HJELP MED INFINITY KAPPA 9.2

slayer

Medlem
Ble medlem
20.05.2004
Antall liker
0
Har akkurat fått meg ett par 9.2..

1 Spørsmål : Det sitter en vippe bryter bak på høytaleren under ett plast lokk..
Hva er denne til? Og i hvilken posisjon skal den ev stå..

2 Spørsmål : De justerings potmeterene til mellom tone og diskant, hva bør disse stå
på? hører ikke noe forskjell hvis jeg skrur på de..

3 Spørsmål : OG KANSJE VIKTIGST... ANBEFALTE FORSTERKERE..

Har en Krell KSA 200B.. Denne klipper eller slår seg av :mad: når jeg begynner
å dra på sikkelig.. spes ved mye bass..

Noen som har noe å anbefale.. både mono blokker og stereo
annbefalinger mottas med stor TAKK

B

brand-x

Gjest
Hei !

Kappa 9.2 krever fossekraft... mye..... Sjekk tråden til Dag Johnsen...
Han har betydelig erfaring med Kappa... hvis noen kan bidra må det være han... :)

Vet han har brukt Plinius bla. han har en tråd på AV-forum som beskriver veien veldig ryddig... :)

mvh
Kjell P..

R.S.

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.03.2002
Antall liker
18
Det er bare en ting som duger her; bi-amp og kjør aktivt filter på bassene. Det passive filteret som sitter i må være hifi-historiens værste ???

Mvh. RS

x250

Overivrig entusiast
Ble medlem
29.01.2006
Antall liker
12
Sted
porsgrunn
Krell fbp 600 kansje er som de andre sier de trenger mye power. En kammerat hadde et slikt par for noen år siden han brukte et digert pa trinn på et par kilowatt som viska bra liv i de. ;)

Norlenning

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.03.2007
Antall liker
541
Torget vurderinger
2
Synd å si det,men du har kjøpt et problem,de trenger STRØM. Brytern bak skal tvinge de ned i frekvens men da dykker de ned i 1,2ohm meine æ å huske :eek: En kompis av mæ har de og driver de med Parasound HCA2200,det e vel et minimum av kraft som skal til dessverre ::)

mvh Filip

limvingen

Overivrig entusiast
Ble medlem
27.07.2006
Antall liker
20
Torget vurderinger
3
slayer skrev:
2 Spørsmål : De justerings potmeterene til mellom tone og diskant, hva bør disse stå
på? hører ikke noe forskjell hvis jeg skrur på de..
Hvis du ikke hører noe forskjell her er det mulig at de rett og slett er blitt koblet bort. Vet et det var flere Kappaer som det ble gjort på.

eldo472

Overivrig entusiast
Ble medlem
11.01.2005
Antall liker
310
Sted
Tranby
Her er det Amerikansk power som gjelder; Mark Levinson ML-3 klarer og dra dem.

maskinisten

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
09.02.2008
Antall liker
80
Sted
Meløy, den stille fjærding
Jeg er jo selv veldig glad i Sunfire, disse er stabile ned til 1 Ohm og burde kunne drive kappaene dine uten problemer.
Sunfire 300~two er faktisk mere stabil enn Signatur modellen 600~two, ikke veldig ofte disse er å se på brukten, men de er vel verd et forsøk uansett.

Lykke til

Topp Bunn