Hjelp! Jeg skal komponere mitt første "high end" anlegg (lavbudsjett).

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • emokid

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.02.2004
    Innlegg
    5.235
    Antall liker
    6.368
    Ser at denne pre'en bruker 6922\E88CC-rør.

    Jeg har en del par, både Siemens Halske og annet dyrt godteri liggende. Kan komme innom med disse og teste om du vil, Brynjard!
     

    drajnyrb

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    25.04.2009
    Innlegg
    52
    Antall liker
    0
    Oi oi oi!! Det høres jo helt utrolig ut! Hadde en lang kveld med hakeslepp i går når jeg fikk en sånn snikende følelse av at jeg hadde begitt meg ut på en reise med rør som jeg ikke var helt forberedt på:)
    Jeg er i dialog med hifiguiden for å høre hva han tenker om problemet. Der mente de at man må regne med litt susing på 1 til 1,5 meters avstand og en oppstartstid på inntil et minutt, Min starter opp på alt fra 30 sek til et minutt (Tok tiden etter første posten i går) og jeg hører tydelig susing, nesten som radiopspraking på fem meters avstand.

    Forresten er det en hørbar during fra selve kabinettet til effekttrinnet(kun om man står nærme), men jeg regner med at det er normalt også:)

    OM du sender meg en pm med nummeret ditt så kan jeg ringe deg i løpet av dagen Emokid!
    Hører man merkbar forskjell på ulike rør?
    B
     

    emokid

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.02.2004
    Innlegg
    5.235
    Antall liker
    6.368
    drajnyrb skrev:
    Forresten er det en hørbar during fra selve kabinettet til effekttrinnet(kun om man står nærme), men jeg regner med at det er normalt også:)

    Hører man merkbar forskjell på ulike rør?
    B
    Det er for mye støy ja.

    Og ja, det er god forskjell på slikt;)

    Sender PM!
     

    drajnyrb

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    25.04.2009
    Innlegg
    52
    Antall liker
    0
    FAnt link til info om preamp: http://www.opera-consonance.com/products/t99.htm
    Merket på rørene virker å være Sovtek?
    Står at det skal være ingen negativ feedback, har det med støy å gjøre?
    Leste i en annen tråd at man skal kontrolere Bias! HAr det noen relevans til denne forsterkeren?
    B
     

    emokid

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.02.2004
    Innlegg
    5.235
    Antall liker
    6.368
    Sovtek ja, leste det i går men glemte det.

    Nei.

    Og nei, bias er for justering av utgangsrør.

    M
     

    drajnyrb

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    25.04.2009
    Innlegg
    52
    Antall liker
    0
    Da har Emokid vært innom med sine rør og konkludert med at det er for mye støy i preamp og la til at volumvelgeren må væreskadet eller feil montert. Litt som å sette en plastikkkopp rett på en metallplate og vri rundt på den. Skraper innat frontplaten og har ingen myk og smidig motstand eller friksjon som de øvrige bryterene på preampen. Blir nok til at vi sender den inn til hamar igjen....litt trist da jeg hadde sett frem til en rolig lyttehelg..så langt det går med en 7 ukers baby i hus:)

    Fikk også til utprøving ht kabler fra hifiguru (Synergistic Research), fantastisk tyngde og tøffhetsfaktor. I morgen kveld skal jeg høre etter om jeg kan kjenne den stoore forskjellen fra mine enklere kabler.

    Må bare si at jeg er forbløffet og svært imponert over Grenland Lydlaug som yter en slik på døren service til helt ferske medlemmer. Utrolig hyggelige folk.

    Spesielt takk til deg Emokid!


    B
     

    Griffenfeldt

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.12.2008
    Innlegg
    8.013
    Antall liker
    4.128
    Sted
    I en kjeller
    Torget vurderinger
    17
    Godt at noen følger opp med bilder her på sentralen ( men skru på blitzen ;D )
    Ser bra ut dette. Kanskje jeg inviterer meg selv på en lytt en dag.
     

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.155
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Griffenfeldt skrev:
    Godt at noen følger opp med bilder her på sentralen ( men skru på blitzen ;D )
    Ser bra ut dette. Kanskje jeg inviterer meg selv på en lytt en dag.
    Alternativt juster hvitbalansen (wb) på bildene. Enig i at det er kjekt med bilder så lenge de ikke er for store og for mange.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn