Hjelp, Raidho C-1 Ayra. CASE CLOSE!!!

jonlam

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
05.01.2009
Antall liker
5
Sted
Vestfold
Torget vurderinger
1
Hei,

Jeg er om dagen på høytalertest/jakt. Har en 16kvm stue jeg skal fylle med musikk og jeg vurderer stativhøytaler.

Stativhøytaleren er Raidho C-1 Ayra? Har ikke vært borti ht i denne prisklassen og har ikke muligheten til å teste heller. Jeg trenger virkelig hjelp, og trenger så mye info og erfaringer som mulig fra dere om denne høytaleren. Kom gjerne med andre alternativ også.

Jeg hører på det meste, mye alternativ rock. Jeg ønsker oppløshet, detaljer osv. Men jeg trenger også punch og stram bass i bunden. Jeg vil at stativht. kan og skal tåle litt røff behandling, da jeg synger i ny og ne på karaoke.

Mitt utstyr: 2xmc275r og dcs puccini.

På forhånd kjempe takk.

Mvh. jonlam

ceroxol

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.10.2005
Antall liker
191
Sted
Asker
Torget vurderinger
9
Hjelp, Raidho C-1 Ayra. Jeg trenger info/erfaringer om denne stativhøytaler

Jeg har hørt denne høyttaleren flere ganger....og eneste grunn til at den ikke er hjemme hos meg er fordi stativet er noe ustødig i forhold til at jeg har en sønn som er i ferd med å lære å gå her hjemme.. Ayra C2 blir desverre litt dyr.

Ayra C1 har alt, untatt den mest ekstreme bassen. Ekstrem oppløsning, 3D, dynamikk og en hurtighet som kommer til å blåse deg fullstendig av stolen. Det burde vel være noen i Norge som kanskje kan la deg lytte før et kjøp? Har fått den demonstrert hos Flexaudio i Odense (jeg bor i Odense), og der har det blitt spilt mye variert musikk (mye alternativ rock/rock/elektronica) på ganske så høyt volum uten at høyttaleren virket det minste anstrengt.

Høyttaleren er også nådeløst avslørende og den krever dyre (NordOst) kabler. Ellers tror jeg dCS og MC275r vil være en super kombinasjon med Ayra.

Jeg vet desverre ikke noe om hvor mye røff behandling i for av karaoke høyttaleren tåler.. :)

jonas

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.12.2004
Antall liker
1.281
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
21
Hjelp, Raidho C-1 Ayra. Jeg trenger info/erfaringer om denne stativhøytaler

"The bass is nothing less than astonishing, both in extension and quality. It is fast and dynamic yet tremendously stable and again, focussed. Its sense of pitch and colour are extraordinary for a speaker of this size and are better than many speakers I have heard with far greater internal volumes" HIFI+

Les denne testen. Den vil sikkert gi deg mer korrekte opplysninger enn hva jeg er i stand til.
http://www.avguide.com/review/the-eben-ayra-c1-loudspeaker

Enig i at dette er knallgode høyttalere.
De rocker også bedre enn de fleste high-end monitorer, siden de virkelig har bra bass og fløyel mellomtone og diskant.
Hadde jeg hatt bra nok rom som hadde taklet disse smykkene, så ville jeg hatt dem selv.
En god kabel er en god kabel og den må ikke hete Nordost til grisepris.
Potensialet i disse høyttalerene er så gode at Hifi+ har kåret dem til verdens beste monitorer (om det er mulig), så det betyr vel at de ALDRIG vil bli anleggets svakeste ledd, men at hver fremtidig oppgraderinger i kjeden vil bli godt betalt :D

Mvh
Bjørn

jonlam

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
05.01.2009
Antall liker
5
Sted
Vestfold
Torget vurderinger
1
Hei,

Takk for svar, Det er aldri forsent.

Mvh. jonlam

jonas skrev:
"The bass is nothing less than astonishing, both in extension and quality. It is fast and dynamic yet tremendously stable and again, focussed. Its sense of pitch and colour are extraordinary for a speaker of this size and are better than many speakers I have heard with far greater internal volumes" HIFI+

Les denne testen. Den vil sikkert gi deg mer korrekte opplysninger enn hva jeg er i stand til.
http://www.avguide.com/review/the-eben-ayra-c1-loudspeaker

Enig i at dette er knallgode høyttalere.
De rocker også bedre enn de fleste high-end monitorer, siden de virkelig har bra bass og fløyel mellomtone og diskant.
Hadde jeg hatt bra nok rom som hadde taklet disse smykkene, så ville jeg hatt dem selv.
En god kabel er en god kabel og den må ikke hete Nordost til grisepris.
Potensialet i disse høyttalerene er så gode at Hifi+ har kåret dem til verdens beste monitorer (om det er mulig), så det betyr vel at de ALDRIG vil bli anleggets svakeste ledd, men at hver fremtidig oppgraderinger i kjeden vil bli godt betalt :D

Mvh
Bjørn

Topp Bunn