Hjelp med ny DAC for DSD avspilling

qbit

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
09.04.2014
Innlegg
187
Antall liker
36
Sted
Arendal
Torget vurderinger
1
Hi hfs're!

Om 2 uker kommer bursdag og med det litt penger til DAC.

Har lyst på en dac som støter native DSD, ikke DoP. Har øye på Ifi Nano iDSD (Nano – iDSD) og SMSL M8 (SMSL M8 DAC ES9018 OPTIC/Coaxial/XMOS USB Asynchronous 384KHZ/24Bit DSD64/128) der budsjettet mitt ligger på 2000 kr. Er det noen her som har erfaring med disse?
Er det noe annet DSD Dac som kan fylle opp kravene, som jeg ikke vet om?
Og er det noe av dem med balanserte utganger?
Har også kikket litt på Audio-GD produkter og dem ser veldig bra ut i specs (XLR ut!) og ser ut som dem er vellykket her på HFS, men dem er ut av budsjettet med untak at noen har tenkte å selge sin.

Jeg vet at mest folk er fortsatt skeptisk til DSD, men jeg føler som jeg er overbevist at den gir en ekstra dimensjon til lyd som du må gå opp i mange tusenvis av kroner for å få fra CD e.l.

Gi noe lyd om meninger, anbefalinger og tips. :)
 

Audirvana

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.09.2012
Innlegg
1.478
Antall liker
881
Torget vurderinger
5
Skulle til å foreslå Nano iDSD ja!
 

qbit

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
09.04.2014
Innlegg
187
Antall liker
36
Sted
Arendal
Torget vurderinger
1
iDSD står øverst i lista, selv om M8 fikk veldig bra omtaler jeg tror at iDSD har fordel fordi den er batteri drevet og derfor utelukker noe strøm støy som jeg har leste kan vær problematisk med M8 sin wallwart strømforsyning :p
 

Audirvana

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.09.2012
Innlegg
1.478
Antall liker
881
Torget vurderinger
5
Du får lineære strømforsyninger på ebay til en ok pris...
 

nma

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.12.2003
Innlegg
4.696
Antall liker
518
Torget vurderinger
1
Er ikke mange dacer som støtter dsd native atm. En tommelfingerregel er at dsd128 DoP tilsvarer DSD512 native. Kult å ha men hvor får man tak i DSD512-innspillinger? Hvorfor i all verden er dette et must for deg? Dessuten støtter vel ikke den M8-dacen DSD native, så om du skal ha en dac i den rimelige enden som støtter DSD native har du ikke andre valg enn IFI.
 

kvasi

Hi-Fi freak
Ble medlem
06.09.2007
Innlegg
1.453
Antall liker
1.121
Min, subjektive, mening er at en eller annen DAC til "etpar tusen" som kan spille ethvert nymotens format ikke kan måle seg med de fleste andre med litt påkostet analogdel.
 

Guit

Overivrig entusiast
Ble medlem
11.09.2009
Innlegg
1.122
Antall liker
164
Sted
Sunndalsøra
Jeg har begynnt å laste ned DSD filer fra Opus3. Så nå må jeg ha meg ny dac jeg også. Hører allerede dette er bedre enn flac filer.Jeg har sett på en DAC fra http://www.wyred4sound.com Det finnes forhandler i Norge. Denne DAC 2 DSD SE har alle de innganger som trengs. Hele 7 stykker. Prisen vil ligge rundt 22k. Det synes jeg er en grei pris for en dac med så mange muligheter og siste oppgradering for DSD streaming via USB. Jeg bruker JRiver Mediacenter 20 som er et anbefalt program av de fleste. Har alle innstillinger som trengs for DSD. Asio drivere må innstalleres for USB bruk.
Dac'en har samme kompakte og solide boksen som bel canto sine:). mvh Guit
 
Sist redigert:

Magnat

Fersking
Ble medlem
02.01.2011
Innlegg
2
Antall liker
0
Torget vurderinger
1
Topp Bunn