Hjelp, jeg er blitt android

oddgeir

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2005
Antall liker
10
Jeg kjøpte en Samsung Galaxy i9000 her om dagen, men erfarer at batteriet kun varer i 12 - 15 timer.
Jeg skjønner at det er funksjoner jeg ikke behøver som er påslått og stjeler strøm, men her trenger jeg gode råd fra andre androidbrukere.
Hva er smart å skru av, og hva bør jeg ha tilkoblet. Hva bør jeg passe på?

mteinum

Æresmedlem
Ble medlem
29.05.2007
Antall liker
5.263
Sted
Øya
Torget vurderinger
1
3g/wifi og gps er glade i elektroner.

baluba

Æresmedlem
Ble medlem
18.02.2009
Antall liker
15.017
Sted
Kopervik og Bergen
Torget vurderinger
1
Den store skjermen tar også sitt. Det viktige er hvilke funksjoner du bruker. 3G bruker kraft, musikkavspilling det samme. Men i det hele tatt synes jeg at alle moderne telefoner har for dårlig standby-tid. Derfor holder jeg meg til litt eldre telefoner, men selv den jeg bruker i dag er for tørst på kraft. Primitivitet er eneste medisin i våre dager, for de som ønsker batteritid virker det som.

Med hilsen fra baluba i Albir. 8)

oddgeir

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2005
Antall liker
10
Tusen takk for alle tips. Nå blir det å kaste seg over manualen.

PS: Jeg misunner baluba som lever livet i behagelige varmegrader. Det er ikke så mange av dem her oppe i nord. ;)

pstraums

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.05.2007
Antall liker
119
Sted
Flateby
Torget vurderinger
1
Last ned advanced task killer eller noe lignende.. og kill alt du ikke bruker :) jeg gjør det med jevne mellomrom, og det er mye dritt jeg ikke bruker som kjører i bakgrunnen.

S

Supertramp

Gjest
pstraums skrev:
Last ned advanced task killer eller noe lignende.. og kill alt du ikke bruker :) jeg gjør det med jevne mellomrom, og det er mye dritt jeg ikke bruker som kjører i bakgrunnen.
Minner da veldig om PC/Windows maskiner - en haug av ting som stjeler ressurser........som folk ikke har bruk for.

oddgeir

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2005
Antall liker
10
Supertramp skrev:
en haug av ting som stjeler ressurser........som folk ikke har bruk for.
Ikke hva vi har bruk for, men heller "kjekt å ha". ;D

ArtDeco

Overivrig entusiast
Ble medlem
21.08.2003
Antall liker
59
Sted
Modum
nb skrev:
Tommel opp eller ned? Lurer på å kjøpe meg en slik en.
Tommel opp, definitivt. Har hatt Desire'n fra den kom og er strålende fornøyd.

Musikkmannen

Æresmedlem
Ble medlem
11.11.2006
Antall liker
29.634
Sted
I kjelleren
Torget vurderinger
2
Supertramp skrev:
pstraums skrev:
Minner da veldig om PC/Windows maskiner - en haug av ting som stjeler ressurser........som folk ikke har bruk for.
Ikke alle som er enige i dette, android system fungerer slik at de programmer som er i bruk trekker støm, mens de som "ligger på vent" ikke trekker noe størm selv om de raskt kan starte opp igjen. Hvordan dette fungerer rent teknisk - vet jeg ikke. Men jeg har fjernet task-killer etter å ha brukt det en stund, og jeg merker faktisk ikke noe som helst forskjell - bare et program mindre på mobilen.

gwh

Overivrig entusiast
Ble medlem
01.04.2006
Antall liker
818
Sted
Oslo
HoJ skrev:
Supertramp skrev:
pstraums skrev:
Ikke alle som er enige i dette, android system fungerer slik at de programmer som er i bruk trekker støm, mens de som "ligger på vent" ikke trekker noe størm selv om de raskt kan starte opp igjen. Hvordan dette fungerer rent teknisk - vet jeg ikke. Men jeg har fjernet task-killer etter å ha brukt det en stund, og jeg merker faktisk ikke noe som helst forskjell - bare et program mindre på mobilen.
Dette stemmer.
Det er ikke bruk for taskkiller, da programmene ligger dormant og skal starte raskere igjen.
Finnes en haug av linker på dette.
har selv en hero med froyo på, og det fungerer gullegott uten taskkiller.

emotikon

Æresmedlem
Ble medlem
24.10.2004
Antall liker
3.040
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
gwh skrev:
HoJ skrev:
Supertramp skrev:
pstraums skrev:
Dette stemmer.
Det er ikke bruk for taskkiller, da programmene ligger dormant og skal starte raskere igjen.
Finnes en haug av linker på dette.
har selv en hero med froyo på, og det fungerer gullegott uten taskkiller.
hmmm...jeg fikk betydelig økt batteritid etter at TasKiller ble installert. Med "normal bruk" lader jeg Galaxy i9000 ca hver 3. dag. Har den seff av om natta.
Ved mye surfing på nett merkes det jo på batteritiden.
Jeg fikk min tlf i juni.

pstraums

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.05.2007
Antall liker
119
Sted
Flateby
Torget vurderinger
1
Enig, den er helt rå! Ikke verdens peneste, men den holder seg godt synes jeg :)

ArtDeco skrev:
nb skrev:
Tommel opp, definitivt. Har hatt Desire'n fra den kom og er strålende fornøyd.

miata

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
17.01.2005
Antall liker
1
nb skrev:
HoJ skrev:
På min (Desire) så er 3G'n langt mere sulten en det wifi'n er.
Tommel i midtstilling...

Tommel opp for Desire HD :)

Jeg skal kjøpe Desire HD når den kommer. (det er nesten like lang vente tid på Desire også)

Har Hero nå, og er fornøyd. Kunne tenkt meg mere internminne, noe Desire HD har :)

Topp Bunn