Hjelp-ny riia !!

haden

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
14.09.2004
Antall liker
1
Nytt eller brukt i prisleiet 0-8000 , er ganske grønn på hva som er "kupp" til prisen ? Gi meg noen forslag jeg mååååå sjekke.
mvh :)

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
303
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Det viktige er ikke at det er teoretisk "kupp til prisen" (det kan jo nesten alt være i sin optimale setting), men at det fungerer suverent bra med det du har. Og hva du har det vet vi jo ikke.... :)

Mvh Vidar P

haden

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
14.09.2004
Antall liker
1
, utstyr ja.skal brukest på en Timor Vyger og Garrot Brothers FGS PU , Wavac 300B og videre til Duohorn.

ssm

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.04.2007
Antall liker
9
Torget vurderinger
1
Først , jeg liker ikke å snakke nedverdigende om produkter...man akkurat den jasminen der..... :( , den trøbla jeg fælt med når jeg hadde den( benz og dynavector i 5k klassen)

den låt aldeles ikke bra , bassen var ok , men det andre var langt i fra noe særlig.....det er ikke sikkert at riiaen er direkte dårlig , men akkurat denne ville jeg ikke kjøpt uten returmulighet i allefall (og få det skriftelig ! )

Uansett lykke til.....asr er jo flotte saker , og jeg har i ettertid prøvd begge asr riiaene der mini er litt billigere brukt , enn den du sikter til....jeg synte asr sin første mini er langt langt bedre ......eller som vidar p sier innimellom , stratosfærisk avstand til denne.....noe som egentlig er litt rart når prisen er det samme nesten...

uansett lykke til....om du velger å gå for en to boks løsning , kan både thorhauge rør riia med stepup aktiv være en kandidat , ønsker du ikke rørbasert .. er jo tricord saker de fleste skryter en hel del av...(har ikke hørt det selv..)

bia

Hvordan målte middagen i dag?
Ble medlem
03.04.2007
Antall liker
4.400
Torget vurderinger
10
ixos_76 skrev:
Først , jeg liker ikke å snakke nedverdigende om produkter...man akkurat den jasminen der..... :( , den trøbla jeg fælt med når jeg hadde den( benz og dynavector i 5k klassen)

den låt aldeles ikke bra , bassen var ok , men det andre var langt i fra noe særlig.....det er ikke sikkert at riiaen er direkte dårlig , men akkurat denne ville jeg ikke kjøpt uten returmulighet i allefall (og få det skriftelig ! )
Bare litt nyskjerrig på hva du mener, kunne du utdype litt? Har nettopp prøvd denne på mm pu, og var igrunnnen ganske overrasket. Imo var den ikke superoppløst, men musikalsk og hadde en gøy spillestil.

Mvh
Bia

hullevad

Fersking
Ble medlem
30.07.2010
Antall liker
0
Hvis man udskifter udgangs kondensatorerne til Tinfoil ændres lyden betydeligt. Der kommer meget mere hul igennem og diskanten er super velopløst.
1 uF kondenstor er for meget, 0,47-0,22 kan gøre det. Der mangler bestemt ikke bas.
Jeg kan varmt anbefale Angela tinfoil/PP, de er billige og (næsten??) lige så gode som de kostbare alternativer. (usd 6).

Anonym

Æresmedlem
Ble medlem
08.08.2008
Antall liker
1.185
Torget vurderinger
4
Cambridge sin er rimelig og verdt å sjekke ut hvis du ønsker deg en billig riaa, med 0-8000kroner tolker jeg det dithen at du er åpen for å kjøpe et "budsjettprodukt" også.

K.H.

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.03.2005
Antall liker
1.453
Torget vurderinger
11
Trichord Diablo med Never Connected Power Supply (NCPSU) kan være et alternativ. Jeg opplever at den er omtrent i klasse med Trichord Delphini med NCPSU som jeg også bruker og som har fått mye bra omtale, men som ikke lages lenger. Rimeligste i Trichord-familien, Dino med NCPSU, er heller ikke mye dårligere. Felles for Diablo og Dino er også enkel justering av gain og impedans med dip-switcher under kabinettene. Gainet er også tilstrekkelig til alt av low-output mc'er.

Topp Bunn