Hjelp - ingen lyd ut fra anbefalt streamer. (Pro-ject Stream Box S2 Ultra)

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • PeriodeLytter

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.02.2013
    Innlegg
    3.186
    Antall liker
    2.681
    Flott at du har fått liv i ditt opprinnelige problem (y)

    1: LMS hadde vanskelig for å være stabil på lesing av musikk på NAS'en, og
    2: Spotify fikk jeg aldri til å funke.
    3: Registrering av spiller hos Logitech funka heller ikke. Vet ikke om det var nødvendig heller.
    Bare itilfelle du skulle fristen å se på dette igjen...

    1: Ustabilitet kan ofte skyldes treghet med autentisering eller at NAS faller av nett med strømsparing. Det kan være fordelaktig å gi NAS en monteringspunkt/stasjonsnavn ved "Koble til nettverkstasjon" i Windows. Dette gjør at operativsystemet håndterer authetisering av din NAS samt det virker være en "keep alive" rutine som kan bedre stabilitet når disken er montert.
    Fra LMS peker man da til den nye monterte disken heller enn selve nettverksenheten.
    1690569908665.png


    2: Jeg har en betalt konto hos Spotify og har også registrert LMS som en app hos Spotify. Se veiledning nederst på konfiguratoren til Spoty plugin fra LMS Server konfig. Krever din Spotify innlogging: https://developer.spotify.com/dashboard/applications
    Dette skal egentlig ikke være nødvendig, men jeg mener oppleve at ting er mer robust etter jeg utførte dette.
    1690570533576.png

    Ellers er det kun dette som er avkrysset hos meg
    1690570084276.png


    EDIT: Jeg kom akkurat på en ting. Om man krysser av for Spoty Helper program kan det stoppe Soptufy fra å virke. Det er kun enkelte plattformer som behøver noen av disse hjelpeprogrammene.

    3: Logitech konto er ikke nødvendig nei.
     

    Steen

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    06.02.2005
    Innlegg
    1.134
    Antall liker
    1.396
    Tenkte å komme med en avsluttende oppdatering, for de som kanskje har bru for slikt.
    Jeg ga opp å spille fra NAS, da det stort sett bare var drop-out's og ingen musikk med trådløs oppkobling. Det viser seg i etterkant at min Netgear var 12 år gammel, og kanskje burde vært pensjonert for lenge siden. Kjøpte en 2 terrabit SD ekstern disk, og satte PC'en til å overføre filer fra NAS til SD. Det tok 3 dager:giggle:. Satte streameren tilbake til fabrikksoppsett og rørte ingenting i innstillingene. Stappet SD disken i bakre USB inngang, og har siden spillet fra både ymse mobiler, Apple og Android, SD disk og spotify via avspilleren i Streamboxen. Alt sammen helt uten problemer, og med en lyd som jeg er særs godt fornøyd med, bortsett fra lengre økter med Spotify. Den tjenesten er simpelthen for slett. Som det fungerer nå er jeg svært fornøyd med Pro-Ject.
    Det jeg slettes ikke er fornøyd med er søkemotoren i streameren. Jeg har 1,5 terrabit med musikk på SD disken, som er katalogisert for mange år siden i et standard mappesystem, som man gjorde i forne dager. Jeg tror at streameren bruker en eller annen form for meta-data når den søker, for selv om jeg har ørten album med Klemperer som dirigent, og som i hoved- eller under-mapper inneholder ordet "Klemperer", så klarer ikke spilleren å komme opp med mer enn en brøkdel av mappene i søk.
    Men slik går no dagan.
    Steen
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn