RIAA, sort - Mono AS

er den den du har skaffet deg, Lynvingen?

Er åpen for andre tips også selvsagt, men skal dog ikke kuppe tråden din!
Det er den riaa-en jeg kjøpte, ja.
Jeg er helt grønn når det gjelder vinyl etter 20 år i dvale.
Har ikke peiling på annet enn hva jeg har lest meg opp på.
Jeg hadde en drøm om en Planar 3 i ungdommen, men hadde ikke penger nok den gangen så RP40 er kanskje min 40års krise:)
Det er ikke snakk om å kuppe noens tråd her.
Det er et levende forum for alle, og vi lærer av hverandre:)
Du kan glede deg til du får din spiller tilbake!

Nå må jeg bytte side på platen;

fry

Overivrig entusiast
Ble medlem
23.10.2012
Antall liker
623
Torget vurderinger
10
Gratulerer med flott spiller! Tenkte bare jeg måtte slå et slag for Apollon. De ga aldri opp vinylen og er noe av det jeg savner mest med Bergen. Har skjønt det dithen at man kan få noe godt i glasset mens man hører på plater også :)

Auditor

Æresmedlem
Ble medlem
27.02.2006
Antall liker
4.356
Torget vurderinger
1
Det klarer du på Bare Jazz også, Fry! Og så er Bodil så trivelig..hehe..
Haber: Glimrende- Fono er verd penga og vel så det- få østerrikeren pensjonert svint til fordel for den, du!

Topp Bunn