Hjelp meg ut av elendigheten .... pliiiiiiiiis!

  • Trådstarter Konrad_Johnsen
  • Startdato
O

om.s

Gjest
lydmannen skrev:
Helt enig
Dette er bare tull og fjas. Elendige kranglefanter og amatører
Selvsagt, og med ditt svar #14 i tråden High-end nettverks kabel, jeg siterer;

"Du kjøper de på samme stedet selger "vidunder spray"
Nordost super "valhall, odin, thor, frey, frodo, gorm, hildur, mildrid, noa, ægir) spray, som løser alle problemer og gir bedre lyd.
Har du ikke fått med deg (valhall, odin, thor, frey, frodo, gorm, hildur, mildrid, noa, ægir) stolpen?
De kjøpes metervis og er laget av en legering av mdf/sølv/og mineraler hentet fra snøskred fra Mars, De gir en helt utrolig bra bass, nydelg mellomtone og en diskant du ikke trodde var mulig.

Hvis du ikke har de allerede kan jeg skaffe noen meter, kun 10.000,- pr meter."

Så er jo din "seriösitet" som ikke kranglefant og amatör, bevart og intakt, greit så lenge en selv kan fleipe om noe en selv ikke liker, ikke sant :p

Disse siterte ordene tror jeg passer godt i denne tråden "De som sitter på alle svar og er skråsikre er som regel ofre for egne begrensninger
en god oppsummering, imo....

Ser godt ironien i denne tråden, og bra er det at noen kaller en spade for en spade, noen ganger!!!!

mvh
 
O

om.s

Gjest
novgarod skrev:
KJ skrev:
Rolf Da! skrev:
Åpne øynene KJ, dette handler ikke om å "tåle".
Dette handler om et knippe mennesker her inne som med regelbok i hånd har påtatt seg en oppgave å fortelle folk om rett og galt.
Er det noen som ikke tåler her inne... ;)

Placebo-diskusjonen viser med all tydelighet hvor liten respekt man har for andres meninger og erfaringer.
Den stopper ikke før noen omdefinerer formelsamlingen slik at dere kan begynne å høre det dere "hører" ;)
I mine øyne :eek: handler det vel så mye om at «alle» parter er mest opptatt av å forsvare sine egne standpunkter og oppfatninger - dvs det er i utgangspunktet ikke rom for diskusjon. Bør man bli overrasket over at det kan bli mye «krangel» i krangletråder?

om.s sin tweake seg borttråd er i mine øyne et førnøyelig eksempel på at det er «lov» å ytre sine meninger og erfaringer uten «hets» (det var et par tilløp men i det store og hele ...). Så lenge subjektet ikke anerkjenner seg selv som en del av forklaringsbildet så er jeg «redd» vi ikke kommer videre.

mvh
KJ
Tråden til om.s, tror jeg fungerte så bra nettopp på grunn av at den har en viss edruelighet i forhold til at for at et tweak skal fungere må det være et "problem".

Det er liksom ikke den helt store effekten å sette en vibrasjonsdemper på noe som står stille, men effekten kan være der hvis dette "noe" vibrerer.

Jeg tror mye av uenigheten her på forumet ligger i det at noen Tror sterkt på det de blir fortalt og gjør det til sannheter, mens andre gjerne har en tendens til å generalisere sine sannheter ut fra få hendelser som ikke nødvendigvis har fanget opp nok variasjoner.

Om.s fant ut at noen av de tweak han hadde fått effekt av i sitt gamle rom ikke lenger fungerte. Ut fra det kunne han så ha konkludert med at de aldri hadde virket, men i stedet lot han sine erfaringer fortelle ham at det nå muligens rådet andre forhold for anlegget i det nye rommet. Denne tilnærmingen tror jeg til og med en hardbarket "objektivist" kan se som fornuftig.

Det som gjerne fører til polarisering her på sentralen, ser ut for meg å være når enkelte tilskriver et tweak, en kabel eller en hvilken som helst komponent, en gitt egenskap uavhengig av de rådende omstendigheter. Og det uten det minste forbehold. (dette gjelder forøvrig, være seg subjektivister, objektivister, sensualister, osv, osv...)
En god observasjon novgarod, spot on!! ;) :) ....

mvh
 

Rhesus

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.11.2006
Innlegg
2.466
Antall liker
11
Noen ganger føles det som om vi sitter på bussen, og ser bussen ved siden av bevege seg. Så er vi uenige om det er vår buss, eller den ved siden av som beveger seg. Alt vi vet om busser tilsier at det er vår buss som står stille, siden motoren ikke er i gang, brekket er på, og bussjåføren står utenfor og røyker...... ;)
 

Fosse

Æresmedlem
Ble medlem
19.08.2003
Innlegg
11.429
Antall liker
25.919
Torget vurderinger
24
Hvorfor skal man på død og liv overbevise alle andre om at man har rett, at egne investeringer og prioriteringer ville vært optimale også for andre?

Jeg har kabler for omtrentlig den summen du nevner RoDa, skeptikere og troende i sweetspot om hverandre, det er knapt tema, aldri noe å krangle om. Vi nyter lyden og diskuterer musikk. Og om noen skulle mene jeg har prioritert uklokt, hva så? Godt mulig de har rett, da er det opp til meg å ta meg bryderiet med å finne ut om de har rett.

I diskusjoner her på forumet, hvorfor ikke vektlegge uttalelsene fra dem man fester lit til og overse dem man ikke har tiltro til?
 

authentic

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.07.2007
Innlegg
9.242
Antall liker
2.388
Torget vurderinger
13
Fosse skrev:
Hvorfor skal man på død og liv overbevise alle andre om at man har rett, at egne investeringer og prioriteringer ville vært optimale også for andre?

Jeg har kabler for omtrentlig den summen du nevner RoDa, skeptikere og troende i sweetspot om hverandre, det er knapt tema, aldri noe å krangle om. Vi nyter lyden og diskuterer musikk. Og om noen skulle mene jeg har prioritert uklokt, hva så? Godt mulig de har rett, da er det opp til meg å ta meg bryderiet med å finne ut om de har rett.

I diskusjoner her på forumet, hvorfor ikke vektlegge uttalelsene fra dem man fester lit til og overse dem man ikke har tiltro til?
Godt innlegg , Fosse enig

MVH Johnny
 

Psyklisten

Overivrig entusiast
Ble medlem
04.12.2004
Innlegg
993
Antall liker
0
Torget vurderinger
1
Espen R skrev:
Poenget er: du lytter med øynene, kvitt deg med øynene dine du, og problemet er løst, og penger spart! ;D
Huffda, kan dette tweaket reverseres da?
 
K

kbwh

Gjest
Cundis skrev:
Trådens beste innlegg, Fosse! :)
Det skulle egentlig ikke mye til å gjøre trådens beste innlegg da.

Fosses innlegg er klokt, tråd eller ikke tråd.
 

Trondmeg

Æresmedlem
Ble medlem
28.12.2003
Innlegg
13.063
Antall liker
7.917
Torget vurderinger
12
Jeg er enig i det Fosse skriver om å gjøre sine egne valg og har i all beskjedenhet forfektet det selv i diverse innlegg. Dessverre er det en del kverulerende innleggere som skal fortelle andre hvor tåpelige de er som gjør slik og slik. Og disse finnes i alle leire. Det mangler ofte mye ydmykhet ift andres valg og løsninger.
 

Soundproof

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.07.2007
Innlegg
1.639
Antall liker
0
Trondmeg skrev:
Jeg er enig i det Fosse skriver om å gjøre sine egne valg og har i all beskjedenhet forfektet det selv i diverse innlegg. Dessverre er det en del kverulerende innleggere som skal fortelle andre hvor tåpelige de er som gjør slik og slik. Og disse finnes i alle leire. Det mangler ofte mye ydmykhet ift andres valg og løsninger.
Skjønner hva du mener. Det slenges utrolig mye med leppa etter Hedmarkmafia, målemafia, folk som ikke spiller av fra vinyl, og dem som ikke ønsker å bruke rør. I tillegg så får man virkelig høre det, så øra flagrer, om man skulle tillate seg å ymte frempå om at det å lytte etter forskjeller, uten å vite hva man lytter til, er relevant.
Og bare tenk på retretten som nå er på gang når det gjelder digitale kilder! Etter å ha griset til CD i årevis, så er plutselig den samme datainformasjonen liggende på harddisk veien å gå ... Tenk hvor mye cd-entusiastene har måttet lide som følge av denne tåpelige motstanden?
 
O

om.s

Gjest
Trondmeg skrev:
Jeg er enig i det Fosse skriver om å gjøre sine egne valg og har i all beskjedenhet forfektet det selv i diverse innlegg. Dessverre er det en del kverulerende innleggere som skal fortelle andre hvor tåpelige de er som gjør slik og slik. Og disse finnes i alle leire. Det mangler ofte mye ydmykhet ift andres valg og løsninger.
Jeg er også enig i Fosse´s innlegg, og Trondmeg´s, "spot on" igjen... :-\ :D....

mvh
 

Trondmeg

Æresmedlem
Ble medlem
28.12.2003
Innlegg
13.063
Antall liker
7.917
Torget vurderinger
12
Og det betyr ikke at jeg ikke kan synes andres idealer er langt fra mine egne, men å skrive om det i fete typer og utropstegn blir litt som å diskutere om "dama di er stygg eller pen". Internett og webforum har neppe fremmet høfligheten i vesentlig grad.
 

Trondmeg

Æresmedlem
Ble medlem
28.12.2003
Innlegg
13.063
Antall liker
7.917
Torget vurderinger
12
Soundproof skrev:
Trondmeg skrev:
Jeg er enig i det Fosse skriver om å gjøre sine egne valg og har i all beskjedenhet forfektet det selv i diverse innlegg. Dessverre er det en del kverulerende innleggere som skal fortelle andre hvor tåpelige de er som gjør slik og slik. Og disse finnes i alle leire. Det mangler ofte mye ydmykhet ift andres valg og løsninger.
Skjønner hva du mener. Det slenges utrolig mye med leppa etter Hedmarkmafia, målemafia, folk som ikke spiller av fra vinyl, og dem som ikke ønsker å bruke rør. I tillegg så får man virkelig høre det, så øra flagrer, om man skulle tillate seg å ymte frempå om at det å lytte etter forskjeller, uten å vite hva man lytter til, er relevant.
Og bare tenk på retretten som nå er på gang når det gjelder digitale kilder! Etter å ha griset til CD i årevis, så er plutselig den samme datainformasjonen liggende på harddisk veien å gå ... Tenk hvor mye cd-entusiastene har måttet lide som følge av denne tåpelige motstanden?
Fikk meg til å tenke på mr Bush jr's "if you're not with me, you're against me" eller noe i den duren
 

Soundproof

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.07.2007
Innlegg
1.639
Antall liker
0
Trondmeg skrev:
Soundproof skrev:
Trondmeg skrev:
Jeg er enig i det Fosse skriver om å gjøre sine egne valg og har i all beskjedenhet forfektet det selv i diverse innlegg. Dessverre er det en del kverulerende innleggere som skal fortelle andre hvor tåpelige de er som gjør slik og slik. Og disse finnes i alle leire. Det mangler ofte mye ydmykhet ift andres valg og løsninger.
Skjønner hva du mener. Det slenges utrolig mye med leppa etter Hedmarkmafia, målemafia, folk som ikke spiller av fra vinyl, og dem som ikke ønsker å bruke rør. I tillegg så får man virkelig høre det, så øra flagrer, om man skulle tillate seg å ymte frempå om at det å lytte etter forskjeller, uten å vite hva man lytter til, er relevant.
Og bare tenk på retretten som nå er på gang når det gjelder digitale kilder! Etter å ha griset til CD i årevis, så er plutselig den samme datainformasjonen liggende på harddisk veien å gå ... Tenk hvor mye cd-entusiastene har måttet lide som følge av denne tåpelige motstanden?
Fikk meg til å tenke på mr Bush jr's "if you're not with me, you're against me" eller noe i den duren
;D
 
K

kbwh

Gjest
Jeg er for lengst på det rene med at for enkelte låter det rævva hos meg fordi jeg bruker ICEpower, Behringer og RME. Man trenger ikke høre anlegget mitt for å vite det. Det er som kjent ikke det som treffer øra som teller.
 
O

om.s

Gjest
Valentino skrev:
Jeg er for lengst på det rene med at for enkelte låter det rævva hos meg fordi jeg bruker ICEpower, Behringer og RME. Man trenger ikke høre anlegget mitt for å vite det. Det er som kjent ikke det som treffer øra som teller.
Mmm, synes som ett gjentagende problem dette, å "vite" noe om noe man ikke har hört, mener jeg ;) ;D ......

mvh
 
O

om.s

Gjest
Trondmeg skrev:
Og det betyr ikke at jeg ikke kan synes andres idealer er langt fra mine egne, men å skrive om det i fete typer og utropstegn blir litt som å diskutere om "dama di er stygg eller pen". Internett og webforum har neppe fremmet høfligheten i vesentlig grad.
Du viser iaf det jeg opplever som respekt for andres ideal og preferanser, til tross for at dette ikke treffer egne, og der har du min kudos, enighten er ikke alltid målet i seg selv som sagt, men det er respekten! :) ....

mvh
 

mteinum

Æresmedlem
Ble medlem
29.05.2007
Innlegg
10.122
Antall liker
3.904
Sted
Øya
Torget vurderinger
1
om.s skrev:
Valentino skrev:
Jeg er for lengst på det rene med at for enkelte låter det rævva hos meg fordi jeg bruker ICEpower, Behringer og RME. Man trenger ikke høre anlegget mitt for å vite det. Det er som kjent ikke det som treffer øra som teller.
Mmm, synes som ett gjentagende problem dette, å "vite" noe om noe man ikke har hört, mener jeg ;) ;D ......

mvh
Det blir en smule OT, men vrir vi litt på dette så er min datter ekspert på dette (snart 4år) da ikke høre, men smake;

"Æsj, <ny ting> smaker vondt".

Vi har derimot klart å overbevise henne flere ganger at dette var jo det beste hun viste da hun var liten, og blir da er villigheten mye større til å prøve nye ting som ofte resulterer i suksess. ;)
 

MaKi

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.04.2005
Innlegg
3.989
Antall liker
229
Torget vurderinger
4
Fikk meg i helgen en aldri så liten bekreftelse på at man ikke bare har godt av å tilbringe mye tid på sentralen. Vi hadde treff i vårt lokale lydlaug "Øresus". Vi spilte en del musikk, men brukte minst like mye tid på hifi/musikk og skravling. Som noen skrev i en annen tråd: "Hadde vi nå alle møttes i virkeligheten, så hadde vi hatt en helt annen tone her inne", eller nok slikt. En meget god beskrivelse på hvordan vi hadde denne kvelden.
Ingen hadde rett, alle hadde rett. Ingen lyd var feil, ingen lyd var riktig. Vi hadde det bare hyggelig, hørte ny musikk som vi kanskje ikke hadde kommet over ellers (en av de store fordelene med slike treff), og koste oss med snacks og drikke. Vi drev i grunnen med det hobbyen vår handler om, god lyd, god musikk, godt selskap.

Hvorfor vi her inne derimot skal forfekte våre egne meninger som sannhet, og rakke ned på andres erfaringer og meninger, det kan man undres over. Her farer all god folkeskikk og vanlig høflighet til sjøs. Gudene skal vite at jeg har gått i denne fellen flere ganger.

Nei, takk nok en gang til alle her inne som ikke lar seg lure, og beholder en høflig tone og deler sine rike erfaringer til tross for at andre skal rakke ned på disse erfaringene hele tiden.

Bare så synd at mange har gitt seg. Det kunne jo ha vært en skikkelig syklubb dette, istedet er det Fight Club.
 
O

om.s

Gjest
MaHa skrev:
Fikk meg i helgen en aldri så liten bekreftelse på at man ikke bare har godt av å tilbringe mye tid på sentralen. Vi hadde treff i vårt lokale lydlaug "Øresus". Vi spilte en del musikk, men brukte minst like mye tid på hifi/musikk og skravling. Som noen skrev i en annen tråd: "Hadde vi nå alle møttes i virkeligheten, så hadde vi hatt en helt annen tone her inne", eller nok slikt. En meget god beskrivelse på hvordan vi hadde denne kvelden.
Ingen hadde rett, alle hadde rett. Ingen lyd var feil, ingen lyd var riktig. Vi hadde det bare hyggelig, hørte ny musikk som vi kanskje ikke hadde kommet over ellers (en av de store fordelene med slike treff), og koste oss med snacks og drikke. Vi drev i grunnen med det hobbyen vår handler om, god lyd, god musikk, godt selskap.

Hvorfor vi her inne derimot skal forfekte våre egne meninger som sannhet, og rakke ned på andres erfaringer og meninger, det kan man undres over. Her farer all god folkeskikk og vanlig høflighet til sjøs. Gudene skal vite at jeg har gått i denne fellen flere ganger.

Nei, takk nok en gang til alle her inne som ikke lar seg lure, og beholder en høflig tone og deler sine rike erfaringer til tross for at andre skal rakke ned på disse erfaringene hele tiden.

Bare så synd at mange har gitt seg. Det kunne jo ha vært en skikkelig syklubb dette, istedet er det Fight Club.
Hyggelig oppsummering, opplevde selv dette for bare noen uker siden, og imorgen bärer det lös igjen med inviterte kompiser for en musikk kveld, som du sier, det er dette hobbien handler, eller burde, handle om...

mvh
 
K

kbwh

Gjest
Det er opp til oss selv om vi vil bruke folkeskikk eller ikke.

Jeg mener å ha skrevet det du siterer etter hukommelsen oppi der, MaHa. Det hender at jeg glimter til, og ikke bare slår til...
 

Espen R

Æresmedlem
Ble medlem
25.03.2002
Innlegg
10.134
Antall liker
2.655
MaHa skrev:
Fikk meg i helgen en aldri så liten bekreftelse på at man ikke bare har godt av å tilbringe mye tid på sentralen. Vi hadde treff i vårt lokale lydlaug "Øresus". Vi spilte en del musikk, men brukte minst like mye tid på hifi/musikk og skravling. Som noen skrev i en annen tråd: "Hadde vi nå alle møttes i virkeligheten, så hadde vi hatt en helt annen tone her inne", eller nok slikt. En meget god beskrivelse på hvordan vi hadde denne kvelden.
Ingen hadde rett, alle hadde rett. Ingen lyd var feil, ingen lyd var riktig. Vi hadde det bare hyggelig, hørte ny musikk som vi kanskje ikke hadde kommet over ellers (en av de store fordelene med slike treff), og koste oss med snacks og drikke. Vi drev i grunnen med det hobbyen vår handler om, god lyd, god musikk, godt selskap.

Hvorfor vi her inne derimot skal forfekte våre egne meninger som sannhet, og rakke ned på andres erfaringer og meninger, det kan man undres over. Her farer all god folkeskikk og vanlig høflighet til sjøs. Gudene skal vite at jeg har gått i denne fellen flere ganger.

Nei, takk nok en gang til alle her inne som ikke lar seg lure, og beholder en høflig tone og deler sine rike erfaringer til tross for at andre skal rakke ned på disse erfaringene hele tiden.

Bare så synd at mange har gitt seg. Det kunne jo ha vært en skikkelig syklubb dette, istedet er det Fight Club.
Skjønner innlegget ditt.
Selv har jeg nå i større grad lagt meg på den en ikke-konfronterende linje, enn tidligere.

Noe å tenke på er at...
" I enhver sannhet ligger det en motsannhet" og "to tilsynelatende motstridende sannheter kan eksistere på samme sted til samme tid". For meg er det sant at jeg føler musikken sterkere og mere nærværende jo bedre reproduksjonskjeden er. Allikavel føler jeg ofte musikken like sterkt når den er avspilt over min billige Sony DVD spiller tilkoplet og lyttet på min Samsung 4:3 crt TV til 2.998 kroner. Begge statement er like sant.
 

Vinyldust

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
15.02.2002
Innlegg
148
Antall liker
1
Hva er egentelig problemet ditt? Om du ikke stoler på egne ører? Hører du selv det er bedre er det bedre for deg, uansett hva andre måtte mene. Du må da vurdere om forskjellen er verd pengene. Dette er også bare du som kan vurdere. Om du ikke hadde hørt forskjell på nettledninger og seriøse ht kabler, ville du jo spart en masse penger!
 

MaKi

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.04.2005
Innlegg
3.989
Antall liker
229
Torget vurderinger
4
Here we go again... (Whitesnake) ;)
 

KJ

Æresmedlem
Ble medlem
10.10.2004
Innlegg
11.164
Antall liker
4.331
Torget vurderinger
1
Med bakrgunn i trådens utvikling så er jeg egentlig litt ambvivalent ift å fortsette denne replikkvekslingen ... men skitt au ...

Rolf Da! skrev:
...
Det du skriver til meg her er følgende:

"Så lenge ikke du forstår at grunnen til at du "hører" disse tingene er deg selv, og ikke tingenes faktiske tilstand, så kommer vi ikke videre"

Da legger du til grunn at subjektets evne til å oppfatte/høre er aå dårlig og unøyaktig at det må kontrollrutiner inn i bildet for å stadfeste?
Eller?
...
Det jeg mener og skriver er at ved subjektive lytteøvelser så er (i alle fall for undertegnede) subjektet den «største» variabelen ift. opplevelsen av lyd. Jeg legger tilgrunn at den totale persepsjonskjeden for lyd i utgangspunktet ikke er en kjent størrelse, og kan ha/har mange elementer av «støy og forvregning», hvorav noen er åpenbare og «forståelige» mens andre er mindre tilgjengelige og mindre forstått. Det enkle popenget er at det ikke er et 1:1 forhold mellom de lydbølgene som treffer trommehinna (evt. andre fysiske påvrikninger/sansemekanismer) og det jeg selv fortolker/oppfatter/opplever av lyd. For å gi et tydeligere bilde av evt. årsakssamenhenger så må det brukes ulike former for «kontrollmekanismer» for å få et grunnlag for å fortolke og forstå subjektive sannseinntrykk og opplevelser.

...
Jeg ser to ståsted hos "målerne":

- Har aldri hørt forskjell, og bruker formlene som forklaring på at det ikke er noe "feil med meg" selv om jeg ikke hører
- Har tidligere trodd jeg har hørt forskjell, men er nå overbevist om at det ikke er tilfelle

Den siste gruppen er spennende i forhold til om de fortsatt "hører" forskjeller men nå legger det til side grunnet overbevisning, eller om man har sluttet å "høre" forskjeller.
...
Det er en ikke helt ubetydelig forskjell mellom å si at man «hører/opplever forskjell mellom lyttesesjon a og b» vs. å si at den opplevde forskjellen skyldes dette eller hint (les kabel eller annet tweak). Hvilken vin låter «best»?

mvh
KJ
 

LydMekk

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.08.2003
Innlegg
2.307
Antall liker
2
Fin tråd Rolf! ;D

@novgarod: Hvis du ikke klarer å ta ironien i begynnelsen av tråden trenger du hjelp... :)
 

novgarod

Overivrig entusiast
Ble medlem
17.09.2006
Innlegg
957
Antall liker
59
LydMekk skrev:
Fin tråd Rolf! ;D

@novgarod: Hvis du ikke klarer å ta ironien i begynnelsen av tråden trenger du hjelp... :)
Om du skulle mistenke at så var tilfelle, burde du kanskje lese innleggene mine en gang til. ::) Når poenget med en tråd så åpenlyst er å drite ut sine motfeller, gjør ikke ironi av infantil kvalitet innlegget det spor bedre. Mener du at du selv sitter med svaret og at andre som skulle være uenig er idioter, så si det. Ikke fremstill deg som et offer for andres ignorans.
 
K

Konrad_Johnsen

Gjest
Fosse skrev:
Hvorfor skal man på død og liv overbevise alle andre om at man har rett, at egne investeringer og prioriteringer ville vært optimale også for andre?

Jeg har kabler for omtrentlig den summen du nevner RoDa, skeptikere og troende i sweetspot om hverandre, det er knapt tema, aldri noe å krangle om. Vi nyter lyden og diskuterer musikk. Og om noen skulle mene jeg har prioritert uklokt, hva så? Godt mulig de har rett, da er det opp til meg å ta meg bryderiet med å finne ut om de har rett.

I diskusjoner her på forumet, hvorfor ikke vektlegge uttalelsene fra dem man fester lit til og overse dem man ikke har tiltro til?
Fint søndagsskoleinlegg ;) :D
Hvor leser du disse "på død og liv overbevise" om ikke nettopp fra blindtestgruppen?

Selvfølgelig er det slik i den virkelige verden, Fosse!
En av de hyggeligste personene jeg har møtt innen hobbyen er Lille_Adam.
Fyren bryr seg katta om kabler tweaks eller andre remedier, herlig tilnærming spør du meg!
Vi sitter selvfølgelig ikke og diskuterer kablers hørbare eller ikke hørbare påvirknng fra anlegget, begge har gjort opp sin mening om det.
Regner med det samme er tilfelle for parelius og deg?

Du har kabler for søtti tusen?
I min verden og mitt anlegg ville jeg hatt problemer med å rettferdiggjøre det for meg selv, men et så kostbart og avslørende oppsett som ditt sikkert er så tenker jeg det ikke er helt "villt".

Jeg prøver konstant å utfordre meg selv på hvilke forskjeller jeg hører, og om noen av dem er bare i hodet mitt.
Det vil si at jeg er villig til å etterprøve mine egne utsagn.
(Har praktiske problemer med å utføre "korrekte" abx-er, men lytter blindt for å gjøre det spennende)

Hvilket forum er det du leser på?
Vektlegge og overse uttalelser?
Prøv om.s sin avtweaktråd, veldig interessant og inspirerende!! Men det er lavmål å poppe inn slik denne figuren gjorde med sine nuller og enere.

Slubbert sin tråd om "åhh se denne dumme nettverkskabelen" startet på kabelhjørnet? Spar meg!

Vel, jeg er sikkert for direkte nå........

R
 
K

Konrad_Johnsen

Gjest
Vel....

Dette forsøket gikk jo som vanlig i dass......

Får ta en pause tror jeg, slik at folket kan pleie sine ømme tær. :D

Prekas!
 

KJ

Æresmedlem
Ble medlem
10.10.2004
Innlegg
11.164
Antall liker
4.331
Torget vurderinger
1
Rolf Da! skrev:
Vel....

Dette forsøket gikk jo som vanlig i dass......

Får ta en pause tror jeg, slik at folket kan pleie sine ømme tær. :D

Prekas!
«Mesterprovokatøren» får ha bedre lykke nestegang ;)

mvh
KJ
 
K

kbwh

Gjest
Til neste gang kan du jo prøve å finne ut hvorfor forsøket gikk i dass, Rolf.
 

maiden

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
18.10.2005
Innlegg
246
Antall liker
0
Jeg trodde du hadde nådd det definitive lavmål i "blindtestverifikasjonstråden" din jeg.
Så feil man kan ta.

mvh
 
L

Ludo

Gjest
Øyvind H skrev:
Jeg trodde du hadde nådd det definitive lavmål i "blindtestverifikasjonstråden" din jeg.
Så feil man kan ta.

mvh
Så sjarmerende De er da :p
 

Bjørn.H

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
03.07.2004
Innlegg
23.927
Antall liker
8.238
Torget vurderinger
1
Noen er saklige i denne tråden og forsøker å skape en seriøs diskusjon, mens andre etter min oppfatning tuller og tøver mye. Fortsetter det i retning av tull og tøys, risikerer tråden å bli stengt.

bjornh, moderator
 
U

utgatt60135

Gjest
Rolf Da! skrev:
Vel....

Dette forsøket gikk jo som vanlig i dass......

Får ta en pause tror jeg, slik at folket kan pleie sine ømme tær. :D

Prekas!
Jeg synes ironien din kan fungere bra som en test på oss andre her :). Hvordan reagerer vi?

Jeg synes poenget med å etterprøve seg seg selv er meget viktig og noe vi alle har godt av å innføre med jevne mellomrom.

Men for å svare på spørsmålet fra Joda;

Jeg prøvde et mantra en dag jeg var i ordentlig piss dårlig humør;

JegergladJegergladJegergladJegergladJegergladJegergladJegergladJegergladJegergladJegergladJegergladJegergladJegerglad
JegergladJegergladJegergladJegergladJegergladJegergladJegergladJegergladJegergladJegergladJegergladJegergladJegerglad
JegergladJegergladJegergladJegergladJegergladJegergladJegergladJegergladJegergladJegergladJegergladJegergladJegerglad
JegergladJegergladJegergladJegergladJegergladJegergladJegerglad

Jeg gikk halvtimen til jobben hvor jeg hele tiden kontinuerlig repiterte setningen.

Og var i strålende humør resten av dagen :D.

Prøv følgende:

DeterikkeforskjellerpåkablerDeterikkeforskjellerpåkablerDeterikkeforskjellerpåkablerDeterikkeforskjellerpåkabler DeterikkeforskjellerpåkablerDeterikkeforskjellerpåkablerDeterikkeforskjellerpåkablerDeterikkeforskjellerpåkablerDeterikkeforskjellerpåkabler
DeterikkeforskjellerpåkablerDeterikkeforskjellerpåkablerDeterikkeforskjellerpåkablerDeterikkeforskjellerpåkablerDeterikkeforskjellerpåkabler
DeterikkeforskjellerpåkablerDeterikkeforskjellerpåkablerDeterikkeforskjellerpåkablerDeterikkeforskjellerpåkablerDeterikkeforskjellerpåkabler
DeterikkeforskjellerpåkablerDeterikkeforskjellerpåkablerDeterikkeforskjellerpåkablerDeterikkeforskjellerpåkablerDeterikkeforskjellerpåkabler
Deterikkeforskjellerpåkabler

Hold det gående daglig i en halv time og du blir snart kurert :)


Et annet triks for å holde seg rolig uten å bli provosert kan være noe som jeg gjorde på mandag:

Ta et fly til Rio med dokumenter i orden (tror du) bli irritert og klag til politiet som svarer deg med å setter deg på første fly tilbake. 16 timer ved "gate´en" med vindutsikt til sukkertoppen badet i sol og 30 plussgrader. 36 timer senere lander du i snø på gardermoen med 8 tusen lapper mindre.

Da holder man seg rolig neste gang ;).
 

Rhesus

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.11.2006
Innlegg
2.466
Antall liker
11
Lyngen skrev:
Et annet triks for å holde seg rolig uten å bli provosert kan være noe som jeg gjorde på mandag:

Ta et fly til Rio med dokumenter i orden (tror du) bli irritert og klag til politiet som svarer deg med å setter deg på første fly tilbake. 16 timer ved "gate´en" med vindutsikt til sukkertoppen badet i sol og 30 plussgrader. 36 timer senere lander du i snø på gardermoen med 8 tusen lapper mindre.

Da holder man seg rolig neste gang ;).
Flott triks hvis man har noen timer å slå ihjel, og 8 høvdinger å bli kvitt. ;)

Er det mulig? Eller det spørsmålet har du vel stilt deg selv noen ganger allerede kanskje.
 

maiden

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
18.10.2005
Innlegg
246
Antall liker
0
RoDa skrev:
Hepp

Jeg er en av de som har problemer med å høre at alle kabler, tweaks, fornuftig konstruerte komponenter og mp3 kontra Hi-Rez låter likt.... :'( Til siste punkt: Så vidt jeg husker hørte du ikke forskjell på cd`en til Løkken, når endret dette seg?

Innbiller meg at dette er det forskjeller på. :-[
Jeg har til og med endt opp med å kjøpe noe av dette og dermed kastet penger ut av vinduet for ikkeno! :mad:

Problemet er at jeg ikke klarer å legge til side hva jeg tror jeg hører.
Har forsøkt å benytte lampettledninger og billige "lakris" signalkabler over tid for å høre om jeg klarer å komme inn på den sanne vei.
Men når jeg bytter tilbake til disse overprisede greiene, eller setter tilbake noen tweaks så hører og liker jeg det bedre!! :(




Hva skal jeg gjøre?
Hvordan kom dere opplyste ut av elendigheten og innbilningens verden?

Tell me your story, and help me see Jeg for min del prøvde div kabler i div anlegg

hjeeeeelp......
 
Topp Bunn