HJELP, har kjøpt B&W 800D men hva skal jeg koble opp av utstyr til???

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • tweakMan

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    6.223
    Antall liker
    124
    domain: hifi-mall.com
    created: 13-Sep-2009

    Eneste jeg fant ut.
    ER den bad altså, tenkte han mente at på den siden kunne det være bøffe personer, så pass på liksom.

    mvh
     

    Diy Duke

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.02.2007
    Innlegg
    2.182
    Antall liker
    2
    Imperial skrev:
    Se så. ;D Det er bra!
    Jeg diskuterte mest om linoljer med Steen. Av alle ting.. ::). Det er lenge siden nå, må være 11 år siden tror jeg.
    Da var det min disippelgjerning... ::)

    Flotte produkter! ;)

    mvh
    Var det jomfru olie ? Uden Jomfru olie skriger det !
     

    tweakMan

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    6.223
    Antall liker
    124
    Det er ganske mange linoljearter, ikke alle er egnet, jomfruelige eller ei.
    Erlend, jeg vet når jeg skal si: Gleden er på min side, og den er 8)

    mvh
     

    JK

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2002
    Innlegg
    2.598
    Antall liker
    766
    Torget vurderinger
    8
    Imperial skrev:
    domain: hifi-mall.com
    created: 13-Sep-2009

    Eneste jeg fant ut.
    ER den bad altså, tenkte han mente at på den siden kunne det være bøffe personer, så pass på liksom.

    mvh
    Ser annonsen på bruktbørsen er borte nå. Virker suspekt hele siden... ca.36000.- for en ARC REF5 er vel for godt til å være sant ???

    Da jeg så navnet "hifi mall" så minnest jeg en lignene bruktbutikk for noen år siden med samme konsept. Bulgaria/Romania med flotte bruktting til salgs for en billig penge... Var bare bullshit hele greia såvidt jeg husker.....
     

    ErosLoveking

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Innlegg
    15.747
    Antall liker
    3.916
    Sted
    Oslo
    jasoneckhoff skrev:
    Jo, det hadde vært lurt å reise til England, men det er det med tiden da.
    Tid er penger er det noe som heter. Akkurat nå fremstår det som at du har (for?) mye penger, og burde investert i tid.
    En annen HFS´er, med rimelig høyprofilert utstyr kunnes sikkert spart seg for både det ene og det andre hadde han investert i en reise eller to. Utrolig hvor kjipe folk kan være, uansett hvor mye man tror"kjemien" stemmer.

    Lykke til med kjøp, men ikke tro for godt om folk.
     

    hifiguru

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.07.2002
    Innlegg
    5.715
    Antall liker
    1.259
    Sted
    Porsgrunn
    Torget vurderinger
    1
    JK skrev:
    Imperial skrev:
    domain: hifi-mall.com
    created: 13-Sep-2009

    Eneste jeg fant ut.
    ER den bad altså, tenkte han mente at på den siden kunne det være bøffe personer, så pass på liksom.

    mvh
    Ser annonsen på bruktbørsen er borte nå. Virker suspekt hele siden... ca.36000.- for en ARC REF5 er vel for godt til å være sant ???

    Da jeg så navnet "hifi mall" så minnest jeg en lignene bruktbutikk for noen år siden med samme konsept. Bulgaria/Romania med flotte bruktting til salgs for en billig penge... Var bare bullshit hele greia såvidt jeg husker.....
    Virker jo nogenlunde påkostet den nettsiden til å være kjeltringer? Er det ikke en brukt-megler da? Alà highend-broker.com
     

    Brasse

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.05.2008
    Innlegg
    5.095
    Antall liker
    9
    Høvdingen skrev:
    Brasse skrev:
    HifiMall er en scamsite.
    Er dette en antagelse, eller vet du noe vi ikke vet.
    Jeg antar.
    Det har vært en bølge av Bulgarske scam sites.
    Support går rett til cart.
    Tilhørende eBay-annonser forsvinner en etter en.
    UPS etc. logoene er ikke linker

    Men for all del, er jo bare å prøve. Eller ringe og snakke med de.
     

    Brasse

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.05.2008
    Innlegg
    5.095
    Antall liker
    9
    hifiguru skrev:
    Virker jo nogenlunde påkostet den nettsiden til å være kjeltringer? Er det ikke en brukt-megler da? Alà highend-broker.com
    Ja, hadde bare flere hifi-butikker holdt samme nivå..
    En slik nettside koster fint lite (gratis), om en vet hva og hvordan.
     

    jasoneckhoff

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    25.10.2009
    Innlegg
    88
    Antall liker
    0
    Takk for alle gode råd om å reise til England, ta en øl og ta høyttalerne og NAIM anlegget i øyesyn og lytte i egen person.

    Dere har rett alle sammen, og det er litt vanvittig å stole på folk med såpass store summer.

    Spes når man vet at det finnes organisert kriminalitet som er meget uttenkt. Dvs at alt er lagt opp superprofft, referanser er på plass, det er gode nettsider og folka selv er fabelaktige skuespillere.

    Ja, det kan godt hende jeg ryker på en real smell når jeg imorgen sender den første delbetalingen på £6.000 over til England.

    Taper jeg penga har jeg fått en lærepenge. Går det som det skal, får jeg igjen for å stole på folk, har ikke helt lyst til å slippe den når magefølelsen sier go 4 it!

    Dealen er utvidet til å innbefatte den meget fantastiske B&W center speakeren HDTM2, slik at nå blir jeg klar med hele front oppsettet i en og samme sleng.

    Men til tross for mange råd er jeg fortsatt uskikker på hva som drive godsakene, om jeg nå får dem, hmm...

    Setter selvsagt pris på alle tips om anlegg til dette, men er det litt slik at desto mer man hører jo mer forvirret blir man? Uansett, fortsett å fyre løs. Jeg er en komplett novise på lyd men merker at interessen vokser med alle entusiastiske innlegg som kommer inn :)

    J
     

    mteinum

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2007
    Innlegg
    10.123
    Antall liker
    3.904
    Sted
    Øya
    Torget vurderinger
    1
    jasoneckhoff skrev:
    Jo, det hadde vært lurt å reise til England, men det er det med tiden da. Gambleren i meg sier ta sjansen og jeg har god kjemi med selgere...
    1. Har du handlet på ebay før?
    2. Har du link til ebay annonsen?
    3. Kan du be selger oversende flere bilder av varene det er snakk om.
    4. Har du navn og nummer til vedkommende?

    Dersom det ikke gjør noe å miste £6000 så kan jeg sende deg over min paypal konto.... ;)

    ---

    edit: Det er vel denne: http://cgi.ebay.co.uk/B-W-800D-Top-...omeAudioHiFi_HiFiSpeakers?hash=item2c5187ce7a

    Bra score på selger:

    Member since: 17-Sep-01

    406 Feedback received
    Positive Feedback (last 12 months): 99.6%

    Primært solgt Vinyl. (siste 90 dager)

    Everything perfect. Fine communication. Thanks. kindel4 ( 445) 28-Oct-09 23:19
    Naim NA CDX2 LATE MODEL BOXED PERFECT CONDITION! (#190339407569) £1,650.00 View Item
    http://cgi.ebay.co.uk/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=190339407569
     

    Diy Duke

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.02.2007
    Innlegg
    2.182
    Antall liker
    2
    Jeg er blevet trukket den 10/11 for køb på Ebay og varerne er endnu ikke dukket op ( Tháiland tror jeg det var).
     

    Skink_123

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    08.10.2008
    Innlegg
    4.644
    Antall liker
    1.376
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    4
    Bruk Pay pal. Da står pay pal inne for summen. Jeg har fått igjen penger på fake kabler fra nettet etter at jeg returnerte de via pay pal sitt program.
     

    jasoneckhoff

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    25.10.2009
    Innlegg
    88
    Antall liker
    0
    Ja, da er høyttalerne delbetalt, gjort er gjort. Tipper dette går riktig så bra...

    Så over til sakens kjerne, hva skal jeg drive beistene med?

    En kar i en hi-fi butikk mente Rotel var overraskende bra til de store høyttalerne i 800 serien, og hadde selv med hell kjørt Rotel til sine 801D, også noen beist.


    Så kom jeg over denne:

    http://www.rotel.com/UK/Products/ProductDetails.htm?Id=475&Tab=2&Pic=1

    Som går godt til denne:

    http://www.rotel.com/NA/products/ProductDetails.htm?Id=474

    Dette ser jo kraftig ut, med hele 5x250, burde være nok til å drive hele anlegget dvs front, senter og bakhøyttalere?

    Vet dette er langt rimeligere saker enn det som oftest omtales på dette forum. Likevel spør jeg, kan noen synse om dette kan benyttes på de snart mine 800D's?

    Takker

    J
     

    rama

    biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    15.791
    Antall liker
    21.341
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    andre her inne har mer peil på store transeforsterkere enn meg og kan sikkert gi deg gode råd, men jeg er litt nysgjerrig:
    har du kjøpt fra hifimall?
     

    tweakMan

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    6.223
    Antall liker
    124
    I mteinums post rett over står det hva J_E har kjøpt seg... og fra hvem.

    mvh
     

    ErosLoveking

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Innlegg
    15.747
    Antall liker
    3.916
    Sted
    Oslo
    noe betryggende å se at selgers rating ikke er bygd opp av å "selge" 2-cents varer.
     

    rama

    biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    15.791
    Antall liker
    21.341
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    Imperial skrev:
    I mteinums post rett over står det hva J_E har kjøpt seg... og fra hvem.

    mvh

    ok.
    virker streite, de.
    gratulerer og lykke til, jasoneckhoff.
     

    tweakMan

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    6.223
    Antall liker
    124
    Ja, det er bare å gratulere. Snasne saker det der altså, og jeg krysser fingre og hva annet jeg har altså.

    Jeg så litt på Ebay nå og fant ett par andre "klassikere" og!

    Shum mook Bella Voce Reference!!! De begynner å bli "umulig" å få tak på nå om dagen!!! Det er 2 eller 3 år siden jeg sist så ett slikt par tilsalgs, på verdenbasis... :eek: Flere "lavere" utgaver har vært solgt, men toppmodellen, den er sjelden!

    Sony SS-M9ED Disse er å regne for helt kurrant som "billig" high-end.

    Naim DBL (fra 1991 riktignok, men dog... ) Det var... gammelt, men kanskje ett prosjekt? Duverden!

    Det er litt der! :D

    Men selvsagt, Ebay er ebay.

    mvh
     

    rama

    biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    15.791
    Antall liker
    21.341
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    ebay er ikke only only, nei.

    særlig farlig er det å kjøpe rør derfra.
    jeg gjorde det 3-4 ganger for noen år siden, alle de rørene gikk i søpla etter en liten stund.
     

    tweakMan

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    6.223
    Antall liker
    124
    De Shun Mook Bella Voce Reference sakene der... hadde jeg hatt pengene hadde jeg kjøpt dem tvert selv... men jeg trenger dem ikke.
    De er makeløse!!! :-*
    Ååååå... jeg måtte kikke på ebay... ::)
     

    rama

    biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    15.791
    Antall liker
    21.341
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    du trekker frem mange eksotiske høyttalere, imperial.
    det er dritkult.

    og, jeg mener ikke å være frekk, men har du hørt mange av de "rare" tingene du trekker frem og anbefaler i diverse tråder?
     

    tweakMan

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    6.223
    Antall liker
    124
    Flere enn færre... men ikke alle.
    Dog, hvem har vel det.

    mvh
     

    rama

    biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    15.791
    Antall liker
    21.341
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    Imperial skrev:
    Flere enn færre... men ikke alle.
    Dog, hvem har vel det.

    mvh

    kult.
    jeg prøver også å komme meg rundt og få hørt mest mulig av ting som regnes som "legendariske".
    men det er jo ikke alltid like lett, vettu.

    beklager ot.
     

    tweakMan

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    6.223
    Antall liker
    124
    Mye av det legendariske utstyret høres helt ordinært ut, det skiller seg lite fra mye annet.
    Det man skal være på jakt etter synes jeg er personer som viser jeg å få disse sakene til å synge!!! (Systembygging++)
    Dem er det langt imellom! Det mener jeg er audiofili!
    Du har ett rom, ett budsjett, men kan umulig høre "nok" til å få en total oversikt.
    Det som er viktig, essensielt... er å får snakket med rett person på rett tid, å få kunnskapen når den trengs!
    Det er mitt mål, det er mitt motiv!!!!
    Du kan høre tonnevis med produkt, men det gjør deg ikke til ekspert på det du har hørt!
    Hvis noen skryter å ha lagt øret til det meste... jeg blir ikke imponert for å si det sånn. ::)
    Jeg tror ikke det er kilden til suksess i ens eget jag etter musikalsk nytelse!
    Du kan sette sammen ett flott annlegg, invitere på besøk, og antakeligvis vi gjestene finne ett eller annet
    å sette fingeren på. Prisklasse kan være fra billig til insane, antakeligvis... få har identisk smak!
    Det som er lurt er å finne sin egen smak, kose seg med den, innefor budsjettet man har.

    Jeg var på besøk hos en kamerat engang, lenge siden nå, han hadde hatt to høyttalere lenge.
    Jeg bytta de venstre til høyre og motsatt, lyden... ble levende.
    En liten detalj kanske, men i hans oppsett gjorde dette underverker.
    Han satt med åpen munn i 5 minutter etterpå. Det tok 10 minutter før han sa ett eneste ord.
    Så kabla jeg opp annlegget hans med audioquest tror jeg det var, han betalte, jeg skaffa.
    Det var vel for en 2-3 tusen i kabler... Brukte saker tror jeg vi skaffa.
    Vet du hva det første som han sa var?
    "Hva ... hva gjorde du med lyden? Hva skjedde?" Han var i sjokk...
    Han var nemlig en slik "kabelfornekter". Han hadde utfordra meg til å bevise at det funka.
    Jeg hadde flytta høyttalerene, satt dem på brukbare stands, ommøblert rommet (viktig), kablet om, satt lyttestolen på rett sted.
    Kort sagt. Jeg hadde satt opp sakene hans "korrekt"...
    Forskjellen var syk... jeg må si det selv. Den dagen var jeg i slaget! ;D
    Og ... jeg må si, den gangen visste jeg kanskje 10% av det jeg kan idag. Alikevel... jeg kunne de rette 10%.
    Å lære iallefall litt og sørge for at dette litt er det som er verd å starte med. Det er ... det er gull verd!

    Jeg må legge til dette...
    Det er en ting mange audiofile ikke tenker på, eller kalkulerer med i sitt budsjett, det er at man antakelig ikke besitter
    nok kunnskap om ett nytt produkt, da i særdeleshet høyttalere, til å være HELT sikker på i hvilken rettning man skal
    gå med tanke på oppsett i rommet, og en ting til, om den høyttaleren man har valgt seg faktisk var mest fordelsaktig for
    annleggets videre utvikling i den rettning ens eget lydideal er på vei/ligger...
    Dette er verd penger! Og med det mener jeg, penger man kan spare!
    Altså... det er antakeligvis folk der ute i miljøet som kan denne høyttaleren, vet hva den trenger.
    Men altfor ofte på forum er det slik at man sier... jeg har kjøpt... hjelp meg... 8) Men det er jo litt av sjarmen! ;D Det er jo det!

    Ta foreksempel Thomas Fast, må være bortimot en av de få jeg har hørt om som ALLE er enige om at
    hvor enn denne mannen ferdes, hva enn han må sette opp i hvilket som helst rom... han får det til å synge musikens sjel!
    Så kan man si... tror du det er verd å få han på besøk for å sette opp ett annlegg? Verd halve annleggets verdi... minst?
    Det tror jeg stemmer på en krone nær!
    Her er'n :
    Den mannen har lært ett eller annet om oppsett. Men det er mange flere som han!
    Legendariske komponenter... har sitt rykte fordi noen legendariske menn, eller kvinner får dem til å synge. (Selvsagt, råvarenes beskaffenhet er nødvendig..)

    Hva mener jeg... har du ikke kunnskap, sørg for at du har råd til å kjøpe den, før du har brukt opp penga på å finne ut at du manglet den!
    Det... bør stå i kursiv på alle audiofiles planer for sine annlegg!




    mvh
     

    JK

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2002
    Innlegg
    2.598
    Antall liker
    766
    Torget vurderinger
    8
    Imperial skrev:
    Mye av det legendariske utstyret høres helt ordinært ut, det skiller seg lite fra mye annet.
    Det man skal være på jakt etter synes jeg er personer som viser jeg å få disse sakene til å synge!!! (Systembygging++)
    Dem er det langt imellom! Det mener jeg er audiofili!
    Du har ett rom, ett budsjett, men kan umulig høre "nok" til å få en total oversikt.
    Det som er viktig, essensielt... er å får snakket med rett person på rett tid, å få kunnskapen når den trengs!
    Det er mitt mål, det er mitt motiv!!!!
    Du kan høre tonnevis med produkt, men det gjør deg ikke til ekspert på det du har hørt!
    Hvis noen skryter å ha lagt øret til det meste... jeg blir ikke imponert for å si det sånn. ::)
    Jeg tror ikke det er kilden til suksess i ens eget jag etter musikalsk nytelse!
    Du kan sette sammen ett flott annlegg, invitere på besøk, og antakeligvis vi gjestene finne ett eller annet
    å sette fingeren på. Prisklasse kan være fra billig til insane, antakeligvis... få har identisk smak!
    Det som er lurt er å finne sin egen smak, kose seg med den, innefor budsjettet man har.

    Jeg var på besøk hos en kamerat engang, lenge siden nå, han hadde hatt to høyttalere lenge.
    Jeg bytta de venstre til høyre og motsatt, lyden... ble levende.
    En liten detalj kanske, men i hans oppsett gjorde dette underverker.
    Han satt med åpen munn i 5 minutter etterpå. Det tok 10 minutter før han sa ett eneste ord.
    Så kabla jeg opp annlegget hans med audioquest tror jeg det var, han betalte, jeg skaffa.
    Det var vel for en 2-3 tusen i kabler... Brukte saker tror jeg vi skaffa.
    Vet du hva det første som han sa var?
    "Hva ... hva gjorde du med lyden? Hva skjedde?" Han var i sjokk...
    Han var nemlig en slik "kabelfornekter". Han hadde utfordra meg til å bevise at det funka.
    Jeg hadde flytta høyttalerene, satt dem på brukbare stands, ommøblert rommet (viktig), kablet om, satt lyttestolen på rett sted.
    Kort sagt. Jeg hadde satt opp sakene hans "korrekt"...
    Forskjellen var syk... jeg må si det selv. Den dagen var jeg i slaget! ;D
    Og ... jeg må si, den gangen visste jeg kanskje 10% av det jeg kan idag. Alikevel... jeg kunne de rette 10%.
    Å lære iallefall litt og sørge for at dette litt er det som er verd å starte med. Det er ... det er gull verd!

    Jeg må legge til dette...
    Det er en ting mange audiofile ikke tenker på, eller kalkulerer med i sitt budsjett, det er at man antakelig ikke besitter
    nok kunnskap om ett nytt produkt, da i særdeleshet høyttalere, til å være HELT sikker på i hvilken rettning man skal
    gå med tanke på oppsett i rommet, og en ting til, om den høyttaleren man har valgt seg faktisk var mest fordelsaktig for
    annleggets videre utvikling i den rettning ens eget lydideal er på vei/ligger...
    Dette er verd penger! Og med det mener jeg, penger man kan spare!
    Altså... det er antakeligvis folk der ute i miljøet som kan denne høyttaleren, vet hva den trenger.
    Men altfor ofte på forum er det slik at man sier... jeg har kjøpt... hjelp meg... 8) Men det er jo litt av sjarmen! ;D Det er jo det!

    Ta foreksempel Thomas Fast, må være bortimot en av de få jeg har hørt om som ALLE er enige om at
    hvor enn denne mannen ferdes, hva enn han må sette opp i hvilket som helst rom... han får det til å synge musikens sjel!
    Så kan man si... tror du det er verd å få han på besøk for å sette opp ett annlegg? Verd halve annleggets verdi... minst?
    Det tror jeg stemmer på en krone nær!
    Her er'n :
    Den mannen har lært ett eller annet om oppsett. Men det er mange flere som han!
    Legendariske komponenter... har sitt rykte fordi noen legendariske menn, eller kvinner får dem til å synge. (Selvsagt, råvarenes beskaffenhet er nødvendig..)

    Hva mener jeg... har du ikke kunnskap, sørg for at du har råd til å kjøpe den, før du har brukt opp penga på å finne ut at du manglet den!
    Det... bør stå i kursiv på alle audiofiles planer for sine annlegg!




    mvh
    Kloke or Imperial, kloke ord! Vi må selv finne vår "egen" lyd for å finne nytelsen i musikken. Veien der er ofte lang og tornefull, men det er gøy, det er utfordrende og det gir stor glede når alt klaffer :)
     

    hifiguru

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.07.2002
    Innlegg
    5.715
    Antall liker
    1.259
    Sted
    Porsgrunn
    Torget vurderinger
    1
    jasoneckhoff skrev:
    Ja, da er høyttalerne delbetalt, gjort er gjort. Tipper dette går riktig så bra...

    Så over til sakens kjerne, hva skal jeg drive beistene med?

    En kar i en hi-fi butikk mente Rotel var overraskende bra til de store høyttalerne i 800 serien, og hadde selv med hell kjørt Rotel til sine 801D, også noen beist.


    Så kom jeg over denne:

    http://www.rotel.com/UK/Products/ProductDetails.htm?Id=475&Tab=2&Pic=1

    Som går godt til denne:

    http://www.rotel.com/NA/products/ProductDetails.htm?Id=474

    Dette ser jo kraftig ut, med hele 5x250, burde være nok til å drive hele anlegget dvs front, senter og bakhøyttalere?

    Vet dette er langt rimeligere saker enn det som oftest omtales på dette forum. Likevel spør jeg, kan noen synse om dette kan benyttes på de snart mine 800D's?

    Takker

    J
    Vet ikke om jeg ville brukt en flerkanals kinoamp til 800....Finn heller en heftig trekanaler også et par slike: http://tiny.cc/rotel eller hvorfor ikke fire eller seks i bi/triamp? (usikker på hva som er mulig på 801)
     

    Diy Duke

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.02.2007
    Innlegg
    2.182
    Antall liker
    2
    Hvornår kommer du forbi mig Imperial ? Jeg havde gæster i går. Alt var flot indtil en kom med noget Clapton. Hvordan tror du det lød ?
     

    jasoneckhoff

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    25.10.2009
    Innlegg
    88
    Antall liker
    0
    Hei Hifiguru, ja han jeg snakket med hadde ikke brukt flerkanal, men biampet flere 2x250 eller kanskje ta frem en slik som du linket til her.

    Vise ord fra Imperial, flott å ta med seg for en novise som meg :)

    Jason
     

    Terka

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.06.2007
    Innlegg
    1.374
    Antall liker
    3
    Jeg bruker en/to (bytter på..) Rotel med 2x500 Wattpå mine B&W 801 (eldre/annen utgave en de 800 du går for og dermed ikke helt sammenlignbart..). Dette låter ganske så bra, men magefølelsen (og andre) sier at det kan være mer å hente ut av høyttalerne med andre effektforsterkere.
     

    hifiguru

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.07.2002
    Innlegg
    5.715
    Antall liker
    1.259
    Sted
    Porsgrunn
    Torget vurderinger
    1
    JC-1 fra Parasound er vel nevnt tidligere, bra saker til "human kostnad" ( om man finner noe pent brukt da....)
     

    jasoneckhoff

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    25.10.2009
    Innlegg
    88
    Antall liker
    0
    Men fortsatt ingen som kjenner større til Emotiva sine store monoblokker? Jeg mener at man ikke skal være veldig negativ grunnet den lave prisen men heller nysgjerrig :)

    Flere her sier go 4 it, det koster ikke så mye å drite seg ut med Emotiva. Men klart, hadde vært fint å høre fra noen som har erfaringer herfra.

    Hmm, kan jeg ringe B&W og høre hva som går grisebra til deres 800D's? Men de anbefaler vel bare sine egne Classé....

    J
     

    bjos

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    24.08.2008
    Innlegg
    285
    Antall liker
    58
    Sted
    Grimstad
    jasoneckhoff skrev:
    Men fortsatt ingen som kjenner større til Emotiva sine store monoblokker? Jeg mener at man ikke skal være veldig negativ grunnet den lave prisen men heller nysgjerrig :)

    Flere her sier go 4 it, det koster ikke så mye å drite seg ut med Emotiva. Men klart, hadde vært fint å høre fra noen som har erfaringer herfra.

    Hmm, kan jeg ringe B&W og høre hva som går grisebra til deres 800D's? Men de anbefaler vel bare sine egne Classé....

    J
    sjekk ut
    http://www.avforum.no/forum/receive...-emotiva-audio.html?highlight=emotiva+teknisk

    I denne tråden er det flere som har prøvd emotiva, de kan sikkert hjelpe deg:)

    Ole
     

    spurv

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.09.2004
    Innlegg
    700
    Antall liker
    1
    Ikke kjøp noe ICE power ræl til dem iallefall ...
     

    tweakMan

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    6.223
    Antall liker
    124
    jasoneckhoff skrev:
    Men fortsatt ingen som kjenner større til Emotiva sine store monoblokker? Jeg mener at man ikke skal være veldig negativ grunnet den lave prisen men heller nysgjerrig :)

    Flere her sier go 4 it, det koster ikke så mye å drite seg ut med Emotiva. Men klart, hadde vært fint å høre fra noen som har erfaringer herfra.

    Hmm, kan jeg ringe B&W og høre hva som går grisebra til deres 800D's? Men de anbefaler vel bare sine egne Classé....

    J
    B&W eier Classé...

    mvh
     

    HåkonN

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    17.11.2007
    Innlegg
    1.122
    Antall liker
    0
    spurv skrev:
    Ikke kjøp noe ICE power ræl til dem iallefall ...
    Det er (minst) en på AVforum som har 802D, og bruker ICE baserte forsterkere. Etter sigende skal det låte bra.

    Jeg har ikke hørt 800-series med ICE, men en skulle jo tro at de hadde litt godt av en nøytral forsterker med litt effekt og god lastkontroll (som for eks. DP, Chapter, ICE etc.), evn. noe litt litt mer rampete alà Parasound (for eks. JC-1).

    Personlig syntes jeg Classe kan låte flott på B&W 800-serie med de rette innspillingene, men jevnt over blir det i overkant laidback for min del.
     

    KJ

    Æresmedlem
    Ble medlem
    10.10.2004
    Innlegg
    11.175
    Antall liker
    4.362
    Torget vurderinger
    1
    jasoneckhoff skrev:
    Ja, da er høyttalerne delbetalt, gjort er gjort. Tipper dette går riktig så bra...

    Så over til sakens kjerne, hva skal jeg drive beistene med?

    En kar i en hi-fi butikk mente Rotel var overraskende bra til de store høyttalerne i 800 serien, og hadde selv med hell kjørt Rotel til sine 801D, også noen beist.
    ...
    «Onde tunger» vil ha det til at RB1090 er «absolutt» transparent - det kan hende du ønsker noe annet ut av komboen, men det kan likevel være «riktig» sted å starte. Stereophile var heller ikke helt missfornøyd: http://www.stereophile.com/solidpoweramps/100rotel/

    mvh
    KJ
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn